داچیارنولندروور-رنجروور

نبرد آفرود جالب بین لندروور دیفندر و داچیا داستر

آیا داچیا داستر ارزان‌قیمت در آزمایش آفرود می‌تواند حریف لندروور دیفندر شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیم کارواو یک دیفندر ۱۱۰ را طی چالش‌های آفرودی مختلفی در برابر داستر قرار داده است؛ اما آیا این کراس‌اوور ارزان‌قیمت در برابر دیفندر افسانه‌ای شانسی خواهد داشت؟ بیایید ببینیم.

هرچند داچیا داستر یک کراس‌اوور ارزان‌قیمت است اما از توانایی‌های آفرود مناسبی هم بهره می‌برد. نمونه‌ای که در این ویدئو حضور دارد در مقایسه با دیفندر خودرویی بسیار ابتدایی و ساده است زیرا از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کوچک استفاده می‌کند که تنها ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور دیزلی کوچک به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل شده که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک تحویل می‌دهد. این سیستم سفارشی بوده و نمونهٔ حاضر در ویدئو به آن مجهز است. مزیت اصلی داستر نسبت به دیفندر ابعاد کوچک و وزن سبک آن است. این کراس‌اوور رومانیایی تنها ۴,۳۱۸ میلی‌متر طول و ۱۴۰۵ کیلوگرم وزن دارد.

دیفندر اما خودروی کاملاً توانمندی برای آفرود است و از تمام تکنولوژی‌های بی‌راهه ‌نوردی لندروور بهره می‌برد. نمونهٔ حاضر در این ویدئو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل مجهز است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این شش سیلندر قدرتمند به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است تا نیروی خود را از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند لندروور به هر چهارچرخ تحویل دهد. البته با وجود برخورداری از قدرت بیشتر، دیفندر با طول ۵,۰۱۹ میلی‌متری و وزن ۲۳۴۰ کیلوگرمی بسیار از داستر بزرگ‌تر و سنگین‌تر است.

بنابراین، آیا داستر کم‌توان اما سبک‌وزن می‌تواند در چالش‌های آفرودی حریف دیفندر قوی‌تر اما سنگین‌تر شود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 

داچیا داستر

لندروور دیفندر

پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 توربودیزل ۳.۰ لیتری I6 توربودیزل
قدرت ۱۱۵ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۴۰۵ کیلوگرم ۲۳۴۰ کیلوگرم
قیمت ۲۲,۵۹۰ پوند ۸۴,۲۰۰ پوند

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. SS

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (822 ديدگاه)

    عملکرد داستر واقعا خوب بود.
    داستر با لاستیک های سایز کوچک چهارفصل در مقابل لاستیک های AT دیفندر… انتظار نداشتم از پس همه چلنج ها بر بیاد و نتایج انقدر نزدیک باشن.

    موافقم 38
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      دیفندر که جایی برای فکر کردن نمیگذارد بینظیره ، اما یادم میاد چندی پیش پدال مقاله‌ای گذاشت که داستر پا به پایِ بنتلی بنتایگا رفت حتی بهتر به سبب عرض کمتر از لابه‌لای درختان گذر میکرد میرفت از پست‌و‌بلندیِ خاکی بالا !

      داستر نسبت به قیمتش خیلی بیشتر تحویل میده بزنید !

      موافقم 33
      مخالفم 5
  2. TML BN

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    داستر کوچولو برو داخل رخت خوابت بخواب و خواب برتری از حضرات آفرود رو بیبن

    موافقم 17
    مخالفم 56
    1. TML BN

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1048 ديدگاه)

      داخل این درگ مثل تمام درگ های این آقا ظلم شد وزن داستر خیلی خیلی کمتره شما چرا دیفندر ۹۰ نمیاری که تقریبا هم وزن باشن

      موافقم 15
      مخالفم 25
      1. Erfan

        ۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (529 ديدگاه)

        خب فکر نکنم به این جنگ آفرودی درگ بشه گفت.
        در رابطه با وزن کم تر داستر هم خب درسته وزن دیفندر بیشتره اما حدود ۱۸۵و۴۰۰نیوتون گشتاور بیشتر داره

        موافقم 30
        مخالفم 2
        1. TML BN

          ۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1048 ديدگاه)

          خودت میگی درگ نیست و بقول شما جنگ آفرودی در آفرود وزن خیلی خیلی مهم تر از گشتاور

          موافقم 6
          مخالفم 13
      2. فرامرز

        ۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1590 ديدگاه)

        بخاطر اینکه دیفندر ۹۰ زوایای آفرود و وزن و شعاع گردش بهتری داره و جذابیت ویدئو رو میاره پایین. با دیفندر ۹۰ دیگه تو هیچ آیتمی داستر برنده نمیشد

        موافقم 19
        مخالفم 4
  3. Erfan

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (529 ديدگاه)

    داستر با موتور ۴سیلندر ۲.۵توربو و لاستیک های مخصوصا خیلی آفرودش عالی تر از الان میشد.
    الان قیمت ۲۲هزار پوندی داره.
    به نظرم جا داره که قیمت رو بیارن تا ۳۰هزار پوند ولی موتور رو کامل عوض بکنن

    موافقم 6
    مخالفم 16
  4. مازیار

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    مظلوم تر از داچیا برای قربانی کردن پیدا نکردی مت؟!

    موافقم 15
    مخالفم 8
  5. شاهین

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1174 ديدگاه)

    داستر انگار آل ول درایو بود. تو هر شرایطی اول محور جلو زور میزد
    لاستیکاش هم شهری بود
    درکل انتخابم دیفندر بدون شک. دفلاکش عالی کارکرد بدون هیچ هرزگردی قدرتو تقسیم میکرد بین چرخ ها

    موافقم 16
    مخالفم 5
  6. سعeد

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ففندر حریف رانگلر و برانکو که نشد بیاد با داچیا مقایسه بشه شاید یه شانسی داشت که با قیمتش شانسم نداره

    موافقم 9
    مخالفم 27
  7. Carlover

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    دیفندر شاهکاره

    موافقم 18
    مخالفم 3
  8. امیرحسین

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از جناب دهقان
    رپتور R کی معرفی میشه؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. JDM lover

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    داستر عملکردش خوب بود مخصوصا با این قیمت
    دیفندر هم که عالییی بود واقعا

    موافقم 16
  10. فرامرز

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    اینکه بگیم داستر ارزونه پس اشکال نداره اگه آسیب ببینه اشتباهه. چون کسی که داستر میگیره احتمالا درآمد معمولی داره و تعمیر یا خرید خودروی جایگزین براش راحت نیست. ضمنا تو خارج هزینه تعمیر داچیا و لندروور خیلی فرق نداره یعنی اگه یه صافکاری نقاشی داستر ۲۰۰۰ یورو بشه همون واسه لندروور ۳۰۰۰ یورو میشه مگه اینکه بری جای خیلی لوکس واسه تعمیر که اونجا هم کاری ندارن داستر داری یا دیفندر

    موافقم 4
    مخالفم 3
  11. 🇰🇷

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (277 ديدگاه)

    شما آسایشی که تو دیفندر داری صد سال در داستر نخواهی داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا