نسل دوم رنو کولئوس در نمایشگاه پکن رونمایی شد. کراس اووری در سگمنت D که میخواهد بازی را ادامه دهد آن هم در کلاسی که انبوهی از بزرگان و ستارهها حضور دارند.
کولئوس جدید از همان پلتفرم قابل انعطاف نیسان X-Trail و رنو Espace یعنی معماری CMF-C/D استفاده میکند. این معماری به این خودرو اجازه استفاده از هر دو شیوه انتقال نیرو به چرخهای جلو یا هر چهار چرخ را میدهد.
طراحی کولئوس به شدت وامدار تالیزمان است. سدانی که انگار میخواهد پایهگذار زبان طراحی جدیدی برای محصولات رنو باشد. بنابراین در کولئوس نیز شاهد چراغهای LED (بسته به مدل) با طراحی مشابه تالیزمان هستیم که لااقل ۲۰ درصد نوردهی بیشتری نسبت به چراغهای هالوژنی دارند. چراغهای اصلی از نوع DRLs و چراغهای عقب نیز به صورت سه بعدی میباشند.
جلوپنجره با خطوط افقی کشیده به شکل یک بشقاب بزرگ بوده که تا متن چراغها امتداد یافته است. زائده باریک پایینی چراغها نیز علاوه بر افزایش پیچیدگی بصری، به ایجاد چهره منحصر به فرد این خودرو کمک کرده است. بعلاوه روی دربهای جلو نیز یک شکاف هواکش ظریف به چشم میخورد. خطوط روی کاپوت، گلگیرهای متورم شده و چراغهای عقب برجسته، تنومندی خودرو را بیش از آن چیزی که هست به تصویر میکشند.
از دیگر ویژگیهای کولئوس جدید، نوار سقف آلومینیومی و چرخهای بزرگ ۱۹ اینچی آلومینیومی آن است. کولئوس جدید به طور قابل توجهی از رنو کجار بزرگتر است. طول کلیان به ۴۶۷۰ و عرضان به ۱۸۴۰ میلی متر میرسد. بعلاوه فاصله کف آن از زمین ۲۱۳ میلی متر است که برای خارج از جاده یک ویژگی مطلوب تلقی میگردد. این ابعاد تقریباً مشابه با یک هیوندای سانتافه است. فاصله بین دو محور نیز ۲۷۱۰ میلی متر بوده که باعث فضای داخلی جادار در آن شده به گونهای که جای زانوی سرنشینان عقب ۲۸۹ میلی متر بوده که در این کلاس یکی از بهترینها است. فضای بار هم با ۶۲۴ لیتر حجم با کف بارگیری دوگانه و امکان افزایش حجم تا ۱۶۹۰ لیتر از طریق خواباندن صندلیهای عقب یکی از پیشروان این کلاس است. نسخه ۷ سرنشینه این خودرو نیز در حال برنامهریزی است. درون کابین کولئوس میتوان یک سیستم صوتی Bose با نمایشگر بزرگ تبلت مانندی را یافت که در دیگر محصولات جدید رنو ازجمله مگان نیز دیده میشود.
ویژگیهای ایمنی فعال نظیر ترمز اضطراری، اخطار خروج از لاین جاده، هشدار نقاط کور، هشدار فاصله امن و ترافیک از پشت، هشدار سرعت و تشخیص خستگی راننده، سنسورهای پراک جلو و عقب و دوربین دید عقب همراه با چراغهای خودکار در کولئوس جدید قابل سفارشاند. گل سرسبد شاسی بلندهای رنو قرار است در ۸۰ کشور و بازار عمده حضور پیدا کند.
در زیر کاپوت، بسته به بازار و کشور ممکن است از موتورهای متنوعی استفاده شود. آرایش مکانیکی مشابه با نیسان X-Trail میتواند عمدهترین انتخاب موجود باشد. هرچند شایعه شده بود که رنو نام Maxthon را بهجای کولئوس جایگزین میکند اما این شرکت ترجیح داد همچنان به استفاده از نام کولئوس ادامه دهد.
رنو واقعا کیفیت خوبی داره (نه به خوبی آلمانی ها و ژاپنی ها بلکه نسبت به کره ای ها ) این نسل قشنگ جند قدم پیشرفت کرده ، اگه موتور 200 اسب بخاری هم میداشت که دیگه معرکه بود . فکر میکنم مدل 17 اسب بخاری اش وارد ایران میشه چون نگین خودرو میخواد تالیسمن رو وارد کنه پس احتمالا این رو هم وارد میکنه . سانتافه و سورنتو یه رقیب به درد بخور پیدا کردن . رقابتشون جذاب میشه .
با تشکر از نویسنده ی عزیز بابت مطلب خوبی که قرار دادید باید به عرض شما برسانم که کلمه ی تصویر در جمله ی (تنومندی خودرو را بیش از آن چیزی که هست به تصیر می کشند) به اشتباه تصیر ذکر شده است لطفا اصلاح بفرمایید ممنون از لطف شما.
کولیوس جدید خیلی زیبا و دلنشین شده و با ارتفاع 213 میلی متری که از سطح زمین دارد، هم برای شهر و هم تا حد رفع حاجت برای آفرود بسیار مناسب طراحی شده. اما اما ما نمیدونیم که موتور این ماشین ساخت کدام شرکته؟؟؟ امیدوارم ساخت شرکت نیسان و یا شرکت رنو و یا محصول مشترک این دو شرکت باشه تا بتوان به پیشرانه آن اطمینان بیشتری کرد!!! ضمناً از قیمت جهانی آن صحبتی نشده که امیدوارم به زودی از قیمت آن اطلاع رسانی بشه
بهنام طیبی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵چرا این خودرو باب دل ایرانیان دراومده؟؟؟؟؟؟
احمد باقری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵رنو در این زمینه، خوب داره کار می کنه.
نیما ناصری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵اگر فول سایز بود خوشگل تر میشد. اینجوری زیادی قیافش سنگینه
احسان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵چه فایده وقتی میاد قیمتی فاحشی داره و فقط قشر ثروتمند میتونه بخرد نه متوسط ها
امیرعلی
۸ فروردین ۱۳۹۶شما هم میتونی ثروتمند بشی
فرهاد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵نمای جانبی خوشگل و عضلانی داره. کاش موتوراش هم پر قدرت باشن.
Sardar
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵فوق العادس . با قیمتخودرویی درحد سانتافهخیلی بهتر از اونرو سوار میشی. رنو یه چیز دیگست اونایی که داشتن می دونن چی میگم
ag
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵رنو واقعا کیفیت خوبی داره (نه به خوبی آلمانی ها و ژاپنی ها بلکه نسبت به کره ای ها ) این نسل قشنگ جند قدم پیشرفت کرده ، اگه موتور 200 اسب بخاری هم میداشت که دیگه معرکه بود . فکر میکنم مدل 17 اسب بخاری اش وارد ایران میشه چون نگین خودرو میخواد تالیسمن رو وارد کنه پس احتمالا این رو هم وارد میکنه .
سانتافه و سورنتو یه رقیب به درد بخور پیدا کردن . رقابتشون جذاب میشه .
حسین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر من طراحیش خیلی بهتر از نسل قبلش شده!
و احتمالا میتونه برای ماشینهای کره ای در سگمنت خودش رقیب جدی باشه!
امین آریامن
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵قبلا تالیسمان رو ک دیدم حرکت رو به جلو رنو رو حس کردم الانم ک اینو دیدم دگه مطمئن شدم رنو یه خیز خوب واس آینده برداشته
(*مهرداد*)
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵تو این سگمنت نیسان x trail رو بیشتر میپسندم
Mahmood
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵با تشکر از نویسنده ی عزیز بابت مطلب خوبی که قرار دادید باید به عرض شما برسانم که کلمه ی تصویر در جمله ی (تنومندی خودرو را بیش از آن چیزی که هست به تصیر می کشند) به اشتباه تصیر ذکر شده است لطفا اصلاح بفرمایید ممنون از لطف شما.
F.A
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵کولیوس جدید خیلی زیبا و دلنشین شده و با ارتفاع 213 میلی متری که از سطح زمین دارد، هم برای شهر و هم تا حد رفع حاجت برای آفرود بسیار مناسب طراحی شده. اما اما ما نمیدونیم که موتور این ماشین ساخت کدام شرکته؟؟؟ امیدوارم ساخت شرکت نیسان و یا شرکت رنو و یا محصول مشترک این دو شرکت باشه تا بتوان به پیشرانه آن اطمینان بیشتری کرد!!! ضمناً از قیمت جهانی آن صحبتی نشده که امیدوارم به زودی از قیمت آن اطلاع رسانی بشه
امین قوامصفری
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵جداً خوشحالم که رنو زبان طراحیش رو متحول کرده،
امیدوارم که با یه روند مثبت به جلو بره و اسمش بزرگتر بشه.
مهراب
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا ایول باید گفت به رنو
محمد جواد
۲۸ بهمن ۱۳۹۵خوب داره کار میکنه سبک جدید طراحی رنو رو از داشبورد و چراغهای کولیوس و تالیزمان میشه فهمید