بازوی اقتصادی رنو یعنی داچیا چندی پیش نسخهٔ استپوی از استیشن ارزانقیمت لوگان MCV را معرفی کرد که به خانوادهٔ محصولات استپوی این شرکت شامل ساندرو، لاجی و دوکر اضافه شد. حال این کراس استیشن برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درآمده است. در لوگان MCV استپوی مانند دیگر اعضای این خانواده پوششهای پلاستیکی مشکیرنگی به سپرها، اطراف گلگیرها و رکاب خودرو اضافه شده و محافظهایی نقرهایرنگی هم در قسمت زیرین سپرها نصب شده است که نمایی کراساوور مانند به آن بخشیده است.
اما بزرگترین تغییر در این خودرو افزایش ارتفاع تعلیق به میزان ۵ سانتیمتر است که فاصلهٔ کلی خودرو از سطح زمین را به ۱۷.۴ سانتیمتر رسانده است. این افزایش ارتفاع موجب میشود که بتوان با این استیشن در جادههای سختتری حرکت کرد اما باید به یاد داشت که لوگان MCV استپوی خودرویی ارزانقیمت است و بنابراین هنوز هم بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود.
داچیا همچنین برای بخشیدن چهرهای کراس مانند به این خودرو از جلوپنجرهٔ جدیدی مشابه جلوپنجرهٔ کراساوور داستر در آن استفاده کرده است؛ بعلاوه ازآنجاییکه تغییرات نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ لوگان بر روی مدل MCV هم اعمال شده است، در نمونۀ استپوی نیز شاهد چراغهای روشنایی در روز LED و چراغهای عقب دودی هستیم. رینگهای آلومینیومی ۱۶ اینچی جدید هم پایان پخش تغییرات خارجی این استیشن اقتصادی هستند درحالیکه در داخل آن نیز صندوق بار بسیار بزرگی به حجم ۵۷۳ لیتر همراه با غربیلک فرمان چهارپرهٔ گرفته شده از نسخهٔ معمولی و تودوزی پارچه متعلق به ساندرو استپوی ارائه شده است.
اما در زیر کاپوت لوگان MCV استپوی هیچ تغییری صورت نگرفته است و بنابراین خریداران میتوانند آنرا با یک موتور ۹۰۰ سیسی سه سیلندر توربو سفارش دهند که ۹۰ اسب بخار قدرت خود را توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی استاندارد یا یک نمونهٔ پنج سرعتهٔ AMT آپشنال به چرخهای جلو انتقال میدهد؛ اما خریدارانی که به مصرف سوخت اهمیت بیشتری میدهند میتوانند پیشرانۀ دیزلی dCi 90 را سفارش دهند که مصرف سوختی بسیار عالی دارد؛ علاوه بر اینها، داچیا در بعضی از بازارها لوگان MCV استپوی را با پیشرانهٔ LPG یا گاز مایع نیز عرضه میکند.
عضو جدید سبد محصولات داچیا بهزودی راهی نمایندگیهای فروش این شرکت خواهد شد و بدیهی است که به دلیل برخورداری از تجهیزات اضافه، قیمت بیشتری از لوگان MCV معمولی خواهد داشت.
پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…
رضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۵طراحی داچیا افتضاحه
Carbonado Aventador
۲۳ اسفند ۱۳۹۵چون واسه ی کشور های جهان سوم و ماورای اون ماشین میزنه…
چون قرار بود قیمت ال 90 10میلیون باشه و هرکسی به جای پراید و پیکان ال 90 بخره…
چون قراره mcv قیمتش زیر 30 میلیون باشه که یه جوون با حقوق 1.5 میلیون بتونه بخرتش…
چون تو ایران هیچی سرجاش نیست و قیمت ماشین ها 3 4 برابر قیمت واقعیشونه!!!!!
آره داداش ماشینای داچیا خیلی ماشینای سگ جوون و باکیفیت و ارزونی واسه جهان سومن…
فقط تو ایرانه که 4 برابر ارزششون قیمت میخورن!!!
سیاوش
۲۲ اسفند ۱۳۹۵از اون تیپ ماشیناییه که خوراکه *** خودروساز وطنیه با قیمت بالا بدن به مردم
با توجه به جادار بودنش اگه قیمت مناسب باشه ازش استقبال میشه
آرش
۲۲ اسفند ۱۳۹۵کار به طراحیش ندارم
ولی همچین ماشینایی برای خانواده های ایرانی بهترین گزینن که جاشون خالیه واقعا .. توی رنج زیر ۴۰ تومن
Amir.dp
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ایران بیاد احتمالا بالای 70 میلیون بشه
وحید
۲۳ اسفند ۱۳۹۵شک نکن زیر 100 نیست، الان لوگان سدان 2017 به اسم سیمبل داره 70 تومن فروخته می شه این که حتما بالای 100 قیمت می ذارن براش
حمیدرضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۵از خودروهای با نمای کراس خیلی بدم میاد ولی طرح خودروهای استیشن رو با اصالت خودروی سدان می پسندم از این ماشین هم بدم نیومد به نظرم خیلی جادار میرسه ولی طرح کراسش رو نه دوست ندارم چسبندگی ماشین با زمین رو کم میکنه و احساس بی تعادلی در سر پیچها به راننده منتقل میکنه
حسين افتخار
۲۳ اسفند ۱۳۹۵از کلاس استیشن خیلی خوشم میاد ، ولی برخورد بازار ایران با این کلاس همیشه ناامید کننده بوده. از پیکان و ژیان استیشن بگیر در قدیم تا پراید و 405 و تندر استیشن که هیچکدوم با اقبال عمومی مواجه نشدن
Arena
۲۳ اسفند ۱۳۹۵خیلی جذابه..!!?
ASA
۲۳ اسفند ۱۳۹۵چقدر جا داره لامصب!