هامر را به خاطر دارید؟! SUV عظیمالجثهی جنرال موتورز را میگوییم. خودرویی بزرگ با موتوری بیکفایت، سنگین، سیستم AWD دائمی و گیربکس بیحال و سست که ارادت ویژهای به مصرف سوخت داشت! البته اگر از ما بپرسید، میگوییم که طعم خوبی داشت!
SUV ها هنوز به عنوان جایگزینهایی برای سدان ها و هاچ بکها دیده میشوند اما شکل اندازهی آنها از آنچه که قبلاً بودهاند تا حد زیادی متفاوتتر شدهاند.
همراه با تغییرات وسایل دیگر در دنیای مدرن، SUV ها هم کوچکتر شدهاند و دو قهرمان حاضر در این تست نیز دو مثال از عصر جدید هستند.
فورد اکو اسپرت چند ماه قبل به بازار آمده است و کوچکترین SUV فورد است. این خودرو، برنامهی فورد یعنی تهیه محصولات مشابه برای بازارهای مختلف در سرتاسر جهان را بیش از پیش توسعه میدهد. اکو اسپرت در آمریکای جنوبی طراحی شده و در Chennai هند تولید میشود.
داستر نیز خودروی جهانی برای رنو است. در حقیقت این داستر اولین خودرو در نوع خود برای این شرکت فرانسوی است. داستر برای برآورده کردن خواستههای خریداران اروپایی طراحی گردیده اما جذابیتها و شایستگیهایی هم برای بازارهای در حال ظهور دارد. مورد جالب توجه این است که داستر در کارخانهای از رنو-نیسان ساخته میشود که فاصلهی اندکی با محل ساخت اکو اسپرت دارد.
توجه به برآورده کردن نیاز همهی سلیقهها
فورد استفاده از زبان طراحی “جنبشی” خود را همانطور که قبلاً در مدلهای Fiesta و Kuga دیده شده، در این مدل نیز ادامه داده است. کار فورد روی این خودرو خوب بوده و اکواسپرت، شباهتهای خانوادگی فورد را بلافاصله نشان میدهد. قاب تیرهی پایین بدنه و ریلهای سقفی به خوبی نشان دهندهی یک SUV شهری ارائه شده توسط فورد است. هر چند برای برخی از اعضای تیم ما، فورد غیر جذاب به نظر میرسید. مسلماً، نمای سه چهارم عقب فورد بهترین نمای این خودرو است. این نما همچنین در عقبی همراه با لاستیک یدکی را برجسته مینماید که به نظر میرسد فورد تلاش میکند تا آن را مردانهتر معرفی کند.
اگر یک واژه وجود داشته باشد که اغلب دربارهی توصیف داستر به کار رود، واژهی “مردانه” بهترین است. برخلاف نمای ظاهری دیگر مدلهای خانوادهی رنو، این SUV کوچک استایل زمخت اما دلپذیری دارد که با چراغهای بزرگ جلو، خطوط مستقیم و ارتفاع بلند تقویت میگردد. قابل توجه اینکه، ممکن است به نظر برسد که کف رنو داستر ارتفاع بیشتری از زمین داشته باشد در حالی که اینطور نیست و فورد با ۲۱۰ میلیمتر ارتفاع از سطح زمین، نسبت به داستر برتری دارد. (ارتفاع کف داستر از سطح زمین ۲۰۵ میلیمتر است.)
روی هم رفته، نمای فورد دوست داشتنیتر و امروزی تر است و نسبت به داستر تعریفات زیباییشناختی را بهتر بیان میکند و تردیدی وجود ندارد که اکواسپرت جذابیت گستردهتری دارد.
راحتی کابین
این دو مدل جزو ارزانقیمتترین SUV های بازار هستند و شما واقعاً نباید انتظار کابین سخاوتمندی را داشته باشید. هیچ یک از خودروها لوازمی با پوشش چرمی ندارند اما در کل باید گفت که کارایی خوبی دارند. البته تریم داخلی داستر واقعاً نما و حس زمختتری دارد.
هر دو خودرو از پلاستیک سخت در کابین سود میبرند و برخی مسائل و مشکلات کیفیتی در رابطه با پانلهای نامناسب و خشن آنها وجود دارد. در دست گرفتن فرمان فورد هم حس خوبی را به شما منتقل نمیکند.
دکمههای بیشماری در کنسول اکواسپرت وجود دارد که برخی عناصر آن از فورد فیستا قرض گرفته شدهاند. رنو، برعکس، از به کارگیری دکمههای زیاد در کابین اجتناب کرده است. داستر از صفحهی لمسی اقتباس شده از Clio استفاده میکند که شامل سیستم ناوبری است و یکی از انتقادهایی که به این سیستم وارد است، نصب شدن آن در بخش پایینی کنسول است.
فضای داخلی
هر دو خودرو با توجه به فضای داخلی نسبتاً زیاد و صندوقعقب جادار، مناسب خانوادههای جوان هستند. دارا بودن صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع در داستر، راننده را قادر میسازد تا این احساس را داشته باشد که فضای بالای سر زیادی دارد. سرنشینان جلو و عقب داستر نیز فضای شانه و پای کافی دارند.
زیر کاپوت خودروها
با توجه به مسائل اقتصادی، ما برای تست دو موتور دیزل را در محدودههای تقریباً یکسان انتخاب کردیم. هر دو موتور ۴ سیلندر بوده و دارای توربوشارژ هستند. موتور ظریفتر فورد، ۶۶ کیلووات قدرت و ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور را تحویل شما میدهد. موتور نسبتاً پر سروصدای رنو نیز حداکثر قدرتی برابر با ۸۸ کیلووات و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور را ایجاد میکند.
برخلاف اینکه داستر گیربکس ۶ سرعته دارد اما این فورد است که با گیربکس ۵ سرعته ی خود، سرزنده تر و چابکتر به نظر میرسد. شما برای اینکه داستر را سرحال نگه دارید باید از همهی ۶ دندهی آن بهطور متناوب استفاده نمایید. هر چند در زمان تست تفاوتهای بسیار کوچکی وجود داشت. قدرت اضافی داستر با ۱۳۲ کیلوگرم وزن اضافیای که نسبت به فورد دارد خنثی میشود. حتی در زمان ترمز گیری، نتایج تقریباً یکسان است. هر دو خودرو در زمان حدود ۳ ثانیه متوقف میشوند. با هرگونه افزایش قیمت، مصرف سوخت یک فاکتور عمده برای خرید خودرو است. فورد ادعا میکند که اکواسپرت در سیکل ترکیبی ۴.۵ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند، ادعایی که باور کردنش قدری سخت است. در مقابل رنو میگوید که داستر ۵.۶ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند. تست استاندارد ما نشان داد که اکواسپرت ۶.۱ لیتر و داستر ۶.۳ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکنند.
ساختار و پلت فرم
اکواسپرت بر پایه پلت فرم فوقالعادهی فیستا ساخته شده و برخی از مشخصههای آن را به اشتراک میگذارد: سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم پیچشی در عقب که در ترکیب با تایرهای بسیار مناسب آن، کیفیت سواری خوبی را به نمایش میگذارد. سیستم فرمان الکتریکی آن احساسی از سبکی و مصنوعی بودن را دارد. لازم به ذکر است که اکواسپرت به حالت AWD قابل سفارش نیست و فقط به صورت FWD عرضه میگردد.
در یکی از تستهای آفرود، ما به طور اشتباه مسیر بسیار دشوار و سخت را انتخاب کردیم (افراد خبره به طور خاص در مورد این مسیر هشدار دادند)
ما احتیاجی به ترس نداشتیم! داستر بیش از آنکه نگران گیرکردن خود باشد، فرصتی یافت تا به ما نشان دهد که چقدر با استعداد و توانا است. دندههای یک و دو، گشتاور کافی برای بالا رفتن از شیبها را تضمین میکند. داستر ثابت کرد که در زمان آفرود، فقط باید نگران گردوخاکی شدن خودروی خود باشید نه چیز دیگر!
خلاصه تست
روی کاغذ، این یک مقایسهی بسیار نزدیک است اما حقیقت کمی متفاوت است. آنچه که ما اینجا داریم، دو خودرو است که به نظر میرسد رقیب مستقیم همدیگر باشند اما در واقع به نظر میرسد که خریداران بسیار متفاوتی دارند. فورد با عرضهی اکواسپرت، دستورالعملهای ساخت یک SUV شهری را بازتعریف کرده است. اکواسپرت، جایگاه رانندهی خوب، سطح مناسبی از تجهیزات و قیمت قابل قبولی دارد. اکواسپرت همچنین فاصلهی مناسبی از زمین دارد که آنرا از موانع شهری مصون میدارد.
امتیازات دریافتی خودروها توسط مجلات مختلف
- نام خودرو
- تاپ گیر TopGear
- AutoCar
- carmag.co.za
- فورد اکواسپرت
- ۸/۱۰
- اول
- ۷۳/۱۰۰
- رنو داستر
- ۷/۱۰
- دوم
- ۷۷/۱۰۰
مصطفی فقط جاپن
۱۶ خرداد ۱۳۹۳کابین رنو شبیه کابین ال 90 هه!
یه پسل باهوش
۱۶ خرداد ۱۳۹۳فورد خیلی از رنو طراحی بهتری داره
این داستر اینگاری ال نوده
فرامرز
۱۷ خرداد ۱۳۹۳یکی از مزایای فورد که اون رو یه سر و گردن بالاتر نگه میداره هندلینگ و رانندگی خوبش هست. به علاوه اینکه مثل داستر جار نمیزنه که ارزون هست (لوگوی داچیا، طراحی عجیب و قدیمی، استفاده از مواد بی کیفیت و …). البته رنو تو کشورهای جهان سوم محصولات داچیا رو به اسم خودش میفروشه تا مردم رو ترغیب کنه که خودرویی با برند قابل اطمینان سوار شدن.
sadegh
۱۶ خرداد ۱۳۹۳مرسی داش شاهین از مطلب بسیار خوبت
اگه برای طراحی و قیافه انتخاب کنیم، خب فورد کمی بهتره، اگه برای آفرود و قدرت موتور باشه داستر، البته، شخصا انتظار داشتم که فورد بهتر ظاهر بشه
راستی به هواکش های داستر دقت کنید، دقیقا شبیه هواکش های ال90ـه
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳مخلصم صادق جون.
امروز عجب روزی بود! پشت سیستم که نشسته بودم،شده بود مثل اتاق عمل! به جاهای حساس که میرسیدیم استرس و اضطرابم هم بیشتر میشد! ان شاالله که این اتفاق باعث یه حرکت خوب بشه و همه ی کاربرهای قدیمی هم برگردن.
sadegh
۱۶ خرداد ۱۳۹۳واقعا شاهین جون، مثلا من فردا سخت ترین امتحان ترمم رو دارما!!! ولی خب بحث بچه دیگه از امتحان واجب تر شد :)
انصافا بعضی جاها تپش قلب میگرفتم که نکنه اوضاع بدتر بشه، ولی خدا را شکر به خوبی و خوشی حل شد، ایشاا… که همه ی بچه ها هم که رفتن دوباره برگردن
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳صادق جون طی صحبتی که داشتم،فردا اگه اتفاق خاصی نیفته قراره پژو جون هم به جمعمون بپیونده.از فردا به احتمال زیاد من دیگه نیستم.میرم تا چند هفته ی بعد.
هوای پژو رو داشته باشین ها! یه جورایی بچه محل حساب میشیم! :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
شاهین جان خیالت راحت .
من خودم هواشو دارم .
خیلی بچه گلیه . با هم رفتیم نمایشگاه کتاب . خیلی چیز
ها ازش یاد گرفتم .
برو به درست برس . ولی جسته و گریخته بیا .
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳خیالم راحته داداش میلاد.ممنون
sadegh
۱۶ خرداد ۱۳۹۳راستش شاهین، کاشکی خدا یه قدرتی به من میداد که دیگه نیام پدال(البته تا بعد امتحانام) به خدا از درس و زندگی افتام، موندم فردا برم سر امتحان چی بنویسم؟؟؟
ولی در کل مخلص پژو هم هستم، تا اونجا که بتونم هواشو دارم، ایشاا… که توهم شاهین جون از این فصل مضخرف امتحانات بگذری و برگردی :)
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳صادق جون همین که “پاس” بشیم کافیه! خدا کنه استادا “شوتمون” نکنن! :D
انزو
۱۶ خرداد ۱۳۹۳اول سلام بعد خسته نباشی خدمت نویسنده محترم.من یه نظر داشتم و اونم اینه ک بهتر نیست رنو داستر ک توی بازار ایران موجوده رو با یه suv دیگه به غیر از فوردی ک تو ایران نیست مقایسه میکردین.با یه شاسی بلند دیگه موجود در ایران تو همین کلاس.
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳سلام انزو جان،ممنون از نکته بینی شما.حق با شماست ولی دوست عزیز،این مطلب برگردان بوده.
البته تا اونجایی که من فهمیدم این فورد توی مناطق آزاد وجود داره.
مع الوصف،چشم از این به بعد به این نکته هم توجه میکنم.
خیلی ممنون از شما.
زیگما
۱۶ خرداد ۱۳۹۳همون هامر رو ما بیشتر میپسندیم…..با روحیات ما ایرانی ها سازگار تره….
مصطفی فقط P1
۱۶ خرداد ۱۳۹۳داخلش شبیه ال 90 هه.
شلبى
۱۶ خرداد ۱۳۹۳هامر مردونه بود، تو مجله ماشین تستش کرده بودن شیب 60 درجه رو راحت رفته بود بالا.
امین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳فورد جفت پا رفته تو اصالت اس یو وی. اخه این طرز قرار دادن زاپاس ماشینه؟ خیلی زشته. زاپاس باید کنار قرار بگیره. کلا از جفتشون خوشم نمیاد. نمای بیرون رنو بهتره.
مصطفی فقط جاپن
۱۶ خرداد ۱۳۹۳ببخشید آقا شاهین.
دقت نکردم…
ممنون،مطلب خوبی بود.
reza
۱۶ خرداد ۱۳۹۳فورد کجا رنو کجا !!! :)
اگه زاپاس فورد داخلش بود بهتر بور
ولی در کل از رنو خیلی بهتره
AMIR
۱۶ خرداد ۱۳۹۳بعدهم تازه رنو داستر همون داچیا داستر که با اسم رنو عرضه میشود
فرهاد
۱۶ خرداد ۱۳۹۳آخه اونجا جای زاپاسه
رنگ مشکیه داستر قشنگه
ولی درکل زیاد فرقی ندارن فقط کابین فورد خیلی بهتره
احسان(احسان سابق)
۱۶ خرداد ۱۳۹۳کلا شکل ظاهری هردو شون خوب نیست و اما داخل فورد زیبا طراحی شده و موتور فورد ضعیفتر وکم مصرفتره.هیچکدوم ادم رو تحت تاثیر قرار نمیده و رنو داستر واقعا بد طراحی شده
feri
۱۶ خرداد ۱۳۹۳پدال لطفا راجع به فرانسوی ها مطلب نگذار ارزش نداره
HUAYRA
۱۶ خرداد ۱۳۹۳سلام.من برگشتم.بی شک فورد اکو بهتره چون جیمز می و کلارکسون و استیگ و هموند رای به اون میدن.زیبا تر هم هست.امسال هم سال اسب هست و اسب هم نماد فراری و موستانگ هست و امسال هم سال این دو است
Just 323
۱۶ خرداد ۱۳۹۳رنو انگار انحصارا داره برا سلیقه خودش میزنه … آقا تو نباید خوشت بیاد این مردمن .. ) این یکی رو باید بگم خراب کردی … طراحی عقبش خیلی بهتر میتونست باشه … اما کلا خراب کردن یه مرد 4 شونه اون پشت گذاشتن اونو نگه داره چیه آخه ..
ToRMoZ_DaSTi
۱۶ خرداد ۱۳۹۳از نما جلو این فورده چقدر زشته انگار روکش روش کشیدن
HAMED24
۱۶ خرداد ۱۳۹۳هرچی تو پلتفرم لوگان یا همون L90 باشه مزخرفه با قیافه هاشون داستر انگار یه چیزی از روش رد شده
رضا
۱۶ خرداد ۱۳۹۳بهرحال یه خودروی جهانیه و در اروپا هم عرضه میشه درست برخلاف رقبای مسخره داخلیش
یه پسل باهوش
۱۶ خرداد ۱۳۹۳وجدانا الان کیا و هیوندااس یو وی های کوچیک شهری بهتری دارن
نمونه اش اسپورتیج
امید
۱۶ خرداد ۱۳۹۳من فوردو ترجیح میدم برای مسیرهای نا هموار جنگلی به ماشینایی پر قدرت که قابلیت افرودش بالا باشه نیازه یکیش هامره که خیلی غوله و تویتا لند کروز جیپم که اصلا به افرود رفتن تو دل مسیرهای عجیب مشهوره
فقیر
۱۶ خرداد ۱۳۹۳اخراج 15 کارمند جنرال موتورز به علت نقص مرگبار خودروها
واحد مرکزی خبر – شرکت خودرو سازی جنرال موتورز آمریکا 15 کارمند خود را به علت رسوایی نقص مرگبار سوئیچ استارت خودروهای این شرکت اخراج کرد.
این شرکت همچنین از قصد خود برای تشکیل صندوقی برای پرداخت غرامت به قربانیان این حادثه خبر داد چرا که تحقیقات اولیه نشان می دهد این نقص فنی ناشی از بی توجهی مهندسی و علت اصلی تدوام آن کاغذ بازی و تشریفات اداری بوده است.
فراخوان 2 میلیون و 600 هزار خودروی جنرال موتورز که دچار نقص فنی سامانه سوئیچ استارت بودند بیش از یک دهه طول کشید و براساس آمار خود شرکت، در بیش از 50 حادثه ناشی از این نقص 13 نفر جان خود را از دست داده اند.
و کافران دنیا چقدر شرف و وجدان دارند!!!!!!
http://www.entekhab.ir/fa/news/165414
mt amreh
۱۶ خرداد ۱۳۹۳داستر از خیلى کراس اورهاى موجود در ایران خیلى بهتره خصوصا جینیهاش
VAHID JINPACHI
۱۶ خرداد ۱۳۹۳هیچ چیز امریکا نمیشه ..
زنده باد امریکا…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
من در این کلاس خودرو و بین این دو برند و ماشین ، رنو رو انتخاب میکنم .
اما در موارد بزرگتر فورد .
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳داداش میلاد! خیلی خیلی مخلصتم و عیضا مخلص همه ی بچه های پدال.
این نوشته تقدیم به همه ی بچه ها! این دو روز رو گفتم بی خیال درس! از فردا دوباره باید بخونم!
همین که داداش میلاد رو دوباره دیدم ارزش داره.خیلی آقایی میلاد جون.
همه ی بچه های پدال رو دوست دارم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
وظیفم بود ، به امید روزهای بهتر .
NASSY
۱۶ خرداد ۱۳۹۳مخلصــــــــــــــیم میلاد خان
دلمون تنگیده بود واست !!!
والا بقران
مارال
۱۷ خرداد ۱۳۹۳میلاد جان من اصلا نمی شناسمت ولی به خدا عصر مثل آدمای عاشق تو خودم بودم داشتم به رفتنت فکر می کردم و ناراحت بودم ،ولی الان واقعا خوشحالم که از جمعمون نرفتی، بهترین آرزوها را دارم برات موفق باشی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
وظیفم بود ، به امید روزهای بهتر . .
reza
۱۷ خرداد ۱۳۹۳کجا میخواستی بری اقا میلاد من تازه اومدم از اطلاعات شما و بقیه دوستان استفاده کنم :)
به نظر من ارزش این دور هم بودنا خیلی بیشتر از اینه که ادم بخواد با بعضی حرفا بهم بزنه(البته من کوچیک همه هستم)
یکی از قشنگی های اینجا اینه که هرکی از یه جای ایران میاد کامنت میده :)
ارزش خیلی چیزارو ما نمیدونیم………
NASSY
۱۷ خرداد ۱۳۹۳از یه جای ایران نه , از یه جای دنیا !!!!
احمدرضا بی ام و
۱۶ خرداد ۱۳۹۳چرا پست بی ام و ایکس 6 2015 رو نمیزارید ؟؟؟؟
زیگما
۱۶ خرداد ۱۳۹۳امروز همش در حال مذاکرات حساس بودم :D
وگرنه خودم میخواستم بذارم….
reza
۱۷ خرداد ۱۳۹۳زیگما جان ممنون میشم هر چه زود تر بزاری :)
mahdi
۱۶ خرداد ۱۳۹۳درود
اول بازگشت میلاد عزیز رو تبریک میگم
جناب زیگما عزیز هستند
هردوشون گرانبها هستند
با اجازه میلاد جان و سروران گرامی
درمورد فورد باید بگم رنگ تیره خیلی بهش میاد رنگ روشن زیاد جالبش نمیکنه
2 درمورد صفحه لمسی داستر باید بگم ماشینی که قابلیت آفرد داره بهتره از صفحه تاچ بصورت اصلی و تکی یعنی تمام کلیدها بر اساس صفحه لمسی باشه استفاده نکنه
3 فورد بارها ثابت کرده که ماشین استخون داریه یعنی قابلیت آفردش فقط توی چندبار نیست یه ماشین عمری اما داستر هنوز مشخص نیست
ژس برای آفرد فورد انتخاب میشه
4 فورد یه رقیب قدرتمند برای ماشینهای فانتزی کره ای هست البته باید دید قیمتش چه جوریه اما اگه خوش قیمت باشه رقابتشون جالب میشه
5 درمورد رنو باید بگم کارنامه بهتری نسبت به همتایان فرانسوی خودش داره (حداقل توی ایران) ژس میتونه روی فروش خوبش توی ایران تا حدودی حساب کنه که این وسط میمونه تبلیغاتش مبنی بر آفرد بودنش
6 بازار داره جالب میشه
البته توی این محدوده ژاپن حرف اول رو میزنه
اما رقابت بین کره و رنو (فرانسه) و آمریکا باید جالب باشه
من شخصا به ماشینهای آمریکایی توی این سبک (همه سبکها) بیشتر اعتماد دارم تا به کره ایها)
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
ساعت 21:02 دقیقه
Ehsan
۱۶ خرداد ۱۳۹۳خوب بچه ها من خیلی سریع نظرمو بگم و برم چون مهمان داریم
نه نمیتونم بگم چون پست رو هنوز نخوندم :-D ، ببخشید شاهین جان فردا میخونم و نظر هم میدم
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳این کامنتت یه دنیا واسم ارزش داشت.برو به کارت برس احسان جون.
Ehsan
۱۷ خرداد ۱۳۹۳ممنون شاهین جان ، خجالت زده میکنی
اما نظر من در مورد ظاهر خودرو و نمای داخلی در مورد فورد باید که اگر این جلو پنجره ای رو کمی تغییر میدادن بهتر بود چون نمای جلوش با این جلو پنجر های حس خوبی به ادم نمیده ولی در نمای عقب خوب کار کرده هر چند شبیه چند تا خودروی آسیایی شده که البته نمیشه گفت کپی یه جورایی شباهت
داستر به نظرم در طراحیش خیلی اغراق شده ، مثلا در چراغ ها و گلگیرها بشدت اغراق شده ، شاید با این کار میخواستن ماشین رو بزرگتر و مردونتر نشون بدن
در مورد طراحی داخلی فکر نکنم هیچ کدوم برتری خاصی نسبت به رقیب داشته باشه ولی من از طراحی فورد رو بیشتر دوست داشتم
در زمینه عملکرد ماشین به نظر هدف رنو تهیه یک ماشین برای افرود بوده و فورد بیشتر نظرش به یک ماشین شهری بوده تا افرود
اما در کل داستر بیشتر نقش رونیز رو بازی میکنه به درد رئیس های شرکت یا مهندسانی میخوره که برای بازدید از پروژه در حال انجامشون بخواهند به این پروژه سر بزنند ولی فورد بیشتر مثل توسان میمونه که طرف میخواد بگه آره ما هم شاسی بلند داریم و در شهر باهاش بگرده و هر از گاهی یک آفرودی هم باهاش بزنه
feri
۱۶ خرداد ۱۳۹۳سلام
به نظره من رنو بی کیفیت ترین خودرو سازه اوپاست.شما به جنسه موادی که داخله کابین استفاده میکونه دقت کنید متوجه منظورم میشمن.
به نظره من داستر در کلاسه خودش یکی از بد ترین هاست
ولوو درسته که نه ظاهر خوبی داره نه داخله کابینش ولی از لحاظ موتوری و فنی ماشینه خوبیه.
اما رنو هیچکدومو نداره
الالبته با احترام به همه دوستانی که یکی از محصولاته رنو داره یا دوستانی که علاقه دارن به رنو
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
من باید شیرینی میدادم . شرینیمم این مطلب :
جهش ثبت اختراع در صنعت خودرو
صنعت خودرو در سال 2013 نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد بیشتر ثبت
اختراع و نوآوری بین المللی داشته است .
بر اساس گزارش سازمان جهانی دارایی های معنوی، ثبت اختراع بین المللی در صنعت خودرو در سال 2013 جهش 18 درصدی داشت. بیشتر این ثبت اختراع ها در زمینه فناوری های جدید مخصوص مهار آلاینده ها بوده است.
سازمان جهانی دارایی های معنوی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هم راستا با افزایش چشمگیر سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه در صنعت خودرو، افزایش تیز و تندی در ثبت اختراع در سه سال گذشته اتفاق افتاده است.
در صنعت خودرو 4275 اختراع در سال 2013 ثبت شده؛ در مقایسه در سال 2012 رقم ثبت اختراع 3606 مورد بوده است. اگر از سال 2010 که تعداد ثبت به 2322 مورد رسید مقایسه شود، از 2010 تا به حال اختراع در صنعت خودرو 84 درصد رشد داشته است که برای 3 سال رقم خیره کننده ای است.
ناظران و قانونگذاران از خودروسازان می خواهند که مصرف سوخت را بهینه و آلاینده ها، به خصوص دی اکسید کربن را کاهش دهند، این چالش باعث شده خودروسازان سرمایه گذاری سنگینی برای دستیابی به این اهداف انجام دهند. در آمریکا از سال گذشته و در اروپا از چند ماه گذشته استانداردهای آلایندگی سخت گیرانه تر شده اند.
این اختراعات به یُِمن وجود نرم افزارهای قدرتمند کامپیوتری به دست آمده اند که علاوه بر حوزه مصرف سوخت و آلاینده ها، روی ایمنی و رفاه خودرو هم تأثیر زیادی گذاشته اند.
شرکت خودروسازی ب ام و در سال 2013 در سودآفرینی 14 درصد کاهش را تجربه کرد که آن را به صرف هزینه روی فناوری های بهینه سازی مصرف سوخت و راه اندازی مدل های جدید نسبت داده است.
بالاترین رقم ثبت اختراع در بین خودروسازان با 1696 مورد از آن گروه خودروسازی تویوتای ژاپن است. مقام دوم متعلق به نیسان و و سوم هوندا است.
دایملر (کمپانی مادر بنز) و آئودی از گروه خودروسازی فولکس واگن در رده های بعدی قرار دارند. کارستن فینک Carsten Fink اقتصاد دان سازمان جهانی دارایی های معنوی می گویند بر اساس تعداد ثبت اختراع نمی توان قضاوت کرد که کدام شرکت نوآورتر است؛ این ثبت اختراع به آنها اجازه می دهد که از دارایی های خود در عرصه بین المللی محافظت کنند و در صورت تخلف پیگیری کار به راحتی پر کردن یک فرم است. اما برخی از شرکت ها مثل جنرال موتروز که در زمینه نوآوری دست کمی از خودروسازان جهانی مثل تویوتا و فولکس ندارد با این وصف در سال 2013 در سازمان جهانی دارایی های معنوی به ثبت اختراع نپرداخته و ترجیح می دهد که در کشور خود به ثبت اختراع بپردازد. به بیان دقیق ترجنرال موتورز در سازمانی به نام پیتنت بورد Patent Board به ثبت اختراع می پردازد که در سال 2013 رقم ثبت اختراع آن به 1672 مورد رسیده است.
در مقایسه شرکت کوروس Qoros در چین که تحت کنترل شرکت خودروسازی چری است فقط 7 ثبت اختراع بین المللی داشته و شرکت خودروسازی جیلی تنها 1 اختراع به ثبت رسانده است .
از 205 هزار و 300 اختراعی که در سال 2013 به ثبت رسیده آمریکا بالاترین میزان استفاده از این اختراعات را به خود اختصاص داده، بعد ژاپن در مقام دوم، چین در مقام سوم و آلمان در مقام چهارم است .
از اختراعات به ثبت رسیده 7.8 درصد به ماشین الات الکترونیکی اختصاص دارد، 7.7 درصد به صنعت کامپیوتر بر می گردد و ارتباطات دیجیتالی 7.3 درصد.
در ماشین الات الکترونیک پاناسونیک، تویوتا جیدوشا، بوش و زیمنس بیشترین استفاده کنندگان از این اختراعات به ثبت رسیده هستند. در بخش فناوری های کامپیوتر شرکت های اینتل، مایکروسافت، کالکام، ان ایی سی در رأس جدول قرار دارند.
تقدیم به همه ی کاربرای پدال .
خاوری . محمد . مهدی جان منتظر دیدگاهتان هستم .
sia1211
۱۶ خرداد ۱۳۹۳با ساتم خدمت کاربرای محترم
بنده هرجند از نزدیک داستر لمس نکردم ولی فورد را طتو منطقه آزاد ارس با قیمت 200000 دلار از نردیک لمس کردم به نطرم رنو بیشتر به یه اس یو وی شبیه تر و فورد خالت شهری تری داره و طراحی خوبی هم نرداره. با تشکر سیامک
سجاد
۱۶ خرداد ۱۳۹۳چقدر طولانی بود! ولی مقایسه ی جالبی بود ممنون شاهین جان خسته نباشی .انتخاب من فورد هست. نمای خارجی رنو اصلا به دل نمیشینه.
” Respect “
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
اقا من شیرینیمو گذاشتم .
فکر کنم فردا پدال ظاهرش کنه . رفته اتاق چاپ .
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳داداش شیرینی کاغذی نمیخوام!!! به قول امین،شیرینی خامه ای فقط!!! :)
شوخی کردم میلاد،همین که برگشتی خودش یه دنیا شیرینیه واسمون!
به قول خودم،ارادت!!! :)