برند فرانسوی رنو پس از ۴ سال دوری، با خرید تیم لوتوس به قیمت اسمی تنها یک پوند، دوباره به صورت یک سازنده مستقل به مسابقات فرمول یک باز خواهد گشت و اکنون از نحوه شرکت خود در مسابقات این فصل پرده برداشته است. خودروی فرمول یک، شامل یک شاسی تولید داخلی رنو و همینطور یک پیشرانه R.E. 16 خواهد بود.
در فصل ۲۰۱۶، کوین مگنسن (Kevin Magnussen) و جولیون پالمر (Jolyon Palmer) برای رنو رانندگی خواهند کرد و در این میان، استبان اوکن (Esteban Ocon) نیز به عنوان راننده سوم و ذخیره در تیم فرمول یک رنو حاضر خواهد بود. همچنین اینفینیتی از اتحادیه رنو- نیسان، به عنوان شریک اصلی تیم فرمول یک رنو-نیسان تأیید شده است و این کمپانی دیگر، اسپانسر اول «ردبول ریسینگ» نخواهد بود. معرفی خودروی جدید فرمول یک رنو در حالی صورت گرفت که کارلوس غُصن-گوسِن (Carlos Ghosn) از دو ستون جدید در شاخه پرفورمنس این خودروساز فرانسوی خبر داد. «رنو اسپورت» شامل دو بخش «رنو اسپورت ریسینگ» و «رنو اسپورت کارز» خواهد بود که اولین بخش بر فعالیتهای کمپانی در زمینه موتور اسپورت و از جمله فرمول یک، فرمولا رنو ۲.۰ و سری رقابتهای رنو اسپورت R.S.01 تروفی متمرکز خواهد بود. در همین حال، «رنو اسپورت کارز» برای مدلهای پرفورمنس جادهای رنو و از جمله مگان RS و کلیو RS فعالیت خواهد کرد؛ مدلهایی که احتمالاً با درگیر شدن بیشتر برند در فرمول یک، محبوبیت و جلوه بیشتری پیدا میکنند.۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
mohammad
۲۴ بهمن ۱۳۹۴از اونجایی که رنو توی مسابقات سررشته زیادی داره میتونه خیلی خوب توی مسابقات فرمول یک بدرخشه ولی اگه تلاش های لازمو انجام نده توسط تیم هایی مثه مرسدس و فراری و… خورده میشه!!!!
سامان اذری
۲۴ بهمن ۱۳۹۴بچه ها الان از یه منبع معتبر خوندم که بنز بی ام و و فولکس واگن جمعا حدود 2.4 میلیون دستگاه خودرو فراخوان دادن بابت مشکل ایربگ تاکاتا
:(
احمد
۲۴ بهمن ۱۳۹۴رنو یکی از بهترین سازندگان موتور خودروهای فرمول 1 هست
در اروپا هم از نظر میزان فروش خودروهای شهری رتبه های خوبی هم داره
امیدوارم در دوران پساتحریم بازار بیشتری در اختیار رنو قرار بگیره تا پژو
رنو نسبت به پژو قابلیت های فنی بسیار بهتری داره
(لازم به ذکره که چون قسمت اعظم بازار خودرو ما طبق توافقات از پیش تعیین شده به فرانسوی ها سپرده شده باز انتخاب رنو بهتره نسبت به پژو )
یک نکته دیگه روهم جهت اطلاعات دوستان عرض کنم
شرکای ایرانی (ایران خودرو و سایپا ) فقط در صورتی با شرکای خارجی قرار داد تولید (بخوانید مونتاژ) میبندند که شریک خارجی تمامی اختیارات قیمت گذاری رو به طرف ایرانی واگذار کنه
دقیقا همین بند در قرارداد با پژو هم اومده
به خاط همین بند هم هست که خودروساز های بزرگی چون تویوتا ونیسان و ….. این مدل قرارداد رو قبول نکردند و نمیکنند علیرغم پیشنهاداتی که بهشون شد. منظورم قرارداد مشارکت درتولید هست
رنو هم تا حدودی مقاومت کرد اما داره کم کم قبول میکنه در عین حالی که هوشمندانه دنبال مالکیت هم هست
خلاصه مطلب این که اصلا منتظر ارزون شدن نباشید ایران خودرو و سایپا با 1 تقسیم بازار مهندسی شده بازار زیر 70 میلیون تومانی ها رو که حدود هفتاد درصد از کل بازار خودرو ما میشه رو نگه داشتن واسه خودشون
خسته شده
۲۴ بهمن ۱۳۹۴میشه از این لفظ پساتحریم استفاه نکنی اینا امروز گفتن اگه جمهوری خواهان تندرو در آمریکا قدرت بگیرن این لغو تحریم هیچ اثری نداره یعنی زدن زیر همه چی پس بیخود خودتو امیدوار نکن به بهبودی شرایط و آماده کن برای بدتر شدن چون اینا نشون دادن هیچ چیزی نمیتونه در این مملکت بهتر بشه
احسان آرسنالی
۲۴ بهمن ۱۳۹۴از رنو بدم میاد به جز تالیسمان جدید
moein
۲۵ بهمن ۱۳۹۴تو فرمول یک به گرد ÷ی بنز و فراری نمی رسن
سعید
۲۵ بهمن ۱۳۹۴خودرسازانی که خودشون سازنده ماشین های فرمول یک هستند مثل بنز ورنو و…میشه تاثیر فرمول 1 را در ماشین های تولیدیشون دید.به خاطر همینه که رنو ها همیشه در فرمان وترمز ونرمی وهندلینگ زبانزد هستند.نمونه اش مگان و کلیو و…که همواره سنگ محکی برای هاچ بک ها بوده اند
بهنام طیبی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ساخت خودروی فرمول یک خیلی سخت و با بهترین تکنولوژی ساخته میشه