جیلیرنو

سرمایه‌گذاری آرامکو عربستان در بخش توسعه پیشرانه رنو و جیلی

شرکت آرامکو عربستان سعودی با سرمایه‌گذاری و خرید بخشی از سهام واحد توسعه پیشرانه درون‌سوز رنو و جیلی موافقت کرد. این غول فعال در زمینه نفت و گاز به دنبال توسعه تکنولوژی‌های حمل‌ونقل خواهد بود.

رویترز قبلاً گزارش داده بود که آرامکو گفت‌وگوهای مفصلی را برای خرید حداکثر ۲۰ درصد سهام واحد توسعه پیشرانه رنو و جیلی انجام داده است. این واحد ویژه مسئول توسعه و تولید پیشرانه‌های درون‌سوز و هیبریدی خواهد بود. بر اساس بیانیه‌ای که طرفین منتشر کرده‌اند انتظار می‌رود رنو و جیلی سهام برابری را در شرکتی با هویت مستقل و جدید حفظ کنند. البته به جزئیات سهم دو شرکت در این واحد و همچنین میزان سرمایه‌گذاری آرامکو در آن اشاره‌ای نشده است.

هدف از تأسیس جوینت ونچر موردبحث توسعه پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی کم مصرف در دورانی است که تمرکز زیادی روی تولید خودروهای برقی وجود دارد. رنو همچنین قصد دارد فعالیت‌های برقی سازی محصولاتش را در یک واحد مشخص با نام آمپر انجام دهد. تمامی فعالیت‌های رنو بخشی از برنامه‌های بازسازی گسترده‌ای است که شامل دگرگونی اتحاد با نیسان نیز خواهد شد. لوکا دِمئو مدیرعامل رنو می‌گوید:

همکاری با آرامکو باعث تولد کمپانی قوای محرکه جدیدی خواهد شد و در بحث تکنولوژی قوای محرکه درون‌سوز با آلایندگی بسیار کم جلوتر از رقبا حرکت خواهد کرد

به این ترتیب آرامکو اولین تولید کننده مهم نفت خواهد بود که در یک کسب‌وکار خودرویی سرمایه‌گذاری می‌کند چراکه همه‌گیری خودروهای برقی تهدیدی برای آرامکو محسوب می‌شود زیرا تقاضا برای سوخت‌های سنتی کاهش پیدا می‌کند. مدیرعامل رنو تصریح می‌کند:

حضور آرامکو در این شرکت دانش منحصربه‌فردی را در اختیار طرفین خواهد گذاشت و به آن‌ها در توسعه نوآوری‌های مهم در زمینه سوخت‌های مصنوعی و هیدروژنی کمک خواهد کرد

آرامکو همچنین در سال پیش همکاری با هیوندای به منظور مطالعه روی تولید سوخت‌های پیشرفته را اعلام کرده بود. چنین سوخت‌هایی می‌توانند در پیشرانه‌های هیبریدی بکار روند و آلایندگی دی‌اکسید کربن را کاهش دهند. همکاری رنو و جیلی نیز به نفع چینی‌ها بوده است و آن‌ها به چیزی فراتر از مرزهای داخلی فکر می‌کنند. جیلی قبلاً همکاری مشترک با مرسدس بنز به منظور توسعه پیشرانه بنزینی و هیبریدی را اعلام کرده بود. کمپانی جدید رنو، جیلی و آرامکو ظرفیت تولید سالانه فراتر از ۵ میلیون پیشرانه درون‌سوز، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و گیربکس خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    آلمانی: امروز برم پیست یه دل سیر رانندگی کنم
    عربستانی : امروز برم استادیوم بازی رونالدو را ببینم
    ایرانی : امروز نزارم دخترم بره مدرسه شاید امروز هم به مدارس حمله شیمیایی بشه

    یاد شهدا بخیر رفتند که صدام نتواند به ناموس ایرانی آسیب بزنه
    چه میدونستند یه روزی چنین خواهد شد
    سه ماه حمله شیمیایی به مدارس ایران و سکوت تمام مراکز امنیتی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 119
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      یجوری میگی حمله شیمیایی انگار حلبچه بوده ، بعد هم مدارس نبوده ، چنتا مدرسه بوده.
      تازه از روز اول هم پیگیر بودن ، اونی که اینکار را کرده دنبال عقیم سازی شیعه بوده .
      مشکلش مقاومت شیعه هست برابر تفکر های ظالم.
      ولی اعلام نکردن پیگیرند که جامعه نگران نشه.

      موافقم 7
      مخالفم 103
      1. پویا

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (487 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂
        با این جفنگیات روحیات مارو شاد کن

        موافقم 53
        مخالفم 2
      2. فرید

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (135 ديدگاه)

        حسین جان، اونی که تو متن قضیه بوده میدونه چرا انقدر بخاطر این قضیه مسمومیت مسئولان زیر سوال هستن.
        از ابتدای شروع این مسمومیت های سریالی، مسئولین بجای پیگیری جدی، دنبال انکار و مخفی نگه داشتن فضیه بودند. بعد از گذشت دو ماه تازه اعتراف به وجود این مسمومیت ها کردند ولی باز هم پوشش خبری درستی ندادند و نحوه پیگیری و جوابگویی شان اصلا منطقی و جدی نبود.
        انگار نه انگار که بچه های مردم دارن مثل دسته گل پژمرده میشن.
        همین نحوه برخورد مسئولین با این قضیه باعث میشه آدم شک کنه
        ضمنا تعداد مدارس مسمومی زیاد بوده (بیش از چهل مدرسه) و بیش از دوهزار دانش آموز مسموم شده اند. البته چون اطلاع رسانی شفاف نیست، تعداد مدارس و دانش آموزان مسموم شده را بسیار کم اعلام کرده اند.

        موافقم 42
        مخالفم 2
      3. کوشا

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (220 ديدگاه)

        خوشبحالت..

        موافقم 30
        مخالفم 2
  2. RENAULT5

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    درونسوز؟؟؟؟؟
    خنده دار بود
    درونسوز ها به زور ۱۰تا۱۵سال عمر خواهند داشت‌
    الان باید روی خودروی برقی یا هیبریدی سرمایه گذاری کرد

    موافقم 9
    مخالفم 44
    1. RENAULT5

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      چه ربطی داشت به طالبی؟

      موافقم 2
      مخالفم 14
      1. مازیار

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (3298 ديدگاه)

        ربطش در کمال بی ربطی و با ربطی به وسط اون پرچم ختم میشه

  3. حسین

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    در واقع قول های نفتی برای زنده ماندن خودرو های درون سوز پول می‌دهند.
    وگرنه ظاهراً چیز دیگری در کار نیست.

    موافقم 9
    مخالفم 13
  4. mercedes-lover

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مگه این دو اصلا پیشرانه توسعه میدند ؟ رنو که هر چی داره مال نیسان اون ور هم جیلی که یا از تکنولوژی حاظر و آماده ی ولوو استفاده می کنه یا از اون ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر گیربکسCVT دف جلو استفاده می کنه که ریخته تو چین

    موافقم 1
    مخالفم 7
  5. amirali-rezor

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    عربستان داره می ترکونه هم فوتبال هم آب و هوا هم خودرو

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      فوتبال در گروه اش آخر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا