رنوسیتروئنهفته نامه

مقایسه مشخصات فنی رنو تلیسمان و دی‌اِس 5LS در بازار ایران

بازار خودروی ایران در چند ماه اخیر تب‌وتاب زیادی داشته است. طی این مدت چندین خودروی جدید رونمایی یا معرفی شده‌اند که حضورشان نقش مهمی در افزایش تنوع و گزینه‌های پیشِ روی مردم ایفا می‌کند. پس از رکود چندساله و محدودیتِ شدیدِ انتخاب‌ها، این موج جدید همچون نوش دارویی است که دو قدم مانده به مرگ سهراب از راه رسیده و جان دوباره‌ای در روح این بازار خسته و پرتکرار می‌دمد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا به سراغ دو سدان اندازه متوسط و لوکس برویم که اخیراً راه خود را به کشورمان پیدا کرده‌اند: دی‌اِس 5LS و رنو تلیسمان. شاید این دو در نقاط دیگر دنیا روبروی هم قرار نگیرند، اما در ایران با التفات به شرایط قیمتی مشابه، با یکدیگر مقایسه خواهند شد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی هریک می‌پردازیم تا شباهت‌ها و تفاوت‌هایشان ملموس‌تر گردد. با پدال همراه باشید.

renault-talisman-ds-5ls
این دو مرکب لوکس فرانسوی در بحث تأمین قوای محرکه ویژگی‌های مشابهی دارند و ازآنجاکه در زمره سدان‌های اندازه متوسط شهری جای می‌گیرند نباید تصور عملکرد خارق‌العاده‌ای در ذهنتان باشد.

رنو تلیسمان

طول / عرض / ارتفاع (میلی‌متر): ۴۸۴۸ / ۲۰۸۱ / ۱۴۶۳
فاصله بین دو محور: ۲۸۰۸ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۴۴۴ کیلوگرم
ابعاد لاستیک‌ها: ۴۵/۲۴۵، رینگ ۱۸ اینچی
پیشرانه: چهار سیلندر ۱۶۱۸ سی‌سی / دارای توربوشارژر
حداکثر قدرت: ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
بیشینه گشتاور: ۲۶۰ نیوتن‌متر در ۲۵۰۰ دور بر دقیقه
جعبه‌دنده: هفت سرعته دو کلاچه خودکار
محور محرک: جلو
شتاب صفر تا یک‌صد کیلومتر بر ساعت: ۷.۷ ثانیه
سقف سرعت: ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت
سامانه تعلیق (جلو/عقب): مک‌فرسون جناغی / اِکسل نیمه صُلب
ترمزها (جلو/عقب): دیسکی خنک شونده / دیسکی خنک شونده
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در یک‌صد کیلومتر): ۵.۸
ظرفیت باک بنزین: ۵۱ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
نتیجه آزمون NCAP اروپا: پنج ستاره ایمنی

renault-talisman

دی‌اِس 5LS

طول / عرض / ارتفاع (میلی‌متر): ۴۷۰۲ / ۱۸۴۰ / ۱۵۱۰
فاصله بین دو محور: ۲۷۱۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۴۷۵ کیلوگرم
ابعاد لاستیک‌ها: ۵۰/۲۲۵، رینگ ۱۷ اینچی
پیشرانه: چهار سیلندر ۱۵۹۸ سی‌سی / دارای توربوشارژر
حداکثر قدرت: ۱۶۱ اسب بخار
بیشینه گشتاور: ۲۴۰ نیوتن‌متر
جعبه‌دنده: شش سرعته خودکار
محور محرک: جلو
شتاب صفر تا یک‌صد کیلومتر بر ساعت: ۸.۳ ثانیه
سقف سرعت: ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
سامانه تعلیق (جلو/عقب): استرات / میل پیچشی
ترمزها (جلو/عقب): دیسکی خنک شونده / دیسکی
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در یک‌صد کیلومتر): ۶.۳
ظرفیت باک بنزین: ۶۰ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
نتیجه آزمون NCAP اروپا: پنج ستاره ایمنی

ds 5ls

قیمت
در حال حاضر مدل ۲۰۱۷ تلیسمان E3 توسط نگین خودرو، نماینده رسمی کمپانی رنو در ایران، با فروش مشارکتی و پیش‌پرداخت ۷۵ میلیون تومانی در دسترس بوده و تحویل آن ۱۲۰ روز کاری به طول می‌انجامد.

talisman 08
در جانب دیگر، شرایط فروش 5LS هنوز به‌طور کامل منتشر نشده و تنها قیمت پایه ۱۹۲ میلیون تومانی آن برای مدل ۲۰۱۷ اعلام گردیده است. برای اطلاع از نحوه فروش اقساطی و احتمالاً مشارکتی این فرانسوی جوان باید کمی بیشتر صبر کنید.

ds-5ls-silver-gray-front-view
با موج جدیدی که از حدود دو سال پیش آغاز شده، محصولات چند خودروساز خوب دنیا کم‌وبیش به کشور راه یافته‌اند. همچنین تعدادی از کمپانی‌های بزرگ مثل فولکس واگِن و ب‌ام‌و در حال انجام مذاکرات برای تولید محصولات خود در ایران هستند. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و در کنار ورود خودروهای روز دنیا، فناوری و دانش جدید نیز راه خود را به صنعت این مرزوبوم بیابد.

[polldaddy poll=9621882]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. 4x

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (101 ديدگاه)

    تالیسمان یه الماس از نوع فرانسوی ژاپنی.

    1. "Amir"

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      در اصل نسخه هایی که وارد میشه کره ای هستش ?

      1. ali2240

        ۱۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (513 ديدگاه)

        تا وقتی که متوسط درامد هرخانواده ایرانی به زور به 1.5 میلیون تومان میرسه(اونم تازه شانس باشه و کار پیدا بشه) بیشتر از 70% درآمد هم باید خرج مسکن بده .ورود این جور ماشینا هیچ دردی از مردم ما دوا نمیکنه
        حالا شما بگو اصلا رولزرویس بخواد بیاد توی ایران تولید بشه هیچ فایده ای به حال من و شما نداره فقط درصد اندکی از مردم میتونن از این تکنولوزی استفاده کنن و بقیه باید به خودروهای زیر 40 تومنی خودشون قانع باشن

    2. Parker

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      الماس یکم زیاده واسش…
      تا رقبای آلمانی و ایتالیایی و ژاپنی هستند ، ماشین فرانسوی سلطنتی نداره.(نظر شخصی)

      محصولات فرانسوی مثل رنو و سیتروئن رقیب کیا و هیوندای هستند و بر بازار فروش اونها تاثیر خواهند گذاشت

      با 200 میلیون ، ترجیح میدم ماشین های ژاپنی رو انتخاب کنم تا پول برای پیچیدگسسهای الکی ماشین فرانسوی بدم.

      1. مجید

        ۲۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        زانتیا یه ماشین فرانسوی عالی بود

    3. Mohammadreza

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      از نظر بنده رنو هرچقدر هم خوب باشه همچین قیمتی نمیارزه چون یک برند اقتصادی محسوب میشه. من کلا خودروی فرانسوی دوست ندارم اما اگه بخوام پول یک خودروی لوکس رو بدم به رنو هرگز همچین حماقتی نمیکنم چون رنو، رنو هست. هرچقدرهم لوکس و گران باشه با برندی اقتصادی هست و پرستیژ یک خودرو لوکس رو نداره چون با دیدن برندش همه یاد خودروهای سطح پایین دیگرش میفتیم و مشکلات فرانسوی های نامرد و نه تالیسمانش. پس ارزش نداره این همه پول بالاش بدیم در صورتی که با این قیمت کلی خودرو زیباتر دیگه در دسترس هست. انها نظر شخصی بنده بود

      1. حسین

        ۱۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (420 ديدگاه)

        هیوندای جنسیس و اکسنت
        کیا کادنزا و پیکانتو
        فورد فیوژن و فیستا
        شورلت ایمپالا و کروز

        اینا همشون بالارده و خودرو ی اقتصادی دارن . و لوگان و ساندرو و داستر مال شرکت داچیا هست که زیر نظر رنو هست .
        رنو تلیسمان و کلئوس و کولیو و مگان و کجار و کپچر تو کلاس های خودشون خودرهای عالی و قیمت مناسب اند داخل اروپا .. ی چیزی تو مایه های فولکس‌واگن

      2. شاهین

        ۱۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (856 ديدگاه)

        منم کاملا موافقم باهات.ببینید برند ام وی ام با یه ماشین کوچولوی 3 سیلندر که مضحکه عام و خاص بود وارد ایران شد و ذهنیت مردم نسبت به این برند تا ابد داغونه/در عین حال جک با چندتا ماشین سطح بالاتر وارد شد و نسبت به بقیه هموطناش بیشتر جا باز کرد.حالا رنو هم چون با رنو5 یا پی کی یا … پا تو ایران گذاشته واسه همیشه یه برند پایین و غیر لوکس میمونه

        1. Mohammadreza

          ۱۲ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          دقیقا شاهین جان منظور منم همین بود اما خب شما بهتر بیان کردید

      3. مجید

        ۲۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        حالا تویوتا مثلا لوکسه یا هیوندا، در مورد بنز وبی ام و ولکسوس که صحبت نمیکنیم

    4. ali2240

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (513 ديدگاه)

      تا وقتی که متوسط درامد هرخانواده ایرانی به زور به 1.5 میلیون تومان میرسه(اونم تازه شانس باشه و کار پیدا بشه) بیشتر از 70% درآمد هم باید خرج مسکن بده .ورود این جور ماشینا هیچ دردی از مردم ما دوا نمیکنه
      حالا شما بگو اصلا رولزرویس بخواد بیاد توی ایران تولید بشه هیچ فایده ای به حال من و شما نداره فقط درصد اندکی از مردم میتونن از این تکنولوزی استفاده کنن و بقیه باید به خودروهای زیر 40 تومنی خودشون قانع باشن

  2. نیکدست

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (40 ديدگاه)

    شاید ایرانی ها به دلایل تاریخی چندان تمایلی به خودروهای فرانسوی نداشته باشند…
    اما انصافا یکی از زیباترین سدان هایی که در این چند سال اخیر ظهور کرده، همین تالیسمان…
    وقتی تو خیابون یا نمایشگاهی این عروسک رو میبینم، نمیتونم بدون چند لحظه لذت بردن، راحت از کنارش رد بشم….

  3. "Amir"

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (728 ديدگاه)

    جناب صفری تشکر ، جفتشون گزینه های وسوسه کننده ای هستن ، واقعا ممنون
    از دوستان اگر کسی تجربه رانندگی با یکی از این خودرو هارو داره حتما به اشتراک بذاره تا ماهم استفاده کنیم ?

  4. فرزاد لاکچری

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    دوستان خداوکیلی مسخره نکنید ها ولی نمیدونم چرا تا DS رو دیدم ناخودآگاه یاد رانا افتادم انگار رانا رو برداشتن یه فیس لیفت خوشکل کردن

    1. حسين

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود.
      دقیقا به خاطر همینه که میگن ظاهر یه ماشین رو از روی عکسش قضاوت نکنید. شاید تو عکس شبیه به نظر بیاد اما هر موقع تو خیابون دیدیش متوجه میشی که تقریبا هیچ شباهتی به رانا نداره.

  5. آریا

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    از لحاظ فنی که تلیسمان یه سروگردن بالاتره
    امکانات ds 5ls نمیدونم ولی با توجه به ds 5
    تقریبا تو یه سطحن.
    پس ds 5 کوچیکتر و ضیف تر و گرونتره!.
    عجب!!!!!!!!

    1. "Amir"

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      متریال کابین DS به مراتب لوکس تر و با کیفیت تره ، نگفتم تلیسمان بی کیفیته
      اما در مقایسه با DS متریال اقتصادی تری داره

  6. یاسین

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    به نظر من انتخاب بین این دوتا سلیقس تالیسمان فنیش به نظرم سطح بالاتری از دی اس داره ولی متریالش و سطح لاکچری دی اس از تالیمسان بالاتره به نظرم انتخاب بین یه ماشین(دی اس) خیلی لوکس با سطح فنی پایینتر و یا تالیسمان با سطح فنی بالاتر و سطح لاکچری پایینتر نسب به دی اس

  7. nima

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    دی اس از نزدیک خیلی خیلی لوکستره

  8. علي دانشمند

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    نظر سنجی: کدام سدان وارداتی فرانسوی را بیشتر می‌پسندید؟ هیچ خودروی فرانسوی رو قبول ندارم و دوست ندارم.

    1. حسين

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود.
      علی آقا پژو-سیتروئن و رنو بعد از فولکس پرفروشترین برندهای اروپا هستن. از طرف دیگه رنو در همکاری با نیسان دیگه جایی هیچ شکی رو از نظر کیفیت باقی نمیذاره. آخه چرا میگی هیچ کدومو نمیپسندم؟

      1. Mohammadreza

        ۱۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (223 ديدگاه)

        حسین جان ایشون نظر شخصیشو داده
        منم از فرانسوی ها خوشم نمیاد

        1. Scuderia italia

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          منم خوشم نمیاد

      2. DR . ADRENALiNE

        ۱۱ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (34 ديدگاه)

        پر فروش بودنشونو نمی دونم ولی تا اون جایی که اطلاع دارم بعد از فلکس واگن . پژو سیتروئن بزرگترین برند ماشین اروپا هست
        پژو داخل اروپا بیشتر به کشور هایی ماشین میده که در سطح پایین تری در اروپا برخوردارند . به خاطر همین پر فروش بوده احتمالا

    2. (M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      علی جان دانشمند ولی هیچ میدونستی یک قطب مهم نوآوری های خلق شده خودروها مطعلق به فرانسوی هاست؟ فرانسه مثل آلمان و انگلیس از کشور های درجه 1 اروپاست…
      البته نظرت محترمه و من نباید سرزنش کنم یا به زور چیزی تحمیل کنم ولی خداییش اگر یکم تحقیق و سرچ کنی شاید نظرت عوض شه در موردشون.
      ارادت

      1. (M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)

        ۱۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        یک اشتباه تایپی املایی کردم زمان ویرایش گذشت
        مطعلق = متعلق
        معذرت

  9. حسین

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    سوناتا ۲۰۱۷،،،لایک
    تلیسمان ۲۰۱۷ ،،،، دیس لایک

  10. (M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    آقا من قصد تخریب هیچ برندی رو ندارم لطفا اشتباه نگیرین من سر تعظیم میکنم برای تک تک کمپانی های محتلف خودرو ساز جز چینی ها
    چندین بار گفتم رنو برخلاف فنی عالی و فوق العاده طراحی جالبی نداره ولی در مورد تلیسمان نظرم عوض شد واقعا ظاهر شیک و خاص و زیبایی داره امیدوارم رنو این روند رو ادامه بده به طرفدارای رنو و فرانسوی دوستان هم تبریک میگم.
    راستی هیچ کس نپرسید چرا اسم من از مانستر شد این حروف مخفف…ایش
    خیلی بی معرفتین :v

  11. ASA

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    به نظرم توی دی اس، زیادی کروم استفاده شده

  12. Parker

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تالیسمان فروش بالایی خواهد داشت
    5LS فروش ضعیفی خواهد داشت
    (پیش بینی شخصی)

    این 2 ماشین و محصولات دیگر رنو و سیتروئن، رقیب ماشین های کره ای هستند.

    من ترجیح میدم پول این ماشین رو به خودروی ژاپنی بدم و با خیال راحت ، یک عمر ازش لذت ببرم.
    وقتی ماشین ژاپنی هست، ماشین فرانسوی چرا؟؟

    1. "Amir"

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      یه همچین اعتقادایی هست که ماشینای ژاپنی بدون هیچ دلیل و منطقی قیمت میخورن ! ، اون موقعی که اپتیما (حداکثر) ۱۸۰ میلیون خرید و فروش میشد کمری ۲۰۰ میلیون معامله میشدش
      که این اختلاف قیمت واقعا توجیحی نداشت که باعث شد اپتیمای نسل جدید هم ۲۰۰ میلیون معامله بشه
      البته شما تو بحث خودرو صاحب نظری
      ولی به نظرم حداقل الان این اعتقاد چیزی جز تعصب نیست

      1. Parker

        ۱۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        Amir عزیز
        کار شما میشه پاک کردن صورت مساله!!

        دلیل این که تویوتا لنکروزر نسل جدید در ایران 725 میلیون قیمت میخوره ، من نیستم.

        یعنی من بگم ماشین ژاپنی بی کیفیته ، تویوتا ارزون میشه؟؟

        بنز C class نسل جدید هم 540 میلیون قیمت میخوره که با شنیدنش آدم شاخ درمیاره ولی حقیقت داره .

        در مورد تالیسمان و DS هم شک نکن، شک نکن اگر در بازار خوب جا بیفتن تا سال دیگه همین موقع ، 50 میلیون افزایش قیمت پیدا خواهند کرد. تالیسمان تا همین الان 20 میلیون قیمتش رفته بالا.

        ماشین ها در ایران 2 حالت دارند، فرق نداره ژاپنی باشند یا چینی یا آلمانی یا فرانسوی :
        1- مشتری راضیه ، قیمتشون سال به سال و نسل به نسل بالا میره
        2- مشتری ناراضیه ، باز هم قیمتشون سال به سال و نسل به نسل افزایش پیدا میکنه ولی با شیب کمتر.

        1. "Amir"

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (728 ديدگاه)

          مشکل همینه ، ایرتویا با خودش میگه من که دارم فروش خودمو میکنم ، پس چرا قیمت واقعی عرضه کنم ؟
          این امر در مورد پرشیاخودرو و مبین خودرو و… هم صدق میکنه
          وقتی تعصب بیجا باشه مردم به جای این که ماشین کره ای با قیمت مناسب تر بخرن میرن ماشین ژاپنی با همون کارایی اما گرون تر میخرن ، من نمیگم کره ای سلطانه ماشینای بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیونه ، ولی اختلاف قیمتش با رقبای ژاپنیش واقعا غیرمنطقیه
          اطلس خودرو هم مسلما دنبال سود بیشتره پس وقتی ایرتویا قیمت بالا میذاره اونم از خدا خواسته قیمتاشو میبره بالا
          هرچند که قیمت گذاری خودرو در ایران کلا غیرقابل درکه !
          امیدوارم منظورمو رسونده باشم

    2. Shoaib-mph

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (251 ديدگاه)

      با پیش بینیت موافقم ولی سوال آخری که پرسیدی سوال حرفه ای و منطقی ای نیس
      ماشینای کره ای تو این رنج قیمت هم خیلی وسوسه کنندن

  13. حمیدرضا

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من دی اس رو ترجیح میدم چون از پایه خودروی لوکسی هست ولی تالیسمان بیشتر یه خودروی سایز بزرگ شهری هست قطعا فضای داخلی تالیسمان خیلی بزرگ تره و همچنین قدرت موتورش بیشتره ولی خوب دی اس یه حس خاص بودن رو به من میده من کلا از این ماشین خیلی خوشم اومد

  14. ونوم

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    من از هر دو خوشم اومد به نظرم جا داره هر کدوم سی تومن ارزونتر باشن و اگه یه مقدار فنی قویتر مثلا موتور دو لیتری توربو هم داشتن تقریبا کره ای ها شکست میخورن

  15. Sina

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    تالیسمان هم ظاهرش بهتره هم قدرت بیشتری از موتورش گرفته

  16. ali

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (776 ديدگاه)

    هیچکدوم! لکسوس دسته دو و کیا اپتیما جدید رو کاملا به اینا ترجیح میدم. انتخاب های بیشتری هم هستن تو بازار مثل کمری هیبریدی. سوناتا. اس یو وی ها ….

  17. ali2240

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (513 ديدگاه)

    تا وقتی که متوسط درامد هرخانواده ایرانی به زور به 1.5 میلیون تومان میرسه(اونم تازه شانس باشه و کار پیدا بشه) بیشتر از 70% درآمد هم باید خرج مسکن بده .ورود این جور ماشینا هیچ دردی از مردم ما دوا نمیکنه
    حالا شما بگو اصلا رولزرویس بخواد بیاد توی ایران تولید بشه هیچ فایده ای به حال من و شما نداره فقط درصد اندکی از مردم میتونن از این تکنولوزی استفاده کنن و بقیه باید به خودروهای زیر 40 تومنی خودشون قانع باشن

  18. Hj

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (83 ديدگاه)

    تو این بازار خیلی خوب بود که تلیسمان وارد شد.اگه اسان موتور نجنبه و سوناتا رو با موتور ۲ لیتر توربو یا ۱.۶ توربو(که بهش میگن سوناتا اکو)نیاره احتمال داره بازار رو از دست بده همین طور اطلس خودرو

  19. Ehsan

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    دیروز اولین بار تلیسمانو از نزدیک دیدم .چه ابهتی داره.خیلی خوشم اومد.

  20. sunmartin

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    کاملا با نظر hj و “amir” موافقم

  21. فريد

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    متاسفانه خیلی جاها شنیدم میگن دویست میلیون بدم ماشین ۱۶۰۰ سی سی!!!!اخه وقتی منطق مردم ایران اینجوره چی بگم اخه من خیلی شرکت رنو دوس دارم نمیدونم چرا محصولات جدیدش خیلی به دل میشینه مخصوصا تالیزمان مگان جدید اگر پولشو داشتم همین الان خریده بودمش

  22. محسن

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    از نظر طراحی خارجی رنو شیک تره ولی طراحی داخلیش خیلی ضعیفه. در عوض دی اس طراحی داخلی خیلی جذابی داره.

  23. nimnova

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تنها دلیل انتخاب دی اس در مقابل تلیسمن لوکس تر بودنشه. اما وقتی یک محصول لوکس خدمات پس از فروش و نمایندگی و … مناسب نداره خریدش فقط درد سره. مگه اینکه برای کلکسیون خریداری شه! نه استفاده

  24. هاشم

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تالیسمان خودروی خوبیه
    هم طراحی خوبی داره و هم امکانات و فنی خوبی هم داره
    سیستم صوتی باس که عالیه
    اتوپارک
    کلاچ 7 سرعته
    کلاچ دوبل
    در ضمن دو توربو هستش یکی برای سرعتای پایین و یکی سرعتای بالا که باعث شده در گاز دادن لگ نداشته باشه
    قدرتشم که خوبه و اصلا کم نمیاره
    مصرف سوختشم که پایینه
    کمپانی رنو سیستم موتورشو با بنزین ایران تنظیم کرده که توربوها اسیب نبینن
    ولی با این گرون شدن دلار دیگه بهونه خوبی دست نگین خودرو داد که هر قیمتی عشقش میکشه بده

  25. سیاوش

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    ولی با اینکه DS برند لوکس ساز ژو سیتروین هست با این وجود رنو تالیسمان خیلی مجلسی تر و شیک تر و لوکس تره .

  26. فیصل

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    داشبورد تلیسمان پلاستیک با کیفیت نازل مثل ماشینهای کره ای اما DS به مراتب کیفیت بالاتری داره. تلیسمان و ds5 رو به ماشینهای همرده کره ای ترجیح میدم بدون شک.
    این که میگن رنو بخاطر بنزین ایران موتور تلیسمانو تغییر داده یعنی چیکارش کرده؟ موتور توربوشارژ بنزین با اکتان بالا میخواد که تو ایران نداریم . بنز و بی ام و و الفارومئو هم داستان دارن با بنزینای ایران حالا تلیسمان اومدن یه قطعه روش گذاشتن که اکتان رو افزایش میده یعنی چی؟

  27. محمد

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تلیسمان یه چیز دیگست
    البته برندش شناخته شده ترهست ادم باهاش بهتره رابطه برقرارمیکنه

  28. elyas

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به نظره من پلتفرم دی اس سیتروئن جی الیزه است یا همون پژو 301
    ها یکیم اونو بگم تالیسمان 4 کنترلش بیاد محشر میشه

  29. کامران

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اروپا به علت هزینه سوخت و مالیات بیشتر خودروهایه ۵ سال کارکرده گرایش به خودروی اقتصادی داره.که هم مصرف سوخت پایین داشته باشه و هم مالیات سنگین پرداخت نکنن و هم هزینه تعمیرات و بیمه کمتری بدن.پس یه شرکتی مثله رنو طبق بازاره اروپا ماشین تولید میکنه.طبق استاندارد های ایمنی و الودگی و غیره جلو میره.اینکه یک برند کره ای رو با تلیسمان مقایسه میکنید کاملا اشتباهه.رنو محافظه کارانه ماشین میسازه و ترجیح میده ماشینش بدون نقص باشه تا اینکه ظاهری جذاب داشته باشه چون اگه رنو در ساخت ماشینش اشتباه کنه بازاره اولش که اروپاست رو از دست میده.کره بازارش برای کل دنیاست و با تولید انبوه سعی میکنه بازار رو تو دستش بگیره.پس اگه امسال یه اشتباه داشت ساله بعد با معرفی مدله جدیده همون خودرو سعی میکنه فروشش رو نگه داره.مثلا اپتیما سال به سال با معرفی تریم های مختلف سعی میکنه خودش رو ماشینه به روزی نشون بده.اخیرا هم رنو با شراکت نیسان سعی داره جهانی باشه و طراحیش رو بروزتر کنه و تولید انبوهش رو از طریقه مونتاژ در کره جهانی کنه.و هیچ شکی نیس تو تولید انبوه کیفیت پایین میاد.با همه ی این تفاسیر تلیسمان مونتاژه کره از لحاظه کیفی یه پله از کره ای های موجود بالاتره.

  30. رضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من رفتم تالسیمان تحویل ۱۲۰ روزه را ثبت نام کنم نگین خودرو از همان روز اعلام کردکه ظرف یک هفته ۱۰۰۰ دستگاه را پیش فروش کرده و ۱۵۰ روزه ثبت نام داره ( به اطمینان می گویم که نگین خودرو هول برداشته بود و دید که مشتری براش زیاد امده قیمت قطعی را برداشت و ظرف یک هفته نتوانسته این تعداد پیش فروش داشته باشد و طمع کرده برای قیمت بالاتر ) چون از ماشینش خوشم امده بود و به جهت استفاده شخصی ثبت نام کردم ولی مطمئنا چنانچه موقع تحویل قیمت انرا بالا ببرد صرفه اقتصادی ندارد چون موقع فروش رنو مسلما بد مشتری است و طالب خودش را دارد و این ماشین هم هنوز هندوانه سربسته است و تست جاده ای در ایران نشده و همین الان شما همین ماشین را خودتان از خارج وارد کنید در بدترین حالت ۱۸۰ میلیون با گارانتی براتون در می اید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا