رنو بهتازگی جزئیات بیشتری از مدل جدید مگان را که در نمایشگاه امسال فرانکفورت معرفی شده بود، منتشر کرده است. این هاچبک فرانسوی نسبت به مدلهای گذشته خود، در تمامی ابعاد رشد داشته است. طول آن به اندازه ۶۴ میلیمتر افزایش داشته و عرض جلو و عقب آن به ترتیب، به اندازه ۴۷ و ۳۹ میلیمتر اضافه شدهاند. همچنین ۲۸ میلیمتر به فاصله محوری نیز افزوده دشده است. تنها بعدی که کاهش داشته، ارتفاع خودرو است که ۲۵ میلیمتر نسبت به مدل قبلی کوتاهتر شده است.
رنو مگان جدید گزینههای متعددی را برای پشرانه در اختیار مشتری قرار میدهد و برای این منظور، چهار موتور بنزینی شامل TCe 100، SCe 115، TCe 130 و TCe 205 و پنج موتور دیزل شامل dCi 90، dCi 110، dCi 130 و dCi 165 درنظر گرفته شدهاند. مصرف سوخت مگان در بهترین حالت در مدل dCi 110 به ۳/۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرسد و در همین حال، میزان تولید آلودگی آن برابر ۸۶ گرم در هر کیلومتر است.
از نکات برجسته دیگر سری رنو مگان، مدل مگان GT-Line است که اسپورتیترین نسخه مگان تاکنون محسوب میشود. یک طرح تهاجمیتر برای سپر جلو با یک شبکه سیمی لانهزنبوری و دو خروجی اگزوز کرومی، برخی از تفاوتهای ظاهری هستند که این مدل را از سایر مدلهای مگان متمایز میکنند. مگان GT به صورت انحصاری با یک موتور توربوشارژر ۱/۶ لیتری با قدرت ۲۰۲ اسببخار به همراه یک گیربکس دو کلاجه ۷ سرعته عرضه میشود. مگان GT جدید دارای یک تنظیمات ویژه برای سیستم تعلیق است که مطمئناً به «رنو اسپورت» برمیگردد. شاسی مگان GT جدید، اولین نمونه در این کلاس خودرویی است که امکان استفاده از سیستم فرمان چهار چرخ را در اختیار قرار میدهد. این سیستم که فور کنترل (4Control) نامیده میشود، در هر ثانیه ۱۰۰ بار زاویه فرمان محور عقب را محاسبه و تنظیم میکند. در هنگام پیچیدن در سرعتهای پایینتر از ۸۰ کیلومتر بر ساعت در وضعیت «اسپورت» و کمتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت در دیگر وضعیتها، چرخهای عقب در جهت مخالف محور جلو میپیچند و به این وسیله، حسّ یک فرمان دقیقتر و دینامیکتر و خودرویی با فاصله محوری کمتر را منتقل میکنند. در همین حال، وقتی در سرعتهای بالاتر از این قرار دارید، سیستم «فور کنترل» چرخهای عقب را مطابق با محور جلو میچرخاند تا ضمن کمک به پایداری بیشتر خودرو، حسّ یک خودرو با فاصله محوری بلندتر را ایجاد کند. مطابق گفته کمپانی، طراحی داخل کابین با استفاده از مواد با کیفیت بالا انجام شده و صندلیها از جنس فوم دو لایه هستند تا «شرایطی بینظیر در تکیهگاه و راحتی» فراهم کنند. همچنین در این کابین، یک نمایشگر ۸/۷ اینچی ایستاده برای سیستم اطلاعات و سرگرمی درنظر گرفته شده که از رابط کنترل R-Link 2 استفاده میکند. این سیستم از امکان تشخیص صوتی، تنظیمات سفارشی آسان و قابلیتهای ارتباطی کامل برخوردار است. انتظار میرود که فروش رنو مگان جدید از ژانویه ۲۰۱۶ آغاز شود.
طراحی بیرونی خیلی شلوغی داره طراحی داخلش خیلی شبیه کرایسلر 300 شده به هر حال هر کس سلیقه ای داره اما فقط زمان است که کیفیت و دوام موتور رو به چالش میکشه
طراحی بیرونیش خیلی قشنگه جلو و عقبش خیلی با هم تناسب داره طراحی داخلیش شبیه شاسی بلند ولوو شده اصلا انگار همونه ……………… موتور خوبی داره 202 اسب بخار برا ایران فوق العادس ……………
رنو مگان ماشین با دوام و راحتی بوده و هست،هنوز کره ای های هم کلاس اش نتونستن ماشینی به نرمی مگان 2003 تولید کنن.اگه حرف من رو قبول ندارین تشریف ببرین نیم ساعت تو مگان بشینین و بعد تو النترا یا سراتو بشینین تا تفاوت رو درک کنین
اگه از مگان هم راحت تر و ارزان تر میخوایین تشریف ببرین نیم ساعت تو زانتیا بشینین تا تفاوت رو درک کنین (دوست گرامی امیر حسین اصلا قصد توهین یا بی احترامی به شما ندارم) فقط نظر بنده بود
ب طور سطح بالا هم ماشین خوبی میتونه باشه. خودرو ساز های فرانسوی حرف ندارن اگرچه شاید در جای گاه درخور شانی نباشن ولی همه ما میدونیم ماشین فرانسوی یعنی همه چیز در حد انتظار طراحی ممکنه عالی نباشه ولی در حد انتظاره. ممکنه مثل ژاپنی ها توی دراز مدت چنان کم خرج نباشه ولی بازم قابل قبوله ممکنه از نظر فنی ماشین هاش قدرت ماشین های امریکایی رو نداشته باشن ولی خوب بازم قابل قبوله یعنی از همه نظر سعی میکنه راضی نگهت داره.
هر انسان عاقلی با اندکی مطالعه و تعمق روی مباحث فنی خودرو بوضوح اولا به این پی میبرد که رنو بدلیل سالها حضور در مسابقات سری1و شراکت با کمپانیهایی مثل نیسان و مرسدس بنز چندین پله از کمپانی رقیب هموطن خود یعنی پژو بالاتر است و در این شکی نیست و مورد دوم که بسیاز حائز اهمیت است اینکه لگن سازان وطنی با ارائه شاهکارهایی مثل ساندرو2008در آستانه ورود به سال2016یا ادامه تولید نسل اول لوگان و مابازای آن در برند پژو که میشود ادامه تولید 405 و مشتقات آن چیزی قریب به سی سال پس از طراحی آن سبب گشته اند تا ملت ایران برندهای خودروساز فرانسوی را که بلاشک در بازار اروپا برندهای درجه دومی هستند را از آنچه هستند بدتر ببینند و کار تا آنجایی پیش برود که مردم آنها را با چینیهای تازه کار قیاس کنند!!
مدل gt با 202 اسب واقعا خوبه و حتی از نظر فنی جولیتا را به چالش میکشه. چهره پشت خودرو خوبه اما جلوش یکم شلوغه. اون زیر ابروشو بردارند خیلی بهتر میشه. حتی تالیسمان هم همینطوره شکلش. در کل با قیمت حدود 120 گزینه خیلی خوبیه. نکته بعد اینکه واقعا رنو یه سر و گردن بالاتر از پژو است. حتی قرادادهای جدید ایران خودرو با پژو 208، 301، 508 و 2008 آنچنان جذاب نیست. شاید تنها پژو 208 با موتور توربوی 165 اسبی گزینه قابل قبولی برای هاچبکها باشه که بیشک این نسخه عرضه نخواهد شد و همون 110اسبی tu5 ارائه میشه. اما رنو با گزینه هایی مثه تالیسمان، کلیوrs و مگان اسپرت گزینه هایی واقعا مطلوب هستند. از طرف دیگه خود سیتروئن مانند c4 یا برند لوکستر سیتروئن مانند ds واقعا عالی هستند و تحت هیچ شرایطی انتقاد دوستان در موردشون صحیح نیست.
سلام ، طراحی کلی اتاق نسل جدید مگان تقریباً مشابه بعضی هاچبکهای مطرح حال حاضر ساده و شیک است ، ولی بعضی المانهای طراحی خودرو با یک هاچ بک کلاس متوسط هماهنگ نیست ، مثلاً چراغهای LED کمانی شکل جلو یا فرم طراحی چراغهای عقب بیشتر مناسب یک سدان خانوادگی یا بزرگ است و مناسب این کلاس و سایز خودرو نمی باشد ، دیگر اینکه اگر LCD بزرگ وسط داشبورد را حذف نمایید ، طراحی داشبورد بیشتر شبیه خودروهای قبل از سال 2010 می باشد و به نظر قدیمی می رسد .
طراحی خوبی داره ولی أصلا هم بهتر از ماشینهای کره ای نیست من خودم مگان داشتم أصلا خوب نبود. کلا ماشینهای فرانسوی دارای پیچیدگیهای غیر ضروری میباشد که شاید متناسب با شخصیت خود فرانسوی ها میباشد
امین
۹ آذر ۱۳۹۴طراحی بیرونی خیلی شلوغی داره
طراحی داخلش خیلی شبیه کرایسلر 300 شده
به هر حال هر کس سلیقه ای داره
اما فقط زمان است که کیفیت و دوام موتور رو به چالش میکشه
KING 918
۹ آذر ۱۳۹۴طراحی بیرونیش خیلی قشنگه جلو و عقبش خیلی با هم تناسب داره طراحی داخلیش شبیه شاسی بلند ولوو شده اصلا انگار همونه ………………
موتور خوبی داره 202 اسب بخار برا ایران فوق العادس ……………
AliZeus
۹ آذر ۱۳۹۴احساس میکنم طراحی داخلش یه سوتی داره..آیا مانیتور نباید به سمت راننده متمایل باشه؟؟ اینجور که من میبینم تو برعکسه اینجا..اشتباه میکنم؟
امیرحسین
۹ آذر ۱۳۹۴رنو مگان ماشین با دوام و راحتی بوده و هست،هنوز کره ای های هم کلاس اش نتونستن ماشینی به نرمی مگان 2003 تولید کنن.اگه حرف من رو قبول ندارین تشریف ببرین نیم ساعت تو مگان بشینین و بعد تو النترا یا سراتو بشینین تا تفاوت رو درک کنین
The Best Or Nothing
۱۰ آذر ۱۳۹۴اگه از مگان هم راحت تر و ارزان تر میخوایین تشریف ببرین نیم ساعت تو زانتیا بشینین تا تفاوت رو درک کنین
(دوست گرامی امیر حسین اصلا قصد توهین یا بی احترامی به شما ندارم)
فقط نظر بنده بود
hamid
۹ آذر ۱۳۹۴رینگه بزرگ فاق لاستیک کوچیک ارتفاع کم قطعا تو ایران با توجه به چاله هاش سواریه خشکی میده و کوبندگی زیاد داره
Rouzbeh
۹ آذر ۱۳۹۴نمیدونم سدانش هم تولید میشه یا نه . ولی اگه تولید شه خیلی خوب میشه
احمد باقری
۹ آذر ۱۳۹۴به طور متوسط، ماشین خوبی میتونه باشه.
A.m
۱۰ آذر ۱۳۹۴ب طور سطح بالا هم ماشین خوبی میتونه باشه. خودرو ساز های فرانسوی حرف ندارن اگرچه شاید در جای گاه درخور شانی نباشن ولی همه ما میدونیم ماشین فرانسوی یعنی همه چیز در حد انتظار
طراحی ممکنه عالی نباشه ولی در حد انتظاره.
ممکنه مثل ژاپنی ها توی دراز مدت چنان کم خرج نباشه ولی بازم قابل قبوله ممکنه از نظر فنی ماشین هاش قدرت ماشین های امریکایی رو نداشته باشن ولی خوب بازم قابل قبوله یعنی از همه نظر سعی میکنه راضی نگهت داره.
genius
۹ آذر ۱۳۹۴هر انسان عاقلی با اندکی مطالعه و تعمق روی مباحث فنی خودرو بوضوح اولا به این پی میبرد که رنو بدلیل سالها حضور در مسابقات سری1و شراکت با کمپانیهایی مثل نیسان و مرسدس بنز چندین پله از کمپانی رقیب هموطن خود یعنی پژو بالاتر است و در این شکی نیست و مورد دوم که بسیاز حائز اهمیت است اینکه لگن سازان وطنی با ارائه شاهکارهایی مثل ساندرو2008در آستانه ورود به سال2016یا ادامه تولید نسل اول لوگان و مابازای آن در برند پژو که میشود ادامه تولید 405 و مشتقات آن چیزی قریب به سی سال پس از طراحی آن سبب گشته اند تا ملت ایران برندهای خودروساز فرانسوی را که بلاشک در بازار اروپا برندهای درجه دومی هستند را از آنچه هستند بدتر ببینند و کار تا آنجایی پیش برود که مردم آنها را با چینیهای تازه کار قیاس کنند!!
امین
۹ آذر ۱۳۹۴این رنو هنوزم نتونسته یه سر دنده زیبا و شکیل طراحی کنه !!!
وحید
۹ آذر ۱۳۹۴کا ر به عقب خودرو و چراغاش ندارم که کپیه
همین شکل جلو پنجره رو حفظ کنه می تونه زبون طراحی رنو باشه
رامتین
۹ آذر ۱۳۹۴مدل gt با 202 اسب واقعا خوبه و حتی از نظر فنی جولیتا را به چالش میکشه. چهره پشت خودرو خوبه اما جلوش یکم شلوغه. اون زیر ابروشو بردارند خیلی بهتر میشه. حتی تالیسمان هم همینطوره شکلش. در کل با قیمت حدود 120 گزینه خیلی خوبیه.
نکته بعد اینکه واقعا رنو یه سر و گردن بالاتر از پژو است. حتی قرادادهای جدید ایران خودرو با پژو 208، 301، 508 و 2008 آنچنان جذاب نیست. شاید تنها پژو 208 با موتور توربوی 165 اسبی گزینه قابل قبولی برای هاچبکها باشه که بیشک این نسخه عرضه نخواهد شد و همون 110اسبی tu5 ارائه میشه. اما رنو با گزینه هایی مثه تالیسمان، کلیوrs و مگان اسپرت گزینه هایی واقعا مطلوب هستند. از طرف دیگه خود سیتروئن مانند c4 یا برند لوکستر سیتروئن مانند ds واقعا عالی هستند و تحت هیچ شرایطی انتقاد دوستان در موردشون صحیح نیست.
سعید
۹ آذر ۱۳۹۴سلام ، طراحی کلی اتاق نسل جدید مگان تقریباً مشابه بعضی هاچبکهای مطرح حال حاضر ساده و شیک است ، ولی بعضی المانهای طراحی خودرو با یک هاچ بک کلاس متوسط هماهنگ نیست ، مثلاً چراغهای LED کمانی شکل جلو یا فرم طراحی چراغهای عقب بیشتر مناسب یک سدان خانوادگی یا بزرگ است و مناسب این کلاس و سایز خودرو نمی باشد ، دیگر اینکه اگر LCD بزرگ وسط داشبورد را حذف نمایید ، طراحی داشبورد بیشتر شبیه خودروهای قبل از سال 2010 می باشد و به نظر قدیمی می رسد .
حميد
۱۰ آذر ۱۳۹۴طراحی خوبی داره ولی أصلا هم بهتر از ماشینهای کره ای نیست من خودم مگان داشتم أصلا خوب نبود.
کلا ماشینهای فرانسوی دارای پیچیدگیهای غیر ضروری میباشد که شاید متناسب با شخصیت خود فرانسوی ها میباشد
نت
۱۰ آذر ۱۳۹۴مگان چراغ عقبش از زیباترین ماشین جهان یعنی هیوندای گرانجور کپی کرده.زیباتزین طراحی ماشین جهان داره این گرانجور.چراغ عقب وجلو گرانجور خیلی خشکله
نت
۱۰ آذر ۱۳۹۴من عاشق چراغهای جلو و عقب هیوندای گرانجور هستم
فرامرز
۱۲ آذر ۱۳۹۴خیلی خوشگله