رنو

پیشرانه دیزلی جدید رنو با کارایی فوق‌العاده

رنو از موتور توربودیزل جدید خود با حجم ۱.۶ لیتر و قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر، پرده برداری کرد. این اعداد فراتر از موتورهای ۲.۰ لیتری توربو دیزل فعلی هستند و حتی در کارایی، پا به پای موتورهای بنزینی توربوی جدید پیش می‌آیند.

Renault 1.6 liter Energy dCi 160
Renault 1.6 liter Energy dCi 160
در مقایسه با یک موتور ۲.۰ لیتری دیزلی، موتور انرژی DCI 160 جدید رنو، با کمک توربوی دوقلو، ۲۵ درصد مقرون به صرفه‌تر در مصرف سوخت و سازگارتر با محیط زیست است. این پیشرانه در قلب خودروهای کلاس E و D رنو در آینده‌ای نزدیک به تپش در خواهد آمد.
استفاده از توربوی دوقلو، باعث می‌گردد که گشتاور مناسب در دورهای پایین تا بالا به خوبی حفظ گردد. اولین توربو با اینرسی بسیار ناچیز، تورک بالایی در دورهای پایین موتور فراهم می‌کند. ۹۰ درصد از گشتاور در دور ۱۵۰۰ در دسترس است که تضمین کننده کشش بالا و شتاب خوب می‌باشد. توربوی دوم در دورهای بالاتر وارد جریان می‌شود و باعث می‌شود که نسبت قدرت به حجم موتور به ۱۰۰ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم برسد. این توربین برای سرعت بالاتر و عملکرد سریعتر و خطی موتور مفیدتر خواهد بود. رنو از تجربیات خود در مسابقات F1 برای طراحی این توربوی پیچیده و سیستم خنک کننده آن با جریان آب عرضی و کاهش اصطکاک آن کمک گرفته است.

Renault 1.6 liter Energy dCi 160
سیستم تزریق سوخت انرژی DCI 160 با فشار ۱۸۰۰ بار عمل می‌کند. این موتور استاندارهای یورو ۶ را نیز پاس می‌کند. قرار است از این پیشرانه در نمایشگاه ژنو، رونمایی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Ehsan

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    واقعا یه شاهکار مهندسیه

    1. k1

      ۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      تا شاهکار چی باشه
      من الان که دارم باهاتون صحبت میکنم از یک موتور ساخته شده به دست یک کارگر ساده یک شرکت اطلاع دارم که بدون سوخت کار میکنه

      1. زیگما

        ۲ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        یعنی خود به خود روشن میشه و کار میکنه؟؟
        شما با این حرفت، دانشمندان فیزیک و دچار اختلال شخصیتی کردی. دیوانه شدند بندگان خدا. اصلا قوانین فیزیک رو تغییر دادی شما.

      2. محمد

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        این یعنی چی آقای کیوان ؟من نمیدونم چرا به طرح های بی پایه واساس و غیر اجرایی این چنینی اینقدر بها داده میشه.

  2. mory

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    رنو افتخار فرانسس

    1. آرش

      ۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (316 ديدگاه)

      بطور سنتی اولین برند پر فروش خارجی در آلمان پس از برندهای آلمانی و یا زیر مجموعه های آنان ، شرکت رنوی فرانسه است. در ژانویه 2014 نیز شرکت رنو پس از برندهای بومی و اشکودا که متعلق به فولکس است با فروش مدل های کلیو و تویینگو در مکان هشتم پر فروش های آلمان قرار گرفت.

      برای مقایسه بیشتر لازم به ذکر است تویوتا در بین برندها در مکان یازدهم و مزدا در مکان هیجدهم قرار دارد و نیسان نیز در چهاردهم و هوندای ژاپن در رده بیست و چهارم لیست فروش آلمان قرار دارند.

      1. shayan

        ۲ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        مرسی از اطلاعاتت

  3. sahand

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    من تا حالا پشت هر رنویی نشستم،از رنو5،تا،21،تندر،و کولیوس همشون از لحاظ موتوری نسبتاً خوب بودن،ولی نمیدونم چرا یه کمپانی بزرگی مثل رنو اینقدر طراحیاش زشتن!(البته بجز اونایی که پلتفورمشون با محصولات نیسان یکیه)که واقعا عالین مثل لتیتود.

  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    افرین به رنو .

    رنو بهتر از پژو .

    1. sorena330

      ۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      میلاد عزیز
      در مورد ستون d(فکرکنم منظورتون همین ستون بود چون بقیه کاملا معلومه) سقف مورانو ی جدید احتملا این ستون با پوشش شیشه ای پوشیده شده و از داخل کاملا معلومه در خصوص سیتروئن ds5 هم همینطور میتونید لینک های زیر رو بررسی کنید…
      http://chinaautoweb.com/car-models/capsa-ds5/?pid=18598
      http://chinaautoweb.com/car-models/capsa-ds5/?pid=18625

      امیدوارم پاسخ منو ببینید در ضمن رنو از پژو-سیتروئن بهتر نیست از نظربنده ی حقیر(ارائه تکنولوژی های نو،نوآوری در طراحی و…)

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۳ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .

        سورنا جان ممنون از لینکی که گذاشته بودی .

        ولی من رنو را بهتر از پژو قبول دارم .

  5. حسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    اگه میشه کارخونه پارس خودرو pkرو با این موتور دوباره عرضه کنه!!بشرطی که از ال90 ارزونتر باشه!!وگرنه بودجه ما نمیرسه!!(یک جوان)

  6. jaguar

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    خیلی عالی
    380 نیوتن متر واقعا بازده قابل توجهی محسوب میشه برای 1.6 لیتر!

  7. امید

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    افرین به شرفشون که برای مردم کشورشون و خودشون ارزش قائل هستن درود بر تمام کارخانجات خودروسازی با شرف که به فکر جان و مال مشتریاشه

  8. saied

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    رنو یه جورایی افتخار فرانسه :)

  9. رامتین

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    دقیقا دیروز در پستی که مربوط به افول پژو بود گفتم در فرانسه فقط از رنو اگه حمایت بشه خوبه. رنو واقعا محصولات باکیفیتی داره، گرچه به زیبایی زیاد توجه نداره. حتی میشه گفت از نظر فنی (نه کیفی یا زیبایی) محصولات فرانسوی در حد ژاپنی هاست و در کوپه های اسپورت بمراتب برتر از همه آسیایی هاست. نمونش اینکه در رالی، سپاستین لوو راننده فرانسوی 10 سال متمادی بر صدر اتومبیلهای جهان تکیه زده.
    با توجه به تعرفه ها، موتور با حجم حدود 1.8 یا 2 (در واقع کمتر از 2 لیتر) بتونه قدرت 200 اسب (مانند تویوتا جی تی86) البته بدون استفاده از توربوشارژ، کسب کنه، گزینه ای فراتر از استانداردها و عالی میتونه باشه.

  10. نیما

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از شرکت رنو محترمانه درخواست دارم این موتور رو در اختیار مهندسین شرکت …قرار بده تا روی پژو 405 بزارن و پیشنهاد میکنم اسمشو بزارن IRP=Iran Renault & Peugeot

  11. ali

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خودشونو بکشن به طراحی موتور xum ایرانخودرو که نمیرسن!!!
    1900سی سی
    105اسب
    گشتاورد155نیوتن
    ووو…

  12. هادی

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (458 ديدگاه)

    کاش جای پژو-سیتروئن رنو-سیتروئن بود
    من عاشق طراحی های سیتروئن هستم وقتی c5 رو ساخت هر موقع نگاش میکردم به دلم میچسبید ولی حیف که از نظر فنی مضخرف بود اما جوری زیباست که بنز c200 اینجور به دلم ننشست
    پدال جان یه برسی برا c5 بزار ممنون
    رنو یه موتور گیربکس بده به سیتروئن جان صفا کنه این پژو بدبختش میکنه ها ببین کی گفتم

  13. Masoud AMG

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    مسابقات اتومبیل رانی محلی برای جاه طلبی و در نهایت پیشرفت واین هم یک نمونه بارز.اگه اشتباه نکنم موتور ماشین f1ردبول رو هم همین بخش موتور اسپورت رنو میسازه .آورین به رنو

  14. زیگما

    ۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    نظرتون درباره موتور دیزلی 36000 اسب بخاری کترپیلار چیه؟ فکر نکنم بتونه با این رقابت کنه.
    : ))))))))))))))))))
    تجسم کن در ذهنت…..قدرت 36000 عدد اسب….

  15. رامتین

    ۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    کاترپیلار زیگما خان یک کشنده بسیار عظیم با ارتفاع بیش از10 متر هست که یک چرخش انداره لندکروزه. پس قدرت 36000 زیاد نیست. شما هم کشتی آمریکایی تیمنیس را در نظر بگیر که بیش از 500هزار اسب بخار قدرت داره و تا300هزار تن وزن در آن قرار میگیره و 333 متر طول داره!!! بادش بخوره، کاترپیلار ذوب میشه…
    الکی بحثهایی دوستان میکنن که اصلا ربطی به موضوع نداره.

    1. زیگما

      ۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      رامتین جون داداشم
      کترپیلار فقط لودر و کشنده و…. نمیزنه. بلکه موتور های دیزل هم میزنه که برای جنتراتور های برق، پمپ آب، صنایع نفت و گاز، تولید برق و….. استفاده میشه. لذا منظور بنده صرفا همین موتور های دیزل هستند که خام تولید و فروخته میشن، یعنی رو ماشین خاصی سوار نشدن.
      در ضمن بزرگترین دامپ تراک کترپیلار قدرتش 4000 اسب بخار هست که در مقابل این موتور 36 هزار اسبی هیچه!!
      این کمپانی کترپیلار هم دنیاییه واسه خودش . دوست داشتم پدال یه مطلبی درموردش میذاشت.

  16. saed

    ۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    قدرت و بازده موتور 2 لتیری بنز که بیشتره

  17. amir

    ۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فک کنم رنو داره به روزاى اوجش برمیگرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا