رنو

هاچ‌بک آتشین رنو مگان RS در فرانکفورت رخ نشان داد

سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی فراوان و افشاری برخی تصاویر، نسل کاملاً جدید رنو مگان RS در نمایشگاه فرانکفورت رسماً رونمایی شد. این هاچ‌بک داغ فرانسوی به بسیاری از فناوری‌های جدید و یک پیشرانهٔ بنزینی توربوشارژ جدید مجهز شده و برای اولین بار با دو گزینهٔ گیربکس مختلف ارائه می‌گردد. در مگان RS جدید یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربوشارژ جدید جایگزین موتور ۲ لیتری قبلی شده است.

این پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری همان موتوری است که در آلپاین A110 هم مورداستفاده قرار گرفته و در مگان RS هم همان ۲۸۰ اسب بخار قدرت را تولید می‌کند؛ اما کسانی که قدرتی حتی بیشتر از این می‌خواهند، می‌توانند نسخهٔ RS Trophy را انتخاب کنند که قدرت بیشتری معادل ۳۰۰ اسب بخار داشته و پیش از پایان سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، برای اولین بار در تاریخ این هاچ‌بک اسپرت، رنو برای آن دو گیربکس مختلف را در نظر گرفته که شامل یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی و یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه با قابلیت تعویض دندهٔ دستی از طریق پدال‌های پشت فرمان می‌شود. فعلاً شتاب و حداکثر سرعت هیچ‌یک از دو نسخهٔ استاندارد و Trophy مگان RS جدید اعلام نشده است اما احتمالاً این اطلاعات در ماه دسامبر منتشر خواهند شد.

تمامی قدرت پیشرانهٔ مگان RS به چرخ‌های جلوی آن انتقال پیدا می‌کند و بنابراین به کمک شاسی و مکانیزم فرمان نیاز خواهد بود. همچنین رنو در این هاچ‌بک اسپرت دو ویژگی خاص را ارائه کرده که در این کلاس منحصربه‌فرد هستند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از سیستم فرمان گیری چهارچرخ (4Control) و کمک‌فنرهای هیدرولیکی جلو و عقب. علاوه بر این، دو تنظیمات مختلف هم برای شاسی قابل انتخاب خواهد بود که اسپرت و کاپ نام دارند و دومی با دیفرانسیل لغزش محدود ارائه می‌شود.

توقف این هاچ‌بک چموش نیز از طریق ترمزهای ۳۵۵ میلی‌متری استاندارد با کالیپرهای برمبو صورت می‌گیرد که البته امکان سفارش دیسک‌های آلومینیوم-چدنی هم برای آن وجود دارد. مگان RS جدید تنها به‌صورت هاچ‌بک پنج‌در عرضه می‌گردد و به سیستم Multi Sense رنو هم مجهز شده است. این سیستم امکان انتخاب از میان پنج حالت رانندگی مختلف عادی، راحت، اسپرت و مسابقه را برای راننده فراهم می‌کند و درنتیجه حالا این خودرو بیش از قبل برای استفاده‌های روزمره مناسب شده است.

علاوه بر این موارد مذکور، رنو برای هاچ‌بک اسپرت جدید خود مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی را هم در نظر گرفته که شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری فعال، هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب و سیستم کمک پارک می‌شود. سفارش خرید نسل جدید رنو مگان RS در اکثر بازارهای اروپایی از اوایل سال ۲۰۱۸ باز خواهد شد.

 

[دانلود ویدئو] پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    ای جان، عالیه ? امیدوارم هرچه زودتر شاهد دوئلش با هوندا سیویک تایپ R باشیم ?

  2. جلالى

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (88 ديدگاه)

    بسىار زیباست
    خىلى خوشم اومد از این مگان

  3. MehdiTurbo

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2403 ديدگاه)

    همه چیش عالبه،فقط احساس میکنم ای کاش ی طراحی متفاوت با بقیه نسخه های رنو داشت،ای کاش جای ساده تر بود احساس اسپرت بودن و روندن ی هاچ بک اسپرتو داشت.

  4. amirhosein

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    امیدوارم دوباره رکورد پیست رو دست بگیره

  5. A.B

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (204 ديدگاه)

    تالیسمان هاچ بک با موتور قوی تر و گیربکس باحال تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا