این روزها خبر از شاسی بلند جمع و جور شهری رنو به نام Captur به گوش میرسد! همه چیز درباره طراحی آن مشخص است:زیبا و جذاب . . .
از زمانی که پایه و اساس طراحی رنو بعد از کلیو عوض شد و رنو روی به جذاب کردن محصولات خود آورد، سرنوشت خود را روشن ساخت و حالا این خودرو که در سال ۲۰۱۱ مدل کانسپت آن رونمایی شد و حالا نسخه تولید نهایی آن نیز بر پلتفرم نسل چهارم کلیو ساخته شده، قرارست از تابستان ۲۰۱۳ تولید انبوه آن آغاز شود.
اگرچه این خودرو ظاهری تهاجمی و خشنی ندارد اما ظاهرش آن چنان بی نقص است که نمیتوان از آن ایراد مهمی گرفت! اختلاف رنگ بدنه با سقف خودرو که بر زیبایی کپچر افزوده است حاصل خلاقیت گروه طراحی آن بوده که به سرپرستی لارنس وان دن آکر (Laurens van den Acker) مسئولیت جذابتر کردن محصولات رنو را بر عهده گرفته اند.
طیف وسیعی از امکانات برای این خودرو به صورت استاندارد مورد نظر رنو است که طبق گفته های رنو با ماشینهای گرانتر و لوکستر هم برابری میکند. ، اطلاعاتی از پیشرانه این خودرو منتشر نشده است اما پیشرانه های این خودرو بر دو نوع دیزلی و بنزینی عرضه خواهند شد. این خودرو برای رقابت با پژو ۲۰۰۸ وارد بازار میشود اما میتواند رقیب جدیدی برای نیسان جوک و نیسان قشقایی هم باشد.جاداری یک شاسی بلند-چابکی یک هاچ بک-سواری یک سدان از ویژگیهایی است که رنو آن را گفته است.
*********************************************
بروز رسانی – نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: در ژنو بالاخره جزئیات کامل این خودرو منتشر شد؛ حالا ببینیم کپچر چه مشخصه هایی دارد. کپچر که ۱۶% از وزن آن از پلاستیک های قابل بازیافت ساخته شده، به عنوان نخستین کراس اور شهری رنو شناخته می شود و در حقیقت ترکیبی است از ویژگی ون ها، شاسی بلندها و هاچ بک ها.
از طول، عرض و ارتفاع آن شروع می کنیم که به ترتیب ۴.۱۲ ، ۱.۷۷ . ۱.۱۲ متر بوده؛ برای چنین خودرویی که کفی آن از سطح زمین تنها ۲۰ سانتیمتر فاصله دارد، رینگ های ۱۶ اینچی استاندارد یا ۱۷ اینچ سفارشی استفاده شده؛ برای مشتریان رنگ های متنوعی برای رینگ ها، رنگ دوگانه بدنه درنظر گرفته شده است.
برای هرچه جذاب تر کردن فضای درونی خودرو نیز مشتریان می توانند از رنگ هایی مانند نارنجی، کرومی، سفید عاجی، سبز یا آبی برای حاشیه های اطراف کنسول مرکزی، دریچه های تهویه و اسپیکرهای سیستم صوتی نیز استفاده کنند. علاوه بر محفظه داشبورد ۱۱ لیتری و همچنین محفظه کوچکی که درست در بالای کنسول جاسازی شده، مابین صندلی های جلو نیز یک فضای ۱.۶ لیتری تعبیه شده تا راننده آن از بابت جاسازی لوازم مختلفش هیچگونه نگرانی نداشته باشد! حجم محفظه بار عقب کپچر نیز از ۳۷۷ تا حداکثر ۴۵۵ لیتر متغیر خواهد بود.
ازجمله امکاناتی که رنو برای کپچر مهیا کرده عبارتند از: آینه های برقی با گرمکن، فرمان قابل تنظیم، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، کروز کنترل، پورت AUX و USB و بلوتوث، چندرسانه ای R-Link شامل سیستم راهیابی با نمایشگر لمسی و سنسور و دوربین عقب، کنترل پایداری، قابلیت چرخش چراغ های جلو در هنگام پیچ، HBA یا کمکی حرکت در سربالایی و یا سرازیری ها، ورود بدون کلید، شش اسپیکر و …
برای پیشرانه این خودرو دو موتور بنزینی آماده شده؛ یکی Energy TCe 90 با تولید ۱۱۳ گرم CO2 و مصرف ۴.۹ لیتر در سیکل ترکیبی و دیگری TCe 120 EDC با تولید ۱۲۵ گرم CO2 و مصرف ۵.۴ لیتر. همچنین رنو دو موتور دیزلی برای مشتریان اروپایی کپچر درنظر گرفته که شامل Energy dCi 90 با تولید ۹۵ گرم CO2 و مصرف ۳.۷ لیتر و dCi 90 EDC2 با تولید ۱۰۴ گرم CO2 و مصرف ۴.۱ لیتر که قرارست در آینده به سبد پیشرانه های کپچر افزوده شود.
benz
۲۳ دی ۱۳۹۱رنو جدیدن خلاقیت به خرج داده.
ali
۲۳ دی ۱۳۹۱داخلش که در مقابل ماشین های پیشرفته که داغونه فضای بیرونیش هم تعریفی نداره حالازده 2014 تا اون زمانم اتو مبیل های بهتر و خوشگل تری از این وارد بازار های جهانی میشه
سینا
۲۴ اسفند ۱۳۹۱احیانا منظورتون از اتومبیل های بهتر و خوشگل تر وانت سایپا 151 یا تیبا هاچ بک و یا پراید اتومات که نیست !!!
نیما
۲۳ دی ۱۳۹۱خیلی معقول و جذابه ولی با طرح داخلش زیاد ارتباط برقرار نکردم
slr722
۲۳ دی ۱۳۹۱اصلا با پژو و رنو حال نمیکنم…
در صورتی که برند بدی نیستن…
ولی خوب قشنگ طراحی کرده به خصوص نمای جلو ماشین…
ایمان
۲۳ دی ۱۳۹۱واقعا درسته بنز نیست یا بی ام و نیست! اما باور کنید این ماشین در ایران با قیمتی نجومی میاد! تصور کنید مردم حق انتخاب داشتند و یکی از انتخاب مردم در میون هزار ماشین در ایران میتونست این باشه.
اما نمیدونم گناه ما چیه که فقط میایم و خبر ماشن ها رو میبینیم و نظر میدیم! باور کنید قیمت این ماشین هم اندازه سمند سورن هست
امیر
۲۳ دی ۱۳۹۱اگر آنها بنز دارند خب ما لنز داریم !اگر آنها رنو دارند ما با هر بدبختی شده بهرحال ریو داریم! اگر آنها BMW دارند خب ما انواع sl/sx/lx/zx/fxداریم تنوعش هم بیشتره! اگر آنها بی معرفت هستن و 3-4ساله خط تولید یه نوع ماشین و متوقف میکنن واسه یه چی جدیدتر ما آخر معرفتیم و20 ساله به پراید خیانت نکردیم و هنوز سوارش میشیم.
ایمان
۲۴ دی ۱۳۹۱از اون نظر های به یاد موندنی بود
امید
۲۳ دی ۱۳۹۱خیلی شبیه کیا اسپرتیج هست-در کل ماشین جذابو زیبایی هست-موفق باشند
عماد
۲۴ دی ۱۳۹۱به نظر من یه شاسی بلند شهری قشنگه
هم داخل هم بیرون
البته این فقط میشه 20%
بقیه میشه موتور و قیمت ($ )
رهام
۲۴ دی ۱۳۹۱بد نیست چقدر ما انتخاب داریم حالا کدومو بخریم
peiman09
۲۴ دی ۱۳۹۱فرانسه تو صنعت خودروسازی حرفی واسه گفتن نداره نه تو اروپا نه امریکا نه شرق اسیا .. فقط خودشون سنگشو به سینه میزنن
ایمان
۲۴ دی ۱۳۹۱همین بیاد ایران با قیمت اصلیش شما نمیری بخری؟
میلاد
۲۴ دی ۱۳۹۱درود به همگی.ماشین خوبی به نظر میاد.امیدوارم نسبت به اون 2 خودروساز فرانسوی بهتر عمل کنه.
من رنو را نسبت به پژو و سیتروئن بیشتر دوست دارم.ولی در کل دوست دارم رنو نسبت به اون 2تا بالاتر باشه.خرج اتومبیل های رنو نسبت به پژو و سیتروئن کمتره.
اشکان
۲۴ دی ۱۳۹۱فقط اونهایی که محصولات رنو رو داشتن میدونن رنو چیه.نرمی و استحکام فوق العاده و کیفیت بالا
داود احمی
۲۶ مهر ۱۳۹۳رنو ازبابت کوچکی خیلی جادار است وما باید ماشینهای راسوارشویم که بتونیم در خیابانها جای پارک بیشتری ایجاد کنیم
یک ایراد در لوازم یدکی که دارد زاپاس مثل زاپاس مزدا می باشد
احمد.ف
۲۵ دی ۱۳۹۱یک مقدار شبیه مورانو شده مخصوصا از نمای بغل.
فرزام
۲۵ دی ۱۳۹۱بی شباهت به مورانو ix35 نیست طراحی خارجیش به روز و جدیده اما طراحی داخلیش همخونی نداره با کل ماجرا انگار مال یه ماشین دیگست …
وای طراحی وشکل رینگاش بسیار زشته .خواسته شبیه رینگای اسپرتیج نباشه اما خراب کرده
دانيال
۲۵ دی ۱۳۹۱اینکه کیا اسپورتیجه!
صابر
۲۶ دی ۱۳۹۱فقط رینگش جدیده
sina jooooon
۲۸ دی ۱۳۹۱مخصوصا سقفش که دو رنگه
mamad
۵ بهمن ۱۳۹۱چاکر رنو پژو و سیتروئن هم هستیم-ماشین فقط فرانسه -ما بدبختیم-یک عمره داریم با عکسای ماشینا حال میکنیم-چیکار میتونیم بکنیم-باز خوبه همین عکسا هست-
رامین
۱۶ بهمن ۱۳۹۱به نظر من از خودرو های چینی خیلی بهتره تو این شرایط اگه تولید انبوه محصولات رنو و تمایل اونها به همکاری با ایران جدی گرفته بشه مطمئناً بسیار بهتر از تولید خودروهای چینی هست در ضمن در تولید انبوه قیمت هم خیلی پائین تر میاد
Afshin
۱۸ بهمن ۱۳۹۱ماشین های چینی انصافأ از همه این ماشین ها خوشگل تر هستند
amir
۲۳ اسفند ۱۳۹۱زیاد سفر میکنم از 2 تا ماشین تو ماشینایی که داشتم واقعا لذت بردم یکی مگان یکی مورانو مصرف نرمی استحکام ایمنی کیفیت استحلاک پایین حالا که شنیدم نیسان و رنو با هم همکاری میکنن پس اینم بیاد قیمتش خوب باشه خودم پایشم.
نیما
۲۳ اسفند ۱۳۹۱با نرمی محصولات اصلا کاری ندارم
اما تا اونجا که من یادمه و هست
مورانو مصرفش کم نیست
عقربه بنزینش مثل عقربه ساعت حرکت میکنه میاد پایین اما خدایی من بشخصه برند نیسان رو کاملا از بقیه برندهای زاپنی جلوتر میدونم
تو هر پلتفورم یک حرف تازه دارن واسه گفتن
Mr230
۲۵ دی ۱۳۹۳من2ساله مگان دارم خیلی راضی هستم.رنو از نظر ایمنی نمره قابل قبولی داره.اینو از مگانهایی که تصادف شدید داشتن میشه پی برد.فقط بزرگترین عیب رنو کمبود قطعات بواسطه تحریمه. به نظر من این ماشین طراحی خیلی قشنگی داره.
Mr230
۲۵ دی ۱۳۹۳در هر صورت باید واقعگرا بود.ماتو ایران زندگی میکنیم وهر ماشینی که وارد بشه باید با خودروهای موجود مقایسه بشه نه خودروهایی که فقط میتونیم عکسشو ببنیم.
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۴باعرض سلام وخسته نباشید ..میشه بیشتر در مورد قدرت موتور و اسب بخار و شتاب و سایر مشخصات فنی نیز اطلاعات بدین …چون من یجایی خوندم که 1600 هست اگه این درست باشه که خیلی کم قدرت خواهد بود …ممنون مرسی
حمید
۲ دی ۱۳۹۴تو ایران کراس اوری وجود نداره که صدی ۵بسوزونه و بشه با این قیمت خرید و استفاده کرد.به نظره من واسه داخله شهر عالیه
مهدی
۲۰ تیر ۱۳۹۵سلام من سوال داشتم که رنو کپچر اتوماته یا دنده ایه و اینکه خدمات بعد از فروشش چه جوریه اگه کسی داره جواب بده ممنونم