اوایل این ماه شاهد تست پروتوتایپ عجیبی از رنو کجار بودیم که دارای قوسهای چرخ پهنتری بود. هماکنون نیز خودروی پیشتولیدی دیگر از همین مدل در قاب دوربین عکاسان جای گرفته است. البته این بار شاهد کجار عادی هستیم که تنها دارای پوششهای استتاری میباشد.
در حقیقت این اولین باری است که نسخه فیس لیفت دومین شاسیبلند بزرگ رنو در بازارهای اروپایی را مشاهده میکنیم. وجود پوششهای استتاری در بخش جلو پیشنهاد میکند که فرانسویها تغییرات زیادی از جمله جلوپنجره بازنگری شده و گرافیک جدید چراغها را در نظر خواهند گرفت. سپر جلو نیز بازطراحی مناسبی را خواهد داشت و مه شکنها نیز تغییر خواهند کرد.
به نظر میرسد در نمای عقب چراغها دست نخوردهاند اما حداقل انتظار داریم چراغها دارای گرافیک سهبعدی جدید برای LED ها باشند.
عکاسان گفتهاند داشبورد این خودرو نیز دارای پوشش استتاری بوده و این به معنی آماده شدن رنو برای ارتقای کابین نیز میباشد. به احتمال زیاد یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با صفحهنمایش بزرگتر بکار خواهد رفت. همچنین سیستمهای ایمنی و الکترونیکی بیشتری نیز در کابین دیده خواهد شد.
برادر کمی بزرگتر نیسان قشقایی در حال حاضر با پیشرانه دیزلی ۱.۵ لیتری ۱۱۰ اسبی و ۱.۶ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری در اروپا عرضه میشود. همچنین یک پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری توربو نیز در دسترس میباشد. بسته به پیشرانه انتخابی، نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا دوکلاچه اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. موضوع عجیب اینکه سیستم چهار چرخ محرک تنها با گیربکس دستی عرضه میشود.
انتظار نداریم پیشرانهها تغییرات زیادی داشته باشند اما اگر رنو تصمیم به استفاده از پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوی جدید بگیرد تعجب نخواهیم کرد. این پیشرانه که با همکاری دایملر ساخته شده بسیار کاراتر از پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو بوده و سه خروجی متفاوت ۱۱۵، ۱۴۰ و ۱۶۰ اسب بخاری دارد.
F۲۲RAPTOR
۶ فروردین ۱۳۹۷رنو کاجار خیلی فیس دوست داشتنی داره
اما تو فنیش جای یه موتور دو لیتری خالیه
ahmad
۶ فروردین ۱۳۹۷بسیار زیبا