احتمالاً وقتی به برند ارزانقیمت رنو یعنی داچیا فکر میکنید، مدلهای پایهای به یادتان میآید که رنگ سفید، رینگهای فولادی و سپرهایی مشکی دارند؛ اما برای آنهایی که میخواهند داچیا مزهای متفاوت داشته باشد، شرکت برنامهی جدیدی را تدارک دیده است.
نسخههای مخصوص Summit داچیا در نمایشگاه ژنو پیش رو و برای مدلهای استپ وی از جمله لوگان MCV استپ وی عرضه خواهند شد.
این نسخهی خاص که بر پایهی مدلهای فول کامل تدارک دیده شده با دو رنگ انحصاری عرضه میشوند: خاکستری Nordic یا نارنجی Magma. مدلهای ساندرو و لوگان MCV استپ وی به رینگهای ۱۶ اینچی خاکستری مجهز خواهند شد درحالیکه مدل داستر از رینگهای ۱۶ اینچی مشکی بهره خواهد برد.
کابین این مدلهای مخصوص نیز از آراستگی متفاوت و زیبایی برخوردار هستند. در روی صندلیها شاهد دوخت نارنجی بوده و نوشتهی استپ وی نیز بهصورت فابریک به چشم میخورد. این مدلها از کفپوشهای مخصوصی نیز برخوردار هستند.
تمامی مدلهای Summit بهصورت استاندارد با سیستم تهویه مطبوع، رادیوی DAB و سیستم ناوبری ماهوارهای عرضه میشوند. حسگرهای پارک عقب و کروز کنترل نیز بهصورت استاندارد وجود دارند. مدلهای خشن داستر با گاردهای اضافی روی قوس چرخها و پانلهای محافظت کنندهی کناری ارائه میشوند.
هنوز بهای این خودروها اعلام نشده اما انتظار میرود شاهد افزایشی اندک نسبت به مدلهای فول فعلی باشیم. در حال حاضر ساندرو استپ وی با تریم Laureate بهای آغازین ۹۹۹۵ پوندی دارد و مدل داستر Laureate نیز ۱۳۹۹۵ پوند قیمت خورده است. داچیا لوگان MCV استپ وی طبق انتظارات نسبت به مدل معمولی MCV حدود هزار پوند گرانتر خواهد بود بنابراین مدل Summit بهای بالاتر از ۱۱ هزار پوند خواهد داشت.
با تبدیل قیمت از پوند به ریال مدل پایه ساندرو استپ وی میتوان به برابری قیمت خارج از کشور با مدل پایه داخل کشور پی برد(بدون در نظر گرفتن یک نسل قدیمی تر بودن مدل وطنی چون قیمت نسل قبل هم که اکنون در ایران تولید میشود تقریبا همینقدر بود) تنها و تنها میتوان به بی ارزش بودن پول ملی پی برد.شرم ساری این فاجعه بر گردن مسوولان و تصمیم گیران مملکت.
درسته و البته تو اروپا هم مالیات 20 درصدی تو قیمت لحاظ شده و همچنین معمولا مردم ماشین ها رو با تخفیف و ارزونتر از قیمت کارخونه میخرن. مثلا گلف که خیلی پرطرفداره قیمت پایه اش 17 هزار یورو هست ولی تو بازار آلمان حتی تا 14 هزار یورو هم پایین میاد.
اصلا داچیا بازار هدفش افراد کم درآمد و متوسط الحالن و اینکه میگه نسخه لوکس و مناسب افراد پولدار یه مزاحه که فضا عوض بشه!!ولی نکته اینجاست که اونا این ماشین قابل قبول و پذیرفتنی رو بعنوان خودروی اقشار پایین جامعه معرفی میکنن ما اینجا با افتخار میگیم هیچ جایگزینی تو دنیا برای پراید و 405 یافت نمیشه و این محصولات تا چهل سال دیگه بدلیل تقاضای بالای بازار کماکان بخشی جدایی ناپذیر از خطوط تولید مونتاژکاران وطنی خواهند بود!!!
یعنی اگه ما هم قاطی آدم بحساب می اومدیم می تونستیم همین رنو قلابی رومانیایی رو لااقل با 40 میلیون سوار شیم که حداقل اسمش اینه مدل 2017 میلادیه ولی حالا تو این بلبشو با 40 تومان آخرش که خودتو .. بدی میتونی یه سورن خسته با پلت فرم سی سال پیش پژو 405 و داشبرد پلاستیکی بدکیفیت ساخت چین رو بخری و از فرداش نصف روزت رو تو صف تعمیرگاه سپری کنی!!
Tirdad
۷ اسفند ۱۳۹۵داخل ماشین یکی از مهم ترین چیزهاست که آدم حس ارامش و راحتی کنه با رنگ های گرم و چراغونی داخل که همش بیروح و بد رنگه برای این ماشین
ایران
۷ اسفند ۱۳۹۵با تبدیل قیمت از پوند به ریال مدل پایه ساندرو استپ وی میتوان به برابری قیمت خارج از کشور با مدل پایه داخل کشور پی برد(بدون در نظر گرفتن یک نسل قدیمی تر بودن مدل وطنی چون قیمت نسل قبل هم که اکنون در ایران تولید میشود تقریبا همینقدر بود) تنها و تنها میتوان به بی ارزش بودن پول ملی پی برد.شرم ساری این فاجعه بر گردن مسوولان و تصمیم گیران مملکت.
Ace
۷ اسفند ۱۳۹۵۱۱/۰۰۰ پوند قیمت مناسبیه براش. این جا قیمت گذاری می شد بالای ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ بود.
جواد
۷ اسفند ۱۳۹۵البته این قیمت توی انگلیس هستش که مالیات بیشتر دریافت میکنه تو خودرو حوزه یورو نسخه عادی کمتر از 9000 یورو هستش
فرامرز
۷ اسفند ۱۳۹۵درسته و البته تو اروپا هم مالیات 20 درصدی تو قیمت لحاظ شده و همچنین معمولا مردم ماشین ها رو با تخفیف و ارزونتر از قیمت کارخونه میخرن. مثلا گلف که خیلی پرطرفداره قیمت پایه اش 17 هزار یورو هست ولی تو بازار آلمان حتی تا 14 هزار یورو هم پایین میاد.
رضا
۷ اسفند ۱۳۹۵افراد پولدارتر که داچیا نمی خرند
Genius
۸ اسفند ۱۳۹۵اصلا داچیا بازار هدفش افراد کم درآمد و متوسط الحالن و اینکه میگه نسخه لوکس و مناسب افراد پولدار یه مزاحه که فضا عوض بشه!!ولی نکته اینجاست که اونا این ماشین قابل قبول و پذیرفتنی رو بعنوان خودروی اقشار پایین جامعه معرفی میکنن ما اینجا با افتخار میگیم هیچ جایگزینی تو دنیا برای پراید و 405 یافت نمیشه و این محصولات تا چهل سال دیگه بدلیل تقاضای بالای بازار کماکان بخشی جدایی ناپذیر از خطوط تولید مونتاژکاران وطنی خواهند بود!!!
حمیدرضا
۷ اسفند ۱۳۹۵خیلی تفاوت خاصی نمیکنه حداقل یکمی بیشتر باهاش کار میکردن بعد دلیل خاصی نداره داچیا رو اسپرت کنی
Genius
۸ اسفند ۱۳۹۵یعنی اگه ما هم قاطی آدم بحساب می اومدیم می تونستیم همین رنو قلابی رومانیایی رو لااقل با 40 میلیون سوار شیم که حداقل اسمش اینه مدل 2017 میلادیه ولی حالا تو این بلبشو با 40 تومان آخرش که خودتو .. بدی میتونی یه سورن خسته با پلت فرم سی سال پیش پژو 405 و داشبرد پلاستیکی بدکیفیت ساخت چین رو بخری و از فرداش نصف روزت رو تو صف تعمیرگاه سپری کنی!!