خودروسازان تراز اول جهانی به خاطر قوانین سخت گیرانه ی آلایندگیها تحتفشار قرار گرفتهاند. برخی از آنها قبلاً با تکنولوژیهای جدید اقدام به بهبود قوای محرکهی محصولات خود کرده و اکثر آنها روش الکتریکی سازی محصولاتشان را انتخاب کردهاند.
داچیا که زیر چتر حمایتی رنو قرار دارد هیچیک از روشهای بالا را انتخاب نکرده است. به همین خاطر اگر به زودی دست به کار نشود با جریمههای سنگینی در اروپا مواجه خواهد شد. خب پس چه کار باید کرد؟ بلومبرگ میگوید ظاهراً داچیا به دنبال تولید یک شاسیبلند هیبریدی است تا به این ترتیب از میزان آلایندگی کربن دیاکسید کلی محصولات خود بکاهد.
فعلاً هیچکسی از برنامههای این شرکت خبر ندارد اما مدیر فروش رنو معتقد است استفاده از قوای محرکهی الکتریکی شده روشی اجتنابناپذیر برای داچیا خواهد بود. او گفته است: “تصور اینکه داچیا خارج از این بازی قرار گیرد سخت است.”
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۸چرا پروفایل جانبیش اینجوریه؟
موتورش عقب نصبه؟
صندلی عقب نداره؟
پس شیشه واسه چی داره؟
اون در عقب چطور باز میشه؟
سینا
۲۶ مرداد ۱۳۹۸چقدر جلوش شببه جیپ رنگیده
SS
۲۸ مرداد ۱۳۹۸با قیمت بالای باتری بعیده داچیا تمام الکتریکی تولید کنه
به علاوه اینکه داچیا معمولا از تکنولوژی نسل قبل رنو استفاده میکنه که با توجه به اینکه رنو هم فقط چند خودروی برقی محدود داشته این احتمال کمتر میشه