این روزها همهجا صحبت از ادغام احتمالی رنو و فیات-کرایسلر است. اگرچه فیات-کرایسلر به خاطر برخی دلایل سیاسی و غیرسیاسی پیشنهاد خود را پس گرفته اما اگر در آینده چنین معاملهای شکل بگیرد اتحاد شکل گرفته به سومین گروه خودروسازی پس از فولکسواگن و تویوتا تبدیل خواهد شد. ولی خب فعلاً که چنین چیزی دور از ذهن به نظر میرسد.
رنو جزو خودروسازانی است که مدتهای زیادی از بازار آمریکا به دور بوده ولی در این نوشته میخواهیم خودروهایی از این شرکت را معرفی کنیم که شایستگی حضور در بازار آمریکا را دارند. احتمال ورود این خودروها به آمریکا کم است اما خب حداقل میتوان دربارهی آنها رؤیاپردازی کرد.
آلپاین A110
این خودرویی بسیار دوستداشتنی است. A110 یک خودروی اسپورت پیشرانه وسط و فرانسوی است که از پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو با قدرت حدود ۲۵۰ اسب بخار استفاده میکند. اگرچه این خودرو در برابر هلکت هایی که با قدرت ۷۰۰ اسبی در خیابانهای آمریکا جولان میدهند حرفی برای گفتن ندارد اما خب وزن بسیار پایینی داشته و اکثر کارشناسان آن را رقیبی برتر برای خودروهایی همچون آلفارومئو 4C میدانند.
رنو سامسونگ SM6
از میان تمامی خودروهای این لیست احتمالاً SM6 ناشناختهترین آنهاست. رنو سامسونگ موتور یا RSM یک شرکت کرهای است که محصولات رنو را در این کشور عرضه میکند. SM6 سدانی بزرگ و چهار درب بوده که بر پایهی رنو تالیسمان شکل گرفته و فکر میکنیم ظاهر جذابی داشته و نسخهی استیشن آنهم کاربردی است. پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی این خودرو قدرت ۲۲۴ اسبی دارد.
داچیا داستر
هر فردی که تاپ گیر را مشاهده کرده باشد قطعاً داچیا را میشناسد، یک خودروساز اهل رومانی که در تملک رنو قرار دارد. داستر کراس اووری جمعوجور است که در برخی بازارها با نام نیسان ترانو هم عرضه میشود. داچیا به ساخت خودروهای بسیار ارزانقیمت در بازارهای جهانی مشهور شده و ازآنجاییکه خودروهای امروزی روز به روز گرانتر میشوند بنابراین دیدن یک برند ارزانقیمت در آمریکا جالب خواهد بود.
رنو کولئوس
شاید شاسی بلندهای جیپ کاملاً خوب باشند اما شرکتی همچون داج هم محصولاتی قدیمی مثل جورنی را میفروشد. اگر شاسی بلندهای جدید رنو وارد آمریکا شوند احتمالاً اولین گزینه کولئوس خواهد بود. کولئوس یک شاسیبلند میان سایز جذاب است که کابینی مناسب داشته اما پیشرانهی ۱۷۳ اسب بخاری دیزلی آن جایی در آمریکا نخواهد داشت.
رنو توئینگو
شانس ورود رنو توئینگو به آمریکا با شانس تولید هلکت الکتریکی یکسان است. یکی از خودروهای مشابه توئینگو در آمریکا اسمارت فورتو است که غزل خداحافظی را با این بازار میخواند. توئینگو خودرویی شهری با پیشرانهی نصب شده در عقب و قدرت ۹۰ اسب بخاری است. از نظر ما این خودرو جذاب بوده و تخت گاز رفتن با آن بدون فکر کردن به احتمال عبور از سرعت مجاز لذتبخش خواهد بود.
رنو کلیو RS
از آنجایی که فورد فیستا ST جدید وارد آمریکا نخواهد شد بنابراین ورود رنو کلیو RS به آمریکا میتواند حرکتی هوشمندانه باشد. این خودرو در اکثر تریم ها از پیشرانهی ۱.۶ لیتری توربو با قدرت حدود ۲۰۰ اسب بخار استفاده میکند که جایگزینی ایده آل برای فیستا ST محسوب میشود.
رنو مگان RS
از جمله خودروهای رقیب مگان RS میتوان به فورد فوکوس ST و RS و همچنین هوندا سیویک تایپ R و فولکسواگن گلف R اشاره کرد. رنو مگان RS تروفی R که اخیراً عنوان سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو نوربرگ رینگ را از چنگ سیویک تایپ R بیرون کشیده یک گزینهی مناسب برای بازار آمریکاست.
این مقاله وابت میکنه که ۱) در شرایط برابر، آمریکاییها بیشتر خودروی آمریکایی میخرن نه رقبای خارجیشون رو رنو هم دنبال اتحاد با آمریکاییها واسه حضور پرقدرته ۲) خودروهای قدرتمند جایگاه محکمی در آمریکا دارن و به موتورهای ضعیف فضایی داده نمیشه . ربطی هم به خودروساز مهمی نداره چون چینی ها هم دنبال حضور در آمریکا هستن که حداقل عقبه رنو رو ندارن خودروهای قابل احترامی هم بعضیهاشون مثل “لینک اند کو” دارن . یه نکته هم اینکه: ۱) داستر خیلی شبیه نیسان رونیز بازار خودمونه، فرم پروفیل جانبیشون هم که تقریبا یکیه رونیز اجداد داستر هست آیا؟؟؟؟؟؟
خداوکیلی درسته مسخره میکردیم که فرانسه رو راه نمیدن امریکا ولی درحدشوخی بود چه بسا شوخی زشتی که دیگه حتی خودم ترکش میکنم الان همین داستر پاش برسه امریکا،میشه خودروی تازه مهاجرا و دانشجوها و قشر ضعیف جامعه یا مثلا رنو سامسونگ که تو عکس مشخصه خدایی این چیش از اون آزرای۲۰۱۸که ۶۰۰تافروخت کمتره یا از این سوناتای۲۰۲۰ عجیب الخلقه ی آخرالزمانی!!!!!! انصافا اگه قیمت گذاری درست انجام بده،جای هیوندای و کیا رو مثل آب خوردن میگیره
این ریزه میزه ها زیر قلچماق های آمریکایی له میشن همین بهتر که نرن اما تلیسمان و کولئوس برای خانواده های آمریکایی انتخاب مناسبی میتونه باشه وگرنه اون کوچولو ها به سرنوشت اسمارت دچار میشن
دوست عزیز این چه حرفیه؟!؟ شما الان نگاه به این ماشینایی که میگم بنداز…هم سایز کوچیکی دارن هم خوب یا نسبتا خوب میفروشن هوندا فیت هونداHrv مزداCx3 تویوتا Yaris(البته هاچبکش قراره حذفشه) هیوندایKona نیسان Kicks تویوتاChr الان {{{{متاسفانه}}}}میل بازار طوری شده که میگه یکم شاسیت بلندتر باشه..بقیش حله از کراس اوری به اندازه نیسان جوک میفروشه تا Suvبه اندازه کادیلاک اسکالید:((
مگان ار اس و کلیو بهترین گزینه برای ورود به بازار امریکا هستن البته از نظر من چون هم سریعن هم خوش چهره به شخصه تالیسمان و داستر رو بیشتر از کل لیست می پسندم یه سدان شکیل و یه کراس اور کارا که میشه باهاش خارج از جاده رفت ونگران هزینه های کمرشکن بعدش نبود
رنو مگان RS تروفی…رنو کلیو…رنو a110…رنو تلسمان میتونن به خوبی وارد بازار آمریکا بشن و واسه خابوندن ماشین های آمریکایی باید رنو RS0.1 دو هم اضافه کنید که با اون قدرت و شتاب فوق العادش و سرعت زیادش همه آمریکایی هارو یه تنه میخابونه
Hamid
۲۵ خرداد ۱۳۹۸این مقاله یه چیزی رو ثابت کرد که ورود به بازار آمریکا «شایستگی » میخواد
محمد
۲۶ خرداد ۱۳۹۸این مقاله وابت میکنه که
۱) در شرایط برابر، آمریکاییها بیشتر خودروی آمریکایی میخرن نه رقبای خارجیشون رو
رنو هم دنبال اتحاد با آمریکاییها واسه حضور پرقدرته
۲) خودروهای قدرتمند جایگاه محکمی در آمریکا دارن و به موتورهای ضعیف فضایی داده نمیشه
.
ربطی هم به خودروساز مهمی نداره چون چینی ها هم دنبال حضور در آمریکا هستن که حداقل عقبه رنو رو ندارن خودروهای قابل احترامی هم بعضیهاشون مثل “لینک اند کو” دارن
.
یه نکته هم اینکه:
۱) داستر خیلی شبیه نیسان رونیز بازار خودمونه، فرم پروفیل جانبیشون هم که تقریبا یکیه
رونیز اجداد داستر هست آیا؟؟؟؟؟؟
Shahrukh
۲۵ خرداد ۱۳۹۸خداوکیلی درسته مسخره میکردیم که فرانسه رو راه نمیدن امریکا
ولی درحدشوخی بود چه بسا شوخی زشتی که دیگه حتی خودم ترکش میکنم
الان همین داستر پاش برسه امریکا،میشه خودروی تازه مهاجرا و دانشجوها و قشر ضعیف جامعه
یا مثلا رنو سامسونگ که تو عکس مشخصه
خدایی این چیش از اون آزرای۲۰۱۸که ۶۰۰تافروخت کمتره
یا از این سوناتای۲۰۲۰ عجیب الخلقه ی آخرالزمانی!!!!!!
انصافا اگه قیمت گذاری درست انجام بده،جای هیوندای و کیا رو مثل آب خوردن میگیره
sina7
۲۵ خرداد ۱۳۹۸داستر دو دیفرانسیل میتونه همه جای دنیا خوب فروش کنه به نظرم
نسل جدیدشم خیلی بهتر از قبل شده
اگه قیمتش از جیپ رنگید چند هزار تا کمتر باشه شانس داره
بهراد
۲۵ خرداد ۱۳۹۸این ریزه میزه ها زیر قلچماق های آمریکایی له میشن همین بهتر که نرن
اما تلیسمان و کولئوس برای خانواده های آمریکایی انتخاب مناسبی میتونه باشه
وگرنه اون کوچولو ها به سرنوشت اسمارت دچار میشن
Shahrukh
۲۵ خرداد ۱۳۹۸دوست عزیز این چه حرفیه؟!؟
شما الان نگاه به این ماشینایی که میگم بنداز…هم سایز کوچیکی دارن هم خوب یا نسبتا خوب میفروشن
هوندا فیت
هونداHrv
مزداCx3
تویوتا Yaris(البته هاچبکش قراره حذفشه)
هیوندایKona
نیسان Kicks
تویوتاChr
الان {{{{متاسفانه}}}}میل بازار طوری شده که میگه یکم شاسیت بلندتر باشه..بقیش حله
از کراس اوری به اندازه نیسان جوک میفروشه تا Suvبه اندازه کادیلاک اسکالید:((
Ahmad
۲۵ خرداد ۱۳۹۸الان فیات 500 ، مینی و اسمارت هم جزو خودروهای ریزه ، میزه هستند ولی زیر قلچماقهای آمریکایی له نشدن .
امیر
۲۵ خرداد ۱۳۹۸بنظرم مگان ار اس و الپاین فقط مناسب بازار امریکا هستن ک اونم دلیلش داغ بودنشه!!
بقیه به هیچوجه رقبای خوبی نیستن برای محصولات امریکایی
حمیدرضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۸مگان ار اس و کلیو بهترین گزینه برای ورود به بازار امریکا هستن البته از نظر من چون هم سریعن هم خوش چهره
به شخصه تالیسمان و داستر رو بیشتر از کل لیست می پسندم یه سدان شکیل و یه کراس اور کارا که میشه باهاش خارج از جاده رفت ونگران هزینه های کمرشکن بعدش نبود
ایلیا
۱۱ آبان ۱۳۹۹رنو مگان RS تروفی…رنو کلیو…رنو a110…رنو تلسمان میتونن به خوبی وارد بازار آمریکا بشن و واسه خابوندن ماشین های آمریکایی باید رنو RS0.1 دو هم اضافه کنید که با اون قدرت و شتاب فوق العادش و سرعت زیادش همه آمریکایی هارو یه تنه میخابونه