نسل جدید رنو گرند کانگو به سه ردیف صندلی مجهز است که دو ردیف عقبی آن قابل برداشتن است و ظرفیت بار ۳۷۵۰ لیتری را فراهم میکند.
در عصر کراساوورها، رنو همچنان به مینیونها پایبند است. نسل جدید گرند کانگو در نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۴ معرفی شده تا حداکثر کارایی را با قیمتی مقرونبهصرفه برای کسانی که هنوز علاقهای به کراساوور ندارند ارائه کند. این خودرو در اصل نسخهٔ بزرگتر نسل سوم کانگو است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. گرند کانگو یکی از کاربردیترین خودروهای نمایشگاه مونیخ محسوب میشود و میتوان آن را به ون تبدیل کرد زیرا امکان از جا درآوردن تمام صندلیهای دو ردیف عقبی وجود دارد.
با این کار، ظرفیت بار از ۵۰۰ لیتر در هنگام باز بودن تمام صندلیها به ۳۷۵۰ لیتر افزایش پیدا میکند. البته برای بهرهمندی از چنین ظرفیتی باید صندلی سرنشین جلو هم تا شود که در این صورت، اشیائی با طول ۳.۱۱ متر در داخل کابین جای خواهد گرفت. همچنین در سرتاسر کابین بیش از ۵۸ لیتر محفظهٔ اشیاء تعبیه شده است. به لطف درهای کشویی ۸۳ سانتیمتری در هردو طرف که ۱۸ سانتیمتر از کانگوی معمولی بزرگتر است، ورود و خروج به صندلیهای ردیف سوم آسانتر خواهد بود. همچنین در این مینیون پنج صندلی به ایزوفیکس مجهز است. به گفتهٔ رنو با امکان برداشتن صندلیها و همینطور جلو و عقب کشیدن آنها، گرند کانگو ۱۰۲۴ ترکیب مختلف صندلی را ارائه میکند.
گرند کانگو ۲۰۲۴ با پیشرانههای بنزینی، دیزلی و الکتریکی به بازار عرضه میشود. پیشرانهٔ بنزینی یک نمونهٔ ۱۳۰ اسب بخاری است که با گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل خریداری خواهد بود اما موتور دیزلی ۹۵ اسب بخاری فقط با گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه میشود. نسخهٔ الکتریکی هم به یک موتور با ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است.
کانگو الکتریکی به پکیج باطری لیتیوم یونی ۴۵ کیلووات ساعتی مجهز است که با هر بار شارژ کامل برد ۲۶۵ کیلومتری را فراهم میکند. پس از تمام شدن شارژ نیز به لطف قابلیت شارژ سریع ۸۰ کیلوواتی، با ۱۰ دقیقه شارژ انرژی کافی برای پیمودن ۸۰ کیلومتر فراهم میشود. این باطریها گارانتی ۱۶۰ هزار کیلومتری دارند و اگر در طول این مدت ظرفیت آنها به زیر ۷۰ درصد برسد، رنو بهصورت رایگان باطریها را تعویض خواهد کرد.
ازجمله تجهیزات این مینیون جدید فرانسوی هم میتوان به دوربین دندهعقب، گرمکن صندلیهای جلو و غربیلک فرمان، پنجرههای برقی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی EasyLink اشاره کرد. رنو اواخر سال جاری پذیرش سفارشات خرید برای گرند کانگو را آغاز میکند و تحویل آن به خریداران را از اوایل سال ۲۰۲۴ شروع خواهد کرد. این خودرو قرار است در کارخانهٔ شمال فرانسه تولید شود.
Kato
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ایش….
ناشناس
۱۵ شهریور ۱۴۰۲اینایی که دیس لایک میکنن فازشون چیه؟
مثلاً مینی ون پراید رو ارجح میدونن؟؟
Enzo Ferrari 2008
۱۵ شهریور ۱۴۰۲همین این راحت تو اروپا فروش میره
mehran
۱۵ شهریور ۱۴۰۲برا ماشین دوم خوبه که باهاش سفر بری یا برای جابجایی بارای کوچیک عالیه ،خباصه واقعا .ن ها کاربردی هستن مطمعن هستم بعد از کراس اوورها دنیا به سوی مینی ونها حرکت خواهد کرد چون کاربردی هستن
بهرام
۱۵ شهریور ۱۴۰۲به شرط اینکه سفرا از کندوان نباشه. رنو یعنی آشغال
حسین دهمرد
۱۵ شهریور ۱۴۰۲این ونهایی که موتور زیر صندلی راننده هست مثه ون اینرودز که بهمن موتور میفروشه با همین ابعاد ظرفیت بیشتری دارن . البته خب ظاهر جالبی ندارن ولی کاربردی ترن.
اگر هم مینی ون بخوای هم ظاهر زیبا هم سیتروئن برلینگو بهترین گزینس. شاید همینم با زبان طراحی سیتروئن زیباتر بشه.
فورد هم یه مینی ون برقی تازگیا تو همین کلاس معرفی کرده اونم طراحیش هوشمندانس
مرتضی
۱۵ شهریور ۱۴۰۲خودرو سازی های ایران یاد بگیرن خودروی خانواده یعنی این.یعنی هم ۷ نفر ظرفیت و جای بار به مقدار لازم داشتن.
شاپور
۱۵ شهریور ۱۴۰۲منظور از ۱۰۲۴ ترکیب صندلی یعنی ۴ یا ۲ یا ۱۰صندلی یا چیز دیگه؟