وقتی از هاچبکهای داغ صحبت میشود، هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS از اولین نامهایی هستند که به ذهن میآیند. هردوی این خودروها طی نسلها بهتر و بهتر شدهاند و در قلب علاقهمندان جایگاه ویژهای دارند. به همین دلیل، انتخاب خودروی برتر از میان آنها دشوار است و هیچچیز مثل برگزاری یک مسابقهٔ درگ میان آنها نمیتواند جذاب باشد.
رنو مگان RS تروفی به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که قدرت چشمگیری برابر با ۳۰۰ اسب بخار تولید میکند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل شده است. این هاچبک داغ محرک جلو از یک دیفرانسیل لغزش محدود تورسن استفاده میکند تا نیروی موتور به بهترین شکل به زمین منتقل شود. کنترل این سطح از قدرت در یک هاچبک محرک جلو بسیار دشوار است و بنابراین وجود این دیفرانسیل کاملاً حیاتی است. در این خودرو همچنین سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم وجود دارد که موجب میشود این مگان داغ به هاچبکی چابکتر تبدیل شود. البته این سیستم به وزن خودرو اضافه میکند که در مسابقهٔ درگ بسیار مضر است.
هوندا سیویک تایپ R یکی از چشمگیرترین هاچبکهای داغ دوران مدرن است و بعد از مگان RS تروفی، سریعترین خودروی محرک جلو در پیست نوربرگرینگ محسوب میشود. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۶ اسب بخار قدرت مجهز است که یکی از قویترین موتورهای تاریخ هوندا محسوب میشود. البته سویکهای تایپ R همواره از پیشرانههای تنفس طبیعی دور بالا استفاده میکردند اما به دلایل مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی، هوندا ترجیح داده در این نسل کنونی از موتور توربوشارژ استفاده کند.
در مسابقات درگ ممکن است یک برنده داشته باشیم اما در این رقابت پیروز واقعی پرفورمنس باورنکردنی است که توسط این هاچبکهای داغ مدرن ارائه میشود. این خودروها ضمن برخورداری از راحتی و قیمت مقرونبهصرفه، پرفورمنسی را تحویل میدهند که معمولاً در خودروهای اسپرت وجود دارد.
مشخصات فنی
رنو مگان RS تروفی | هوندا سیویک تایپ R | |
پیشرانه | ۱.۸ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۰۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
وزن | ۱۳۴۶ کیلوگرم | ۱۳۵۶ کیلوگرم |
قیمت | ۳۶,۹۹۵ پوند | ۳۱,۶۲۷ پوند |
R@min
۱۹ آبان ۱۳۹۹مگان عالیه خیلی خوبه ولی گرونم هست
Audi s8
۱۹ آبان ۱۳۹۹سیوک لایک?
مگان ?
ali
۱۹ آبان ۱۳۹۹رقابت نزدیکی بود… انتخاب خودم سیویک
میثم
۱۹ آبان ۱۳۹۹سامورایی ?????
Hadi
۱۹ آبان ۱۳۹۹سیویک بهتره…
میثم
۱۹ آبان ۱۳۹۹من کلا موافق نیستم با درگ ریس بخوای درمورد یه ماشین نظر بدی
یعنی نباید به ملاک تعیین برنده و بازنده تبدیل بشه. کاری که خیلی از سایتها میکنن
ماشینو باید ببری پیست تا معلوم بشه چی تو چنته داره
یه مسیر صاف و مستقیم اطلاعات خیلی محدودی از یه ماشین میده
MAHDI
۱۹ آبان ۱۳۹۹چقدر مشخصات نزدیک بهمی دارن. رنو مگان RS تروفی هاچبک خیلی جذابی و داغی هستش باعملکرد خیلی قوی.
اما هوندا سیویک تایپ R این نسل خیلی کامله، پس انتخاب من سیویک تایپ R
سروش
۱۹ آبان ۱۳۹۹سیویک رو همه جوره به مگان ترجیح میدم. مخصوصا قیمتی
سورنا
۱۹ آبان ۱۳۹۹رنو قیمتش اگه یه کم پایینتر بود عالی میشد
Ahmadreza
۱۹ آبان ۱۳۹۹به نظرم هوندا توی این کلاس بهترین و کامل ترین ماشینه
البته بدون اون بال عقب بیشتر دوسش دارم
پس انتخاب منم سامورایی
Amin-mc20
۱۹ آبان ۱۳۹۹از حق نگذریم این رنو واقعا ماشین جذابیه و موتورش هم خیلی قویه ، ولی…اصن اون قطعات آیرودینامیکی سیویککک??
mahdi-abdi
۱۹ آبان ۱۳۹۹هر دو خیلی خاصن ولی بازم با وجود قیمت مگان رو ترجیح میدم
رامتین
۱۹ آبان ۱۳۹۹طراحی رنو را بیشتر دوست دارم و در کل با اختلاف بهترین محصول رنو همین مگانه. امضای این شرکته و واقعا روش سنگ تموم میزاره. یادمه چند سال پیش چقدر بحث با دوستان روی مگان سدان داشتیم که قرار بود بیاد ایران!
سامورایی از قله فوجی
۱۹ آبان ۱۳۹۹سیویک خیلی کاملتر و بهتره
امیر
۱۹ آبان ۱۳۹۹فقط یک گلف از دیار ژرمن ها میتونه از پس اعجوبه هوندا بربیاد
استارت خیلی بدی داشت راننده هوندا!!!
خیلی برام عجیب و ناراحت کنندس ک سوبارو وارد این کلاس هیجان انگیز نمیشه، اما اگه ورود کنه قطعا رقیبی نخواهد داشت
Mazda3
۱۹ آبان ۱۳۹۹سیویک رو انتخاب میکنم فقط طراحیش یکم بچه گانس
مگان هم عالیه و از سیویک بهتره ولی قیمتش بالاتره و جای بحث داره.
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۰ آبان ۱۳۹۹سیویک میتونه انتخاب خوبی باشه ولی مگان خیلی بهتره.
Aryan kia
۲۰ آبان ۱۳۹۹سیویک خیلی زیباست با حرف اون رفیقمون که در مورد سوبارو گفت کاملا موافقم
به نظر شما این پیشرانه که روی مگان هست با پیشرانه آلپاین یکی هست؟ فک میکنم که باشه