رنو قراردادی قطعی با کمپانی Al-Futtaim به منظور تولید و فروش خودرو در پاکستان امضا کرد. Al-Futtaim یک کمپانی عملیات تولید خودروی جهانی است که در ۲۹ کشور جهان حضور دارد.
به عنوان بخشی از این توافقنامه، رنوی فرانسه جدیدترین محصولات و تکنولوژیهای خود را به این بازار عرضه خواهد کرد. از طرف دیگر Al-Futtaim تأسیسات ساخت و مونتاژ جدیدی را به راه خواهد انداخت و در توزیع محصولات رنو از طریق شاخه فرعی جدید خود با نام کمپانی خودروی Al-Futtaim پاکستان مشارکت خواهد داشت.
معاون ارشد رنو در منطقه خاورمیانه و آفریقا میگوید:
گروه رنو با ورود به بازار پاکستان از گسترش حضور بینالمللی خود خرسند است. پاکستان بازاری با رشد سالانه ۱۰ درصدی داشته و سریعترین رشد را دارد. با همکاری Al-Futtaim که یک شریک بسیار حرفهای است رنو تلاش خواهد داشت بازیگری مهم در پاکستان باشد.
رئیس گروه Al-Futtaim نیز میگوید:
با جمعیت بیش از ۲۰۰ میلیون نفری، اقتصادی با رشد سریع، پاکستان بیشک بازار بسیار مهمی برای ماست. ما از همکاری با گروه رنو بسیار هیجانزده هستیم. رنو یکی از برترین برندهای جهانی بوده و در اروپا نیز جزو بهترینهاست.
البته این توافقنامه کاملاً نهایی نشده زیرا برخی از موضوعات باقی مانده که بخش اعظم آنها به تأییدیههای مقامات پاکستان مربوط هستند.
البته هر دو گروه انتظار دارند کار بر روی تأسیسات جدید را از سهماهه اول سال آینده در کراچی شروع کنند و فروش خودروها نیز به احتمال زیاد از سال ۲۰۱۹ شروع خواهد شد.
این اخبار در حالی منتشر میشود که رنو در کشور ما هم حضور پرحاشیهای داشته و در اکثر موارد شاهد محصولات مدرن این برند نیستیم. حال چگونه است که پاکستان از جدیدترین محصولات و تکنولوژیهای رنو سود میبرد اما ما نمیتوانیم محصولات جدید این برند را در کشورمان ببینیم…
حسین
۷ آذر ۱۳۹۶این اخبار در حالی منتشر میشود که رنو در کشور ما هم حضور پرحاشیهای داشته و در اکثر موارد شاهد محصولات مدرن این برند نیستیم. حال چگونه است که پاکستان از جدیدترین محصولات و تکنولوژیهای رنو سود میبرد اما ما نمیتوانیم محصولات جدید این برند را در کشورمان ببینیم…
اینا برای ما عادی شده .. از ایران فقط ی اسم مونده
مردم باید با هم ی حرکتی بزنن . وگرنه تا قرن ۲۲ اوضاع همینجور میمونه ،
سامان اذری
۷ آذر ۱۳۹۶چون دولت همون خودروسازه
کار دلت هم *** هست اونم به هر نحو ممکن که باشه
پس میشینن به رنو میگن کدوم مدل رو ارزونتر میدی ؟
رنو هم میگه مدلها و پلتفرمهایی که از رده خارج شدند و قالب هاش تو دستمون مونده
اینا هم میگن ایول همونارو بدید ما دو سه برابر قیمتشون به مردم بفروشیم
آرش
۷ آذر ۱۳۹۶دو سال دیگر نگین خودرو از مگان ۲۰۲۰ ساخت پاکستان در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی خواهد کرد و گاری سازان وطنی وعده مونتاژ خودروهای مدرن پاکستانی را به ملت خواهند داد…مگر بعد از ۳۵ سال حمایت از صنعت خودرو ،با آب و تاب از مونتاژ ماهیندرای هندی!!! افتخار نمیکنند.
جناب رییس جمهور،وزیرصنایع،٬ ما صنعت خودرو نمیخواهیم.آسایش و امنیت و منافع مالی ما برای اشتغال چند نفر در سایپا و ایرانخودرو قربانی شده؟درب مونتاژ کننده های گاری هایتان را ببندیدو کارکنان را از ردیف بودجه تعرفه واردات بازنشسته کنید ،جان مردم را به لب رساندید.
سعید
۷ آذر ۱۳۹۶پاکستانی هم نشدیم….
امیر مسعود
۷ آذر ۱۳۹۶چند وقت پیش یه مقاله ای رو ترجمه کردم به اسم تاثیر جمعیت بر اقتصاد اون کشور (نمی خوام درباره اون تحقیق اینجا بنویسم )
اگه نگاهی به میزان جمعیت پاکستان بندازیم میبینیم که پاکستان جمعیتی بیش از 190 میلیون داره و اگه پیشرفتش از ایران هم سریع تر باشه نباید شک کرد که چرا اینطوری شده
در ضمن قدرت خرید مردم پاکستان در 10 سال گذشته خیلی افزایش داشته
جالبه بدانید که پاکستان یکی از بزرگ ترین منابع هسته ای در دنیا رو داره (بعد از هند )
شرکت رنو فرانسه گفته اگه قرار دادم با ایران قطعی بشه تمامی محصولات شرکت رنو رو یا آخرین فیس لیفتش رو به ایران میاره یا آخرین نسل ماشین رو
که متاسفانه شنیدم شرکت سایپا کارخونه بن رو ( که به جرات میشه گفت یکی از پیشرفته ترین کارخونه خودرو سازی در ایران هستش ) نمیخواد به رنو فرانسه بده ( شنیده ها حاکی از تولید sp100 در این کارخونه ست ) و شرکت رنو باید دنبال یه کارخونه دیگه برای تولید محصولاتش تو ایران باشه
البته استراتژی های ایران در منطقه و احتمال دادن تمامی کشورهای دنیا به تحریم دوباره برای ایران شرایط کشور رو داره به سمت دوران احمدی نژاد میبره و حرف پایانیم تحریم وقتی اعمال بشن از دست هیچ کس کاری بر نمیاد تنها اتفاقی که در دوران تحریم میبینیم گرونی و گرونی هستش
حسین
۷ آذر ۱۳۹۶اگر در یک کارخانه تولیدی کار کنید ، علت را میفهمید!
وقتی چند نفر که باید بروند مذاکره کنند و از شرکت خارجی تکنولوڗی بگیرند ، میدانند سواد اینکار را ندارند اما بخاطر حق ماموریت و اینکه سفر خارج بروند ، به هر ترتیب که شده میروند برای مذاکره و فرد مناسب را جای خودشان نمیفرستند که حق ماموریت بگیرند و بخاطر چنتا ۱۰۰ دلار کشور را میفروشند ، نتیجه میشود این!
خود ما هم ممکنه همین کار رو بکنیم !
علی آقا
۷ آذر ۱۳۹۶کره سالها ژیش از ما سبقت گرفت.
ترکیه چند سالی هست که از ما سبقت گرفته است
کشورهای عربی اطراف خلیج فارس هم خیلی از ما جلو افتاده اند
پاکستان هم به نظر مسیر درست پیشرفت را یاد گرفته است
و ایران ما، به دلیل *** اگر نگوییم در حال پسرفت است، حتما و مطمئنا در حال درجا زدن است.
20 سال بعد…
مونتاژ خودروهای به روز و پیشرفته شرکت افغان خودرو در سایپا به همت غیور مردان ایرانی!!!
M
۸ آذر ۱۳۹۶شما خودت رفتی با کلی ذوق و شوق ساندرو استپ وی ثبت نام کردین بعد انتظار داری خودروسازی کشور پیشرفت کنه !؟
حمیدرضا
۷ آذر ۱۳۹۶وقتی رنو میخاد قرار داد ببنده هزارتا سنگ جلو پاش میبینه وقتی سایپا بدهکاره ولی بدهیشو به هر نحوی نمیده وقتی ایران خودرو چند میلیون دلار از پژو غرامت میگیره ولی معلوم نیست پول چی میشه همینه ما رشد نخواهیم کرد و طرف های خارجی هم دلیلی بر پایبندی به قراردادشون نمیبینن
Mahdi Chevrolet
۷ آذر ۱۳۹۶من سکوت میکنم
سوکت من از قفل شدن زبانم و ناراحتی برای سرزمینم است نه چیز دیگری
به قول دوسمتون که متاسفانه اسمش یادم نیست(تنها راه حل ، رفتن است)
شیطونه میگه برم سراوان با قاچاقچیا برم برای پاکستان ( یه سال اونجا بودم اشنا دارم??«به دوستان بر نخوره»)
شایان
۷ آذر ۱۳۹۶واقعا برای مسئولان خودمون متاسفم میشه آخه انقدر تعلل و دست دست؟؟ تمامی این بازارها برای ما میبود اگر مسئولان دست میجنبوندنو و زودتر کارخونه بن رو رو به رنو تحویل میدادن رنو هم خیالش راحت میشد و نمیرفت با تک تک کشورهای دورمون خودش مستقیم وارد مذاکره شن. اونا دنبال منافع و سود خودشونن منتظر نمیشینن ببینن وزیر و سازمان گسترش هرروز یه ادا از خودشون دربیارن یه روز بن رو ساوه رو قرارداد ببندن بعد پشیمون شن