نسل دوم رنو کولئوس سه سال پس از معرفی، حالا فیسلیفت و بهروزرسانی میاندورهای خود را تجربه کرده است. تغییرات بیرونی کولئوس مدل ۲۰۲۰ بسیار جزئی است و صرفاً شامل جلوپنجرهٔ برجستهتر، صفحههای محافظ جانبی بزرگتر و تریم کرومی جدید میشود. علاوه بر این، کولئوس جدید به چراغهای عقب سهبعدی با چراغترمزهای بزرگتر و چراغهای جلوی LED Pure Vision بهصورت استاندارد در تمامی مدلها هم مجهز شده است. ارائهٔ رنگ قرمز متالیک جدید و رینگهای آلیاژی جدید دورنگ نیز تکمیلکنندهٔ بهروزرسانیهای بیرونی این کراساوور میان سایز هستند.
در داخل خودرو کیفیت متریال بهبود یافته، تریمها اصلاح شده و حالا پشتی صندلیهای عقب بهصورت دومرحلهای خم میشود. علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی R-Link2 نیز ارتقاء پیدا کرده و قابلیت پشتیبانی از کارپلی اپل به آن اضافه شده است تا امکان یکپارچهسازی با گوشیهای IOS فراهم گردد. این سیستم از طریق نمایشگرهای ۷ یا ۸.۷ اینچی ارائه میشود. در بخش ایمنی نیز رنو سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک جدید با قابلیت تشخیص عابر پیاده را به نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ کولئوس اضافه کرده است.
طی این فیسلیفت، به لیست پیشرانههای رقیب فرانسوی هیوندای سانتافه، نیسان ایکستریل و اشکودا کودیاک دو موتور دیزلی جدید اضافه شده است. موتور اول یک واحد ۱.۸ لیتری با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه موتور دوم بزرگتر بوده و با ۲ لیتری حجم، ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی هردوی این موتورها بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا میکند درحالیکه موتور بزرگتر به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است.
کولئوس مدل ۲۰۲۰ در دو تیپ Iconic و GT-Line ارائه میشود که تیپ پایه به چراغهای جلوی LED، سنسور درب صندوق بار، دوربین دید عقب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم کنترل تهویهٔ دو منطقهای و نورپردازی داخلی مجهز است. رنو از ماه آیندهٔ فروش این کراساوور فیسلیفت شده را آغاز کرده و اولین نمونههای آنرا از ماه اکتبر به خریداران تحویل خواهد داد درحالیکه قیمتگذاری آن طی هفتههای آینده اعلام میشود.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ خرداد ۱۳۹۸زیاد فرقی نکرده .
در ایران طرفدار زیاد داره .
اما خدایی نسبت به قیمت اون زمان که زیر ۲۰۰ میلیون بود ، اومده بود تمام خودروها را درو کنه از سانتافه ، سورنتو ، راو۴ ، ایکستریل گرفته تا سدانها ، اما بخت باهاش یار نبود و سیاستهای مسئولان و ترامپ زد همه چیز را نابود کرد .
کاری به خوب یا بد بودنش ندارم و اتفاقاً ظاهر زیبایی داره ، ولی اگر داخلش نشسته باشین متوجه میشین که از تمام رقبا کیفیت کمتری داره ، از مانیتورش که احساس فِیک بودن داره گرفته تا مواد پلاستیکی خشک و نرم کابین و رکشهای صندلی و رودری و از همه بدتر گیربکس cvt اونه که واقعاً برای این موتور یک فاجعیست اما برای مورانو چون موتور پر قدرت ۶سیلندر داشت خوب و عالی جواب میداد .
در کل ، راو۴ و ایکستریل را به همه ترجیح میدم ، راو۴ به دلیل شتاب ، قدرت بالاتر و بدنه سبک و خوش فرمان ، و ایکستریل را به دلیل کیفیت بالای فضای کابین و سواری نرم .
اما در ظاهر سورنتو عالی کار کرده .
ولی سانتافه و کولئوس را در کنار هم میبینم و در یک خط موازی در رِقابَت هستند .
لطفاً توهین نفرمائید ، نظر شخصیه منه .
AMIR / ARMI
۱۷ خرداد ۱۳۹۸و طبق اخرین اخبار
قضیه ادغام 50/50 فیات کرایسلر و رنو دیگه شانسی براش وجود نداه
به خاطر شرایط سیاسی موجود در فرانسه
و بیشتر به خاطر دست داشتن دولت فرانسه در کمپانی رنو
این کار عملا غیر ممکن شده
بعضی تحلیل گران پیشنهاد داده بودن که فیات کرایسلر با جنرال موتورز ادغام بشه
که ماری بارا مدیر اجرایی جنرال موتورز این قضیه رو کاملا رد کرد
حمیدرضا
۱۷ خرداد ۱۳۹۸همه نوشته متن یه طرف جمله آخر یه طرف
محمد
۱۷ خرداد ۱۳۹۸و البته میتسوبیشی اوتلندر با کیفیت ولی بیشانس در بازار داخلی
حسین وی
۱۷ خرداد ۱۳۹۸جای مزدا cx-9 شدیدا خالیه بین اینا
NAVID۰۰۹۸
۱۷ خرداد ۱۳۹۸آخه خدایی اوتلندر خییلی بی روحِ .
اوتلندر با تمام مزایای فنی ، هیچ حالی به آدم مُنتَقِل نمیکنه ، فاجعه اوتلندر نمای بقل و عقب اونه .
تجربه سواری کوتاهی با اوتلندر داشتم ، سواری خوبی داره ، اما باز هم بیروحِ ، در بازار سخت به مشتری میخوره و از همه بدتر اُفت قیمت شدیدی داره ، و باز هم از همه بدتر قطعات بدنه و موتوری گرانتر و نایابتری نسبت به همه حتی هوندا crv داره ، اما جالبه بدونید که هزینه سرویس روغنش با تعویض فیلترها از همه رقبا ارزونتره (( در بیرون و نه در نمایندگی )) .
بیژن
۱۸ خرداد ۱۳۹۸دقیقا اتفاقی که برای اوپل افتاد توو ایران..! راحت میتونست همه رو درو کنه… مخصوصا مدل کراس اوور موکا و هاچ بک آسترا… گیربکس ساخت جنرال موتور توو این ماشینا وحشتناک…گیر بکس ازین خفنتر رو هیچ ماشین توو ایران ندیدم. متریال داخل فوق العاده.
net
۱۷ خرداد ۱۳۹۸خط نازک ال ای دی زیر چراغ جلو تالیسمان و کولئوس خیلی زشته و اگر این خط ال ای دی نازک نداشت بهتر خیلی بهتر بود و اگر چراغ عقبش متصل بود و ارم رنو این خط متصل رو قطع نمیکرد بهتر بودو خط استیل که زیر چراغ جلو هست و امتداد پیدا کرده در زیر جلو پنجره جالب نیست و ال سی دی عمودی تالیسمان و کولئوس کل مثل ال سی دی عمودی محصولات ولوو هست جال نیست و اگر ال سی دی مستطیلی بود بهتر بود و رینگش زیبا نیست و اگر سپر جلو سوراخ نشده بود و ساده بود بهتر بود
زیباترین کراس اور جهان هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم مدل ۲۰۱۸ هست
Genius
۱۸ خرداد ۱۳۹۸بدبختانه همه چیز تو این مملکت ویران شده لوکس و دور از دسترس اکثریت ملت!تو مملکتی که داچیا داستر مدل 2008 بیش از 1.5 میلیارد از وجه رایجش برچسب قیمت خورده کلئوس نقش G.Class تو دنیا رو بازی میکنه!!!