جراحی زیبایی یا فیس لیفت سدان متوسط رنو و خواهر خوانده آن سامسونگ SM5 نشان میدهد که تغییرات جزئی برای طراوت بخشیدن به این خودرو اعمال گردیده است.
جلوپنجره مشبک خودرو تجدید نظر شده و چراغهای جلو مجهز به لامپهای ال ای دی، تریم کرومی، سپرها، چراغهای بازطراحی شده عقب و رینگهای جدید آلومینیومی تنها تغییرات قابل توجه اند.
تغییرات داخل کابین هنوز افشا نشده اند؛ و باید تا نمایشگاه فرانکفورت و رونمایی رسمی این فیس لیفت صبر کرد. اما انتظار میرود که شاهد یک بروز رسانی در تجهیزات و نصب سیستمهای سرگرمی به صورت استاندارد در آن باشیم.
fleetwood
۱۹ مرداد ۱۳۹۲لیتیود هر گاری هم بکنه عامه پسند نمیشه ، نمای جلو و عقبش نسبت به هم رده هاش ( کادنزا ، جنسیس ، آزرا ، آریون ) پویا و دوست داشتنی نیست به خاطر همین کسی زیاد طرفش نمیره ،
HASSANBMW
۱۹ مرداد ۱۳۹۲ولی خوب انصافا طراحیش نسبت به سال های گذشته پیشرفت کرده!!!
قبلا رنو که ماشین میزد بی برو برگرد طراحیش زشت بود!!!
مهیار
۱۹ مرداد ۱۳۹۲من سوار لتیتود شدم خیلی خوب بود از نظر راحتی و کیفیت
علیرضا
۴ دی ۱۳۹۲واقعا نسبت به قیمت خوبه
ali
۱۹ مرداد ۱۳۹۲طراحیش که قشنگه ،ولی موتورش………………………………….
موتورش 1600 هست………………
قویتر از این نیست..
hossein
۲۹ آذر ۱۳۹۲لطفا بدون اطلاعات حرف نزنید.لتیتود 3500سی سی بود که با اعمال قانون جدید نگین خودرو دو مدل 2000 و 2500 سی سی رو تو 2 تیپ ال ای و اس ای عرضه کرده که قدرتاشونم به ترتیب 140 و 177 اسبه
علیرضا
۴ دی ۱۳۹۲بازهم اشتباه کردی همان 3500 وارد میشود
slr722
۱۹ مرداد ۱۳۹۲خدایی ماشین خوبیه اما نمیدونم چرا وقتی کسی بخواد ماشین بخره اصلا سمت لیتیود نمیره…
کلا بنده خدا زیاد خاطر خواه نداره…
hasan
۲۱ مرداد ۱۳۹۲نمای مدیریتی و خاصی داره و البته اینکه هر کسی سوار نمیشه و یه جورایی فرق میذاره با هم تیپاش
اميرعلي
۲۱ مرداد ۱۳۹۲باسلام خدمت دوستان عزیز یه نظری داشتم –شماکه انقد به قدرت رنو گیر دادید اصلا تو جاده های ایران که هر پیچ 10تا مهمور واستادن میتونید از 120تا بیشتر برید بنظرم مهم امکاناتشه که قابل قبوله
علیرضا
۴ دی ۱۳۹۲بعضی جاها میشه رفت
اديب لعل پور
۹ خرداد ۱۳۹۵ببینم داشبورد سفران زشته یا آریون؟
کادنزا خوشگله؟
فازت چیه؟
یه آقایی
۱۹ مرداد ۱۳۹۲اینجا سرزمین واژگان واژگون است:
جایی که گنج، جنگ می شود.
درمان، نا مرد می شود.
قهقهه، هق هق می شود.
امّا! درد همان درد است…
amin
۱۹ مرداد ۱۳۹۲خوب حالا منظور ؟ ربطی به لتیتیود داره؟!!
کمیل
۱۹ مرداد ۱۳۹۲به نظرم لتیتیود از اون ماشینهایی بود که علیرغم امکانات و کیفیتش تو ایران ازش استقبال نشد و در حقیقت قربانی چهره زیبای رقبای کرهای شد.
اما به هرشکل حتی با این تغییرات جزئی الان چهرهاش بهتر و به روزتر شده.
VAHID JINPACHI
۱۹ مرداد ۱۳۹۲خیلی خوشکل شده .
دمش گرم.
nima
۱۹ مرداد ۱۳۹۲از ماشین های فرانسوی اصلا خوشم نمیاد . کره ای ها بهتراز فرانسوی ها هستند چون طراح المانی دارند. ولی در کل ماشین های المانی تک اند .
hasan
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا نیما کره ای ها فقط آپشن میزارن و با زیبایی و آپشناشون گولت میزنن و بعد خرج رو دستت میزارن . الان آزرا نیو تقریبا تمام آپشنای یه بنز e350 نیو رو داره ولی این دو 300-400 میلیون اختلاف قیمت دارن. جسارتا شما ماشینت چیه?
اديب لعل پور
۹ خرداد ۱۳۹۵چی؟
طراح کره ای ها آلملنی هست؟خاک بر سر هرچی آلمانیه.
کره کجا فرانسه کجا.کره عرضه ی تولید یه آشغال هم نداره چه برسه ماشین
محمدرضا
۱۹ مرداد ۱۳۹۲این چراغ های ال ای دی چه مد شده هر شرکتی میاد تغییرات بده این چراغ ها تو لیستش قرار میده
فرامرز
۱۹ مرداد ۱۳۹۲چراغ LED مد نشده. تو آلمان و بعضی کشورهای دیگه برای خودروسازا اجباره و تموم خودروهای تولیدی از یه سالی به بعد (فکر کنم 2012) موظف به داشتن اون شدن و معمولاً برای دید بهتر سایر خودروها در روز این قانون رو گذاشتند.
fleetwood
۱۹ مرداد ۱۳۹۲آره این چراغها مد نشده ، سال 2010 طی آماری که توی آمریکا گرفتند استفاده از چراغه روز ( یعنی همین LED ها ) باعث کاهش تصادفات تا 7 درصد شد ، بعد از اون اجباری شد که خودروسازها ازش استفاده کردند. آمریکا شرکت رنو را به بازار خودش راه نداد و به خاطر همین بود که شرکت رنو که سهامی عام هست در مقابل آمریکا برای تحریم ایران کم نیاورد و همچنان به همکاری با ایران ادامه میده
ناشناس
۱۹ مرداد ۱۳۹۲متاسفانه تو ایران هنوز نتونستن ترمز ABS و کیسه هوا رو بین خودروسازها جا بندازن.واقعا افسوس
رضا
۱۹ مرداد ۱۳۹۲ماشینای فرانسوی پیشینه ی قدیمی دارن و واقعا با کیفیت اند…
اغلب به خاطر سیستم تعلیق بی نظیر معروفند…
Legend
۱۹ مرداد ۱۳۹۲کدام تعلیق بی نظیر؟ پس ماشین آلمانی این وسط چیه؟
اسکالید
۱۹ مرداد ۱۳۹۲راست میگه سیتروئن از بهترین سازندگان سیستم تعلیق هستش نمونشم همون new c5
طوفان
۱۱ اسفند ۱۳۹۲کسی الان در مورد آلمان حرف زد ؟!
مهزیار
۱۹ مرداد ۱۳۹۲تو این بازاری که هر خودرو ساز تمام تلاشش رو میکنه الکی ماشینش خشن بشه این چهره خندان یه نقطه عطفه. هر چند که عقبش هم خشنه. ولی در کل خیلی طراحی پخته ای داره.
فقط به درد حانواده ها میخوره
امین
۱۹ مرداد ۱۳۹۲چه پیشرفتی دارن این خودرو سازیا ( مثل کیا و هیوندا و کیا )
ولی ما هنوز تو 20 سال پیش موندیم
راستی ماشینای ما معمولا 1600 یا 1800 سی سی هستن اما قدرتاشون از 120 اسب به بالا نمیره ، چرا ؟ ( فکر کنم بخاطر توربوشارژا و تکنولوژی موتور باشه آخه این موتورا هم مال 10-20 سال پیشه )
ali
۲۵ مرداد ۱۳۹۴تو که میدونستی چرا سوال میپرسی
mohammad
۱۹ مرداد ۱۳۹۲ما همون 1800_1600یا………..هرجیکه بدین روی جشمام قبله
nima
۱۹ مرداد ۱۳۹۲اقا یه سوال برام پیش اومد . در این مقاله منظور از سامسونگ چیست ؟
Kayhan
۱۹ مرداد ۱۳۹۲این ماشین (لتیتود) در واقع توسط شرکت رنو سامسونگ تولید میشه و بیشتر از اینکه فرانسوی باشه، کره ای هست. این ماشین اصلا تو فرانسه تولید نمیشه و محل اصلی تولیدش بوسان کره جنوبی هست. مثل لوگان که در واقع توسط داچیا تولید میشه، این ماشین برای بازارهای آسیایی و شرق اروپا طراحی شده. رنو کولیوس هم همین شرایط رو داره.
اديب لعل پور
۹ خرداد ۱۳۹۵سامسونگ زیر نظر رنو کار میکند.رنو بوسیله ی سامسونگ،توانسته برخی از مدل های خود را در کره هم تولید و همگی خودروهای خوبی هستند مثل همین سفران،فلوئنس،کولئوس و …
فقط موتورش کره ای هست ولی رنو سفران تو فرانسه تولید میشود.
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۲ماشین خوبیه اما با چه قیمتی وارد میشه!!!
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۰ مرداد ۱۳۹۲درود.طراحیش چقدر خوب وپخته شده!!!امیدوارم اگه وارد ایران شد این نسلش اقبال بهتری نسبت به نسل قبلی داشته باشه با توجه به طراحیش.واقعا به این ماشین بی مهری شد.البته این رو نباید از یاد برد که این ماشین اولین تجربه ی رنو تو این کلاس و سایز بود.درست یادم نیست ولی میدونم از پلت فرم یکی از ماشین های نیسان استفاده میکنه.قبل از این لوکس ترین ماشین رنو این مدل بود:
http://www.netcarshow.com/renault/2005-vel_satis/
از این مدل زیاد استقبال نشد.
موفق باشید.
V12
اديب لعل پور
۹ خرداد ۱۳۹۵رنو و نیسان شراکت بسیار قوی دارند.شرکت رنو نیسان که توانست کاری کند که برای هر سلیقه ای،ماشین داشته باشد
arash zx
۲۰ مرداد ۱۳۹۲ماشین خوبیه ولی نمیدونم چرا تو ایران طرفدار نداره؟؟؟؟؟؟؟ به نظرم اگه شرکت رنو طراحی زیبا تری انجام بده فروشش بیشتر میشه، مشکل رنو فقط طراحی هستش
arash zx
۲۰ مرداد ۱۳۹۲ماشین خوبیه و طراحی بهتری نسبت به مدل قبلیش داره………… البته رنو مشکل طراحی رو تا حدی حل کرده اما هنوز کامل حل نشده…….. ولی نمیدونم چرا تو ایران طرفدار نداره؟؟؟؟؟؟؟
نخود آش
۲۰ مرداد ۱۳۹۲من بهت میگم چون فرانسه و بخصوص شرکت رنو معروف شده به دزدیدن از کار معروفند (البته اگه کسی ایران میومد و وضعشو میدید به فرانسه نسبتش نمیداد) به خاطر همین کسی که پول داره سمت ماشین فرانسوی نمیره. و علت دیگش اینه که اون لذت و راحتی که ماشین شرکت های دیگه دارند رنو نداره به عبارت دیگه همیشه یه چیزی کم داره. یا زیادی خشکه یا جای راننده خوب نیست. یه مثال ساده توی ال 90 که میشینی پاهات فشرده میشه و دستات از فرمون دوره و کشیده میشه. این مشکل توی 206 نیست. حتی این مشکلو مگان هم داره البته خیلی کمتره. که مزدا 2 که تقریبا هم قیمتشه نداره.
الان ال90 دار ها دیس لایک میکنن. که از روی تعصبه و اشکال نداره
در ضمن منم ال90 دارم
سام
۱۸ دی ۱۳۹۲بابا جان شما که ال۹۰ سوار می شی نظر نده این ماشینو باید لکسوس سوارا نظر بدن، این ماشین فوق هوشمنده این ماشینو خاموش می کنی فرمونش خودش می ره بالا صندلی می ره عقب که دیگه پات به اون جلو نخوره
arash zx
۲۰ مرداد ۱۳۹۲به نظر من مهم ترین مشکل شرکت های فرانسوی تو طراحی زیبا هستش مثلا ماشین های پژو و رنو و سیتروئن رو نگاه کنی می بینی اکثرا طراحی قشنگی ندارن و یه مشکل دیگه آینه که ماشین های فرانسوی نسبت به بقیه خودرو های اروپایی آپشن های کمتری دارن و طراحی های داخل ماشیناشون هم تعریفی نداره……. البته مشکل هایی رو که [نخود آش]گفت هم کاملا درسته
fleetwood
۲۲ مرداد ۱۳۹۲و یه مشکل دیگه که یادت رفت اینه که هیچ وقت نتونستند یه موتور پرقدرت تولید کنند ، این نکته ای است که جرمی کلارکسون هم همیشه بهش اشاره میکنه ، مثلا new c5 با این وزن سنگین و جثه بزرگ فقط 150 اسب قدرت داره
اديب لعل پور
۹ خرداد ۱۳۹۵جرمی به شدت تحت تأثیر قدرت و گشتاور مگان rs قرار گرفت
ماهان
۳ شهریور ۱۳۹۲در مورد کدام ماشینهای فرانسوی صحبت میکنی.این چند تائی که ما در ایران دیدیم که مال 20سال پیش هستند و نسبت به ماشینهای 20سال پیش بنز و ب ام و زیباتر هستند.طراحی 206 که متعلق به 16سال پیشه هنوز هم زیباست.داشبورد زانتیا با آئودی a4مدل 2000 تا 90درصد مشابه است.ماشینهای الان مثل dsهای سیتروئن و پژو 508 و 308 و207 و همین لیتیتودبسیار زیبا هستند.ضمنا c5و 407 و حتی زانتیاموتورهای 200اسب بخار هم دارند ولی به ایران نیامده اند.به طور کلی درسته خودرو سازی فرانسه در پس المان قرار میگیره ولی از نظر تکنولوژی جلوتر از کره و حتی ژاپن هستند.حتی زانتیا 20 سال پیش بجز سانروف خیلی آپشنهاش تا همین 4سال پیش جلوتر از زمان خودش بوده.سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک اتوماتیک که تا سال 2000روی رولزرویس نصب میشد2-تهویه اتوماتیک3-ترمزهای دیسکی با abs4-سنسور باران 5-کنترل سیستم صوتی از روی فرمان کامل6-ایوبلایزر7-قابلیت خوابوندن صندلیهای عقب8-پرده عقب فابریک 9-تمام شیشه ها و آینه ها برقی با گرمکن 10-ریموت فابریک با کارائی مناسب 11-شسشه جلو ضد uv ,و12پشت سریهای قابل تنظیم البته 206 قابلیتهای دیگری دارد که در ecuمیتونید فعالشون کنید.منها ما بجای توجه به کارائی فقط عدد قدرت موتور برامون مهم است حتی اگر واقعی نباشه.
اديب لعل پور
۹ خرداد ۱۳۹۵در ضمن.بذار یه مثال دیگه هم بزنم. یه نگاه به سفران ۱۹۹۷ هم بندازید.
من با نظر شما کاملا موافقم.
parsa
۲۰ مرداد ۱۳۹۲به نظر من این ماشین نسبت به نسل قبلیش تغیر زیادی نکرده وفقط کمی بروز تر شده و تغیراتش نسبت به نسل های جدید ازرا ورقبای کره ایش خیلی کمتره و فکر کنم در برابر رقبای کره ایش کم میاره
حامد MASERATI GT
۲۳ مرداد ۱۳۹۲ازش استقبال نشد ازش چون قیمتش بالاست
و مردم با قیمت خیلی کمتر میرن کیا یا هیوندا میگیرن . اما وقتی از مگانی که سال 2004 اینقدر خوب میگن دیگه ببینید لتیتود چیه
محمد
۲ دی ۱۳۹۲شما از لتیتود چی می دونی که میفرمایید قیمتش بالاست اگر درست فکر کنی و درست مقایسه کنی میبینی واقعا قیمت این ماشین نسبت به امکاناتش هیچی نیست یعنی واقعا باید فقط دوبرابر 206 باشه؟ قیمت لتیتود فقط پول ترمزش هم نیست بقیه ش رایگانه
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۲ماشین خوبیه ولی به پای تویوتا وهیوندای نمیرسه!!
سام
۱۷ دی ۱۳۹۲شما برو پراید سوار شو ، از بقله این ماشین رد هم نشدی که میگی هیوندای
اديب لعل پور
۹ خرداد ۱۳۹۵حرف شما درسته.میتونم بگم ایشان اصلا نمیدونه که رنو کجاییه! رنو از سال ۱۹۰۰ میلادی تا الان ترکیبی از اصالت و راحتی را بیرون داده.
محمد
۵ شهریور ۱۳۹۲ماشین لوکس و زیبایی و می تونه ماشین خوبی برای جاده های ایران باشه ولی هر چی باشه نمی تونه با ماشین های ژاپنی یا آلمانی رقابت کنه.
جواد لتيتود
۱۱ مهر ۱۳۹۲سلام به نظر من این ماشین ازبین ماشین هایی که تا به حال شرکت رنو ساخته بهترینه از نظر امکانات رفاهی و موتور و ظاهر به نظر من از تیانا قیافش بهتر و جمع و جورتره بای بای جوابم بدین
اديب لعل پور
۹ خرداد ۱۳۹۵سفران نمونه ی تکمیل کننده ی تیانای ۲۰۱۶ هست.(شرکت رنو نیسان)تیاناهای ایرانی نسلشان در ژاپن و … منقرض شده ولی هنوزم تو ایرانه
پویا
۸ آبان ۱۳۹۲به نظر من که اگر بیاد میتونه فروش خوبی کنه ظاهرش نسبت به قبل بهتر شده یک نکته که دوستان بایستی متوجه باشند سبک های مختلف طراحیه که شرکت ها اتخاذ می کنند با توجه به بازار هدف و دیدگاه طراح ها باور کنید اگر همه خودروها بیان طراحیشون رو نزدیک به سلیقه عموم کنند اونوقت تمامی خودروها شبیه هم می شند بنابراین خودروسازهای نامی صاحب سبک های طراحی خاص خود هستند کره ای ها به دل مردم راه می آند تا بتونند مشتری جذب کنند و هنوز صاحب سبک خاصی نیستند در ضمن بدونبد فرانسوی ها خودروهای خانوادگی ساز مقرون به صرفه اند و اولویت رنو شتاب و سرعت نیست اگه می خواید یک ماشین خانوادگی خوب بخرید یک رنو بخربد
محمد
۲۱ آبان ۱۳۹۲بهنظر من ماشین های اروپایی چون برای بازار اروپا هستش باید دقت بیشتری در طراحی و کیفیت بکنه و از ماشین های آسیایی خیلی سرتره به نظر من اگه ماشینی با سواری متفاوت و عالی و کیفتی خوب مخواید باید یک ماشین اروپایی بگیرید که شرکت رنو یکی از شرکت های موفق اروپایی هستش که ال90 و مگان در بازار ایران خیلی موفق بودند.
رضا
۲۳ آذر ۱۳۹۲طراحیش خیلی جذاب و امروزی تر شده ولی مهم تر تجهیزات فوق العاده ای داره که هیچ کدوم از رقباش تو بازار ایران بهش نمیرسن طراحی جلوش شباهت زیادی به بنز اس جدید داره از لحاظ کیفت ساختم هم حرف نداره همین بس که فرانسویه با آشغالای کره ای قابل مقایسه نیست
b
۲۹ آذر ۱۳۹۲متاسفانه تو ایران مردم فقط با قیافه و آپشن ماشین کار دارن، کیفیت و .. اصلا براشئن مهم نیست. هیچکس از صدای دیفرنسیال این ماشینهای چینی بعد از 6ماه نمیگه.از ایمنی و ترمز و .. نمیگه. فقط قیافه. کره ای ها و چینی ها هم که کپی کارن کلا
اديب لعل پور
۹ خرداد ۱۳۹۵سفران آپشن های خیلی بیشتری داره.
محمد
۲ دی ۱۳۹۲اکثر نظرات ما ایرانی ها در خصوص خودرو برگرفته از حال وهوای مد وتبلیغات است، لتیتود هم اگر مورد اقبال عمومی قرار نگرفته بخاطر همین است
اگر شما لتیتود رو کنار ماشین های هم ردیف وهم قیمت خودش قرار بدی اصلا میبینی قابل مقایسه نیست تمام امکاناتی که تا بحال از نظر رفاهی وامنیتی برای ماشین سواری ابداء شده همه رو یکجا در لتیتود شما میتونی ببینی علاوه بر این که امکان نداره شمارو توی جاده خجالت زده کنه با هر شتاب وسرعتی که توان کنترل رو داشته باشی میتونی سبقت بگیری مطمئن باش که براحتی از سبقت در میای
من علیرغم اینکه یکساله لتیتود دارم با توجه به اینکه خیلی هم در موردش مطالعه کردم خیلی از امکاناتش رو کم کم که استفاده میکنم متوجه وجودش میشوم یک جزئ کمی از لتیتود برای مردم شناخته شده است اسرار لتیتود بر همه هنوز پنهان است
سام
۱۷ دی ۱۳۹۲لتیتود یه لکسوس es350 همین، من تو هر دو تاش نشستم
خواهشنا نظر بی مربوط ندید این ماشین تمام آپش های یه لکسوس و یه موتور قدرتمند داره
هر چی مى خواین بگین فقط با کیا و هیوندایی مقایسه نکنید چون مثل جوک میمونه
طوفان
۱۱ اسفند ۱۳۹۲جک رو شما می گید که هنوز تو 20 سال پیش سیر می کنید و قدرت ماشینهای کره ای رو درک نکردید.
سام
۱۸ دی ۱۳۹۲این ماشین حتی دستگاه تصفیه هوا و خشبو کننده هوا هم داره :))
کیوان
۵ بهمن ۱۳۹۲آقایون یکی دیدم میخام بخرم نظر بدید
بهنظره من که باپولی که دارم میدم میرزه شما هم نظر بدید لطفا
مدل 2012 فول شرکتی لامصب فقط زیاد کار کرده ولی منم دارم مفت میخرم 110میلیون میرزه آیا؟
اديب لعل پور
۹ خرداد ۱۳۹۵بهترین انتخاب را کردید.گول خودروهای کره ای و تویوتا را نخورید.
امیرعلی
۱۵ اسفند ۱۳۹۲سلام بنده نه مالک خودروسازی های کره هستم نه فرانسه نه هیچ جای دیگه به عنوان یک صاحب نمایشگاه اتومبیل نظر بی طرف خودمو میگم.
فروش ماشینای کره ای به دلیل آپشن ها و ظاهر عجیب غریب و مثلا پیشرفتشون در بازار ایران بیشتر هست ولی لتیتود از ظاهر با اصالتی برخوردار هست آپشن های ماشین هم واقعا بالاست البته در نمونه ی فولش به طوریکه به جرئت میتونم بگم به لحاظ کیفیتی با خودرو سازهای آلمانی برابری میکنه.
در آخر هم میگم هر کس این ماشینو خریداری کنه متوجه میشه کیفیت و کلاس کاریه یک خودروی اروپایی با یک خودروی آسیایی چقدر متفاوت هست.
از تمامی دوستان عذر خواهی میکنم این هم نظر کارشناسی بنده بود