نیسان قشقایی ثابت کرده که یکی از محبوبترین شاسی بلندهای خانوادگی در بین خریداران بریتانیایی است. البته که نیسان این محبوبیت را به لطف ترکیبی از پیشرانههای پاک و کارآمد، سواری راحت و کیفیت ساخت بالا به دست آورده است. رنو کجار از طرف دیگر بسیاری از قطعات مشترک با قشقایی را به اشتراک میگذارد، خب این دو در چه چیزهایی متفاوتاند؟ با ما همراه باشید تا به این موضوع پی ببرید.
از نمای بیرونی و استایل دو خودرو شروع میکنیم. رنو کجار از نمای خارجی نرم و انحناداری بهره میبرد و بیش از آنکه یک شاسیبلند بزرگ به نظر آید، به هاچبک های کوچک شبیه است. قطعات مشکیرنگ در پایین درها و قوس چرخهای مبالغهآمیز ارتفاع بصری این خودرو را کاهش دادهاند و از نظر کلی کوچکتر از نیسان قشقایی هماندازه دیده میشود.
نیسان قشقایی از ظاهری اسپورت و لبهدار برخوردار است که نمای داخلی بزرگ این خودرو را بدون آنکه سنگین به نظر آید پنهان میکند. فقدان جزئیات پیچیده و بیشازحد بزرگ باعث شده که نیسان از دلفریبی هوشمندانهای برخوردار باشد.
اگر سادگی و وقار را ترجیح میدهید، قشقایی انتخاب بهتری است اما اگر دوست دارید که خودرویتان از نمایی پیچیده برخوردار باشد، کجار میتواند شما را به هدفتان نزدیکتر کند.
در بحث نمای داخلی، رنو کجار بسیار شبیه قشقایی است و به همان اندازهی قشقایی کیفیت ساخت خوبی دارد. پلاستیکهای نرم که احساس گرانقیمت بودن دارند داشبورد را فراگرفتهاند. سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگری ۷ اینچی نیز به چشم میخورد. سانروف پانورامیک اجازه میدهد که نور بیشتری به داخل کابین وارد شود اما از فضای سر کسی که در صندلی عقب بنشیند میکاهد.
قشقایی به خاطر کیفیت ساخت بسیار خوب و فضای داخلی جادار خود تحسینشده است. همان نمایشگر ۷ اینچی کجار در قشقایی هم به چشم میخورد. همهی کنترلهای مهم کنسول خودرو در جای خود قرار داشته و استفادهی آسانی دارند. البته باید گفت میزان دید بیرونی به خاطر ستونهای ضخیم عقب محدود است که همین امر میتواند پارک خودرو را سختتر کند.
صندوقعقب رنو ۳۲ لیتر بزرگتر از نیسان است اما با تا شدن صندلیهای عقب، قشقایی فضای ۱۵۸۵ لیتری در اختیار قرار میدهد، درحالیکه این فضا برای رنو ۱۴۷۸ لیتر خواهد بود. اگرچه که نیسان حداکثر فضای داخلی را پیشنهاد میدهد، اما اگر شما عموماً با تمام سرنشینان و بار کامل سفر میکنید، رنو میتواند انتخاب بهتری باشد.
تجربهی رانندگی دو خودرو را هم بازگو میکنیم. وقتی صحبت از رانندگی در راههای ناهموار باشد، کجار بهاندازهی قشقایی تواناست و در جادههای شهری و حتی مسیرهای گلآلود نمایشی موردقبول از خود بر جای میگذارد.
تستهای بسیاری خاطرنشان کردهاند که بهترین جنبهی رانندگی قشقایی، کیفیت سواری عالی این خودرو است. به لطف سیستم کنترل الکترونیکی شاسی، نیسان از بسیاری از رقبای خود راحتتر است و قادر است که با اطمینان دست اندازها و ناهمواریها را حتی در سرعتهای بالا پشت سر بگذارد.
در بحث تجربهی رانندگی و سواری، انتخاب بین این دو خودرو سخت است اما میتوانید انتظار داشته باشید که به خاطر موقعیت رانندگی بالاتر و بدنهی سنگینتر، کمتر از هاچبک های خانوادگی واکنش نشان میدهند. البته در رانندگیهای همهروزه این مورد متأسفانه یک مشکل خواهد بود.
کارشناسان زیادی پیشرانهی ۱.۲ لیتری بنزینی را به خاطر ترکیب خوب مصرف سوخت و کارایی تحسین کردهاند اما اگر شما دنبال گیربکس اتوماتیک و چهارچرخ متحرک هستید، پیشرانهی ۱.۶ لیتری دیزلی که در هر دو خودرو موجود است، انتخاب اول میباشد.
قضاوت نهایی بین رنو کجار و نیسان قشقایی بسیار سخت خواهد بود. پیشرانههای انتخابی تقریباً یکسان هستند، قیمتهای دو خودرو نیز بسیار به هم نزدیکاند و تفاوتهای کمی بین این دو وجود دارد.
احسان(احسان سابق)
۲۵ فروردین ۱۳۹۵اینا رو بیخیال.واسه من که دانشجوام و باید با ماشین بابام هر هفته حداقل 350 کیلومتر رفت و امد داشته باشم (تازه بغیر از وقتی که ماشین دست خود بابامه)که قطعا ماهانه بیش از 240 لیتر میسوزونیم باید پول بنزین رو چکار کنیم؟نمی دونم چرا حس می کنم از اینکه اینجا بدنیا اومدم دارم مجازات کاری رو پس میدم که شاید تو زندگی گذشته ام انجام دادم.***
AREF
۲۵ فروردین ۱۳۹۵350 کیلومتر هفته ای چجوری در ماه میشه 240 لیتر!!؟؟ احسان جان چی سوار میشی ؟
Soroosh
۲۵ فروردین ۱۳۹۵عزیزم از سرویس دانشگاه استفاده کن?
امین
۲۵ فروردین ۱۳۹۵فرزندم من هفته ای 720 کیلومتر تو راه دانشگاه و خونه بودم ولی همیشه بااتوبوس سفرمیکردم
کم کنید این ریخت و پاش ها الکی را …
احسان(احسان سابق)
۲۵ فروردین ۱۳۹۵تو شهری که درس می خونم تو کار بازاریابی و فروش هستم که بدون ماشین اصلا حاضر نبودن بهم کار بدن.ریخت و پاش الکی کجا بود.پدرم دراومد انقدر ریال ریال پس انداز کردم و هزینه ها رو سرشکن کردم
امین
۲۵ فروردین ۱۳۹۵پس خدا را شکر کن که درآمدی حتی به قدر آب باریکه داری
غر نزن
Ashkan
۲۵ فروردین ۱۳۹۵به عنوان طرفدار سرسخت نیسان رنو کجار و انتخاب میکنم
بهنام طیبی
۲۵ فروردین ۱۳۹۵جفتشون زیبا و قشنگ هستن ولی نظر شخصی من نیسان بیشتر دوست دارم
king 918
۲۵ فروردین ۱۳۹۵کیلومتر شمار رنو عالی بود
ولی داشبرد ها یه جور بودن تفاوتی نداشتن
از لحاظ ظاهری هم رنو کمی جذاب تر بود …………..
سجاد
۲۵ فروردین ۱۳۹۵فقط مزدا cx5
نوید جهرمی
۲۵ فروردین ۱۳۹۵نیسان با قشقایی
رنو با کجر (قجر یا قاجار خودمون)
باز از هر دو خودرویی که میتونیم ازشون استفاده کنیم و حداقل ب واسطه ی اسمشون کلی روشون مانور بدیم محرومیم.
انتخاب من بین این دو نیسان قشقایی هست.
احمد باقری
۲۶ فروردین ۱۳۹۵به نظر من، نیسان بهتره.
Archi KHAN
۲۷ فروردین ۱۳۹۵قشقایی های 2009-2008 تو بازار ایران هنوز مثل عروسک تو شهر میچرخند …
سینا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵فرق خاصی با هم ندارن، نهایتا سلیقه شخصی و تمایل به برند در افراد انتخاب نهایی رو مشخص میکنه.
شاهین
۲۲ آبان ۱۳۹۵https://www.renault.co.uk/vehicles/new-vehicles/kadjar.html
سپیده
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ما هم تا پایان اکتبر باید انتخاب نهایی رو انجام بدیم و چون از لحاظ هزینه نزدیک هستن من نمیدونم کدوم رو باید انتخاب کنم ? کاش یه جدول مشخصات فنی بود از مقایسه هر دو که مشتری میتونست انتخاب کنه?