اختصاصی پاریس: قدرتمندترین مدل رنو کلیو با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو در اتوشوی پاریس ۲۰۱۲ رونمایی شد؛ خودرویی که همان پیشرانه سابق را با ظاهری جدیدتر در اختیار مشتریان قرار داده است.
قدرت خالص خروجی پیشرانه این خودرو همچون گذشته ۱۹۷ اسب بخار است ولی بجای آنکه در دور ۶۰۰۰ حاصل شود این بار در 7200rpm بدست می آید. گشتاور تولیدی نیز عدد ۲۳۴ نیوتن متر را نشان می دهد که حدود ۲۵ واحد بیشتر از گذشته است. این گشتاور قبلا در دور ۵۴۰۰ قابل دسترس بود اما در مدل جدید کلیو RS از 1750rpm فراهم می شود. تعویض گیربکس دوکلاچه این خودرو از طریق شیفترهای پشت فرمان نیز میسر بوده که اگر در حالت Race باشید این تعوض ها تنها در ۱۵۰ میلی ثانیه انجام می شود.
هنوز اطلاعات فنی این خودرو به صورت کامل منتشر نشده اما با این حال انتظار می رود این هاچ بک پنج درب در کمتر از ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد. البته رنو سیستم سفارشی Launch Control را نیز برای آن درنظر گرفته که در صورت نصب آن تنها مینی کوپر GP از میان هاچ بک های اسپرت توان رقابت با آنرا خواهد داشت.
رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچی، دیسک های ترمز ۳۲۰ میلیمتری (۸ میلیمتر بزرگتر از مدل های سابق)، اسپویلر و دیفیوزر عقب، LEDهای مخصوص روز، تریم قرمز رنگ کابین، صندلی های مسابقه ای، ورودی USB، بلوتوث، GPS با نمایشگر لمسی، استارت دکمه ای ازجمله امکانات استاندارد کلیو RS200 خواهند بود.
علی
۶ مهر ۱۳۹۱فرانسه رنگ میزنه ایران هم رنگ میزنه !
hojjat.panahzadeh
۶ مهر ۱۳۹۱خودش عالی و شیک و جوان پسند بود با این رنگ عالی تر هم شد.
hesan
۱۲ مهر ۱۳۹۱جلوش چرا اینطوریه؟!
یجور نگاه می کنه انگار ارث باباشو خوردم.
SUNMARTIN
۶ مهر ۱۳۹۱یعنی آخرش در آرزوی این “کلیو” میمیرم از چندین سال پیش تا به امروز تنها هاچ بکی که منو مجذوب و واله خود کرده “کلیو” هست طراحی بی نهایت جسور عضلانی و خشن و مختص جوانان این هاچ بک رو به دوستداشتنی ترین هاچ بک جهان تبدیل کرده در سال 2010 تاپ گیر برنامه ای رو با شرکت یک دستگاه پورشه باکستر و یک “کلیو” در پیچ و خم های مرکز تجاری لندن انجام داد که با توجه به قدرت مانور وصف ناشدنی “کلیو” این خودرو پیروز شد در برنامه
“Fifth Gear” هم در یک پیست استاندارد انجام شد و در مقابل سایر هاچ بک ها با توان بالاتر این کلیو بود که سربلند میدان بود
ali
۶ مهر ۱۳۹۱رنو کلیو فقط دو درب تولید میشود یا نمونه 4 درب هم دارد ؟
مهدی hnd
۷ مهر ۱۳۹۱داداش عکس های بالا نمونه 5 در کلیو هستش
دستگیره در عقب کنار شیشه هستش که حس sport بودن را تداعی کنه
احمد.ف
۶ مهر ۱۳۹۱پژو بره بوق بزنه!
مهدی hnd
۷ مهر ۱۳۹۱بهتره یک نگاهی به 208 بندازی بعد اینو بگی
احمد.ف
۸ مهر ۱۳۹۱اتفاقا در برابر همون گفتم!
golrokh
۷ مهر ۱۳۹۱واى خدا جقد نازززززز. من عاشق رنک زردم. کاش این مال من بود: )
whosaidwhat
۷ مهر ۱۳۹۱فرمایش شما درست SUNMARTIN اما اون باکستر نبود کوروت بود
مهدی hnd
۷ مهر ۱۳۹۱از سال 2009 با ورود لارنز اکر طراح ارشد رنو
اولا ارتفاع خودرو های طراحی کاهش پیدا کرده و به نظر من رنو در حال حاضر یکی از برترین تیم های طراحی را در اختیار داره و این ظرافت های طراحی من را به شوق میاره
momo
۸ مهر ۱۳۹۱این بهتره یا pk??
SUNMARTIN
۱۱ مهر ۱۳۹۱ممنون که تذکر دادی “whosaidwhat” عزیز شورولت کورت
بردیا
۲۰ مهر ۱۳۹۱بین این موندم و کیا سول …
اما واسه این که ریا نشه میرم یه گلف 1985 میگیرم
امیر
۸ آذر ۱۳۹۱عاااااااااااااالیه
خوشگلو شاهکاره
خدائیش خوب اسپورتی بنظر میاد
اگه جای عقبشم یکم از 206 بیشتر باشه محشره
قیمتش چنده؟ارزونه شنیدم
البته اااااااااارزززز!!!!!!!! ف
شنیدم پایش 10600 پونده
باید چهل پنجاه تومنی بشه
مییخاااااااااااامششششششششششششششش
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲همچنان باطراوت و سرزنده……