رنو کوئید سه سال پیش در بازار هند عرضه شد. این خودرو جایگزین بهتری نسبت به برخی خودروهای داخلی این کشور همچون تاتا نانو بوده و بهای پایه آن حدود ۴ هزار دلار میباشد.
کوئید یک هاچبک کلاس A است که استایل مشابه کراس اوورها داشته و از پلتفرم CMF-A اتحاد رنو-نیسان استفاده میکند. طول کوئید تنها کمی بیشتر از ۳.۶ متر بوده اما ارتفاع کف آن از سطح زمین ۱۸۰ میلیمتر است که قابلتوجه میباشد.
مدلهای پایه این خودرو از پیشرانه ۳ سیلندر ۸۰۰ سیسی بنزینی استفاده میکنند که تنها ۵۴ اسب بخار قدرت و ۷۲ نیوتون متر گشتاور دارند. رنو همچنین مدل ۳ سیلندر ۱ لیتری کوئید با قدرت ۶۸ اسب بخاری و گشتاور ۹۱ نیوتون متری را نیز عرضه میکند که این نسخه قیمت ۵۳۲۰ دلاری دارد. هر دو نسخه بهصورت استاندارد از یک گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده میکنند.
اما پرچمدار خانواده کوئید مدل کلایمبر است که دارای برخی تغییرات ظاهری بوده و از گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک استفاده میکند. این نسخه قیمت پایه ۶۸۳۰ دلاری دارد.
اما نشریه درایو به تازگی اقدام به ماجراجویی نسبتاً طولانی با رنو کوئید در سراسر کشور هند کرده است. این سفر از چنای شروع شده و پس از دو روز و ثبت کارکرد حدود ۱۶۰۰ کیلومتری در بمبئی به پایان رسیده است.
نشریه درایو توصیفات جالبی درباره این سفر ماجراجویانه داشته اما آن چیزی که در ویدئو مشاهده میکنیم شامل رانندگی بینظم، مانورهای خطرناک و… میباشد! آنها ادعا میکنند همراه با کوئید تجربه لمانز مانند داشتهاند و البته گاوهای زیادی را هم پشت سر گذاشتهاند.
me84
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷.
با دلار 4200 تومنی قیمت این ماشین میشه 16800.
2200 هم هزینه حمل و هزینه های دیگه و 5 میل هم سودشون که میشه سرراست 25 میل. درصورتی که زمزمه قیمت 35 میل روی این ماشین هست. دیگه خودتون میدونید همیشه هم از اون قیمتی که اعلام میکنن گرونتر میدن. فکر نکنم کمتر از 40 بدن. وواقعا اگه کسی این قیمت بخره باید بره پیش روانپزشک.
mokhtar
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی از نمایندگی ها هزینه ی حمل نمیگیرن. مثلا تو کشورای اروپایی نمایندگی های رسمی صد تا خودرو رو یه جا سفارش میدن و هزینه هاشو تقسیم صدتا میکنن و برا هر ماشین هزینه های حمل و نقلش خیلی خیلی کمتر میشه. برا همین خیلیها از این هزینه چشم پوشی میکنن.
به جز این نمایندگی های رسمی براشون فروش مهمه حتی به همون قیمتی که خودشون گرفتن. چون ممکنه تو یه مدل یا چندتا فروش ضرر کنن ولی در کل سود میکنن چون اگه فروش خوبی داشته باشن میتونن قرارداد با خودروسازها رو تمدید کنن. خودروسازهام به هرکی نمایندگی نمیده و به کسی نمایندگی میده که بتونه بفروشه. برا همین اخر سال که میشه ماشینایی که نتونستن بفروشنو با صفر درصد سود واگذار میکنن. یا لیزینگی و قسط با سود خیلی کمتر میدن
Behi
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷دوست عزیز برام دلار 4200 تومنی جور میکنی؟
داداش دلار یکمه دیگه همت کنه 10 تومنو رد میکنه
kowsar
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ارز دولتی رو که نمیان تو صرافیا پخش کنن
شما مسافر باشی مدارک مورد نظر رو میبری بانکای مشخص شده و دلار رو ۴۲۰۰ میخری و بعدم تو فرودگاه اون شعبه ایی که بعد کنترل پاسپورته دریافت میکنی با یه فیشی که بانک میده
دانشجوهام یه تاییدیه میگیرن و ارز برا شهریه رو دریافت میکنن
اون وارد کننده هام دلار ۴۲۰۰ تومنی میگیرن
خیلی وقته این سیستم هست و تعجب میکنم نشنیدید
بهراد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷خب حالا چرا دلارو اینطوری میدن؟
ینی باید سوار هواپیما بشی بعد؟
اونقدر دولت سر مردم کلاه گذاشته و مردمم زرنگ تر شدن اینطوری شده.
اگه مردم میدونستن قراره بجای ۶۹ ریال دلارو با هشتاد نرخ اونم قاچاق بخرن هیچوقت اینطوری گند نمیزدن
نوید جهرمی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷موقعی ک دلار 3500 بود کوئید هندی میشد 19 میلیون و برزیلیش میشد 23 میلیون. اونوقت میگفتن بین 30 تا 33 در میاد.
اشکان
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷چطور با 4000 دلار این ماشین رو ساختن؟!!!!!!!!! قیمت آیفون 10 ، هزار دلاره
mokhtar
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷3959 دلاره قیمت پایش
ساخت خود هنده کاگر ارزونه تولیدم ارزونتر تموم میشه ساخت داخل هند حساب میشه و مالیات و عوارض و اینام قطعا نمیخوره
فقط تو کشور خودمونه که چه ساخت داخل چه وارداتی یه قیمته
امیر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷مسخرس واقعا
حمیدرضا
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷پسر چقدر ارزش پول ما پایینه ماشینی که رقیب نانو هست برای گرون تر از سمند میشه واقعا چرا ما به هند خودرو صادر نمی کنیم یعنی با استاندارد هند همخوانی نداریم
mokhtar
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷هرچی باشه فرهنگ هندی ها خیلی بهتره
یه توریست امریکایی اومد ایران گفتش مردم ایران خیلی خوبن و چیزی که دولت امریکا میگه نیستن ولی بد رانندگی میکنن
مردم سلحشور و همیشه در صحنه رفتن تو پیجشهاش و فحشایی بهش دادن که اگه ترجمه کنه به خودش بمب میبنده برمیگرده
بعدم میگن ما تمدن داریم اشتباه میکنی ایناییم که مثل وحشیا رانندگی میکنن همشون کار استکباره
وقتی مثل وحشیا رانندگی میکنیم و هر روزم میبینیم ولی نه تنها کاری نمیکنیم بلکه کسی انتقاد کنه رو به باد فحش
میگیریم بعدم میگیم غلط میکنی ما تمدن و فرهنگ داریم
این که چیزی نیست
من شهرستانی تو تهران بخوام از رانندگی یه تهرانی اصیل انتقاد کنم میریزن سرم که برو تو همون شهر خودت رانندگی کن اگه ناراحتی. تو تاکسی بودم راننده تاکسی از طرز رانندگی بقیه شکایت کرد منم همکلام شدم که خیلی بد رانندگی میکنن بعدم گفتش کجاییم اخه یکم لهجه دارم که بعدش گفت از شهرستانم پا شدم اومدم اینجا از رانندگیشون گله میکنم. در ادامه گفتش که اگه ناراضی ام غلط کردم اومدم و بهتره برگردم به همون خرابه ایی که ازش اومدم. مسافرای عقبیم طبق معمول تایید کردن حرفشون رو
بعدم تو تلگرام از تنوع قومیتها تو کشورای اروپایی مینویسیم که تو صلح و ارامش زندگی میکنن. اونا خودشون خواستن تو صلح زندگی کنن.
ما اینجا خودمون نمیخواییم
نوید جهرمی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷اول میگن همه جا خوب داره بد هم داره. ولی انصافا ما مردم عجیبی هستیم. بعضی جاها فرهنگ مدار میشیم خیلی جاها ضد فرهنگ. اما واقعا وضع فرهنگی ناامیدکننده و دردآوره. هر وقت هم میگی در جوابت میگن باید از خودت شروع کنی. شروع کردیم ولی واقعا عذاب آوره با یه عده ضدفرهنگ و مبادی آداب زندگی کنی و تو اذیت شی نه اونا.آخر هم بگن ساده و نفهمی. جامعه ای که خودش رو همه چی تموم بدونه، خودش رو باهوش بدونه و نیازی به تلاش و اصلاح نبینه نتیجش میشه همین جنگلی که توش داریم زندگی میکنیم.
mokhtar
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷الان تو سایت رنو هندم
رنو کپچر ۱۴۸۴۵ دلاره. با نرخ ۴۲۰۰ دلاری میشه حدودا شصت و دو میلیون و پانصد هزار تومن
تازه این قیمت فروشه . یعنی مالیات و عوارض و همه چی رو حساب کردن شده شصت و دو میلیون و پانصد هزار تومن
دولتم برا تاجرای حروم خودر دلار ۴۲۰۰ تومنی میده
محمدرضا
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷اینجا بیاد میشه « بی حالِ گران قیمت »
موتور ضعیف میندازن با کلی افزایش قیمت
Mercede kaviani
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷البته انتخاب من تاتا است چون تحت مالکیت ومدیرت همکیشان پارسی است
kowsar
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷چیش به ما میرسه؟
هموطن
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷یعنی شما بگو یک درصد شک ندارم که اون 57 اسب بخاری رو میدن 40 تومن اون اتومات رو هم میدن 55 تومن تازه ال سیدی وسط رو ور میدارن و داشبورد ال 90 میبندند روش بعد میگن ما به استاندارهاش اضافه کردیم تازه بماند که رینگ و لاستیکشم تحت تغییر قرار میگیره و فقط چهار رنگ مشکی نقره ای سفید و نوک مدادی میزنند تازه سیستم صوتی روش نیست و تازه هر مدل رو تو سه تا تیپ وارد بازار میکنند یکی با کیلومتر دیجیتال یکی با انالوگ تو فول ترین حالت که مثلا اتومات با سیستم صوتی مخصوص شرکت های ایرانی که برای گوش هموطن ها طراحی شده با مارک خوب درجه یک چینی و گیربکس جدید و خیلی خفن QPJ و لاستیک های خوب داخلی با سایز 160/40/10 و رینگ های اصلی شرکتی 13 اینچ و پادری های خوب خیلی عالی به همراه چراغ مخصوص دیلایت دار با قیمت منصفانه 60 میلیون میاد و همه هم میگیم چقدر خوب شد که امد. یاد ال 90 افتادم که قرار بود جای پیکان رو بگیره