هامر را به خاطر دارید؟! SUV عظیمالجثهی جنرال موتورز را میگوییم. خودرویی بزرگ با موتوری بیکفایت، سنگین، سیستم AWD دائمی و گیربکس بیحال و سست که ارادت ویژهای به مصرف سوخت داشت! البته اگر از ما بپرسید، میگوییم که طعم خوبی داشت!
SUV ها هنوز به عنوان جایگزینهایی برای سدان ها و هاچ بکها دیده میشوند اما شکل اندازهی آنها از آنچه که قبلاً بودهاند تا حد زیادی متفاوتتر شدهاند.
همراه با تغییرات وسایل دیگر در دنیای مدرن، SUV ها هم کوچکتر شدهاند و دو قهرمان حاضر در این تست نیز دو مثال از عصر جدید هستند.
فورد اکو اسپرت چند ماه قبل به بازار آمده است و کوچکترین SUV فورد است. این خودرو، برنامهی فورد یعنی تهیه محصولات مشابه برای بازارهای مختلف در سرتاسر جهان را بیش از پیش توسعه میدهد. اکو اسپرت در آمریکای جنوبی طراحی شده و در Chennai هند تولید میشود.
داستر نیز خودروی جهانی برای رنو است. در حقیقت این داستر اولین خودرو در نوع خود برای این شرکت فرانسوی است. داستر برای برآورده کردن خواستههای خریداران اروپایی طراحی گردیده اما جذابیتها و شایستگیهایی هم برای بازارهای در حال ظهور دارد. مورد جالب توجه این است که داستر در کارخانهای از رنو-نیسان ساخته میشود که فاصلهی اندکی با محل ساخت اکو اسپرت دارد.
توجه به برآورده کردن نیاز همهی سلیقهها
فورد استفاده از زبان طراحی “جنبشی” خود را همانطور که قبلاً در مدلهای Fiesta و Kuga دیده شده، در این مدل نیز ادامه داده است. کار فورد روی این خودرو خوب بوده و اکواسپرت، شباهتهای خانوادگی فورد را بلافاصله نشان میدهد. قاب تیرهی پایین بدنه و ریلهای سقفی به خوبی نشان دهندهی یک SUV شهری ارائه شده توسط فورد است. هر چند برای برخی از اعضای تیم ما، فورد غیر جذاب به نظر میرسید. مسلماً، نمای سه چهارم عقب فورد بهترین نمای این خودرو است. این نما همچنین در عقبی همراه با لاستیک یدکی را برجسته مینماید که به نظر میرسد فورد تلاش میکند تا آن را مردانهتر معرفی کند.
اگر یک واژه وجود داشته باشد که اغلب دربارهی توصیف داستر به کار رود، واژهی “مردانه” بهترین است. برخلاف نمای ظاهری دیگر مدلهای خانوادهی رنو، این SUV کوچک استایل زمخت اما دلپذیری دارد که با چراغهای بزرگ جلو، خطوط مستقیم و ارتفاع بلند تقویت میگردد. قابل توجه اینکه، ممکن است به نظر برسد که کف رنو داستر ارتفاع بیشتری از زمین داشته باشد در حالی که اینطور نیست و فورد با ۲۱۰ میلیمتر ارتفاع از سطح زمین، نسبت به داستر برتری دارد. (ارتفاع کف داستر از سطح زمین ۲۰۵ میلیمتر است.)
روی هم رفته، نمای فورد دوست داشتنیتر و امروزی تر است و نسبت به داستر تعریفات زیباییشناختی را بهتر بیان میکند و تردیدی وجود ندارد که اکواسپرت جذابیت گستردهتری دارد.
راحتی کابین
این دو مدل جزو ارزانقیمتترین SUV های بازار هستند و شما واقعاً نباید انتظار کابین سخاوتمندی را داشته باشید. هیچ یک از خودروها لوازمی با پوشش چرمی ندارند اما در کل باید گفت که کارایی خوبی دارند. البته تریم داخلی داستر واقعاً نما و حس زمختتری دارد.
هر دو خودرو از پلاستیک سخت در کابین سود میبرند و برخی مسائل و مشکلات کیفیتی در رابطه با پانلهای نامناسب و خشن آنها وجود دارد. در دست گرفتن فرمان فورد هم حس خوبی را به شما منتقل نمیکند.
دکمههای بیشماری در کنسول اکواسپرت وجود دارد که برخی عناصر آن از فورد فیستا قرض گرفته شدهاند. رنو، برعکس، از به کارگیری دکمههای زیاد در کابین اجتناب کرده است. داستر از صفحهی لمسی اقتباس شده از Clio استفاده میکند که شامل سیستم ناوبری است و یکی از انتقادهایی که به این سیستم وارد است، نصب شدن آن در بخش پایینی کنسول است.
فضای داخلی
هر دو خودرو با توجه به فضای داخلی نسبتاً زیاد و صندوقعقب جادار، مناسب خانوادههای جوان هستند. دارا بودن صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع در داستر، راننده را قادر میسازد تا این احساس را داشته باشد که فضای بالای سر زیادی دارد. سرنشینان جلو و عقب داستر نیز فضای شانه و پای کافی دارند.
زیر کاپوت خودروها
با توجه به مسائل اقتصادی، ما برای تست دو موتور دیزل را در محدودههای تقریباً یکسان انتخاب کردیم. هر دو موتور ۴ سیلندر بوده و دارای توربوشارژ هستند. موتور ظریفتر فورد، ۶۶ کیلووات قدرت و ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور را تحویل شما میدهد. موتور نسبتاً پر سروصدای رنو نیز حداکثر قدرتی برابر با ۸۸ کیلووات و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور را ایجاد میکند.
برخلاف اینکه داستر گیربکس ۶ سرعته دارد اما این فورد است که با گیربکس ۵ سرعته ی خود، سرزنده تر و چابکتر به نظر میرسد. شما برای اینکه داستر را سرحال نگه دارید باید از همهی ۶ دندهی آن بهطور متناوب استفاده نمایید. هر چند در زمان تست تفاوتهای بسیار کوچکی وجود داشت. قدرت اضافی داستر با ۱۳۲ کیلوگرم وزن اضافیای که نسبت به فورد دارد خنثی میشود. حتی در زمان ترمز گیری، نتایج تقریباً یکسان است. هر دو خودرو در زمان حدود ۳ ثانیه متوقف میشوند. با هرگونه افزایش قیمت، مصرف سوخت یک فاکتور عمده برای خرید خودرو است. فورد ادعا میکند که اکواسپرت در سیکل ترکیبی ۴.۵ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند، ادعایی که باور کردنش قدری سخت است. در مقابل رنو میگوید که داستر ۵.۶ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند. تست استاندارد ما نشان داد که اکواسپرت ۶.۱ لیتر و داستر ۶.۳ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکنند.
ساختار و پلت فرم
اکواسپرت بر پایه پلت فرم فوقالعادهی فیستا ساخته شده و برخی از مشخصههای آن را به اشتراک میگذارد: سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم پیچشی در عقب که در ترکیب با تایرهای بسیار مناسب آن، کیفیت سواری خوبی را به نمایش میگذارد. سیستم فرمان الکتریکی آن احساسی از سبکی و مصنوعی بودن را دارد. لازم به ذکر است که اکواسپرت به حالت AWD قابل سفارش نیست و فقط به صورت FWD عرضه میگردد.
در یکی از تستهای آفرود، ما به طور اشتباه مسیر بسیار دشوار و سخت را انتخاب کردیم (افراد خبره به طور خاص در مورد این مسیر هشدار دادند)
ما احتیاجی به ترس نداشتیم! داستر بیش از آنکه نگران گیرکردن خود باشد، فرصتی یافت تا به ما نشان دهد که چقدر با استعداد و توانا است. دندههای یک و دو، گشتاور کافی برای بالا رفتن از شیبها را تضمین میکند. داستر ثابت کرد که در زمان آفرود، فقط باید نگران گردوخاکی شدن خودروی خود باشید نه چیز دیگر!
خلاصه تست
روی کاغذ، این یک مقایسهی بسیار نزدیک است اما حقیقت کمی متفاوت است. آنچه که ما اینجا داریم، دو خودرو است که به نظر میرسد رقیب مستقیم همدیگر باشند اما در واقع به نظر میرسد که خریداران بسیار متفاوتی دارند. فورد با عرضهی اکواسپرت، دستورالعملهای ساخت یک SUV شهری را بازتعریف کرده است. اکواسپرت، جایگاه رانندهی خوب، سطح مناسبی از تجهیزات و قیمت قابل قبولی دارد. اکواسپرت همچنین فاصلهی مناسبی از زمین دارد که آنرا از موانع شهری مصون میدارد.
امتیازات دریافتی خودروها توسط مجلات مختلف
- نام خودرو
- تاپ گیر TopGear
- AutoCar
- carmag.co.za
- فورد اکواسپرت
- ۸/۱۰
- اول
- ۷۳/۱۰۰
- رنو داستر
- ۷/۱۰
- دوم
- ۷۷/۱۰۰
غفاری
۱۶ خرداد ۱۳۹۳شاهین داداش دمت گرم ندید معلومه فورد چیه … فورد است دیگر گاهی دلش میخواهد باز فورد باشد …
زیگما
۱۶ خرداد ۱۳۹۳استاد غفاری اطلاعاتی در مورد انجین ده سیلندر فورد دارین؟
الان داره تولید میشه.
غفاری
۱۷ خرداد ۱۳۹۳triton v10 رو میگین؟
زیگما
۱۷ خرداد ۱۳۹۳اخ افرین
اطلاعاتی بجز اسب بخار و گشتاور، دارید؟
اینده این انجین
و اینکه چرا هنوز تولید میشه با این همه مشکلات زیست محیطی؟
غفاری
۱۷ خرداد ۱۳۹۳در حد مطالب موجود توی اینترنت میدونم و ظاهرا از سال 1991 داره تولید میشه و با توجه به مشکلاتی که شما گفتین و مشکلات دیگه ای که داره همچنان فورد روش پافشاری میکنه که یکی از مهمترین دلایلش رضایت کساییکه از این انجین استفاده کرده و بیشتر کاربردش تو truck هست و خوب جواب داده میتونی لینکای زیرو ببینی باز اگه سوالی بود من هستم
http://www.meadowlandford.com/ford-6.8l-engine-specs.htm
http://www.ehow.com/list_7367757_6_8-triton-v_10-engine-specs.html
http://www.rvforum.net/SMF_forum/index.php?topic=56772.0
http://www.lasmotorhomes.com/case-studies/ford-v10-triton-engine-problems/
زیگما
۱۷ خرداد ۱۳۹۳نه داداش همه جوابامو گرفتم
دستت طلا
رضا
۱۷ خرداد ۱۳۹۳شاهین جان میدونی قیمت داستر تو بازار ایران چنده؟
شاهین
۱۷ خرداد ۱۳۹۳داداش رضا فکر کنم بین 105 تا 110 میلیون باشه.یه آگهی دیدم که 2000 تا کارکرده رو زده 105 میلیون.
ali
۲۴ خرداد ۱۳۹۳قیمت نمایندگی 102 میلیون
و
قیمت بازار 109 میلیون
چاپلو.کره ینی پیشرفت.
۱۷ خرداد ۱۳۹۳سلام به همه.
داش شاهین عالی کار کردی دمت جیز
اقا رنو ماشیناش واقعا جون داره ولی خب در مقابل فورد با اون طراحی خوبش فک میکنم خیلی عقبه.
از یه جهاتی این اکو اسپرت منو به یاد نیو توسان میندازه.
“فورد ادعا میکند که اکواسپرت در سیکل ترکیبی 4.5 لیتر سوخت در 100 کیلومتر مصرف میکند، ادعایی که باور کردنش قدری سخت است تست استاندارد ما نشان داد که اکواسپرت 6.1 لیتر و داستر 6.3 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف میکنند.”
اقا من نمیدونم چرا این کارخونه های ماشین سازی اینقد خالی بندن واقعا چرا؟!!!!!!!
زیگما
۱۷ خرداد ۱۳۹۳سر جریان میزان مصرف بنز جی ال هم همین مشکل رو داشتیم!
خود کارخونه مدل ای ام جی رو مصرفش رو صدی 11 اعلام کرده!
ولی در واقعیت مصرف میانگینش صدی 16 17 تا هست!
soroush
۱۷ خرداد ۱۳۹۳نخیر اینجوریاام نیست . من که هر چی سرج کردم تو اینترنت ادعای فورد سیکل ترکیبی 5.7 بود . در هر حال وقتی داری باهاش رانندگی میکنی یه نمایشگر داره که مصرف سوخت لحظه ای رو میگه(مثل هوندا سیویک) اگه سرعت زیاد نری یا تغییر سرعتت کم باشه حتی میشه تا 3 لیتر بر 100 کیلومتر هم روند .
محسن
۱۷ خرداد ۱۳۹۳گول اسم فورد روش رو نخورین اینجا تو منطقه آزاد هستش بیشتر شبیه کاریکاتور شاسی بلند هست تا یه شاسی بلند واقعی و فقط یه قیافه ی فانتزی و چند تا دکمه ی اضافی رو کنسول داره نسبت به داستر!
feri
۱۷ خرداد ۱۳۹۳سلام
به نظره من رنو بی کیفیت ترین خودرو سازه اوپاست.شما به جنسه موادی که داخله کابین استفاده میکونه دقت کنید متوجه منظورم میشمن.
به نظره من داستر در کلاسه خودش یکی از بد ترین هاست
ولوو درسته که نه ظاهر خوبی داره نه داخله کابینش ولی از لحاظ موتوری و فنی ماشینه خوبیه.
اما رنو هیچکدومو نداره
الالبته با احترام به همه دوستانی که یکی از محصولاته رنو داره یا دوستانی که علاقه دارن به رنو
ارمان
۱۷ خرداد ۱۳۹۳اقا فری ، دوتا مورد ، اولا درسته که شرکت رنو ال 90 و داستر داره که جنس مواد اتاقشون خشک و خشنه ، ولی در مقابل ماشینایی مثل فولوئنس و اسکالا و لتیتود داره که اتاقشون واقعا محشره ، بعدشم اینکه یه ماشینی مثل داستر یا ال90 از اول با این فلسفه طراحی شده که حداکثر کارایی رو با حداقل قیمت تمام شده ایجاد کنه ، و واقعا هم غیر از جنس مواد اتاق در سایر معیارها ماشینای بی نقصی هستن
feri
۱۷ خرداد ۱۳۹۳سلام
ارمان به نظره من هر ماشینو باید با ماشینه هم قیمت خودش مقایسه کرد.شما میگی اسکالا ماشینه خوبیه باید ببینی با این پول دیگه چه گوزینه هایی داری.اگه اسکالا و یا فولوئنس از گزینه هایه هم قیمتش بهتر بودن اون موقعه یعنی ماشینه خوبیه.مثلا فولوئنس 2 لیتر در دبی از 62000 درهم شروع میشه تا 72500 درهم.در صورتی که با این پول این گوزینه هارو دارین.
Nissan Altima 76000.Subaru Legacy 75000.Hyundai Elantra 56900.Mazda3 2015 65000 – 77000.Mazda 6 75000 – 80000.Hyundai i40 72900 – 89900.Kia Cerato 55000 – 69000.Kia Optima 70000.
خیلی ماشین هایه دیگه هم هست.خدایی فولوئنس به اینا ترجیح میدی؟
AED 85000 – 86000 (2.5L)
AED 111000 – 112000 (3.5L) قیمت لتیتود.
58500 – 60000 قیمت داستر هست.
محمدرضا
۱۷ خرداد ۱۳۹۳لطف کن ولوو رو با رنو مقایسه نکن آقای عزیز :)
feri
۱۷ خرداد ۱۳۹۳آقای عزیز من مقایسه نکردم.دوباره بخون چی نوشتم
h112
۱۷ خرداد ۱۳۹۳خودرو فقط چهار چرخ متحرک و یا چرخ جلو متحرک،از خودرو چرخ عقب متحرک خوشم نمیاد.(چهار چرخ متحرک مثل نیسان gtr)
h112
۱۷ خرداد ۱۳۹۳البته میشه با Renault captur و یا nissan juke مقایسه بشه.
soroush
۱۷ خرداد ۱۳۹۳من فورد اکو اسپرت رو سوار شدم واقعا عالیه هندلینگش آدمو دیوونه میکنه. البته من سوار داستر نشدم .راستی من خیلی وقته میام اینجا و کامنت نزاشتم تا حالا . دوست باشین باهم چرا دارین یکی یکی قهر میکنین میرین .
ABS
۱۷ خرداد ۱۳۹۳سلام بر حضار محترم
رنو داستر که در هند تولید میشود موتور 1600 دارد (با قیمتی حدود 13000 دلار) ولی داستری که در ایران فروخته میشود در رومانی تولید میشود و موتور 2000 دارد و روی پلتفرم L90 هم تولید شده است. قیمت آن را نتوانستم پیدا کنم.
ضمنا قیمت آن در نمایندگی با احتساب شماره گذاری و ارزش افزوده حدود 105 میلیون تومان است.
برخلاف محصولات پیشرفته رنو مانند کلیوس، رنو داستر فاقد فرمان الکترونیکی و ترمز پارک (ترمز دستی) الکترونیکی، سقف پانوراما و سقف بازشو، گیربکس CVT و … میباشد.
hero
۱۸ خرداد ۱۳۹۳عجیبه! این فورد چقدر شبیه سانتافه 2014 است!
امیر داستر
۱۸ خرداد ۱۳۹۳داستر ماشینیه که در عرض سه سال یک میلیون دستگاه تولید کرده و فروخته و توی ایران هم 5 سال و 1500000 کیلومتر گارانتی شده و نشان از کیفیت بالاش داره ضمنا در دو مدل اتومات و دستی تولید شده که امکان انتخاب به مصرف کننده می ده نرمی بی نظیری داره مصرف کم و قدرت قابل قبول داره حجم صندوق و اتاق عالیه در عین اینکه فقط 4315 میلیمتر طول داره تمامی استانداردهای ایمنی رعایت شده
امین
۱۸ خرداد ۱۳۹۳توی ایران رنوش هست یا داستر ؟ اگه داستر باشه خیلی بهتره. هم طراحی بهتری داره و هم کیفیت بهتری.
سیامک
۱۸ خرداد ۱۳۹۳نگو آقا نگو. داغونم کردی. یه زمان ماشینای اسباب بازیمون توی ایران بیوک و شورولت و فورد بود الان شدیم […] خودروسازی دنیا. ماشین شاخمون شده رنو!!! (فورد که دیگه خواب و رویاست حتی!)این آشغالای چینی هم که دیگه واویلا. هی داغونم داداش اصن لهِ له بقول آقوی همساده
feri
۱۸ خرداد ۱۳۹۳من بالا گفتم رنو بی کیفیت ترین و زشت ترین خودرو ساز اروپاست.بعضی دوستان نظر منفی دادان.
میخوام ازشون بپرسم که به نظرشون بی کیفیت ترین و زشت ترین خودرو ساز اروپا چیه که نضره منفی داشتن؟
واسه حرفم دلیل داشتم اگه بخونید چی نوشتم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ خرداد ۱۳۹۳درود .
من با حرف شما مخالم فری جان .
شما این حرف رو از کدام سند میگی که رنو بی کیفیت ترین و زشت ترین
خودروساز اروپاست ؟؟؟
از نظر من رنو بهتر از پژو و سیتروئن است .
چرا ؟؟؟ چون که همکار عالی ایی همچون نیسان دارد . از تجربه ی نیسان
استفاده میکنه . سهام بسیاری از نیسان دست رنو است .
رنو ماشین هاش نسبت به پژو و سیتروئن از پیچیدگیه کمتری برخوردار تر
است . علت محبوب نبودن رنو در اروپا و به خصوص در خود فرانسه به خاطر
همکاریه لوئیس رنو با ادولف هیتلر بزرگ است .
زشت و یا زیبا بودن مسأله ی نسبی است .
من از طراحیه رنو بیشتر خوشم میاد تا پژو . چون طراحیش جذاب تره .
مخصوصا ماشین های کوچکترش .
رنو داستر به خاطر قیمت . کیفیت عالی . قابلیت های افرود بسیار خوبی
نسبت به جثه و قیمت و برند داره .
رنو داستر پرفروش ترین شاسی بلند دنیا در کلاس و ابعاد خودشه .
کیفیت مواد به کار رفتش همچون پژو است .
اما کلا خودروساز های فرانسه ، حرف زیادی در صنعت خودرو نداشتند .
منظورم حرف هایی در حد تویوتا . نیسان . جنرال موتورز . و ….. است .
یکی از دلایلی که میگم رنو بهتر از پژو و سیتروئن است ، اینه که بنز
برای تولید موتورهای کوچک و خودروهای کوچک در اندازه ی اسمارت ،
همکاریشو با رنو اغاز کرد . به نظر خودت چرا پژو و یا فیات که همه در
یک سطح هستند ، همکاری نکرد ؟؟؟
تازه فیاتی که تبهر خوبی در ساخت موتورهای کوچک با قدرت بالا داره .
از نظر قدرت هم از خودروساز های فر انسوی بهتره !!!!
موتورهای فیات که به تکنولوژی مولتی ایر مجهز میشوند ، حرف ندارد .
امیر داستر
۱۹ خرداد ۱۳۹۳ای کاش نه فقط در این باب بلکه در همه عرصه ها یاد می گرفتیم مثل آقا میلاد مستدل و مستند پاسخ مخالفانمون رو با این حد از متانت و ادب بدیم به متن شما اینو اضافه می کنم که بر روی پلتفرم رنو داستر کمپانی معظم نیسان محصول نیسان ترانو را تولید می کنه و رنو بر خلاف قرارداد ترکمانچای پژو با ایران خودرو در سال 1369 که هنوز ایران خودرو حق تغییر نام محصولات پژو در ایران را نداره اومد توی ایران شرکت مشترک رنو پارس را با ایران ثبت کرد و اگه دوستان باصطلاح اصول گرای مجلس هفتم می گذاشتند الان خیلی از محصولات رنو توی ایران تولید می شد و قرار بود ایران پایگاه صادراتی خاورمیانه و اسیای میانه رنو باشه که نگذاشتند افسوس
feri
۱۹ خرداد ۱۳۹۳میلاد جان سلام
بسیار زیبا حرف زدی و توضیح دادی من like کردم نظرتو.اما با این توظیحاتی که دادی چند تا چیز میمونه.
اول اینکه شما با پولی که میخواین بدین به رنو خیلی گزینه هایه بهتری دارین.اگه بری بالا نظرمو بحونی نوشتم که با پوله بعضی ازمحصولاته رنو دیگه چه گزینه هایی داری واسه خرید.اگه اون پولو داشتی و بینه اون همه گزینه خوب دلت اومد رنو انتخاب کنی یعنی رنو ماشینه خوبیه چون به اونا ترجیح دادیش.
شما میگی رنو از پژو و سیتروئن بهترهوقبمل دارم که سیتروئن خیلی افت کرده و پژو 3 محصول خوب داره که در کلاسه خودش و نسبت به قیمتشون خوب هستن.حالا به خاطره توضیحاتت میگیم رنو از سیتروئن و پژو بهتره.
حاضری با 72500 درهم فولوئنس بخری یا Nissan Altima.Subaru Legacy.Mazda3 2015.Mazda 6 2014.Hyundai i40.Kia Optima؟وجدانن فولوئنس به اینا ترجیح میدی؟اینا همه قیمتشون با فولوئنس برابره و یا کمتره.خیلی ماشین هایه دیگه هم با این قیمت هست.
feri
۲۰ خرداد ۱۳۹۳دوستانی که میگین لتیتود خوبه چندتا ماشینه هم قیمت لتیتود میگم ببینین واقعا از هم قیمت های خودش سر تره یا نه.
قیمت این ماشین در دبی از 111000 تا 112000 درهم هست 3.5L 237 hp.
Cadillac ATS 2014 135000.
Chevrolet Camaro 2015 132900.
Chevrolet Impala 2015 107000 305 hp.
Chevrolet Malibu 2014 99900 – 105000 260 hp.
Chrysler 200 92900 – 99900 2014 283 hp.
Ford Taurus 2014 99000 288 hp.
Ford Mustang 2014 110000 – 140000 305 hp.
Ford Fusion 2015 85000 – 110000.
Mazda 6 2014 83000 – 114000.
Dodge Challenger 2014 115000 305 hp.
Dodge Charger 2014 110000 – 130000 292 hp.
Hyundai Azera 2014 111000 – 118000 250 hp.
Kia Cadenza 2015 81000 – 119000 286 hp.
خیلی گزینه هایه دیگه هم هست.
وجدانن و به دور از تعصب لتیتود به اینها ترجیح میدین؟
ABS
۲۱ خرداد ۱۳۹۳باسلام مجدد
میخواستم بگم که خارج از ایران محصولات رنو گران هستند.
مثلا رنو کولیوس از 38500 دلار شروع میشه و Lexus RX 350 از 39500 دلار شروع میشه و منطقی به نظر میرسه که کسی لکسوس بخره.
ولی در ایران رنو کولیوس 160 میلیون تومان و لکسوس مورد نظر حدود 400 میلیون تومان است. در نظر داشته باشید که لکسوس فاقد سقف بازشو، گیربکس CVT و ترمز دستی الکترونیکی است و کولیوس همه اینها را علاوه بر یک ترمز بسیار قوی با 100 تا 0 درحدود 42 متر دارد(در حد پورشه بدون ترمز سرامیکی).
ضمنا اخیرا برای تعویض چراغ عقب به نمایندگی رنو مراجعه کردم گفتند چراغ عقب پارسال 1.170.000 تومان بوده است ولی امسال برای من 293.000 تومان حساب کردند. (نسبت به سال گذشته قیمت آن یک چهارم شده است).
حالا دوستانی که ماشین هایی در محدوده قیمتی بالای 100 میلیون تومان دارند (مخصوصا کیا و هیوندایی) میتوانند قیمت آن را با لوازم یدکی ماشین خودشان مقایسه کنند و بگویند که محصولات رنو و لوازم یدکی آن ارزان است یا گران.
ببخشید که مطلب طولانی شد.
saber j
۲۱ خرداد ۱۳۹۳دوسته عزیز چرا دروغ میگی؟ من لاگونا کوپه داشتم دهنمو سرویس کرد.لوازمش نبود تازه شرکتی هم بود.2 ماه تول کشید تا فروختمش.اگه شما کولیوس داری 100% وقتی ماشینتو بردی واسه سرویس دیدی مشکلات کسانی که رنو دارن
ABS
۲۴ خرداد ۱۳۹۳باسلام
من هم پارسال برای یک دستگیره (در عقب) حدود 2 ماه مجبور شدم صبر کنم و حدود 400 هزار تومان هم پرداخت کنم و 70 هزار تومان هم برای نصب آن بدهم ولی ظاهرا امسال اوضاع عوض شده و یک روزه چراغ عقب را با قیمت یک چهارم پارسال برام نصب کردند.
ضمنا من نمایندگی محسنیان (خیابان دولت) میروم و تابحال برای لوازم یدکی به غیر از همان دستگیره مورد خاصی نداشتم.
aby
۱ مهر ۱۳۹۳دوستان خوبم قیمت ملاک کیفیت نیست جدیدا ملاک ماشین خوبو تو ظاهر میزاریم این اشتباهه من ix55 نشستم pradoنشستم megane ورنو داسترم سوار شدم خدایی رنو نسبت به قیمتش عالیه و یه گزینه عالیه دوستم elentra داشت اصلا خوب نبود به ظاهر نیگا نکنین داستر اگه optionداشت الان قیمتش خیلی بالاتر بود