نسل اول داچیا داستر به عنوان یک شاسیبلند خانوادگی و ارزانقیمت در سال ۲۰۱۰ راهی بازار شد و حالا نسخه سال ۲۰۲۳ آن در تست ایمنی گوزن شرکت کرده است.
داستر بسته به بازار هدف با نشانهای داچیا و رنو عرضه شد، خودرویی که هماکنون در دومین نسل خود قرار دارد و در تابستان ۲۰۲۱ نیز فیس لیفت شده است. بهروزرسانی این خودرو با گیربکس دوکلاچه جدید و دیگر تکنولوژیهای مدرنتر همراه شد. داستر از نظر تواناییهای خارج جاده حرفهای زیادی برای گفتن دارد اما از نظر دینامیک سواری نباید انتظار بالایی از این شاسیبلند داشت. تستهای جدید گوزن نیز چنین چیزی را به خوبی نشان میدهد. در ویدئوی منتشر شده توسط وبسایت km77 میتوانیم تست گوزن داچیا داستر ۲۰۲۳ را مشاهده کنیم. خودروی تست شده به پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و گیربکس دوکلاچه اتوماتیک مجهز بوده است. به این ترتیب داستر را میتوان یکی از ارزانترین شاسی بلندهای صفرکیلومتر اروپا دانست. این خودرو در تست گوزن از رینگهای ۱۷ اینچی و لاستیکهای کانتیننتال اکو کانتکت ۶ با ابعاد ۲۱۵/۶۰ سود میبرد.
باید به این نکته اشاره داشت که km77 داستر را اندکی پس از عرضه نسل دوم این خودرو نیز تست کرده است. آن مدل به پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزل با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و گیربکس اتوماتیک مجهز بود و همان زمان نیز عملکرد جالبی از خود نشان نداد که دلیل اصلیاش دخالتهای شدید سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم تعلیق نرم بود؛ اما آیا داستر بهروز شده وضعیت بهتری نسبت به نسخه قبل از فیس لیفت دارد؟
واقعیت این است که داچیا داستر ۲۰۲۳ از نظر دینامیک سواری بهبود محسوسی ندارد و راننده تست با حداکثر سرعت ۷۱ کیلومتر در ساعت توانسته است بدون برخورد با مخروطها از مسیر عبور کند. چنین سرعتی بسیار معمولی است و حرکت با سرعتهای بالاتر باعث میشود سیستم تعلیق داستر شدیداً ناپایدار شود. سیستم کنترل پایداری نیز همانند نسخه قبلی این خودرو عمل میکند و احتمالاً تلاش دارد از چپ شدن شاسیبلند داچیا به خاطر مرکز ثقل بالا و سیستم تعلیق نرم جلوگیری کند.
محمد
۴ مرداد ۱۴۰۲هرچقدر پول بدی آش میخوری نباید که از داستر توقع هندلینگ پورشه داشت ،کسی که محصولات داچیا رو میخره یه وسیله ارزان ، بادوام و کاربردی میخواد دنبال لایی کشی و سرعت رفتن نیست
Python
۴ مرداد ۱۴۰۲بله خودروی اقتصادیه زیاد نباید انتظار داشت
M/D
۴ مرداد ۱۴۰۲بله ولی اگه همین ماشین به ایران برسه اکثر جوون ها باهاش لایی می کشند!!!! حالا خودت فکر کن کامارو کارکرده وارد ایران بشه شک نکن بیشتر مشتری هایش جوون های ملت هستن که با تجربه کم در رانندگی و علاقه به سرعت بالا خودشون رو به فنا میدن.
بهتر که ماشین های روز دنیا به ایران نرسند و واردات بسته بمونه چون جنبه و لیاقت ملت ما بیشتر از این نیست که هم با لندکروزر لایی می کشند هم با ۲۰۶ در حالی که هیچ کدومشون ماشین اسپرت نیستن.
ali
۴ مرداد ۱۴۰۲“بهتر که ماشین های روز دنیا به ایران نرسند و واردات بسته بمونه چون جنبه و لیاقت ملت ما بیشتر از این نیست”
دوست عزیز زمانی به کشورمون بهترین و قویترین ماشین های آمریکایی با موتور هشت سیلندر وارد یا مونتاژ میشد ، غالب مردم هم باهاشون لایی کشی و حرکات خطرناک نمیکردن
دلیل اینکه اون زمان با ماشین های قوی مثل ماشین های فکستنی الان رفتار نمیشد هم سادست ، مردم نسبت به اونموقع از درون خشمگین ترند و این خشم درونیشان به صورت هیجان به بیرون بازتاب داده میشه
محمد
۴ مرداد ۱۴۰۲به پای خودرو های اشکودا نمیرسه،ولی خوبیش اینه که براساس پلتفرم رنو هست.
سعید ماشینی
۴ مرداد ۱۴۰۲همین داستر ناپایدار و غیرایمنم آرزوست
MILADZM
۴ مرداد ۱۴۰۲هر چی باشه بازم به عملکرد خارق العاده تویوتا هایلوکس تو تست گوزن نمیرسه .
MILADZM
۴ مرداد ۱۴۰۲هر چی باشه بازم به عملکرد خارق العاده تویوتا هایلوکس تو تست گ وزن نمیرسه .
Ashi
۴ مرداد ۱۴۰۲داستر چه ربطی به هایلوکس داره؟ :/
علی اکبر عباس زاده
۴ مرداد ۱۴۰۲برای یه ماشین کراس اوور وارزان قیمت خوبه خیلی از سواریها تو این سرعت رد شدن ضمنا این ماشین بخاطر نرم بودن از لاستیک بافاق بلند بهره میبره شما سایز ۱۸ فاق۵۵ پهنا ۲۲۵ بنداز ببین چی میشه
علی
۴ مرداد ۱۴۰۲ینی به حدی از برند داستر بدم میاد که خدا میدونه نمیدونم چرا انقد پرفروشه طراحی زشت اپشن صفر تعلیق خشک و الانم هندلینگ بد
قیمتشم فک نکنم از کیا و هیوندا اشکودا ارزونتر باشه
datsun
۴ مرداد ۱۴۰۲چون ارزونه ماشین قشر ضعیفه اروپاست
BMW
۴ مرداد ۱۴۰۲اصلا قیافه داد میزنه که من اهل این لایی و دریفت باز ها نیستم اگه میخواین پراید بشم همچین کاری بکنید🤩
HOSSEINK3
۶ مرداد ۱۴۰۲با ماشین ایرانی اینجوری فرمون بدی از وسط نصف میشه !🥲