رنو

معرفی رنو کلیو 2024 با فیس‌لیفت بزرگ و نسخه جدید آلپین

فیس‌لیفت رنو کلیو مدل ۲۰۲۴ با تغییرات بزرگی در قسمت جلو و همین‌طور تیپ اسپرت جدید آلپین اسپریت معرفی شده است.

هرچند خودروهای کوچک درون‌سوز در اروپا در خطر انقراض قرار دارند اما رنو همچنان به این بخش متعهد بوده و فیس‌لیفت کلیو را معرفی کرده است. این هاچ‌بک ساب‌کامپکت فرانسوی تغییرات ظاهری بزرگی را خصوصاً در قسمت جلو تجربه کرده که نمایی تهاجمی‌تر و مشابه محصولات جدید رنو مثل اسپیس به آن بخشیده است. در این بخش شاهد چراغ‌های باریک جدیدی هستیم که حالا در تمام تیپ‌ها از نوع LED هستند.

در گوشه‌های دماغه هم دی‌لایت‌های جدیدی جای گرفته‌اند که هرکدام نیمی از لوگوی لوزی شکل رنو را نشان می‌دهند. همچنین در وسط جلوپنجره هم لوگوی جدید این شرکت خودنمایی می‌کند. رنو همچنین تیپ جدید بنام آلپین اسپریت را برای کلیو ۲۰۲۴ ارائه کرده که طراحی سپر جلوی آن با تیغه‌ای به رنگ خاکستری مات از موتوراسپرت الهام گرفته است. در این نسخه بخش پایینی سپر عقب هم به همین رنگ است درحالی‌که در همهٔ تیپ‌ها چراغ‌های عقب جدیدی با کاور شفاف کریستالی ارائه می‌شود.

در داخل هرچند متریال باکیفیت‌تر و پارچه‌های جدیدی ارائه شده اما طرح کلی با نمایشگر عمودی ۷ اینچی در تیپ‌های پایینی و ۹.۳ اینچی در تیپ‌های بالایی، تا حد زیادی مثل قبل است. در تیپ آلپین اسپریت اما شاهد صندلی‌های اسپرت با لوگوی آلپین، پدال‌های آلومینیومی و غربیلک فرمان سه پرهٔ چرمی خواهیم بود. بااین‌حال، متأسفانه در نسخهٔ آلپین خبری از پیشرانهٔ قوی‌تر نیست و این تیپ با همان موتورهای معمول کلیو ارائه می‌شود.

قوی‌ترین پیشرانهٔ هاچ‌بک ساب‌کامپکت رنو یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری هیبریدی با ۱۴۵ اسب بخار قدرت است اما خریداران می‌توانند موتور ضعیف‌تر ۱.۲ لیتری را هم در نسخه‌های ۱.۲ لیتری توربوشارژ LPG با ۱۰۰ اسب بخار، بنزینی توربو با ۹۰ اسب بخار و تنفس طبیعی با ۶۵ اسب بخار انتخاب کنند. همچنین علیرغم کاهش محبوبیت موتورهای دیزلی در اروپا، رنو همچنان به ارائهٔ یک موتور دیزلی ۱۰۰ اسب بخاری برای کلیو ادامه می‌دهد.

برای این خودرو اما هیچ قوای محرکهٔ الکتریکی ارائه نشده زیرا این وظیفه بر عهدهٔ رنو ۵ آینده خواهد بود که در کنار کلیو عرضه می‌شود. البته هرچند کلیو در طول سال‌ها موفقیت بزرگی برای رنو به همراه داشته و بیش از ۱۶ میلیون دستگاه فروخته اما احتمالاً این فیس‌لیفت آخرین نفس هاچ‌بک کوچک درون‌سوز رنو خواهد بود زیرا این برند فرانسوی به سمت رسیدن به آینده‌ای تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ حرکت می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1449 ديدگاه)

    قبلی خیلی زیبا تر بود و از معدود طراحی هایی که قدیمی نمی شد

    موافقم 10
    مخالفم 32
    1. AHMADREZA

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (877 ديدگاه)

      اتفاقا رنو کار خیلی خوبی کرد که طراحیشو عوض کرد
      تمام ماشیناش شبیه تالیسمان شده بود
      اینطوری بود که تالیسمان خودش سدانه یه کراس اور بزرگ داشت به نام کلئوس یه کراس اور کوچیک داشت به نام کپچر یه هاچبک به نام مگان یه سدان کوچیک تر به نام مگان سدان یه ون به نام اسپیس و…

      موافقم 32
      مخالفم 2
    2. Python

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      اتفاقا این زیبا شده

      موافقم 16
      مخالفم 1
  2. sina

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    تلفظ اسم این ماشین مگه سلیو نیست؟

    موافقم 3
    مخالفم 25
    1. Python

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      شاید منظورت دوو سی یلو هست

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. سپهر

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (158 ديدگاه)

        اخ سیلو… ماشین بینظیری بود و هست. یادش افتادم

        موافقم 1
        مخالفم 4
  3. محمد

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    قیافه قبلیش به نظر من جذاب تر بود

    موافقم 3
    مخالفم 13
  4. مهدی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (119 ديدگاه)

    کوچولوی دوست داشتنی 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا