دولت فرانسه میگوید مایل به کاهش میزان سهم خود در رنو است تا به این ترتیب همکاری این خودروساز با نیسان تحکیم شود.
بلومبرگ به نقل از منابع مطلع میگوید اندکی پس از آنکه برنامهی ادغام رنو و فیات-کرایسلر کاملاً به هم خورد برونو له مایر وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد دولت این کشور حاضر به کاهش سهم ۱۵ درصدی خود در رنو است.
او گفته است:
ما میتوانیم سهام خود در رنو را کاهش دهیم. این موضوع اصلاً یک مشکل نیست و ما میتوانیم در پایان این فرایند شاهد اتحادی قویتر و بهتر بین دو خودروساز بزرگ دنیا یعنی نیسان و رنو باشیم.
البته وزیر اقتصاد فرانسه اعلام داشته دولت این کشور فعلاً عجلهای برای این کار در آیندهای نزدیک نداشته و تنها آن را تحت شرایط خاص انجام خواهد داد. له مایر اظهار داشته است:
موضوع این است: قوی کردن اتحاد رنو و نیسان و حفظ موقعیتهای شغلی، سایتهای تولیدی و تحقیقاتی. دومین قدم تثبیت این وضعیت خواهد بود.
فیات-کرایسلر و رنو فرصت ایجاد سومین خودروساز دنیا در صورت ادغام باهم را داشتند. البته فیات-کرایسلر بهصورت ناگهانی و غیرمنتظره پیشنهاد خود برای این ادغام را پس گرفت که دلیل آنهم زیادهخواهی دولت فرانسه و درخواست زمان بیشتر برای جلب نظر نیسان اعلام شده است.
نیسان مدتهای زیادی است که نگران سهم زیاد دولت فرانسه در رنو میباشد. منبعی که نامش مشخص نشده میگوید ژاپنیها دوست دارند رنو را بدون دولت این کشور ببینند چراکه وجود سهام دولت فرانسه در رنو باعث ایجاد تنشهایی در این اتحاد خودرویی شده است.
امیر
۲۱ خرداد ۱۳۹۸دولت فرانسه بسیار با سیاسته و خیلی خوب میدونه چه موقع دست رد بزنه وچه موقع بخشش کنه واین موضوع سالهاست ک داره اثبات میشه
منکه به شخصه خیالم راحت شد وخوشحال شدم ک ادغام نشدن و فیات کرایسلر راه خودشونو میرن اما امیدوارم مشکلی برای نیسان ومیتسوبیشی پیش نیاد
sina
۲۱ خرداد ۱۳۹۸چه چراغ خاموش و حرفه ای نیسان داره جایگاهی که حقش هست رو تو اتحاد می گیره
Ahmad
۲۱ خرداد ۱۳۹۸بنده ام بسیار خوشحالم این ادغام صورت نگرفت و فرانسویا این معامله برهم زدن ، رنو کجا ، کرایسلر کجا ، کرایسلر همون بهتر که بره زیر مجموعه یه برند درب و داغون مثل فیات که هر سال کرایسلرو بیشتر تو منجلاب فرو ببره دست آخر با یه کمپانی بی نام و نشون چینی ، چانگ چون اون ، اون چون تانک ، تانک چون اونی ، چیزی ادغام میشه .
Mad.z.Max
۲۱ خرداد ۱۳۹۸فیات کرایسلر درخواستشو پس گرفت..
کرایسلر که وضعیتش مشخصه و همه زیرمجموعه هاش جزو بهترینای بازارن.
ولی همون فیات بی نام و نشون، دوتا از زیر مجموعه هاش مزراتی و آلفارومئو هست که هردو محصولات رویایی به بازار تحویل میدن..
جهت اطلاعات عمومی گفتم.
البته فرانسه هم کارش درسته ها، صد ساله ماشین شاسی بلند میسازن، حتی آپشن دو دیفرانسل نداره.
Ahmad
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ههه ، رنو ماشین دو دف نداره ، جهت اطلاع رنو 45 سال پیش ماشین دو دف ساخته ، رنو مدل tx 30 و همینطور رنو لاگونا که جزو شاهکارهای مهندسیه تو برنامه دنده 5 و تخته گاز ازش یاد شد ، در ثانی رنو تو فرمول یک حضور داره موتورهای ردبول و تورو روسو میسازه ، مرسدس بنز کلاس A انجینهاش طراحی و ساخت رنوست ، دومین خودروی پر فروش اروپا بعد از گلف رنو کلیو هست زیر مجموعهای رنو _ شرکتهایی مثل نیسان ، میتسوبشی و داچیا هستند ، ارزش برند رنو به تنهایی از برند فیات خیلی بیشتره ( فقط رنو به تنهایی و فیات به تنهایی نه اتحاد رنو نیسان در مقایسه با اتحاد فیات کرایسلر ) ، دیگه چی از شاهکارها و اسطورهای رنو می خوای تا برات بگم ، در ضمن تکنولوژی موتور محصولات پژو سیتروئن یا رنو آنقدر بالاست که در 5 سال اخیر بیش از 6 بار موتورهای سری پیور تک و تیسیای انرژی این دو شرکت برنده عنوان برترین موتور جهان شدهاند ضمن اینکه رنو اخیرا تواسنته به تکنولوژی رانندگی خودران سطح 5 که بالاترین سطح ممکن در جهان است دست یابد ، وقتی میگم راجع به برندی که ازش متنفرید اول برید کمی تحقیق کنید بعد بیاید حرف بزنید ، بخاطر اینه که اینجوری ضایع نشید .
Mad.z.Max
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ریپلای کنین که به موقع ببینم..
شما هنوز تفاوت خودروی دو دیفرانسیل و AWD (دارای یک محور محرک، یا همون یک دیفرانسیل، که تک تک فرانسویا نه فقط رنو، دیفرانسیل جلو دارن) رو نمیدونین..
خودروهایی که اسم بردین AWD هستن.
نداشتن اطلاعات پایه و تکرار یکسری حرفای قابل پیشبینی باعث تضییع خودت میشه، نه من که فکت رو میگم.
Mad.z.Max
۲۴ خرداد ۱۳۹۸راستی درباره انجین های فرانسوی گفتین. زیاد جای دور نمیرم، همین حدود دو هفته پیش، توی همین سایت یه مقاله گذاشتن و انجین های برتر 2018 رو گذاشتن. حتی یک مورد فرانسوی توش نبود! حتی یکی!
نمیدونم کجای موتورای نیم لیتری 70 اسبی فرانسوی و شاسی بلندای تک دیفرانسیلش جای طرفداری دارن!
قبل از صحبت الکی، اون مقاله رو ببین، حتی یدونه انجین فرانسوی توش نیس..