ولوو به عنوان معتبرترین خودروساز سوئد چندی پیش گفته بود: “دید ما این است که در محصولات جدید ولوو هیچکسی نباید جان خود را از دست داده یا شدیداً مجروح شود.” به همین خاطر ولوو حداکثر سرعت خودروهای خود را به عنوان استراتژی ایمنی جدیدش محدود کرده بود. تمامی محصولات این خودروساز هماکنون با محدودیت سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی فروخته میشوند و به نظر میرسد ولوو تنها شرکتی نیست که چنین چیزی را اعمال میکند.
بر پایه گزارش جدید اشپیگل، لوکا دِ مئو رئیس رنو به سهامداران گفته که سرعت بالا دلیل اصلی تلفات جادهای میباشد. این خودروساز فرانسوی میخواهد حداکثر سرعت محصولات خود را به همان ۱۸۰ کیلومتر در ساعت مشابه ولوو محدود کند و به همین منظور سیستم جدید کوچ ایمنی را معرفی خواهد کرد. این سیستم محدودیتهای سرعت و شرایط جاده را بررسی کرده و سرعت خودرو را بر همین مبنا تنظیم خواهد نمود.
باید اذعان کرد تنها چند بزرگراه معدود در دنیا وجود دارد که شما میتوانید بدون شکستن قوانین با سرعت فراتر از ۱۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنید. واضح است که بخشی از اتوبانهای آلمان فاقد محدودیت سرعت هستند هرچند باید گفت تعداد بسیار کمی از مالکان خودروهای رنو اقدام به تست حداکثر سرعت خودروی خود در بزرگراه خواهند کرد. با این وجود اشپیگل گفته که داچیا نیز همین محدودیت سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی را روی خودروهای خود قرار خواهد داد و با توجه عملکرد ضعیف ساندروی جدید در تستهای تصادف این موضوع بدی نیست.
فعلاً مشخص نیست که رنو و داچیا چه زمانی خودروهای خود را با سیستم کوچ ایمنی عرضه خواهند کرد هرچند اگر خودروسازان بیشتری اقدام به انجام چنین کاری کنند سورپرایز نخواهیم شد. با وجود تیونرهای زیادی که متخصص اصلاحات نرمافزاری هستند، محدودیت سرعت ولوو را به راحتی میتوان جابجا کرد و انتظار میرود تکنولوژی جدید رنو نیز قابلکنترل باشد.
بهروزرسانی: رنو بهصورت رسمی تائید کرد محدودیت سرعت را روی تمامی محصولات آتی خود قرار خواهد داد. این شرکت گفته است:
با آغاز سال ۲۰۲۲ مگان الکتریکی به تنظیم کننده محدودیت سرعت خودکار مجهز خواهد شد. حداکثر سرعت این خودرو به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت محدود خواهد شد. سرعت محصولات رنو و داچیا فراتر از ۱۸۰ کیلومتر در ساعت نخواهد بود.
محمد رستمی نژاد
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خودشون هم میدونن که ماشین های رنو امنیت ندارند
دنبال بهانه بودن که سرعتشون رو کم کنن
دیدن ولوو این کار رو انجام داده
بهونه گیر آوردن که ما هم مثل ولوو سرعت ماشین ها مون رو محدود میکنیم
حاضر به افزایش امنیت ماشین هامون نیستیم
خوشم میاد طرف یه پژو مدل ۸۳ داره
هر وقت میبینیش میگه موتور فرانسه هست
قطعات فرانسه هست. همه وسایلش فرانسوی هست
بعد نمیگه بعد این همه سال (از ۸۳ تا ۱۴۰۰)این ماشین قطعاتش عوض شده
و درواقع قطعات ایرانی روش هست
موندم بعد از ۱۶ سال حرکت کردن چیه این ماشین فرانسوی هست??
کامیاب
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰وقتی مکانیک مملکت برمیگرده میگه پژو پارس وارداتی فرانسه داشتم فروختم چ انتظار از عامه؟
جالبه همه یکی از این فرانسویای سگ جون خرکار داشتن که دادن ی شوتی چپش کرده?
JANGI
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اینا همونایی هستن که به پارس میگن سلطان!!
محمد رستمی نژاد
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰آره
جوری شوتی شوتی میکنن که اگه یه BMW سوار از آلمان بیاد باهاشون حرف بزنه
جوری شوتی رو براش تعریف میکنن که طرف وقتی میره آلمان یه شوتی میخره با خودش میبره
میره تو اتوبان های آلمان
میبینه ۲۲۰ تا بیشتر نمیره .
دوتا فحش هم به اون میده
یه کارواش داریم اینجا تو شوش
که دوست و آشنا زیاد داره
کامارو هم دارن از مدل هایRS
بعد بعضی وقتا که باهاش صحبت کردم
خداشاهِده به جِدّ و با قاطعیت میگه که ELX توی شتاب به پای کامارو RS میرسه
هرچی هم بهش گفتم با دلیل و منطق مگه قبول میکنه
اصلا و ابدا.
یه آشنایی دارم که یه NISSAN Z 370 CONVERTIBLE 2017 داره.
بار اول کهازش پرسیدم شتاب صفر تا صد ماشینت چه قدر هست باورت نمیشه گفت ۲.۹ ثانیه
اصلا ببین تجربه به منیک چیز رو ثابت کرده
اون هایی که ماشین خوب سوار میشن
کمترین اطلاعی از ماشینشون دارن .
اون هایی که ماشین خوب یا اسپرت یا لوکس ندارن ولی عشقشو دارن
مثلد۹۹.۹ درصد ایرانی های بد بخت
بیشتر از اونهایی که ماشین خوب دارن میدونن
خودم چندین مورد دیدم کهمیگم
خلاصه وضع ما اینطوری هست عزیز
NAVID۰۰۹۸
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا نگن سلطان !!!!
به نظرم باید از سلطانسوارها سئوال کنی خودروی قبل از سلطانشون چی بوده که داشتند و سپس سلطان خریداری کردند !!!
اونوقته که بهشون حق میدید به پارس یا ۴۰۵ یا زانتیا بگن سلطان ?? !
خدا برای کسی نخواد ، اما هنوز با این سلطان چپ نکردند که بدانند هنگام واژگونی چطوری سقف و ستون مثل پَرِ کاه به صندلیها و کف ماشین آکبند لِه میشه میچسبه که فقط با کارتک میشه وسط جاده جنازهها رو جمعشون کرد که گویی ماشین را انداختن تو دستگاه پِرِس !!!
NAVID۰۰۹۸
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ببینید دوستان
لَقَب چسبوندن به خودروها در همه جای دنیا اَمری طبیعیه !!!
اما !!!
اما از اونجایی که مردم ما و بخصوص جوانان ما کمی به خلقخوی هندیها رفتهاند و انسانهایی احساسی هستیم ، وقتی به پارس یا ۴۰۵ میگن سلطان ، همین خودش باعث تلقین و حسِ جوگیری در راننده میشه و باعث میشه طرف چندتا فیلم هشدار برای کبرا ۱۱ ببینه و اونوقته که بیاد تو جادهها و اینطوری آسفالت را جر بده که در آخر هم باعث میشه احساس گنگ بَرِش داره و کلاً خودشو دورو بریاشو همگی را با هم بفرسته اون دنیا !!!
البته حق هم داره وقتی یه پیست و مکان درستی نیست در کشور که بیاد حمایت کنه از جوانی که شور و هیجان داره که به شدت نیاز داره تخلیه کنه و اونجاست که باعث میشه بزنه به دل جادهها و ناامنی در آنها !
اصلاً خبر دارید در جادههای جنوبی ایران چقدر در سال همین شوتیها باعث تصادفات وحشتناک هستند که خودم بارها و بارها شنیدم فلانی در جادهی فلان تصادف کرده و مقصر هم یه شوتی بوده که با سرعت فلان زده هم خودشو کشته هم یه خانوادهی دیگه را بدبخت کرده !!!
کلاً عجایب کشوری داریم ما !!!
ماشین خوب داشتن در ایران یه مُشکلِ ، فرهنگ صحیحاستفاده از ماشین خوب و رانندگی با اون یه مشکل جدا !
حالا فکر کنید که نه ماشین خوب و ایمن میشه خرید و هم باهاش بد هم رانندگی میکنند که خودش مُعضلیه در مُعضل و بدبختی !!!
ارش
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰برای رنو مخصوصا داچیا سرعت ۱۲۰ کیلومتر هم خطر داره.
NAVID۰۰۹۸
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اتفاقاً خیلی هم خوبه !
ای کاش یه قانونی وضع میکردن که تمام خودروهای تولید ایران بیشتر از ۱۲۰ تا سرعت نگیره که هم جون بقیه را به خطر نندازند و هم خودشون کشته نشوند !
یه زمانی شبها رانندگی میکردم تا سرعت بروم و پلیس نباشه و راحت ۱۸۰ تا ۲۴۰ تا هم سرعت میرفتم و فکر میکردم خیلی هنر میکنم تا وقتی که چندباری تصادفات فجیهی را از نزدیک شاهد بودم و دیدم سرعت رفتن تحت هیچ شرایطی ارزش نداره چه برای خودم چه برای دیگران و چه برای استهلاک بالایی که به جون ماشین میندازه و اصلاً خارجی ایرانی هم نداره !
الان خیلی سال میشه که دیگه به ندرت ۱۴۰ تا سرعت بِرَم و دیگر طبق قانون سرعت میرم که هم از رانندگی بیشتر لذت میبرم و هم از موزیک در سرعت مناسب و البته این هم بگم که در اکثر مواقع شب در جادهها میروم و شبها خیلی راحتتر هستم تا روز که هم آفتاب روی مخ هست و هم رانندگان ناشی تعدادشون بیشتر هست !
سرعت بالا به درد اتوبانهای نامحدود آلمانی میخوره و نه کشورهایی که مورد مخاطب داچیا هستند که اَقلَب جهان سومی و چندمی هستند که تا جایی که جا داره حداکثر ماشین گاز میخوره ، راننده هم رحم نمیکنه و گازش میده ، مثل ایران خودمون که داری مثلاً با فلان ماشین خارجی سرعت میری و میبینی یه پژو ۴۰۵ یا پراید یا نیسان گاوی با سرعت ۱۶۰تا واست نوربالا میزنه و تازه ذوق هم میکنه که میخواد سبقت بگیره ??♂️ !
یکی نیست بگه اوسکول ، با کوچکترین انحراف میری پیش خدا اگر زنده هم بمانی ، یا فلج میشی یا ناقص !
تازه اگر بهشون تذکر هم بدی ، ناراحت هم میشوند و اگر در توانشون بود ، یه پس کتکم میخوردیم !
به نظر من ، پس از سالها تجربه در جادهها میگم که همیشه همهجا با سرعت مطمئنه حرکت کنید و از سفر چه کوتاه چه طولانی لذت ببرید که یه تصادف اصلاً ارزش علافی و کلافگیه پس از تصادف را نداره و با جان و مال خودتون و مردم بازی نکنید !!!!!
بهراد
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰برای تشخیص راننده تازه کار که ماشنیش ایرانیه کافیه دقت کنین مثل ماشین عروس فلاشر هاش روشن باشه این یعنی بیشتر از 120 تا میره (اکثرا بلد نیستن سیم آبی که وصله به سوکت داخل داشبورد رو قطع کنن)
و جدیدا کارخونه محدودیت گذاشته بیشتر از 190 نمیره. عقلانی نیست داخل سازه ی آهنی با ورق فولاد مبارکه تند رفت.
تولیدات زیر 88 تا حدی مقاوم ترن ولی نه خیلی. من خودم آروم میرم و بجای 9 دقیقه ای که زودتر میرسم از رانندگی ملایم و موزیک لذت میبرم
NAVID۰۰۹۸
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا بهراد جدی میگید !
یعنی خودروهای حدید ایرانی بالای سرعت ۱۲۰ تا اتوماتیک چهارچراغها روشن میشن !؟!؟
دمشون گرم ، حال کردم ?
سوژه شد واسم هر خودرویی فلاشر روشن شد یعنی ۱۲۰تا بیشتر میره و نگاه پلیس در جادهها جالب توجهِ !
BenzSLR
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰منم میبینم اکثر این جوونا که موهاشونو مثل خروس زدن چهار تا خالکوبی دارن فکر میکنن سوار بهترین ماشینن فلاشرشون هم روشنه ازین به بعد نیم ساعت به کارای ناشیانشون میخندم با اون شوتیشون باید شوتش کنی ته دره.
بهراد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰بله آقا نوید ، از این راننده ها باید ترسید فقط پدال گاز رو میشناسن به همراه آهنگ یه حالت تنش مانند فست اند فیورییس پیدا می کنن .
شما ماکسیما داشتی احساس می کنم خیلی لایی تمیز بکشین و رانندگیتون حرفه ای باشه میتونین بعد سبقت چن تا راهنما چپ و راست بزنین رانندش متوجه قضیه میشه .
mahan
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰???یه تالیسمان هست که 200 تا میره اونم بزور.رنو دیگه این حرفارو نداره.بجز ایران اگه طرف تشنه رانندگی و سرعت بود که نمی رفت سراغ رنو.بقول معروف مورچه چیه کله پاچه داشته باشه؟ این قانون ولوو از امسال اومده؟والا با xc90 سال 2017 یادمه 225 تا رو کمه کم رفتیم شاید بیشترم رفتم ولی چیزی که یادمه 225تا رو پر کردم راحت.واقعا درک نمی کنم چرا همچین ماشینی رو 180 تا قفل کنند که چی بشه؟خودروسازی ازون جایی بد شد که همه برای مشتری تصمیم می گیرند.یکی میگه مشتری چرت میگه جلوپنجره بزرگ خیلیم خوبه.اون یکی میگه بنزین رو کنار میذار.اون یکی دیگه کلاسیک نمیسازه اسپرت میسازه و ….
نیما
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰برای ایران باید روی ۱۴۰ کیلومتر محدود کنن
mm.y@rlou
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ببینید ما چه پیشرفته ایم سرعت پراید از اول هم رو ۱۸۰ بود تازه اونم به طور تزئینی ونمایشی ودر این زمینه از اونا جلو تریم ولی نمیدونم چرا وقتی سوار پراید میشی حس میکنی اذرائیل نشسته رو صندلی شاگرد?
Mohamad
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰مگه خودرو های رنو سرعتشون به ۱۸۰ هم میرسه?
FARAZ
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اصلا مگه رنو بالای 180 تا هم میره….. ؟؟؟؟
رنو فن هم هست تو سایت؟ ?
ناشناس
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰متاسفانه بچه هایی که حتی یه ماشین روز ندیده اند و شاید فقط عکسهای اونها رو دیدند نظرات کیلویی میدن که حد نداره.
شاید تو خواب تو اتوبان های آلمان رانندگی کردند که احتیاج به سرعت بالای ۱۸۰ دارند.
تو خود سوئد سرزمین ولوو حداکثر سرعت ۱۳۰ هست و فرانسه هم تو همین رنج.
فقط بعضی از اتوبان های آلمان در صورت نبود تعمیرات ساختمانی نامحدود هستند.
من به شخصه آدمهای زیادی رو ندیدم که بالای ۱۷۰ تو آلمان برونند(نسبت به جمعیت هشتاد و چند میلیونی و همچنین ماشینهای قدرتمند). وگرنه اکثر ماشینها و مدلهای متوسط به بالای رنو هم توانایی رفتن تا ۲۰۰ رو دارند.
SS
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰حالا رنو رو کار ندارم ولی داچیا ???
با موتور 3 سیلندر یک لیتری باید یکی باید بیاد براش اسلیپ استریم کنه که 160 تا بره!!
امین
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰محدود بکنند یا نه حداکثر سرعت در جاده ها ۱۴۰ ۱۲۰ ۱۰۰ هست در تمام دنیا هم همینه. و خیلی وقت که راننده ها دارای محدودیت قانونی هستند . و کسی جرئت نمیکنه؟ تخلفی بکنه. چون تخلفی علاوه بر جریمه نقدی شامل پیگرد قانونی میشه. که عواقبش سنگین هست مخصوصا برای سرعت.
آلمان یک استثنا هست در تمام دنیا که نمیشه دلالت داد.
و البته تعداد اتوبانهای بدون محدودیت هم بسیار کمه. چون اکثر اتوبانها از کنار مکانهای مسکونی صنعتی گذرمیکنه.
ترافیک خود جاده هم به کنار