گاو شیرده گروه خودروسازی رنو یعنی داچیا داستر هماکنون آماده ورود به دومین نسل خود است. افرادی که انتظار تغییرات ظاهری چشمگیری را داشتند در این مرحله شاید ناامید شوند زیرا نسل جدید شاسیبلند ارزانقیمت رومانیایی یک تکامل مناسب نسبت به مدل قبلی داشته است. البته چشمان تیزبین اصلاحات ظاهری کوچک زیادی را در بدنه تشخیص خواهند داد حتی با اینکه ظاهر کلی دو نسل داستر بسیار شبیه به نظر میرسند.
نمای جلو
در نمای جلو، چراغها و لامپهای روز روشن فرم متفاوتی داشته و بهطور قابلتوجهی پهنتر از قبل هستند. جزئیات مربوط به جلوپنجره خودرو از نسل قبلی گرفته شده و با عناصر مدل استپ وی ترکیب شدهاند. کاپوت نیز تغییر یافته و هماکنون یک جفت خیز اضافی بهسوی کنارهها را نشان میدهد.
پروفایل جانبی
در کنارههای خودرو نیز تغییرات محدودی صورت گرفته و شروع کار با آینههای جانبی بزرگتر و خط کمر اندکی بالاتر است. همچنین میتوان رینگهای ۱۷ اینچی با طراحی دوگانه و تریم مشکی در گلگیر جلو را دید که لوگوی 4WD آن ما را به یاد دهه نود میلادی میاندازد. تغییر دیگر پروفایل خودرو به دستگیرههای درب مربوط میشود.
نمای عقب
اولین چیزی که درباره بخش عقب داستر ۲۰۱۸ متوجه خواهید شد طراحی هوشمند چراغهای مربعی شکل است که به نظر از جیپ رنگید گرفته شدهاند. این تِم طراحی در مدلهای فیس لیفت لوگان نیز بکار رفته است. یک فلاپ مشابه با بخش جلویی در این بخش نیز دیده میشود و باعث افزایش جذابیت آفرودی خودرو میشود.
کابین
هنوز تصاویر واقعی کابین داستر جدید منتشر نشده اما داچیا قول داده که این بخش از خودرو کاملاً بازطراحی خواهد شد و کابینی باکیفیت و با تجهیزات بیشتر در دسترس مشتریان خواهد بود. تصاویری غیررسمی از کابین در فضای مجازی منتشر شده اما مشخص نیست که این تصاویر نشان دهنده طراحی نهایی هستند یا خیر. اگر طراحی کابین داستر جدید تغییرات زیادی را داشته باشد سورپرایز نخواهیم شد. در کل به نظر میرسد کابین نسل قبلی داستر به گذشته تعلق خواهد داشت.
فرشاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۶از همه نظر بهتر شده، مخصوصا نمای عقبش؛ کلا از سادگی دراومده و مقداری جذاب شده.
حميد
۱۲ شهریور ۱۳۹۶منکه هر چه نگاه میکنم فقط میشه گفت فیس لیف شده تا نسل جدید
این رنو حال بهم زنه
امیرمحمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۶نسل پیششو رنو مونتاژ می کنه با قیمت 99 میلیون و 900 هزار تومن میده و میگه زیر صد میلیون تومنه !
فاتحه قرارداد رنو از جایی خونده شد که خانواده تندرو ساندرو رو ندادن خودش تو ایران مونتاژ و عرضه کنه ! پس عملا برای عدم اخلال تو فروش خودرو های ارزون قیمتش هیچ خودرو ای تو این محدوده عرضه نمی کنه ! مهم ترین محدوده فروش تو ایران !
پس عملا میشه رقیبی برای کرمان موتور و میدارن خودرو و…
حمیدرضا
۱۲ شهریور ۱۳۹۶واقعا نیاز به تغییر داشت خصوصا طراحی اتاق و بدنه منتهی چراغای عقب شکل علامت جمع رو دوست ندارم
A.B
۱۳ شهریور ۱۳۹۶اگه همین اتاقو با همون رنگ بندی قشنگ قبلی وارد کنن و قیمت فضایی روش نذارن ماشین موفقی میتونه باشه و یه رغیب جدی برا چینیا
سهیل
۱۳ شهریور ۱۳۹۶یه فیس لیف فوق العاده.خیلی خوب شده.
اگه تو بازه ۱۰۰ تا ۱۲۰ داخل ایران عرضه بشه احتمال زیاد موفق میشه.
اگه تو ایران مونتاژ بشه و داخلی سازیش زیاد باشه میتونن با قیمت خوب عرضه کنن.
عباس
۱۳ شهریور ۱۳۹۶این خودرو فیس لیفت نیست بلکه نسل جدید داستره.
سس
۱۴ شهریور ۱۳۹۶کارمون به کجا رسیده که میگیم داستری که در واقع برای قشر متوسط اروپا طراحی شده و ماهیتش ارزونیه را میگیم با قیمت ۱۲۰ بدن خوبه یعنی انتظار داریم بیشتر از ۱۲۰ قیمت بزارن؟؟؟؟ عجیبه خودرو که تو همه ی دنیا فقط یه ابزاره برای ما شده رویا و آرزو
حسن
۱۴ شهریور ۱۳۹۶به نظرم بیشتر فیس لیفته تا نسل جدید، در نمای جلو و بغل تفاوت چندانی نکرده ولی بهتر شده و در نمای عقب خوب و جاافتاده شده.
احمدرضا
۱۷ شهریور ۱۳۹۶تغییراتش به سختی به چشم میاد. من هم فکر میکنم بیشتر فیس لیفت باشه تا نسل جدید. البته بیشتر امکاناتش مهمه که چه تغییری کرده باشه. مثلاً به جای گیربکس 4 سرعته از گیربکس شش سرعته یا دوکلاچه استفاده شده باشه یا اینکه ایربگهای جانبی و پرده ای اضافه شده باشه و …. . مشکل نسل قبل داستر ترکیبی از ظاهر زشت ، فقر امکانات و قدیمی بودن تکنولوژی های استفاده شده خصوصاً برای یک خودروی بالای صد میلیون تومان هست.