برند اقتصادی و ارزانقیمت رنو یعنی داچیا برای اولین بار در اکتبر سال ۲۰۰۸ در برزیل نسخهٔ کراس از هاچبک ساندرو را با نام ساندرو استپوی معرفی کرد. این مدل با تغییراتی مانند افزایش ارتفاع از سطح زمین و تجهیز به ریلهای روی سقف و پوششهای پلاستیکی روی بدنه، ظاهری کراساوور مانند پیدا کرده بود. ساندرو استپوی در اروپا نیز رسماً در می ۲۰۰۹ در نمایشگاه خودروی بارسلونا معرفی شده و از سپتامبر همان سال در بازارهای اروپایی عرضه گردید. به دلیل موفقیت و محبوبیت ساندرو استپوی، چندین سال بعد داچیا اعضای خانوادهٔ استپوی خود را افزایش داده و این نسخه را برای امپیوی داکر و سپس لوگان MCV هم ارائه کرد. این مدلها به ترتیب در نمایشگاههای پاریس ۲۰۱۴ و ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شدند.
حال عضو دیگری نیز به خانوادهٔ استپوی اضافه شده است. این خودرو، لوگان استپوی است که در روسیه معرفی شده است. البته چون محصولات داچیا در برخی نقاط جهان مثل روسیه با برند مادرش یعنی رنو عرضه میشوند، لوگان استپوی فعلاً با برند رنو معرفی شده است. هرچند لوگان MCV استپوی در روسیه عرضه نمیشود اما مدلهای ساندرو استپوی و داکر استپوی مدت زیادی است که در این کشور حضور دارند و حالا لوگان استپوی هم به آنها خواهد پیوست؛ اما لوگان استپوی را میتوان خودروی عجیبی دانست چراکه معمولاً خودروهای هاچبک یا استیشن بهصورت کراس ارائه میگردند و نسخهٔ کراس از سدانها ساخته نمیشود. به همین دلیل تاکنون تنها یک سدان کراس در بازارهای جهانی حضور داشت که آن ولوو S60 کراس کانتری بود. البته لوگان استپوی در بازار روسیه خودروی بیرقیبی نیست زیرا سدان لادا وستا کراس هم در این بخش حضور دارد.
درهرحال همانند سایر مدلهای استپوی، لوگان استپوی هم به روکشهای پلاستیکی در اطراف دهانهٔ گلگیرها و روی سپرها به همراه ریلهای روی سقف مجهز شده است. همچنین سپر جلو نیز نمای متفاوتی نسبت به لوگان معمولی پیدا کرده و در قسمت پایینی آن یک پلیت محافظ نصب شده که امکان سفارش رنگ نقرهای هم برای آن وجود دارد. علاوه بر این، ارتفاع لوگان استپوی هم افزایش یافته که توانایی آن برای پیمودن مسیرهای خشن و ناهموار را افزایش داده است. دیگر ویژگیهای منحصربهفرد این سدان کراس نیز شامل جلوپنجرهای متفاوت و رینگهای جدید میشود که این ویژگیها هم مشابه ساندرو استپوی هستند. ازجملۀ تجهیزات لوگان استپوی هم میتوان به مواردی چون گرمکن صندلیها، سنسورهای پارک و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل اشاره کرد.
لوگان استپوی به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی مجهز شده که در سه سطح قدرت مختلف ۸۲ اسب بخار، ۱۰۲ اسب بخار و ۱۱۳ اسب بخار ارائه میشود. انتقال نیروی هر سه نسخهٔ این موتور هم توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انجام میگیرد اما صرفاً برای قدرتمندترین نسخه امکان سفارش یک گیربکس CVT هم وجود دارد. برای کسانی هم که به موتورهای دیزلی علاقه دارند، پیشرانهٔ آشنای ۱.۵ لیتری dCi به همراه گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ارائه شده است. رنو رسماً لوگان استپوی را در اواخر همین ماه در نمایشگاه خودروی مسکو به نمایش عمومی درآورده و از پاییز امسال آنرا به بازار روسیه عرضه خواهد کرد؛ اما هنوز اطلاعاتی از اینکه آیا این خودرو غیر از روسیه در کشورهای دیگری مانند رومانی و یا سایر نقاط اروپا هم عرضه خواهد شد یا نه منتشر نشده است.
Saeed
۲۷ مرداد ۱۳۹۷دیگهکلا همه چیز داره ارتفاع پیدا میکنه!!!فکز کنم به زودی مدل کراس موتور و دوچرخه هم بیاد.و آدما پیاده برن بیرون زیر دستو پا بمونن.
مزدا
۲۷ مرداد ۱۳۹۷خلاصه هر چی باشه دیگه از ایران رخت بربستن
سید
۲۷ مرداد ۱۳۹۷این چجورشه دیگه…سدانه یا کراس اوور خخخ
سهراب
۲۷ مرداد ۱۳۹۷سدان کراس!? جل الخالق
کاوه
۲۸ مرداد ۱۳۹۷سدان کراس اوور، کوپه کراس اوور. خیابان ها تبدیل به نمایشگاه های هیولاها میشه. چرخ های بزرگ و شاسی های بی قواره. خدایا این موج بگذره. خداوند این گوردون واگنر و همکارانش را به راه راست هدایت کند که دارند یک نوع سلیقه زشت را تسری می دهند
omid622
۲۸ مرداد ۱۳۹۷اگه شرایط بیش بیاد وارد شه ۱۵۰میلیون قیمت میخوره
آرین
۲۸ مرداد ۱۳۹۷بد هم نشده ولی ارتفاعش خیلی زیاده
رو دست پارسو اورده با ارتفاعش