ایستگاه خبررنو

واگذاری یکی از زیرمجموعه‌های سایپا به رنو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای قرارداد ایران‌خودرو و پژو طی هفته آینده و همچنین واگذاری یکی از شرکت‌های تابعه سایپا به رنو خبر داد. هفته آینده قرار است حسن روحانی، رئیس‌جمهور به همراه هیئتی بلندپایه راهی فرانسه و ایتالیا شود و آن‌طور که معاون وزیر صنعت عنوان کرده، طی این سفر، قرارداد میان ایران‌خودرو و پژو نیز به امضای طرفین خواهد رسید.

Renault Badge
محسن صالحی‌نیا با تأکید بر اینکه پژو و رنو دو شریک آینده خودروسازی ایران هستند، گفت: قرارداد با رنو در دست تدوین است و چندی پس از نهایی شدن قرارداد پژو، به امضا خواهد رسید. وی اما در ادامه و در واکنش به درخواست رنو مبنی بر خرید سهام پارس‌خودرو، تأکید کرد که این شرکت به رنو فروخته نخواهد شد. معاون وزیر صنعت در عین حال عنوان کرد که در قالب شراکت و جوینت ونچر میان سایپا و رنو، یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت (سایپا)، شامل پارس‌خودرو یا بن‌رو، در اختیار خودروساز فرانسوی قرار خواهد گرفت. این گفته صالحی‌نیا در شرایطی بود که مهدی جمالی، مدیرعامل سایپا در واکنش به احتمال فروش پارس‌خودرو به رنو، تأکید کرد: این موضوع بستگی به سیاست‌های سایپا دارد و سیاست فعلی ما، سرمایه‌گذاری خارجی، تولید و صادرات است. جمالی اما در مورد مذاکرات سایپا با شرکت‌های خودروساز خارجی نیز گفت: صحبت‌هایی جدی با سیتروئن و نیسان داشته‌ایم و این دو شرکت، جزو گزینه‌های سایپا برای همکاری مشترک به‌شمار می‌روند.
رنو مدتهاست از شیوه مدیرتی خودروسازان داخلی به تنگ آمده و قصد دارد تا حضور مستقل‌تری را در بازار ایران تجربه نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. CORVETTE Z06

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    ای کاش سایپا با نیسان همکاری کنه-هرچی باشه از پژو بهتره

    1. alex@nder

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      با سلام و احترام
      خدا کنه با نیسان قرارداد ببندن ،این برابره با مونتاژ ماکسیمای ابرقدرت تو ایران ، مثل چن سال پیش به امید اون روز …….

    2. سعید

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (221 ديدگاه)


      پژویی که بعد هزار سال هنوز برا کوچیک ترین تغییرات تو 405 باید ازش اجازه بگیرید و هنوز در کمال پرویی داره حق مالکیت برند میگیره رو این ماشین باز فرش قرمز براش پهن کنید.
      باز برید با رنویی که محصولات تاریخ گذشتشه که دیگه تو دنیا سودشو برده و طرفدار نداره و میاد خط تولیدشو تو ایران علم میکنه قراردارد ببندید.

      یادتون رفته دو سال پیش بهتون پشت کردن و رفتن نه؟؟!!
      هر چی به سرتون بیاد حقتونه لیاقتتون بیشتر از این نیست.

      از خودروسازهای فرانسوی متنفرم…

      1. آرش

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (73 ديدگاه)

        هر قراردادی دوطرفه هست. احتمالا در جریان غرامت پژو هستید. نزدیک 500 میلیون دلار غرامت که فقط مبلغ کمی از آن پرداخت شد و قسمت عمده آن بابت بدهی برداشته شد یعنی پژو با نزدیک 500 میلیون طلب از ایران رفت و عطایش را به لقایش بخشید! قرارداد با خودروساز ایرانی سود زیادی برای شریکش نداشته چون طرف ایرانی با توسل به رانت و انحصار خود را مالک بازار می داند و هرنوع تصمیم گیری را مجاز دانسته و از پرداخت بدهی هنگفت سرباز زده خوب مشخصه که طرف خارجی از ادامه همکاری انصراف می دهد.
        مفاد قرارداد و نحوه اجرا مهمه چون یه دوره ای بنز در ایران خودرو مونتاژ شد کیفیت بالای مونتاژ آن مدیون قوانین سفت و سخت و نظارت آلمانی ها بود که آنها هم کم آوردند و خیلی زود رفتند، پس معلومه که قرارداد پژو با ایران خودرو یا خیلی سفت و سخت نبوده یا صبر پژو خیلی بوده که باعث شکل گیری این ذهنیت شده.
        گروه بهمن با اتمام قرارداد تولید یک محصول سواری مزدا، اکیدا آن را تولید نمی کند و سراغ قرار داد جدید با محصول جدید می رود اما ایران خودرو به هر نحو ممکن اصرار به تولید محصول تاریخ مصرف گذشته دارد و این باعث شده برند پژو در ذهن مردم با 405 مربوط به 20 سال پیش که هنوز هم تولید می شود شکل بگیرد.
        پژو و رنو اگر چه از نظر برندینگ در ایران ضعیف عمل کرده اند و اعتبار خود را بابت زیاده خواهی طرف ایرانی از دست داده اند اما از نظر برندینگ بین المللی خوروهای خانوادگی تیراژ بالا در جایگاه بدی نیستند و سهم بازار خوبی دارند.

    3. سعید

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (221 ديدگاه)

      دقیقا!
      ای کاش با مزدا ژاپنی ها قرار داد می بستن
      نیسان البته جون رنو قاطی داره برا ایران مناسب نیست چون باز رنو ازش استفاده میکنه خودش به دست میگیره کار رو.
      اما مزدا رو خیلی دوس دارم چون هم با کیفیت می سازه هم کاملا اقتصادی و هم اصیل و ریشه دار.

    4. وحید

      ۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (324 ديدگاه)

      اصلا هیچ فرقی نمی کنه با تویوتا هم قرار داد ببند سرنوشتشون همینی میشه که الان دارید می بینید

      جوری وجه پژو را لگد مال کردن انگار همه محصولاتش اشغالن

      مشکل از سیستم کج و معوج ماست

  2. -Ali-

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    به جز مردم کره شمالی و ایران کدوم ملتی آرزوی داشتن یه (خودرو) با قیمت عادلانه رو داره تو این قرن؟؟؟

    1. moein

      ۳۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (853 ديدگاه)

      کشور پهناور جیبوتی!!!

    2. ممد

      ۳۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به پیغمبر تو جیبوتی وضعیت قیمت ماشین از اینجا بهتره!

      1. mohammad_boss429

        ۵ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (87 ديدگاه)

        کشور کوبا.. که تقریبا واردات خودرو تو کوبا ممنوعه

    3. dr.elyas

      ۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      جیبوتی!

  3. sina

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    بازم پژو و رنو؟؟؟؟؟!!!!! ای خداااااا اخه چرا

    1. رضا

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (35 ديدگاه)

      اخه چرا ؟ چون مردم همین اشغالارو می خرن ، مثل اینکه وام 25 میلیونی یاد رفته

  4. احسان(احسان)

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    حداقل بد نیست ادم کمی عزت نفس اشته باشه.تحریما که شروع شد رنو و پژو ایران رو مثل یه تکه اشغال انداختن کناری ولش کردن.حالا تا بوی پول به مشام مدیران ایران خودرو و سایپا رسیده دوباره زبون اوردن بیرون برای فرانسوی ها له له میزنن.این همه صاحبای جدید مثل جنرال موتورز و تویوتا و وولکس واگن گذاشته اما باز میرن سراغ ارباب های قبلیشون

    1. عادل

      ۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش اینا اگه میخواستن ماشین جدید و خط تولید جدید راه بندازن دیگه نمیتونستن لگنهای قبلی رو بفروشن اینا دستشون به مونتاژ و ***و فیس لیفت (تغییر مدل چراغ) در مدلای قبلی عادت کرده اگه بخوان با مزدا و … قرارداد ببندن هنوز طول میکشه روشهای ***رو یاد بگیرن پس همون بهتر که بیان با این فرانسوی ها قرارداد ببندن
      اگه وضعیت جامعه اینطوری پیش بره یه روزی می رسه که حسرت امروز رو خواهیم خورد

  5. محمد علي

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    سیاست هاشون مارو کشته تولید و صادراااااااااات ؟؟؟؟؟؟؟!!!!! بعد دقیقا به کجا ؟

  6. hamed ferrari

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (67 ديدگاه)

    کاش شرایط به قدری تغییر میکرد که با فراری و لامبو هم یه قراردادی امضا میکردن

    1. mahdi

      ۳۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (206 ديدگاه)

      مافیای داخلی به هیچ وجه اجازه نمیده که یک شرکت خودرو سازی خارجی در ایران مستقل کار کنه مگر با رشوه وباند بازی از فیلترشون رد بشه از بس که این سیستم مدیریتیشون ***

  7. محمد زمانلو

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    در کل باید خدمت دوستان پدالی عرض کنم که اوضاع اصلا واسه ما دلباختگان و عاشقان خودرو بر وفق مراد نیست . « اوضاع ناجوانمردانه افتضاح است .»

  8. رضا

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما خیالتون راحت، این مدیران باوجدان امکان نداره بذارن آب خوش از گلوی ملت پایین بره،اصلا اونا اعتقاد دارن که این ملت…… لیاقت سوار شدن ماشین باکیفیت رو ندارن

  9. maha

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    ژاپن، ایتالیا، آلمان، سوئد، مثل آدم ماشین میسازن. نمیدونم چرا مسئولای ما مسحور این فرانسویای خبیث شدن!

    1. hamed ferrari

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (67 ديدگاه)

      فرانسوی ها هم مثل ایرانی ها هستن … اصولا نباید اجازه میدادن که این ماشینای تاریخ گذشتشون مونتاژ بشه ولی اونا هم فکر سود بودن فقط

  10. MeHDi

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (215 ديدگاه)

    بنظر من با این اوضاع پس فردا ایرانخودرو مثلا پارس رو با قطعات فرانسوی میسازه
    و بابت اصل بودن قطعات 10 تومن قیمتشو زیاد میکنه
    و خودروهای دیگر به همین روش قیمتشون زیاد میشه

  11. m.reza

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اینا همش به خاطر اینه که فرانسویها به خوبی رگ خواب مدیران صنعت مارو پیدا کردن .خودشون بهترین سود رو از این قراردادها میبرن 2 قرون هم میندازن جلو اینا ، و اینطور میشه که اینطوری موندیم و هستیم.البته نقش ملت همیشه در صحنه هم نباید در نظر نگرفت که با یه وام 20 درصد بار دیگر ثابت کردن ***

  12. امین

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    جان من بی خیال اینا شید. خسته شدیم . پژو تو خود اروپا خودرو محبوبی نیست. رنو هم همین طور. مثل اینکه جدی جدی آینده بازاردست چینی ها هستش.

  13. احمد باقری

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    باز هم برای سود بیشتر و بیشتر و بیشتر و خیلی بیشتر.

  14. ّبهزاد

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ولی اگر امتیاز پارس خوردو به پژو فروخته میشد به نظرم وضعیت کمی فرق میکرد و شاید شاهد رقابت بیشتری در کیفیت و قیمت میشدیم . بازار ایران برای پیشرفت و بالا بردن سطح کیفیت احتیاج به رقابت داره . با این همکاری ها آبی برای من و شما گرم نمیشه .

  15. سعید

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (221 ديدگاه)

    همه چی دست ما مردمه، با رفتارمون می تونیم بفهمونیم چی میخوایم و چی نمی خوایم تا در نهایت طبق خواسته ما عمل بشه ولی صد افسوس که با هم متحد نیستیم.
    نمونه ش وام خودرو که ریختن انبارها رو خالی کردن، چه زود فراموش کردن که اگه اعتصابی نمی شد وامی هم توکار نمیومد. انگار دولت عاشق چشم و ابروی ما بوده که گفته بفرمایید وام…
    از ته دل افسوس میخورم برا این دسته و اما حالا هم بسیییییار خوشحالم که ماشین های بی کیفیت لگن رو گرفتن و داره ارزون میشه ماشین و اینا تا ابد میخوان قسط بدن هنوز و حق فروش هم ندارن…
    بابت کارتون حالا حالا باید زجر بکشید، نوش جونتون، از ماست که بر ماست
    نووووووووش جوووووووون

  16. میلاد

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سعید گل گفتی.مردم نمیدونم چرا وام 24 درصد گرفتند برای خرید خودروهای آشغال بی کیفیت تو انبار مونده
    ایران خودرو و سایپا خیانت میکنند به این مردم اگه دوباره با پژو همکاری کنند.پژو نامرد آخه خودروساز قدری هم نیست.تازه شرکیش ام دنگ فنگ چینه! یه اپسیلون عزت نفس و عرق ملی داشتند پژو رو فراموش میکردند.

  17. فرشاد

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (73 ديدگاه)

    وامی پرداخت شد و انبارها خالی شد.
    الان وضعشون چطوره؟به هر حال اگر فروششون پایین بوده باشه باید دوباره زود به شرایط قبلی برگردن.

  18. رضا س

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ***
    پارس خودرویی که شالوده اش آمریکاییه و اصلا با اسم جنرال موتورز عجین هست ، ببینید با ***مدیران به کجا رسیده !!!!!

  19. حسین

    ۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از بچه های پارس خودرو ام خسته شدیم از دست این مدیر کا کاش رنو بخره از دست سایپا راحت میشیم “پارس “خودروهای با کیفیت تولید میکنه

  20. ممد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چه فایده گیریم همکاری کنه فکر کردید ماشین 30 میلیونی به شما میدن.باز رنو ماشیناش از همه ارزون تره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا