مینیون رنو اسپیس در نسل جدید خود به یک کراساوور اندازه متوسط تبدیل شده که روی پلتفرم مشترک با نیسان ایکستریل ساخته شده است.
رنو مینیون محبوب خود، اسپیس را در نسل ششم به یک کراساوور تبدیل کرده است. اسپیس جدید اشتراکات زیادی با مدل آسترال دارد اما از فاصلهٔ محوری کشیدهتر و کابین بزرگتری بهره میبرد که در نسخههای پنج یا هفتنفره قابل انتخاب خواهد بود. در نگاه اول، کاملاً مشخص است که اسپیس بر اساس آسترال ساخته شده زیرا این دو کراساوور در بسیاری از قسمتهای بدنه مثل بخش جلویی باهم یکسان هستند. بااینحال، از ستون B به بعد اسپیس خودروی بزرگتری با فرم اتاق متفاوت و انتهای عمودیتر است هرچند که هنوز هم شباهت با آسترال را نشان میدهد.
اسپیس جدید ۴,۷۲۲ میلیمتر طول دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۳۸ میلیمتر است که این یعنی ۲۱۲ میلیمتر از آسترال کشیدهتر است اما هنوز از نسل قبلی مینیون خود کوتاهتر خواهد بود. این کراساوور جدید فرانسوی در سه تیپ مختلف شامل تکنو، لاکزیریس آیکونیک و اسپریت آلپین به بازار عرضه میشود. در داخل خودرو داشبورد با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر لمسی عمودی ۱۲ اینچی از آسترال گرفته شده است. رنو اما مجموعاً شش پورت USB-C، یک پد شارژ بیسیم و دو خروجی برق ۱۲ ولت را به کراساوور جدید خود اضافه کرده است.
در تیپهای بالا رده نیز نورپردازی داخلی ۴۸ رنگ و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو ارائه میشود درحالیکه تیپ اسپریت آلپین با تودوزی آلکانترا و چرم مصنوعی ارائه میشود و تیپ آیکونیک از چرم و تریمهای چوبی بهره میبرد. یکی از برجستهترین ویژگیهای داخلی اسپیس سانروف پانورامای سفارشی با طول ۱۳۳ سانتیمتر و عرض ۸۴ سانتیمتر است.
همانطور که گفته شد، اسپیس در نسخههای پنج یا هفتنفره بدون تفاوت قیمت قابل خریداری خواهد بود. صندلیهای ردیف دوم میتوانند تا ۲۲۰ میلیمتر به جلو یا عقب کشیده شوند و هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی، ۱۶۰ لیتر فضای بار وجود خواهد داشت. با خواباندن صندلیهای ردیف سوم، بسته به موقعیت صندلیهای ردیف دوم این رقم به ۴۷۷ تا ۶۷۷ لیتر افزایش پیدا میکند درحالیکه حجم صندوق در نسخه پنجنفره بین ۵۸۱ تا ۷۷۷ لیتر خواهد بود.
رنو اسپیس مدل ۲۰۲۴ در ابتدا فقط با یک پیشرانه هیبرید عرضه میشود که دارای موتور ۱.۴ لیتری سه سیلندر توربوشارژ همراه محرک الکتریکی و باطری لیتیوم یونی ۲ کیلووات ساعتی است. این سیستم مجموعاً ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از طریق یک گیربکس اتوماتیک صرفاً به چرخهای جلو منتقل میشود. اسپیس ظرف ۸.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به لطف پیشرانهٔ هیبریدی، اسپیس جدید بهطور متوسط در هر صد کیلومتر ۴.۶ لیتر بنزین مصرف و ۱۰۴ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. برد کلی خودرو هم با هر بار سوختگیری کامل ۱۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
این کراساوور بر اساس پلتفرم CMF-CS ساخته شده که در نیسان ایکستریل، میتسوبیشی اوتلندر و آسترال بکار رفته است. این خودرو در عقب به سیستم تعلیق چند اتصالی مجهز است و تا ۳۲ سیستم کمکراننده و همینطور سیستم فرمان گیری چرخهای عقب برای آن قابل سفارش خواهد بود که دایرهٔ چرخش را به ۱۰.۴ متر (مشابه کلیو) میرساند. رنو اسپیس جدید از همین بهار قابل سفارش خواهد بود. این ماشین در کارخانهٔ اسپانیا در کنار آسترال تولید میشود.
صادق پور
۹ فروردین ۱۴۰۲خیلی خوبه، منم میخوام
مهدی
۹ فروردین ۱۴۰۲انگشتت بزار روی عکس یه لحظه نگهدار بعد رو گزینه دانلود بزن تبریک میگم الان مال تو شد بعد میتونی از معایبش هم برامون بگی
ب ت bugatti
۹ فروردین ۱۴۰۲وای عالیه
می خوامش
به امید وارد شدن در ایران
مجتبی .
۹ فروردین ۱۴۰۲هفت نفره ۲۰۰ اسب کم نیست؟؟
محمد
۹ فروردین ۱۴۰۲نفری 30 اسب بسه :/
ایمن ترین خودروی ساخت ایران
۹ فروردین ۱۴۰۲خیر زیادم هست
طراح خودنرو
۹ فروردین ۱۴۰۲۲۰۰ اسب بخار اون وقت مصرف ۴.۶ ، خاک بر سر تون شرکت های فرانسوی ، این جوری می کنین که نمی تونین بفروشین . بابا چهارصد و پنج قدیم که الان جدید تولید میشه با ۹۵ اسب ، مصرف ۱۱ و نصفی ، سمند با ۱۰۵ اسب ، مصرف ۱۰ تا و نصفی ، پراید بدون هیچ گونه اسب بخاری ، مصرف ۷ تا ، تیگو پنج با ۱۳۹ اسب ، مصرف ۱۳ تا نصف کم ، جک اس سه با ۱۰۷ اسب مصرف ۹ و جک اس پنج با ۱۷۱ اسب ، ۱۸ تا ، ببخشید ببخشید اشتباه کردم ۱۱۸ تا با نصفی . . .
درود
۹ فروردین ۱۴۰۲تویوتا نوح و نیسان سرنا رو لطفا سرچ کنید تو همین سایت هست خیلی از این بهترن
AHMADREZA
۹ فروردین ۱۴۰۲خیلی زیباست
اما این زیبایی تکراریه
این چهره چیزی هست که قبل تر توی تالیسمان و کولیوس و مگان و کپچر و کلیو کم و بیش دیده بودیم
مخصوصن تو مگان e-tech
نمیگم بده طراحیش چون فوق العاده زیبا طراحی کردن
اما به نظرم این فرمول رو رنو واسه دو سه تا خودرو بزاره بقیه شو یه خورده ابتکار به خرج بده
Hamilton1970
۹ فروردین ۱۴۰۲ماشین خوبیه اگر با قیمت منطقیای عرضه بشه (که احتمالا اینطور خواهد بود) و در ضمن اگر قوای محرکه دیگه ای که دو دیفرانسیل یا چهارچرخ محرک باشه براش معرفی شده بهتر میشه
Mehdi
۹ فروردین ۱۴۰۲یه چیز جالب رنویی که با سانتافه مقایسه میکردند تو ایران اومد اسمش یادم نمی اد یادم سیصد تومن بود اون موقع فکر کنم نسل جدیدش میشه همین خودرو
همون موقع خیلی ها میزدند تو سر همین رنو و سانتافه کی پول میده به اینا اشغالند و …
الان فقط میتونیم نگاه کنیم
انگار نه انگار مال چند سال پیشه سیصد تومن سانتافه
انگار مال فرسنگها پیش
مهرانیان
۱۰ فروردین ۱۴۰۲موتور نیسان – پلتفرم نیسان – تعلیق نیسان – برند رنو!!!
SECTION
۱۶ فروردین ۱۴۰۲خوب رنو و نیسان و میتسوبیشی یه شرکتن
Reza
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خودم قبلا سورنتو 2018 داشتم بعد مدتی فروختم کولیوس 2018 گرفتم بخوام مقایسه کنم این دو تا ماشین یک رنج قیمت دارن و کولیوس واقعا خیلی بهترهه امیدوارم زود وارد کشور بشه نسل جدیدش اونایی که میگید خوب نیست برید پرایدتون رو اسپرت کنید ههههههه