آلپاین نسخۀ جدیدی از کوپه اسپرت موتور وسط خود را با نام A110 R معرفی کرده است. این خودرو از همان پیشرانه نسخه A110 S استفاده میکند اما آلپاین به روشهای دیگری شامل کاهش وزن و افزایش داونفورس، آن را هم در پیست و هم در خط مستقیم سریعتر کرده است. البته A110 S بهخودیخود با وزن ۱۱۱۶ کیلوگرمی، خودروی سبکوزنی است ولی آلپاین توانسته در A110 R این رقم را ۳۴ کیلوگرم کاهش دهد و به ۱۰۸۲ کیلوگرم برساند.
همانطور که انتظار میرود، این کاهش وزن به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن حاصل شده است. کاپوت فیبر کربنی ۲.۹ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته و رینگهای فیبر کربنی جدید که در جلو برای بهبود خنک شوندگی دیسکهای ترمز شکل بازتری دارند و در عقب برای بهبود آئرودینامیک طراحی دیسک مانندی دارند نیز ۱۲.۵ کیلوگرم وزن خودرو را سبکتر کردهاند. صندلیهای فیبر کربنی و جایگزینی شیشهٔ عقب با یک کاور فیبر کربنی هم دیگر اقداماتی هستند که برای کاهش وزن این خودرو صورت گرفتهاند.
علاوه بر این، برخی قطعات فیبر کربنی مثل دیفیوزر عریضتر با بالههای بزرگتر هم برای افزایش داونفورس در سرعتهای بالا طراحی شدهاند. بهعنوانمثال، اسپویلر جدید در عقب ۲۹ کیلوگرم داونفورس بیشتری تولید میکند. هرچند پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ A110 R همان ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور نسخهٔ S را تولید میکند اما به لطف وزن کمتر، حالا خودرو بجای ۴.۲ ثانیه ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. حداکثر سرعت این کوپهٔ فرانسوی هم با ۱۰ واحد افزایش به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
هرچند پیشرانه در این نسخه تغییری نداشته اما به گفتهٔ آلپاین، به لطف سیستم اگزوز جدید، صدای کاملاً متفاوتی خواهد داشت. همچنین حالا این صدا بیشتر در کابین شنیده خواهد شد زیرا مقداری از عایقهای صوتی کاهش پیدا کردهاند. از سوی دیگر، آنتیرول بارها در جلو و عقب به ترتیب ۱۰ و ۲۵ درصد سفتتر شدهاند، تمام کمکفنرها ۱۰ درصد سفتتر شده و ارتفاع خودرو از زمین هم ۱۰ میلیمتر نسبت به نسخهٔ S کمتر شده است. ترمزهای کامپوزیتی و لاستیکهای نیمه اسلیک میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ هم از دیگر ویژگیهای A110 R هستند.
این نسخه با رنگ آبی مسابقهای ویژهای معرفی شده که با خودروی فرمول یک آلپاین مشترک است. در داخل خودرو نیز دستگیرهٔ درها مثل پورشه با نمونههای پارچهای جایگزین شده است. آلپاین فعلاً قیمت A110 R را اعلام نکرده است اما قطعاً از A110 S با قیمت ۷۲,۵۰۰ یورو در فرانسه گرانتر خواهد بود.
احمدرضا
۱۳ مهر ۱۴۰۱خوبه ها ولی خیلی گرونه
پورشه های هم قیمتش بنظرم ارزش بیشتری دارن
محمدرضا
۱۳ مهر ۱۴۰۱منم هروقت اینو میبینم میگم چرا یه نفر با اینو بخره کیمن از هر نظر بهتره.با موتور باکسر ۴لیتری تنفس طبیعی.
AHMET 2002
۱۳ مهر ۱۴۰۱قیمتش اصلا منطقی نیست
مازیار
۱۳ مهر ۱۴۰۱قیمت زیاد آلپاین بیشتر به این دلیله که لذت رانندگی رو در سطح دیگه ای ارائه میده مثل لوتوس
علی جردن
۱۳ مهر ۱۴۰۱چه پدال شیفتر پشت فرمان های قشنگی داره😍
Royal Driver UK 70
۱۳ مهر ۱۴۰۱خوبه اما کمی گرونه
pouya98645
۱۳ مهر ۱۴۰۱فوقالعاده زیبا و پر قدرت
Afg
۱۳ مهر ۱۴۰۱همه چی عالی به جز قیمت..
Taha Malek
۱۳ مهر ۱۴۰۱خیلی دوستش دارم قبول دارم قیمت گذاریش عجیب غریب گرون ولی چیزایی هست توش که بتونه افرادی رو وادار به خریدش کنه
بهنام
۱۳ مهر ۱۴۰۱پدال جان لطفاً مبحث جرم فنربندی نشده رو تو یه مقاله شرح بدین .
aMiRsHaYaN
۱۳ مهر ۱۴۰۱رینگاش فقط شبیه برابوس ۸۰۰ راکت 😂
Reza Waffen SS
۱۳ مهر ۱۴۰۱فکر نکنم کسی باشه که اینو با این قیمت گزافش به پورش ترجیح بده
۹۱۱
۱۳ مهر ۱۴۰۱خیلی گرونه
Porsche 911
۱۳ مهر ۱۴۰۱با این قیمت خریدش عقلانی نیست
نسخه کیمن پورشه خیلی به صرفه تر و از همه نظر بهترن به نظر من
عارف
۱۳ مهر ۱۴۰۱من این رو به پورشه ترجیح میدم.
بعضی ماشین ها رو باید از نزدیک ببینی. پورشه چیز خاصی از نظر طراحی نداره که وقتی ببینیش میخکوب بشی
mustangbrc
۱۵ مهر ۱۴۰۱چقدر زیباست این ماشین 😍