بازار خودروی ایران در چند ماه اخیر تبوتاب زیادی داشته است. طی این مدت چندین خودروی جدید رونمایی یا معرفی شدهاند که حضورشان نقش مهمی در افزایش تنوع و گزینههای پیشِ روی مردم ایفا میکند. پس از رکود چندساله و محدودیتِ شدیدِ انتخابها، این موج جدید همچون نوش دارویی است که دو قدم مانده به مرگ سهراب از راه رسیده و جان دوبارهای در روح این بازار خسته و پرتکرار میدمد. همین موضوع بهانهای شد تا به سراغ دو سدان اندازه متوسط و لوکس برویم که اخیراً راه خود را به کشورمان پیدا کردهاند: دیاِس 5LS و رنو تلیسمان. شاید این دو در نقاط دیگر دنیا روبروی هم قرار نگیرند، اما در ایران با التفات به شرایط قیمتی مشابه، با یکدیگر مقایسه خواهند شد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی هریک میپردازیم تا شباهتها و تفاوتهایشان ملموستر گردد. با پدال همراه باشید.
این دو مرکب لوکس فرانسوی در بحث تأمین قوای محرکه ویژگیهای مشابهی دارند و ازآنجاکه در زمره سدانهای اندازه متوسط شهری جای میگیرند نباید تصور عملکرد خارقالعادهای در ذهنتان باشد.
رنو تلیسمان
طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر): ۴۸۴۸ / ۲۰۸۱ / ۱۴۶۳
فاصله بین دو محور: ۲۸۰۸ میلیمتر
وزن خالص: ۱۴۴۴ کیلوگرم
ابعاد لاستیکها: ۴۵/۲۴۵، رینگ ۱۸ اینچی
پیشرانه: چهار سیلندر ۱۶۱۸ سیسی / دارای توربوشارژر
حداکثر قدرت: ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
بیشینه گشتاور: ۲۶۰ نیوتنمتر در ۲۵۰۰ دور بر دقیقه
جعبهدنده: هفت سرعته دو کلاچه خودکار
محور محرک: جلو
شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: ۷.۷ ثانیه
سقف سرعت: ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت
سامانه تعلیق (جلو/عقب): مکفرسون جناغی / اِکسل نیمه صُلب
ترمزها (جلو/عقب): دیسکی خنک شونده / دیسکی خنک شونده
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در یکصد کیلومتر): ۵.۸
ظرفیت باک بنزین: ۵۱ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
نتیجه آزمون NCAP اروپا: پنج ستاره ایمنی
دیاِس 5LS
طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر): ۴۷۰۲ / ۱۸۴۰ / ۱۵۱۰
فاصله بین دو محور: ۲۷۱۵ میلیمتر
وزن خالص: ۱۴۷۵ کیلوگرم
ابعاد لاستیکها: ۵۰/۲۲۵، رینگ ۱۷ اینچی
پیشرانه: چهار سیلندر ۱۵۹۸ سیسی / دارای توربوشارژر
حداکثر قدرت: ۱۶۱ اسب بخار
بیشینه گشتاور: ۲۴۰ نیوتنمتر
جعبهدنده: شش سرعته خودکار
محور محرک: جلو
شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: ۸.۳ ثانیه
سقف سرعت: ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
سامانه تعلیق (جلو/عقب): استرات / میل پیچشی
ترمزها (جلو/عقب): دیسکی خنک شونده / دیسکی
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در یکصد کیلومتر): ۶.۳
ظرفیت باک بنزین: ۶۰ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
نتیجه آزمون NCAP اروپا: پنج ستاره ایمنی
در حال حاضر مدل ۲۰۱۷ تلیسمان E3 توسط نگین خودرو، نماینده رسمی کمپانی رنو در ایران، با فروش مشارکتی و پیشپرداخت ۷۵ میلیون تومانی در دسترس بوده و تحویل آن ۱۲۰ روز کاری به طول میانجامد.
در جانب دیگر، شرایط فروش 5LS هنوز بهطور کامل منتشر نشده و تنها قیمت پایه ۱۹۲ میلیون تومانی آن برای مدل ۲۰۱۷ اعلام گردیده است. برای اطلاع از نحوه فروش اقساطی و احتمالاً مشارکتی این فرانسوی جوان باید کمی بیشتر صبر کنید.
با موج جدیدی که از حدود دو سال پیش آغاز شده، محصولات چند خودروساز خوب دنیا کموبیش به کشور راه یافتهاند. همچنین تعدادی از کمپانیهای بزرگ مثل فولکس واگِن و بامو در حال انجام مذاکرات برای تولید محصولات خود در ایران هستند. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و در کنار ورود خودروهای روز دنیا، فناوری و دانش جدید نیز راه خود را به صنعت این مرزوبوم بیابد.
4x
۱۰ دی ۱۳۹۵تالیسمان یه الماس از نوع فرانسوی ژاپنی.
"Amir"
۱۰ دی ۱۳۹۵در اصل نسخه هایی که وارد میشه کره ای هستش ?
ali2240
۱۰ دی ۱۳۹۵تا وقتی که متوسط درامد هرخانواده ایرانی به زور به 1.5 میلیون تومان میرسه(اونم تازه شانس باشه و کار پیدا بشه) بیشتر از 70% درآمد هم باید خرج مسکن بده .ورود این جور ماشینا هیچ دردی از مردم ما دوا نمیکنه
حالا شما بگو اصلا رولزرویس بخواد بیاد توی ایران تولید بشه هیچ فایده ای به حال من و شما نداره فقط درصد اندکی از مردم میتونن از این تکنولوزی استفاده کنن و بقیه باید به خودروهای زیر 40 تومنی خودشون قانع باشن
Parker
۱۰ دی ۱۳۹۵الماس یکم زیاده واسش…
تا رقبای آلمانی و ایتالیایی و ژاپنی هستند ، ماشین فرانسوی سلطنتی نداره.(نظر شخصی)
محصولات فرانسوی مثل رنو و سیتروئن رقیب کیا و هیوندای هستند و بر بازار فروش اونها تاثیر خواهند گذاشت
با 200 میلیون ، ترجیح میدم ماشین های ژاپنی رو انتخاب کنم تا پول برای پیچیدگسسهای الکی ماشین فرانسوی بدم.
مجید
۲۳ دی ۱۳۹۵زانتیا یه ماشین فرانسوی عالی بود
Mohammadreza
۱۰ دی ۱۳۹۵از نظر بنده رنو هرچقدر هم خوب باشه همچین قیمتی نمیارزه چون یک برند اقتصادی محسوب میشه. من کلا خودروی فرانسوی دوست ندارم اما اگه بخوام پول یک خودروی لوکس رو بدم به رنو هرگز همچین حماقتی نمیکنم چون رنو، رنو هست. هرچقدرهم لوکس و گران باشه با برندی اقتصادی هست و پرستیژ یک خودرو لوکس رو نداره چون با دیدن برندش همه یاد خودروهای سطح پایین دیگرش میفتیم و مشکلات فرانسوی های نامرد و نه تالیسمانش. پس ارزش نداره این همه پول بالاش بدیم در صورتی که با این قیمت کلی خودرو زیباتر دیگه در دسترس هست. انها نظر شخصی بنده بود
حسین
۱۰ دی ۱۳۹۵هیوندای جنسیس و اکسنت
کیا کادنزا و پیکانتو
فورد فیوژن و فیستا
شورلت ایمپالا و کروز
اینا همشون بالارده و خودرو ی اقتصادی دارن . و لوگان و ساندرو و داستر مال شرکت داچیا هست که زیر نظر رنو هست .
رنو تلیسمان و کلئوس و کولیو و مگان و کجار و کپچر تو کلاس های خودشون خودرهای عالی و قیمت مناسب اند داخل اروپا .. ی چیزی تو مایه های فولکسواگن
شاهین
۱۰ دی ۱۳۹۵منم کاملا موافقم باهات.ببینید برند ام وی ام با یه ماشین کوچولوی 3 سیلندر که مضحکه عام و خاص بود وارد ایران شد و ذهنیت مردم نسبت به این برند تا ابد داغونه/در عین حال جک با چندتا ماشین سطح بالاتر وارد شد و نسبت به بقیه هموطناش بیشتر جا باز کرد.حالا رنو هم چون با رنو5 یا پی کی یا … پا تو ایران گذاشته واسه همیشه یه برند پایین و غیر لوکس میمونه
Mohammadreza
۱۲ دی ۱۳۹۵دقیقا شاهین جان منظور منم همین بود اما خب شما بهتر بیان کردید
مجید
۲۳ دی ۱۳۹۵حالا تویوتا مثلا لوکسه یا هیوندا، در مورد بنز وبی ام و ولکسوس که صحبت نمیکنیم
ali2240
۱۰ دی ۱۳۹۵تا وقتی که متوسط درامد هرخانواده ایرانی به زور به 1.5 میلیون تومان میرسه(اونم تازه شانس باشه و کار پیدا بشه) بیشتر از 70% درآمد هم باید خرج مسکن بده .ورود این جور ماشینا هیچ دردی از مردم ما دوا نمیکنه
حالا شما بگو اصلا رولزرویس بخواد بیاد توی ایران تولید بشه هیچ فایده ای به حال من و شما نداره فقط درصد اندکی از مردم میتونن از این تکنولوزی استفاده کنن و بقیه باید به خودروهای زیر 40 تومنی خودشون قانع باشن
نیکدست
۱۰ دی ۱۳۹۵شاید ایرانی ها به دلایل تاریخی چندان تمایلی به خودروهای فرانسوی نداشته باشند…
اما انصافا یکی از زیباترین سدان هایی که در این چند سال اخیر ظهور کرده، همین تالیسمان…
وقتی تو خیابون یا نمایشگاهی این عروسک رو میبینم، نمیتونم بدون چند لحظه لذت بردن، راحت از کنارش رد بشم….
"Amir"
۱۰ دی ۱۳۹۵جناب صفری تشکر ، جفتشون گزینه های وسوسه کننده ای هستن ، واقعا ممنون
از دوستان اگر کسی تجربه رانندگی با یکی از این خودرو هارو داره حتما به اشتراک بذاره تا ماهم استفاده کنیم ?
فرزاد لاکچری
۱۰ دی ۱۳۹۵دوستان خداوکیلی مسخره نکنید ها ولی نمیدونم چرا تا DS رو دیدم ناخودآگاه یاد رانا افتادم انگار رانا رو برداشتن یه فیس لیفت خوشکل کردن
حسين
۱۰ دی ۱۳۹۵درود.
دقیقا به خاطر همینه که میگن ظاهر یه ماشین رو از روی عکسش قضاوت نکنید. شاید تو عکس شبیه به نظر بیاد اما هر موقع تو خیابون دیدیش متوجه میشی که تقریبا هیچ شباهتی به رانا نداره.
آریا
۱۰ دی ۱۳۹۵از لحاظ فنی که تلیسمان یه سروگردن بالاتره
امکانات ds 5ls نمیدونم ولی با توجه به ds 5
تقریبا تو یه سطحن.
پس ds 5 کوچیکتر و ضیف تر و گرونتره!.
عجب!!!!!!!!
"Amir"
۱۰ دی ۱۳۹۵متریال کابین DS به مراتب لوکس تر و با کیفیت تره ، نگفتم تلیسمان بی کیفیته
اما در مقایسه با DS متریال اقتصادی تری داره
یاسین
۱۰ دی ۱۳۹۵به نظر من انتخاب بین این دوتا سلیقس تالیسمان فنیش به نظرم سطح بالاتری از دی اس داره ولی متریالش و سطح لاکچری دی اس از تالیمسان بالاتره به نظرم انتخاب بین یه ماشین(دی اس) خیلی لوکس با سطح فنی پایینتر و یا تالیسمان با سطح فنی بالاتر و سطح لاکچری پایینتر نسب به دی اس
nima
۱۰ دی ۱۳۹۵دی اس از نزدیک خیلی خیلی لوکستره
علي دانشمند
۱۰ دی ۱۳۹۵نظر سنجی: کدام سدان وارداتی فرانسوی را بیشتر میپسندید؟ هیچ خودروی فرانسوی رو قبول ندارم و دوست ندارم.
حسين
۱۰ دی ۱۳۹۵درود.
علی آقا پژو-سیتروئن و رنو بعد از فولکس پرفروشترین برندهای اروپا هستن. از طرف دیگه رنو در همکاری با نیسان دیگه جایی هیچ شکی رو از نظر کیفیت باقی نمیذاره. آخه چرا میگی هیچ کدومو نمیپسندم؟
Mohammadreza
۱۰ دی ۱۳۹۵حسین جان ایشون نظر شخصیشو داده
منم از فرانسوی ها خوشم نمیاد
Scuderia italia
۱۰ دی ۱۳۹۵منم خوشم نمیاد
DR . ADRENALiNE
۱۱ دی ۱۳۹۵پر فروش بودنشونو نمی دونم ولی تا اون جایی که اطلاع دارم بعد از فلکس واگن . پژو سیتروئن بزرگترین برند ماشین اروپا هست
پژو داخل اروپا بیشتر به کشور هایی ماشین میده که در سطح پایین تری در اروپا برخوردارند . به خاطر همین پر فروش بوده احتمالا
(M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)
۱۰ دی ۱۳۹۵علی جان دانشمند ولی هیچ میدونستی یک قطب مهم نوآوری های خلق شده خودروها مطعلق به فرانسوی هاست؟ فرانسه مثل آلمان و انگلیس از کشور های درجه 1 اروپاست…
البته نظرت محترمه و من نباید سرزنش کنم یا به زور چیزی تحمیل کنم ولی خداییش اگر یکم تحقیق و سرچ کنی شاید نظرت عوض شه در موردشون.
ارادت
(M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)
۱۰ دی ۱۳۹۵یک اشتباه تایپی املایی کردم زمان ویرایش گذشت
مطعلق = متعلق
معذرت
حسین
۱۰ دی ۱۳۹۵سوناتا ۲۰۱۷،،،لایک
تلیسمان ۲۰۱۷ ،،،، دیس لایک
(M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)
۱۰ دی ۱۳۹۵آقا من قصد تخریب هیچ برندی رو ندارم لطفا اشتباه نگیرین من سر تعظیم میکنم برای تک تک کمپانی های محتلف خودرو ساز جز چینی ها
چندین بار گفتم رنو برخلاف فنی عالی و فوق العاده طراحی جالبی نداره ولی در مورد تلیسمان نظرم عوض شد واقعا ظاهر شیک و خاص و زیبایی داره امیدوارم رنو این روند رو ادامه بده به طرفدارای رنو و فرانسوی دوستان هم تبریک میگم.
راستی هیچ کس نپرسید چرا اسم من از مانستر شد این حروف مخفف…ایش
خیلی بی معرفتین :v
ASA
۱۰ دی ۱۳۹۵به نظرم توی دی اس، زیادی کروم استفاده شده
Parker
۱۰ دی ۱۳۹۵تالیسمان فروش بالایی خواهد داشت
5LS فروش ضعیفی خواهد داشت
(پیش بینی شخصی)
این 2 ماشین و محصولات دیگر رنو و سیتروئن، رقیب ماشین های کره ای هستند.
من ترجیح میدم پول این ماشین رو به خودروی ژاپنی بدم و با خیال راحت ، یک عمر ازش لذت ببرم.
وقتی ماشین ژاپنی هست، ماشین فرانسوی چرا؟؟
"Amir"
۱۰ دی ۱۳۹۵یه همچین اعتقادایی هست که ماشینای ژاپنی بدون هیچ دلیل و منطقی قیمت میخورن ! ، اون موقعی که اپتیما (حداکثر) ۱۸۰ میلیون خرید و فروش میشد کمری ۲۰۰ میلیون معامله میشدش
که این اختلاف قیمت واقعا توجیحی نداشت که باعث شد اپتیمای نسل جدید هم ۲۰۰ میلیون معامله بشه
البته شما تو بحث خودرو صاحب نظری
ولی به نظرم حداقل الان این اعتقاد چیزی جز تعصب نیست
Parker
۱۰ دی ۱۳۹۵Amir عزیز
کار شما میشه پاک کردن صورت مساله!!
دلیل این که تویوتا لنکروزر نسل جدید در ایران 725 میلیون قیمت میخوره ، من نیستم.
یعنی من بگم ماشین ژاپنی بی کیفیته ، تویوتا ارزون میشه؟؟
بنز C class نسل جدید هم 540 میلیون قیمت میخوره که با شنیدنش آدم شاخ درمیاره ولی حقیقت داره .
در مورد تالیسمان و DS هم شک نکن، شک نکن اگر در بازار خوب جا بیفتن تا سال دیگه همین موقع ، 50 میلیون افزایش قیمت پیدا خواهند کرد. تالیسمان تا همین الان 20 میلیون قیمتش رفته بالا.
ماشین ها در ایران 2 حالت دارند، فرق نداره ژاپنی باشند یا چینی یا آلمانی یا فرانسوی :
1- مشتری راضیه ، قیمتشون سال به سال و نسل به نسل بالا میره
2- مشتری ناراضیه ، باز هم قیمتشون سال به سال و نسل به نسل افزایش پیدا میکنه ولی با شیب کمتر.
"Amir"
۱۰ دی ۱۳۹۵مشکل همینه ، ایرتویا با خودش میگه من که دارم فروش خودمو میکنم ، پس چرا قیمت واقعی عرضه کنم ؟
این امر در مورد پرشیاخودرو و مبین خودرو و… هم صدق میکنه
وقتی تعصب بیجا باشه مردم به جای این که ماشین کره ای با قیمت مناسب تر بخرن میرن ماشین ژاپنی با همون کارایی اما گرون تر میخرن ، من نمیگم کره ای سلطانه ماشینای بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیونه ، ولی اختلاف قیمتش با رقبای ژاپنیش واقعا غیرمنطقیه
اطلس خودرو هم مسلما دنبال سود بیشتره پس وقتی ایرتویا قیمت بالا میذاره اونم از خدا خواسته قیمتاشو میبره بالا
هرچند که قیمت گذاری خودرو در ایران کلا غیرقابل درکه !
امیدوارم منظورمو رسونده باشم
Shoaib-mph
۱۰ دی ۱۳۹۵با پیش بینیت موافقم ولی سوال آخری که پرسیدی سوال حرفه ای و منطقی ای نیس
ماشینای کره ای تو این رنج قیمت هم خیلی وسوسه کنندن
حمیدرضا
۱۰ دی ۱۳۹۵من دی اس رو ترجیح میدم چون از پایه خودروی لوکسی هست ولی تالیسمان بیشتر یه خودروی سایز بزرگ شهری هست قطعا فضای داخلی تالیسمان خیلی بزرگ تره و همچنین قدرت موتورش بیشتره ولی خوب دی اس یه حس خاص بودن رو به من میده من کلا از این ماشین خیلی خوشم اومد
ونوم
۱۰ دی ۱۳۹۵من از هر دو خوشم اومد به نظرم جا داره هر کدوم سی تومن ارزونتر باشن و اگه یه مقدار فنی قویتر مثلا موتور دو لیتری توربو هم داشتن تقریبا کره ای ها شکست میخورن
Sina
۱۰ دی ۱۳۹۵تالیسمان هم ظاهرش بهتره هم قدرت بیشتری از موتورش گرفته
ali
۱۰ دی ۱۳۹۵هیچکدوم! لکسوس دسته دو و کیا اپتیما جدید رو کاملا به اینا ترجیح میدم. انتخاب های بیشتری هم هستن تو بازار مثل کمری هیبریدی. سوناتا. اس یو وی ها ….
ali2240
۱۰ دی ۱۳۹۵تا وقتی که متوسط درامد هرخانواده ایرانی به زور به 1.5 میلیون تومان میرسه(اونم تازه شانس باشه و کار پیدا بشه) بیشتر از 70% درآمد هم باید خرج مسکن بده .ورود این جور ماشینا هیچ دردی از مردم ما دوا نمیکنه
حالا شما بگو اصلا رولزرویس بخواد بیاد توی ایران تولید بشه هیچ فایده ای به حال من و شما نداره فقط درصد اندکی از مردم میتونن از این تکنولوزی استفاده کنن و بقیه باید به خودروهای زیر 40 تومنی خودشون قانع باشن
Hj
۱۰ دی ۱۳۹۵تو این بازار خیلی خوب بود که تلیسمان وارد شد.اگه اسان موتور نجنبه و سوناتا رو با موتور ۲ لیتر توربو یا ۱.۶ توربو(که بهش میگن سوناتا اکو)نیاره احتمال داره بازار رو از دست بده همین طور اطلس خودرو
Ehsan
۱۰ دی ۱۳۹۵دیروز اولین بار تلیسمانو از نزدیک دیدم .چه ابهتی داره.خیلی خوشم اومد.
sunmartin
۱۰ دی ۱۳۹۵کاملا با نظر hj و “amir” موافقم
فريد
۱۰ دی ۱۳۹۵متاسفانه خیلی جاها شنیدم میگن دویست میلیون بدم ماشین ۱۶۰۰ سی سی!!!!اخه وقتی منطق مردم ایران اینجوره چی بگم اخه من خیلی شرکت رنو دوس دارم نمیدونم چرا محصولات جدیدش خیلی به دل میشینه مخصوصا تالیزمان مگان جدید اگر پولشو داشتم همین الان خریده بودمش
محسن
۱۰ دی ۱۳۹۵از نظر طراحی خارجی رنو شیک تره ولی طراحی داخلیش خیلی ضعیفه. در عوض دی اس طراحی داخلی خیلی جذابی داره.
nimnova
۱۰ دی ۱۳۹۵تنها دلیل انتخاب دی اس در مقابل تلیسمن لوکس تر بودنشه. اما وقتی یک محصول لوکس خدمات پس از فروش و نمایندگی و … مناسب نداره خریدش فقط درد سره. مگه اینکه برای کلکسیون خریداری شه! نه استفاده
هاشم
۱۰ دی ۱۳۹۵تالیسمان خودروی خوبیه
هم طراحی خوبی داره و هم امکانات و فنی خوبی هم داره
سیستم صوتی باس که عالیه
اتوپارک
کلاچ 7 سرعته
کلاچ دوبل
در ضمن دو توربو هستش یکی برای سرعتای پایین و یکی سرعتای بالا که باعث شده در گاز دادن لگ نداشته باشه
قدرتشم که خوبه و اصلا کم نمیاره
مصرف سوختشم که پایینه
کمپانی رنو سیستم موتورشو با بنزین ایران تنظیم کرده که توربوها اسیب نبینن
ولی با این گرون شدن دلار دیگه بهونه خوبی دست نگین خودرو داد که هر قیمتی عشقش میکشه بده
سیاوش
۱۰ دی ۱۳۹۵ولی با اینکه DS برند لوکس ساز ژو سیتروین هست با این وجود رنو تالیسمان خیلی مجلسی تر و شیک تر و لوکس تره .
فیصل
۱۱ دی ۱۳۹۵داشبورد تلیسمان پلاستیک با کیفیت نازل مثل ماشینهای کره ای اما DS به مراتب کیفیت بالاتری داره. تلیسمان و ds5 رو به ماشینهای همرده کره ای ترجیح میدم بدون شک.
این که میگن رنو بخاطر بنزین ایران موتور تلیسمانو تغییر داده یعنی چیکارش کرده؟ موتور توربوشارژ بنزین با اکتان بالا میخواد که تو ایران نداریم . بنز و بی ام و و الفارومئو هم داستان دارن با بنزینای ایران حالا تلیسمان اومدن یه قطعه روش گذاشتن که اکتان رو افزایش میده یعنی چی؟
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۵تلیسمان یه چیز دیگست
البته برندش شناخته شده ترهست ادم باهاش بهتره رابطه برقرارمیکنه
elyas
۱۱ دی ۱۳۹۵به نظره من پلتفرم دی اس سیتروئن جی الیزه است یا همون پژو 301
ها یکیم اونو بگم تالیسمان 4 کنترلش بیاد محشر میشه
کامران
۱۶ دی ۱۳۹۵اروپا به علت هزینه سوخت و مالیات بیشتر خودروهایه ۵ سال کارکرده گرایش به خودروی اقتصادی داره.که هم مصرف سوخت پایین داشته باشه و هم مالیات سنگین پرداخت نکنن و هم هزینه تعمیرات و بیمه کمتری بدن.پس یه شرکتی مثله رنو طبق بازاره اروپا ماشین تولید میکنه.طبق استاندارد های ایمنی و الودگی و غیره جلو میره.اینکه یک برند کره ای رو با تلیسمان مقایسه میکنید کاملا اشتباهه.رنو محافظه کارانه ماشین میسازه و ترجیح میده ماشینش بدون نقص باشه تا اینکه ظاهری جذاب داشته باشه چون اگه رنو در ساخت ماشینش اشتباه کنه بازاره اولش که اروپاست رو از دست میده.کره بازارش برای کل دنیاست و با تولید انبوه سعی میکنه بازار رو تو دستش بگیره.پس اگه امسال یه اشتباه داشت ساله بعد با معرفی مدله جدیده همون خودرو سعی میکنه فروشش رو نگه داره.مثلا اپتیما سال به سال با معرفی تریم های مختلف سعی میکنه خودش رو ماشینه به روزی نشون بده.اخیرا هم رنو با شراکت نیسان سعی داره جهانی باشه و طراحیش رو بروزتر کنه و تولید انبوهش رو از طریقه مونتاژ در کره جهانی کنه.و هیچ شکی نیس تو تولید انبوه کیفیت پایین میاد.با همه ی این تفاسیر تلیسمان مونتاژه کره از لحاظه کیفی یه پله از کره ای های موجود بالاتره.
رضا
۱۶ دی ۱۳۹۵من رفتم تالسیمان تحویل ۱۲۰ روزه را ثبت نام کنم نگین خودرو از همان روز اعلام کردکه ظرف یک هفته ۱۰۰۰ دستگاه را پیش فروش کرده و ۱۵۰ روزه ثبت نام داره ( به اطمینان می گویم که نگین خودرو هول برداشته بود و دید که مشتری براش زیاد امده قیمت قطعی را برداشت و ظرف یک هفته نتوانسته این تعداد پیش فروش داشته باشد و طمع کرده برای قیمت بالاتر ) چون از ماشینش خوشم امده بود و به جهت استفاده شخصی ثبت نام کردم ولی مطمئنا چنانچه موقع تحویل قیمت انرا بالا ببرد صرفه اقتصادی ندارد چون موقع فروش رنو مسلما بد مشتری است و طالب خودش را دارد و این ماشین هم هنوز هندوانه سربسته است و تست جاده ای در ایران نشده و همین الان شما همین ماشین را خودتان از خارج وارد کنید در بدترین حالت ۱۸۰ میلیون با گارانتی براتون در می اید