تغییر نسل رنو کولئوس کلید خورده است و کمپانی رنو بهزودی از این اس یو وی اندازه متوسط رونمایی میکند.
پس از خانهتکانی رنو در شیوه طراحی محصولاتش و به فاصله کوتاهی بعد از معرفی مدل جدید تالیسمان که یک سدان متوسط شهری است حالا تصاویری از نسل نوین اس یو وی اندازه متوسط و قدیمی رنو منتشر شده که نشان میدهد کولئوس هم طلسم شده است! و در طراحی بیرونی به تالیسمان شبیه شده است. تالیسمان که پرچمدار تغییر در طراحی برند رنو در دوره جدید است و به معنی طلسم یا جادو میباشد چندی پیش و طی مراسمی باشکوه با عنوان سورپرایز رنو به همگان معرفی شد. کولئوس که هماکنون فیسلیفت آن نیز در جادههای ایران نیز خریداران کمشماری دارد قرار است تا اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی به بازارهای جهانی عرضه گردد. این مدل که بزرگتر از مدل کجار است در اندازه و تجهیزات با پیشرفتهایی همراه بوده و در اصل بر روی پلات فرم مشترک با نیسان ایکس تریل که CMF-CD نام دارد بنا میشود. گفته شده در نسل جدید دو موتور ۲ و ۲.۵ لیتری برای این مدل در نظر گرفته شده است.انتظار میرود کولئوس جدید طولی حدود ۵ متر داشته باشد که در این صورت از کجار بزرگتر خواهد بود که طولی حدود ۴.۴۵ متر دارد. این طول بزرگ باعث شده تا رنو به این بیندیشد که آیا میتواند به فکر ارائه مدلی از کولئوس بیفتد که به ۷ صندلی مجهز است یا نه؟ همچنین رنو عنوان کرده نسل دوم رنو کولئوس را فعلاً برای بازارهای آسیایی و استرالیا آماده میکند و تصمیمی برای ارائه این مدل در بازارهای اروپایی نگرفته است. نسل دوم رنو کولئوس که کلیه کارهای توسعه و تولید آن در کشور چین انجام گرفته به احتمال فراوان در کره جنوبی نیز در قالب شرکت سامسونگ و مدل QM5 به تولید خواهد رسید. نسل نخست رنو کولئوس برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ ارائه شد و پس از دو فیسلیفت که در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ بر رویان صورت گرفت بهزودی از رده خارج خواهد شد.
Amin.
۳ شهریور ۱۳۹۴واقعاً رنو داره تغییر میکنه، اونم به سمت بهتر شدن.
طراحیاش خیلی پیشرفت کرده و قویتر شده.
واقعاً به یه تحول بزرگ نیاز داشت تا بازم رو بیاد تو بازارای مختلف.
کولئوس هم اگه این شکلی یا شبیه این باشه خیلی زیبا و پختهتر از قبل خواهد بود.
ممنون از حسین شاوردی عزیز.
:)
محمدحسین شاوردی
۳ شهریور ۱۳۹۴ارادت داریم امین جان… لطف داری
به نظرم رنو در دور جدید بازهم طراحیش بهتر شده و البته مشتری پسندتر
امیر
۳ شهریور ۱۳۹۴کاش حداقل مدلای بروز رنو رو میاوردن تو خط تولیدمون مثل ساندرو
رنو داستر،کلیو رو هم واقعا دوست دارم
ميلاد
۳ شهریور ۱۳۹۴از رنو بعید بود
Hitler
۳ شهریور ۱۳۹۴بهتر بود تیتر میزدین رنو کولئوس سانتافه شد.
یعنی یه کپی خیلی خلاقانه از سانتافه هست و البته گیراتر و زیباتر.
صنعت غصبی،بالاخره زمین گیر شد.بیایید سواد عمومی را هم بالا ببریم.
با 1984 و نبرد من آغاز کنید.
رضا
۳ شهریور ۱۳۹۴رنو ماشینای خوبی میسازه
مدل تالیسمان که خیلی زیباست و مثل اینکه طراحی های جدید رنو از تالیسمان شروع و نشات میگیرن.
MjM
۳ شهریور ۱۳۹۴فرانسوی ها یذره به خودشون اومدن!
اون از پژو که بعد از تحریم ایران داشت میمرد کلی از سودی که ایران نصیبش میکردو از دست داد و به خودش اومد و گفت بذار یه فکری بکنیم و گرنه حالا که ایران نیست ورشکست میشیم!
اميد چيت ساز
۳ شهریور ۱۳۹۴بسیار عالی .
پیشرفت در همه خودراسازان به چشم میخوره به جز ایرانی.
خوش به حال ما خوزستانی ها که این ماشینارو بدون گمرک و نصف قیمت (اروندی ) سوار میشیم و لذت رانندگی با این ماشین ها رو تجربه میکنیم.
به امید روزی که هزینه گمرک در کل کشور آزاد شود و همه مرم خوبمان از این مزیت بزرگ بهره مند شوند
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۳ شهریور ۱۳۹۴آقا امید میشه بپرسم چرا تو هر مطلبی این کامنت رو تکرار میکنید؟
کیان
۳ شهریور ۱۳۹۴خیلی هم خوب عالی
ماشین خودتون چی هست ؟! چقدر تفاوت پلاک رسمی و اروندیش هست ؟
خدمات پس از فروش چطوره ؟!
kasra
۳ شهریور ۱۳۹۴کلاسبک ماشینای رنویه جورایی همیشه فضایی بوده ..
وحید
۳ شهریور ۱۳۹۴چقدر بی ریخت
یکی دیگه از محصولات کمپانی بی ریخت رنو
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۳ شهریور ۱۳۹۴ممنون آقای شاوردی. مثل همیشه مطلب جذابی بود برای بنده.
اگر واقعاً رخ اصلی خودرو چیزی نزدیک به این رندر باشه که باید بگم خیلی زیباست به نظرم.
نسل قبلی کولئوس جذابیتی نداشت اما این یکی حقیقتاً خوش منظره.
HELL CAT
۳ شهریور ۱۳۹۴از تکنولوژی و نحوه ساخت ماشین های فرانسوی متنفرم اونایی که سررشته ای در ماشین دارن میفهمن چی میگم ولی تکنولوژی ماشین های سوئدی رو خییلی قبول دارم رنو کافیه یه مدلش خراب شه یا حتی پژو سیتروئن هرکدوم از ماشینت زده میشی
genius
۳ شهریور ۱۳۹۴خوشحالم که کمپانی حرفه ای رنو بسرعت داره بسمت رفع تنها ایراد محصولاتش که عدم جذابیت ظاهری بوده پیش میره البته یجورایی الهام گرفتن طراحیش بالاخص نمای عقب از خودروهای مطرح شرقی تو این کلاس مشهوده که بنظر نتیجه شراکت با نیسان و سامسونگه.
امیدوارم هر چه سریعتر رنو بعنوان یارفرانسوی بازار خودرو ایران جایگزین پژوی بنجل بشه!
نوید جهرمی
۳ شهریور ۱۳۹۴کاش رنو یه واحد لوکس و اسپرت هم میزد ک از تجربیات فرمولا و رالی استفاده ببره
AHMADREZA
۳ شهریور ۱۳۹۴خوشمان امد
mostafa
۴ شهریور ۱۳۹۴چه عجب رنو یبار طراحی خوبی کرد خوشم امد بسه دیگه اینقد اسپرتیج توسان دیدیم تو خیابون امیدوارم یه روز شاهد دیدن پاسات شیراکو مزدا 6 نیسان التیما نیسان z370 فورد فوکوس فورد فیوزن فورد تاروس موستانگ کامارو شولت ایمپالا …..تو خیابونا باشیم
Xman
۱۵ مهر ۱۳۹۴ماشین خپل خوبیه!