رنوفولکس واگننیسان

جدال فولکس‌واگن تیگوآن، رنو کاجار و نیسان قشقایی

در ادامه می‌بینیم که آیا فولکس‌واگن تیگوآن می‌تواند حریف رنو کاجار و نیسان قشقایی شده و مستقیماً در صدر کلاس کراس‌اوورها قرار گیرد یا نه؟

هنگامی‌که نسل نخست فولکس‌واگن تیگوآن نزدیک به یک دهه پیش به بازار آمد، کلاس کراس‌اوورها در حال شکوفایی بود اما امروزه این بازار با حضور خودروهای پیشرفته که برای فروش بیشتر مبارزه می‌کنند مسلماً رقابتی‌تر از همیشه شده است. حالا اما نسل دوم تیگوآن به بازار آمده که ماشین کاملاً جدیدی است و از طراحی جسورانه، کابین لوکس، بهبود کارایی و هندلینگ بهتر برخوردار شده است. برای اولین آزمون مناظر بودیم تا تیگوآن جدید را رودرروی دوتا از رقبای سرسخت آن قرار دهیم.

tiguan-pics-172

رنو کاجار به لطف موتورهای کارآمد، اتاق خوب و کارایی بالا، کراس‌اوور موردعلاقهٔ ما است؛ اما آیا تیگوآن هم این نقاط مثبت را دارد؟ نیسان قشقایی هم رقیب دوم تیگوآن در این جدال است. خودرویی که یکی از بهترین گزینه‌ها در این کلاس محسوب می‌شود و با کاجار هم ارتباطاتی دارد. به‌عنوان‌مثال پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری دیزل کارآمد و همین‌طور بخش زیادی از قطعات فنی آن با کاجار مشترک است؛ بنابراین تیگوآن باید بسیار تلاش کند تا بتواند بر این دو کراس‌اوور هم‌خانواده غلبه نماید.

vw-group-h2

شروع رقابت

تجهیزات

تیگوآن مورد آزمایش ما از تیپ میانی بود و به همین دلیل توانایی رقابت با بالاترین تیپ کاجار و قشقایی که در اینجا مورد آزمایش قرار گرفته‌اند را ندارد. نویگیشن، چراغ‌های جلوی LED، روکش چرمی و سیستم ورود و خروج بدون کلید از تجهیزاتی هستند که باید به تیگوآن جهت مطابقت با تجهیزات استاندارد رقبای آن اضافه شوند. این کراس‌اوور آلمانی بیش از ۳۰ هزار پوند قیمت دارد که با این سطح تجهیزات پایین موجب می‌شود که خودروهای دیگر ارزش بیشتری در برابر مبلغ پرداختی داشته باشند.

کاربردی بودن

هرچند صندلی‌های عقب تیگوآن جهت افرایش فضای صندوق تا می‌شوند اما به‌طور کامل مسطح نمی‌شوند. صندلی‌های رنو هم به همین شیوه تا می‌شوند اما فضای کاملاً تختی را ارائه می‌کند. همچنین پوشش جمع شدنی روی صندوق بار کاجار هم مفیدتر از سینی ثابت تیگوآن است. همچنین مانند نیسان، در کاجار هم یک کف کاذب روی کف صندوق بار تعبیه شده است اما فضای کمتری در زیر آن وجود دارد.

بهره‌وری

پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزل TDI فولکس‌واگن به کارآمدی پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری رقبای خود نیست چراکه هرچند هم‌اکنون مایع ادبلو به کاهش آلایندگی موتور تیگوآن کمک کرده است اما هنوز هم با تولید ۱۲۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر به‌خوبی رنو با ۱۱۷ گرم و نیسان با ۱۲۰ گرم بر هر کیلومتر نیست. همچنین این در حالی است که نمونه‌های مورد آزمایش حتی سبزترین نسخه‌های کاجار و قشقایی نیستند.

نتیجه

مقام اول رنو کاجار
یک‌بار دیگر رنو کاجار در نبرد کراس‌اوورهای ما پیروز شد. این خودرو با ارائهٔ فضای صندوق بار بیشتر از قشقایی و موتور ۱.۶ لیتری دیزل dCi در تیپ پرچم‌دار Signature S، تعادلی منطقی میان عملکرد و اقتصادی بودن برقرار کرده است؛ اما حتی بهتر از این، قیمت آن است که در اینجا از هر دو رقیبش کمتر است.

kadjar-4

مقام دوم نیسان قشقایی
کسب مقام دوم در این رقابت نشان می‌دهد که قشقایی هنوز هم در این کلاس یک مدعی است تا جایی که حتی کاجار هم فرمول اصلی خود را از قشقایی گرفته و آن‌را گسترش داده است. درحالی‌که نیسان در طول به بزرگی تیگوآن نیست اما با راه‌حل‌هایی هوشمندانه از فضای داخلی بیشتری برخوردار شده است. بعلاوه این خودرو دارای تجهیزات ایمنی بیشتر، قیمت رقابتی و عملکردی شگفت‌آور است.

qashqai-22

مقام سوم فولکس‌واگن تیگوآن
تیگوآن با کیفیت درجه‌یک، طراحی عالی و فضای داخلی کاربردی، تمام آن چیزی را که از یک فولکس‌واگن انتظار می‌رود را ارائه می‌کند. بااین‌وجود اما اگر انتظار داشته باشید که مانند یک گلف در رانندگی توازن داشته باشد شما را ناامید می‌کند. تعلیق آن در جاده‌های بریتانیا ناراحت‌کننده است و موتور دیزل آن به پاسخگویی و کارآمدی رقبای خود نیست. قیمت بالا و تجهیزات کم در این تیپ SE را هم باید به نقاط منفی تیگوآن اضافه کرد.

tiguan-6_0

رقیبی که به‌زودی می‌آید

سئات آتکا

قیمت ۲۵,۸۱۵
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۵۰ اسب بخار

seat_ateca_55

کراس‌اوور کاملاً جدید اتکا بر روی همان پلت‌فرم MQB تیگوآن ساخته شده و از موتورهای آن استفاده می‌کند پس ازلحاظ عملکرد رقیب نزدیکی برای تیگوآن خواهد بود اما آتکا اندکی فضای کمتر و تجربهٔ رانندگی اسپرتی را ارائه می‌کند.

مشخصات فنی

رنو کاجار نیسان قشقایی فولکس‌واگن تیگوآن
قیمت پایه ۲۵,۷۹۵ پوند ۲۷,۱۶۰ پوند ۲۷,۳۱۰ پوند
قیمت تست‌شده ۲۷,۴۲۰ پوند ۲۸,۱۱۰ پوند ۳۰,۷۱۰ پوند
فاصلهٔ محوری ۲.۶۴ متر ۲.۶۴ متر ۲.۶۸ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۴۵/۱.۸۳/۱.۶۱ متر ۴.۳۷/۱.۸۰/۱.۵۹ متر ۴.۴۸/۱.۸۴/۱.۶۳ متر
پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۳۰ اسب بخار ۱۳۰ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر ۳۲۰ نیوتن متر ۳۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو جلو
ظرفیت باک ۵۵ لیتر ۵۵ لیتر ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار ۵۲۷/۱۶۲۰ لیتر ۴۳۰/۱۵۰۳ لیتر ۶۱۵/۱۶۶۵ لیتر
وزن خالص ۱۴۳۰ کیلوگرم ۱۴۲۰ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۱.۸ تن ۱.۸ تن ۲ تن
شتاب صفرتا ۹۶ ۱۰.۴ ثانیه ۹.۳ ثانیه ۹.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت آزمون ۵.۳ لیتر ۵.۴ لیتر ۵.۲ لیتر
مصرف سوخت اعلامی ۴.۵ لیتر (ترکیبی) ۴.۶ لیتر (ترکیبی) ۴.۸ لیتر (ترکیبی)

منبع: AutoExpresse

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    دیروز سر بهترین کراس اور ها گفتم جای رنو کجار خالیه. یکی از دوستان گفت رنو حرفی برای گفتن نداره ولی به هر حال اینجا 3 نماینده خوب بودن که رنو اول شد

    1. Elemento

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      کلاسی که اونجا بحث کردیم با اینجا متفاوته:
      سطح اون رقابت خیلی بالاتر از این بود.
      یک نگاه به رقبا بنداز :
      فورد اسکیپ AWD
      تویوتا Rav4
      هندا CRV
      هیوندای توسان لیمیتد
      کیا اسپورتیج
      سوبارو فارستر
      جیپ چروکی
      و از همه مهمتر مزدا CX5
      .

      الان هم میگم کجار در لیست بالا جایگاهی بهتر از 5 تا 7 نمیتونه داشته باشه.
      ______________________________________________________________
      هرچند…
      حتی شما همین مقایسه رو هم نگاه کنی برتری های تیگوان و قشقایی کم نیستند.
      من به شخصه نظر خاصی در مورد این 3 تا SUV ندارم. فقط جدول رو برات میخونم:

      قیمت پایه =رنو کجار
      فاصله ی محوری و فضای کابین =تیگوان
      ارتفاع=تیگوان
      قدرت=تیگوان
      گشتاور=تیگوان
      شتاب=تیگوان
      ظرفیت باک=تیگوان
      حجم صندوق بار=تیگوان
      وزن خالص=قشقایی
      ظرفیت کشش=تیگوان
      شتاب=قشقایی و تیگوان با 0.1 ثانیه اختلاف با هم و 1 ثانیه اختلاف با کجار
      حداکثرسرعت=تیگوان
      مصرف سوخت آزمون=تیگوان

    2. فورد

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (892 ديدگاه)

      من در کل دلیل اینکه فولکس اخر شد متوجه نشدم نویسنده از کجا متوجه شد موتور تیگوان کارایی لازم و نداره نکته بعدی اینکه نویسنده نکات مهمی چون هندلینگ طراحی داخلی امکانات قابلیت افرود قدرت موتور و ….. رو ول کرده چسبیده به نحوه تا کردن صندلی عقب

      1. Elemento

        ۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        فورد جان کاملا درست میگی.
        باید برتری تیگوان رو قبول کنن.
        تیگوان خیلی شیک تر و زیباتره.
        موتورش هم بهتره.
        مصرف سوخت اعلامی هم خیلی نزدیک تر به واقعیته ( صداقت )
        .
        اگه در مقایسه ی دیروز تیگوان رتبه ی آخر میشد حرفی نبود .
        چون سطح واقعا بالا بود.
        ولی اینجا در مقایسه با رنو کجار خیلی زور داره.

        مقایسه های اتواکسپرس به درد خودش میخوره.
        جاهایی آلمانی ها رو برنده اعلام میکنه که واقعا نتونه هیچ ایرادی بگیره.
        .
        همه چیزو گذاشته کنار گشته یک ویژگی خوب رنو و نیسان که در تیگوان نباشه رو پیدا کرده.
        اَه…😠😠😠

        1. Elemento

          ۵ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          اتواکسپرس و انگلیسی ها به طور کل از فولکس واگن و پدرش، پورشه خیلی خیلی بدشون میاد.
          ان شالله به این حرف من خواهید رسید.
          با بنز و BMW و حتی آئودی مشکل ندارن.
          اما نسبت به اسم پورشه و فولکس واگن سمپاتی دارن.
          .
          .
          بیشترش هم به خاطر ساخت سلاح و ادوات نظامی جنگ جهانی دوم (بویزه تانک های ویرانگر ) توسط فولکس واگن با دانش فردیناند پورشه هست.

          شخص فردیناند پورشه یکی از منفورترین دانشمند آلمانی در بین انگلیسی هاست. متاسفانه عضو حزب Nazi هم که بوده.
          .
          .
          البته بیشتر اتواکسپرس و خودروسازان فرانسوی و انگلیسی به هم نون قرض میدن !!

        2. علي

          ۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (63 ديدگاه)

          موافقم.انگلیسی بازی آخه تا چه حد؟!!!

  2. مسلم

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منظور از رنو کاجار یا کجار همون قاجاره

    1. سامان اذری

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      بله

  3. فرشاد سجادیان

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    با وجود اینکه سازنده های هر سه خودرو معتبر هستن، اما همچنان به نیسان حس اعتماد بیشتری دارم. نیسان یکی از خودروسازان قابل احترامیه که تعداد خیلی زیادی ابداع و اختراع تقدیم دنیای خودرو کرده. صنعت خودروسازی مدیون این چنین شرکتهای دانش بنیانیه.

  4. احمد باقری

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر سه خوبن.

  5. حميد

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من نمی دونم این مقایسه های ابکی رو کی انجام میده اخه فولکس تیگوان باید اخر بشه ؟

    1. فرشاد سجادیان

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      چه دلیلی داره که حتما اول شه؟ رقبا، نیسان و رنو هستن نه لیفان X60 و چری تیگو 3 که از قبل بازنده باشن.

    2. ارش

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      بالاخره رنو هم باید بفروشه دیگه مجبورا با تبلیغات بزور یه جایی باز کنند.

      1. carlove

        ۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (75 ديدگاه)

        رنو باید بفروشه یه جایی که چیز های اشغال استفاده میکنه مثل ایرانخودرو ولی برای ده سال دیگه

    3. ارش

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      اتفا قا کار درستی میکنن فرض کن دوستت همکارت یا همکلاسیت یه محصول تولید میکنه که کیفیتش در حد بنز و بی ام و و پورشه و… هست اونوقت محصولی که شما تولید میکنی کیفیتی در حد رنو و پژو داره خوب مجبور برای اینکه کم نیاری ورشکست نشی یه همچین تبلیغی درست کنی بلکه نگاهها رو به خودت برگردونی یه ماشین خوب گیر میاری کلی میزنی تو سرش بعد میگی ماشین من بهترینه.

    4. amir

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (522 ديدگاه)

      چون یه فرانسوی اول شده دارید نتیجه تست را زیر سوال میبرید!؟
      دلیل این همه نفرت از ماشینهای فرانسوی چیه!!؟؟یه نفر به من بگه خواهشا….

  6. Bavaria

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    اگزور رنو کاجار زنگ زده،دو روز دگ سوراخ میشه صدای بم بسیار زیبایی میده?
    البته شتابش کم میشه و مصرفش میره بالا(تجربه شخصی با پراید،ریو و پژو اینطور بوده)

  7. volvo fh

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    رنو و نیسان یکی هستند.فقط اتاق فرق داره.اون کسی هم که مقایسه میکنه یه آدم هست مثل من و شما که کارش نوشتن مقاله ماشینی است.
    شاید از فولکس خوشش نمیاد.

  8. Elemento

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    انتخاب من قشقایی هست.
    علاقه ای که به نیسان دارم خیلی زیاده.
    به نظرم هم قشقایی هم تیگوان ماشین های بهتری از رنو کجار هستند
    جدول کاملا گویاست.

  9. سينا

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    ما که طرفدار رنو ایم

  10. بنتلی

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    تو جدول تیگوان یکم مشخصات بهتری داره ولی خب ما فقط داریم مشخصاتو میخونیم و عکسارو میبینیم…هیچ چیز جای تست فیزیکیو نمیگیره

  11. continental

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    دقیقا تیگوان سر چی باخت ! قدرت؟ مصرف سوخت؟ کیفیت؟ مقایسش کلا اشتباهه.

  12. سعید

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فقط رنو

  13. amirhosein

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    یه چیزی بهتون بگم حال کنید نمیشه گفت بهترین ولی عالی ترین یا خوب ترین ضریب ایرودینامیکی خودرو های شاسی بلند رنو کاجار داره با رکورد 0.29cd قابل ستایش هست این طراحی رنو
    واسه مقایسه فلوکس واگن تیگوآن 0.32 و نیسان قشقایی 0.32 و بهترین ضریب ایرودینامیک هم مال رنو کاجار هست

  14. se

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    رنو اول شد خخخخخخ

  15. carlove

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    یعنی فیس لیفت پژو 2008 در میان این ها چندمه ممنون میشم اگه بگید

  16. ##Ali##

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    خدایی ی چیز میگم اگه اشتبا ه هست بگید چرا همه طراحی های vw مثل هم هستن؟
    چراغاشون ادم رو یاد سمند میندازه ( شوخی)
    Audi. Vw.اشکودا این سه تا دقیقا یکی هستن از نظر طراحی فقط ی خورده زاویه های چراغاشون فرق داره خخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا