هفت سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۰، نسل اول داچیا داستر به بازار آمد و به موفقیت فوقالعادهای دست پیدا کرد چراکه در طول عمر هفتسالهٔ خود بیش از یکمیلیون دستگاه فروش داشت و پرفروشترین محصول داچیا لقب گرفت؛ اما حالا نسل اول داستر برای بازنشستگی آماده میشود زیرا سازندهٔ رومانیایی پیش از اولین نمایش عمومی در نمایشگاه فرانکفورت، تصاویر رسمی نسل دوم آنرا منتشر کرده است.
همانطور که از تصاویر جاسوسی متعدد طی ماههای اخیر مشخص شده بود، طراحی بیرونی نسل جدید داستر تکاملی از طراحی نسل قبلی است چراکه باید ادامهدهنده موفقیت سلف خود باشد؛ اما بااینحال داچیا با ایجاد تغییراتی مؤثر در قسمتهای مختلف آن، استایلی مدرنتر از قبل را ایجاد نموده است؛ بنابراین نمای جلویی داستر جدید تغییرات قابلتوجهی را تجربه نکرده و بیشتر به فیسلیفتی از نسل قبلی شبیه است تا یک نسل جدید. بااینحال تغییرات این بخش شامل جلوپنجره جدید، چراغهای عریضتر با دیلایتهای LED مجزا و سپر جلوی جدید با پوشش نقرهای مقاوم در برابر خش میشود.
داستر جدید همچنین در قسمت عقب هم با درِ صندوق بار جدید و چراغهایی که مشابه جیپ رنگید هستند تغییراتی را تجربه کرده است که به این کراساوور ارزانقیمت ظاهری با تکنولوژی بالا بخشیدهاند. علاوه بر این، داچیا نسل جدید داستر را به ریلهای سقفی آلومینیومی، رینگهای ۱۷ اینچی و رنگ جدیدی بنام نارنجی آتاکاما هم مجهز کرده است.
داچیا میگوید شیشه جلوی داستر به میزان ۱۰ سانتیمتر به سمت جلو کشیده شده است که فضای داخلی بیشتری را به همراه دارد. ولی هنوز تصاویر داخلی نسل دوم این کراساوور منتشر نشده است اما سازنده آنرا با عباراتی مانند طراحی مجدد کامل، احساس کیفیت و تجهیزات جدید توصیف کرده است. کسانی که علاقهمند به فهمیدن جزئیات بیشتری از نسل جدید داستر هستند باید حدود دو هفته صبر کنند چراکه احتمالاً داچیا مشخصات موتوری و ایمنی این کراساوور را در نمایشگاه فرانکفورت اعلام خواهد کرد.
كسرى
۹ شهریور ۱۳۹۶اینکه فقط فیس لیفته
محمد
۹ شهریور ۱۳۹۶نمای جانبیش خیلی شبیه رونیز بود و در نسل جدید هم هست
اما در هر حال قیمت منطقی داره در دنیا بعنوان خودرو شاسی بلند
و همینطور تغییرات کوچک اما در جهت بروز رسانی خودرو
فرشاد
۹ شهریور ۱۳۹۶جذاب شده طراحیش. . .
ما چقدر بدبختیم که یه شاسی بلند اقتصادی رو باید بالای ۱۰۰ تومن بخریم.
ashkan
۱۰ شهریور ۱۳۹۶فیس لیفت همینو باید 130 بگیریم
Roham
۹ شهریور ۱۳۹۶جذاب که نه…
ولی خب بهتر شده
امید
۹ شهریور ۱۳۹۶تازه شده شبیه ماشین! نسل فعلی که الان عرضه میشه واقعا زشته اما خب با نسبت بقیه ارزونه
امید
۹ شهریور ۱۳۹۶حالا به کسانی که این ماشینو دارن بر نخوره.شاید ظاهرش به نظر من اینطوریه
Ali qanavati
۹ شهریور ۱۳۹۶چراغ های عقب شدیدا من رو به یاد جیپ رِنِگِید انداخت. ولی در کل به عنوان یه کراس اوور اقتصادی خوب شده.
ایران فرانسه
۹ شهریور ۱۳۹۶چون خوشبختانه رنو خودش رشته کار را تو ایران در دست گرفت و با توجه به سهام 80 درصد یش تو سایت بن رو به احتمال فراوان همین را تو ایران تولید می کنه. نسل قبلیش رو یکسال داشتم معرکه بود موتور پر قدرت هندلینگ عالی مصرف 100 هشت واقعی تو شهر این رو رنو تولید کنه البته با موتور پر قدرت دوباره میخرم
E 36
۹ شهریور ۱۳۹۶همونه چراغاشو عوض کرده
ali a
۹ شهریور ۱۳۹۶تغییر زیادی نکرده .البته چون قیمت مناسبی داره.خارج کشور البته! تقریبا طبیعیه تغییر اساسی نداشته باشه.طراحی بیرونیش از اون حالت نچسب و تقریبا زشت در اومده.و نسبتا خوبه..
Omid622
۱۰ شهریور ۱۳۹۶به نسبت نسلی که الان تولید میشه خیلی خیلی زیبا شده اما اونجا اقتصادیه با قیمت حدود ۱۵ هزار دلار اینجا ۱۵ هزار دلار ۱۲۰ میلیونی در میاد ما اینیم دیگه
اونجا قشر کم درامد سوار میشه اینجا با اینکه جزء ۱۵ بازار خودرویی جهان هستیم اما قیمت ها به دلیل وجود بعضی ها باید قشر ثروتمند اینو بخرن
پژمان حطمی
۱۱ شهریور ۱۳۹۶با سلام.
متاسفانه ما تولید انبوه رو با همه مزایاش با واردات محدود اون هم توسط عده ای خاص عوض کردیم.تبدیل شده ایم به مونتاژ کار چینیهای گمنام و خریدار گنجشک رنگ شده رومانیایی به جای قناری فرانسوی که حتی خود برندهای فرانسوی هم حرف چندانی در گروه خودروهای رده بالای جهان ندارند و اگر کشورهایی مثل ما نباشند فرانسویها -اون هم فقط قطعه سازان گرید A- باید به قطعه سازی برای آلمان وژاپن بسنده کنند.
با وجود آنکه خوشبختانه 8 سال هست که دیگه در صنعت خودرو نیستم ولی هنوز افسوس میخورم که چرا سمند با اون طراحی مدرن -که واقعا برای سال 80 مدرن ، پیشرو و روزامد بود- با زمان پیش نرفت..گرچه به خوبی میدونم چرا… . جامعه خودروساز و قطعه ساز و مصرف کننده به خاطر عقیم موندن چنین طرحهایی انقدر زمین گیر و دست و پا بسته شده. هنوز سمند با گیربکس اتوماتیک نداریم اونوقت یک خودروی چینی که باید با جستجوی اینترنتی به زحمت پیداش کرد، با قیمت بالاتر صرفا به خاطر داشتن چند آپشن بی دوام؛ باید دست بالا رو در بازار ما داشته باشه…
پژمان حطمی
۱۱ شهریور ۱۳۹۶داستر خودروی خوب؛ با دوام و با کیفیتی است ولی یادمون باشه وارداتی است و نیمی از بهای اون عوارض گمرکی است در واقع باید اون رو در رده خودروهای 15000 دلاری ارزیابی کرد نا بالا تر.
ممد حمایت
۱۲ شهریور ۱۳۹۶واقعا خجالت داره. به جای افتخار کردن به ماشینای وطنی و حمایت کردن از خودروسازان شریف داخلی حسرت ماشینای بی اصل و نصب خارجیو میخورین. شرم کنی، شرم …
Ali qanavati
۲۳ شهریور ۱۳۹۶شوخی بود دیگه؟!