رنو پیشرانه بنزینی توربو و تزریق مستقیم جدیدی را معرفی کرده که سه خروجی متفاوت داشته و با همکاری نیسان و مرسدس توسعه یافته است.
این پیشرانه برای اولین بار در سال آینده و بر روی مدلهای سنیک و گرند سنیک عرضه خواهد شد و به فرم TCe 115 دستی، TCe 140 و TCe 160 دستی یا EDC اتوماتیک در دسترس خواهد بود. اواخر سال آینده نیز شاهد ارائه سایر محصولات رنو با این پیشرانه خواهیم بود.
یکی از مدیران اتحاد رنو-نیسان میگوید:
در مقایسه با پیشرانه انرژی TCe 130، پیشرانه جدید TCe 140 حدود ۳۵ نیوتونمتر پیک گشتاور بیشتری را در دورهای گستردهتر پیشرانه (۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰) عرضه میکند.
به لطف ابداعات متعدد این کمپانی، پیشرانه جدید دارای پوشش بور اسپری شده و تکنولوژی پوشش سیلندر برگرفته از نیسان GT-R بوده که گفته میشود راندمان را با کاهش لرزش و بهبود انتقال گرمایی افزایش میدهد. این تکنولوژی همچنین فشار تزریق مستقیم سوخت را افزایش داده و محفظه اشتعال مخصوص آن برای بهبود مخلوط سوخت و هوا طراحی شده است.
رنو ادعا میکند این پیشرانه نه تنها گشتاور بیشتری را در دورهای پایین ارائه میکند بلکه گشتاور آن در دورهای بالاتر خطیتر است بنابراین راحتی رانندگی را افزایش داده و پاسخ بهتری را در دورهای میانی ایجاد میکند. این امر باعث میشود سبقتگیری با آرامش خاطر بیشتری صورت گیرد.
حامد
۲۱ آذر ۱۳۹۶آفرین بر رنو داره
ایرانی
۲۱ آذر ۱۳۹۶این 1300……
موتور پرایدم 1300 هست…خخ
ایرانی
۲۱ آذر ۱۳۹۶متوجه نشدم.چند اسب قدرت داره؟
Hosein
۲۱ آذر ۱۳۹۶کمترینش ۱۱۵ وبیشترینش ۱۶۰
Saeed Boroomand
۲۱ آذر ۱۳۹۶جالبه عملا تفاوت خاصی احتمالی توی طراحی موتور ها نیست به جز محدود نگه داشتن دور موتور توی ورژن های مختلف و یه بوست خیلی کوچیک توی خروجی توربو که شاید مطلوب همه نباشه حتی. اما خیلی از ما وقت خرید ماکزیمم توان و ماکزیمم گشتاور ماشین واسمون مهمه و نه دور موتوری که اون توان رو تحویل میگیریم. توی زندگی روزمره و حتی غبر روزمره موتور اولی و آخری هیچ فرقی ندارن…
از مصرف سوخت یکسانشونم معلومه…
Amir
۲۲ آذر ۱۳۹۶رنو کارش درسته
ساسان.م
۲۲ آذر ۱۳۹۶نیسان کارشو درست کرد
مهدی شفی زاده
۲۲ آذر ۱۳۹۶درود بسیار عالی . هر رو ز پیشرانه کوچکتر و کم حجم تر و کم مصرفتر و بلعکس قدرت و شتاب و راندمان خروجی و اسب بخار بیشتر.
موتوری که حاصل همفکری و تلاش و طراحی سه خودرو ساز برتر دنیا باشه محشره و عال