داچیارنو

معرفی نسخۀ ون باری داچیا داستر برای بازار اروپا

وقتی از خودروهای باری صحبت می‌شود، یک وانت یا ون تجاری به ذهن می‌آید و هیچ‌کس به فکر یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت نمی‌افتد اما در اروپا، خودروهای باری در هر شکل و اندازه‌ای تولید می‌شوند و این شامل هاچ‌بک‌های کوچک و حتی کراس‌اوورها هم می‌شود. جدیدترین کراس‌اووری که به ون باری تبدیل شده، داچیا داستر است. این خودرو که داستر کامرشال (Commercial) نام گرفته، خبر خوبی برای مشاغل کوچک خواهد بود؛ اما داستر کامرشال چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ابتدا، داچیا صندلی‌های عقب این کراس‌اوور ساب‌کامپکت را حذف کرده تا ظرفیت بار آن‌را افزایش دهد. این یعنی داستر حالا به کراس‌اووری دونفره تبدیل شده است. با حذف صندلی‌های عقب، فضای بار این خودرو به ۱۶۲۰ لیتر رسیده است. این در حالی است که فضای صندوق بار داستر معمولی تنها ۴۴۵ لیتر است و با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۱۸۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند که بازهم از نسخه کامرشال کمتر است.

هرچند داستر کامرشال یک خودروی کاری و تجاری است اما در داخل نسبتاً مجهز است و حتی در تیپ پایه که اسنشال (Essential) نام دارد هم به‌صورت استاندارد از کروز کنترل، بلوتوث، پورت USB و حتی کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان بهره می‌برد. در تیپ بالاتر بنام کامفورت (Comfort) نمایشگر هشت اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی هم ارائه می‌شود. همچنین هردو تیپ به‌صورت استاندارد از ویژگی‌های ایمنی مختلفی مثل ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری و نوربالای اتوماتیک برخوردار هستند.

داستر کامرشال در ظاهر تفاوت چندانی با نسخه‌های معمولی خود ندارد و به‌سختی می‌توان آن‌را از داسترهای معمولی تشخیص داد. تنها ویژگی ظاهری این نسخه باری پنجره‌ها و شیشه عقب تیره است. تیپ اسنشال این کراس‌اوور باری با رینگ‌های فولادی، ریل‌های روی سقف، برخی قطعات بدون رنگ و دی‌لایت ارائه می‌شود درحالی‌که تیپ کامفورت از قطعات همرنگ بدنه بیشتر، رینگ‌های آلیاژی و چراغ‌های مه شکن بهره می‌برد.

برای داستر کامرشال چهار پیشرانه مختلف قابل انتخاب خواهد بود. لیست موتورها با یک ۱ لیتری سه سیلندر توربو شروع می‌شود که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور بعدی از نوع ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور است. برای کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند، نسخه قوی‌تری از همین موتور ۱.۳ لیتری هم با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. آخرین گزینه هم یک موتور ۱.۵ لیتری توربودیزل است که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای داستر کامرشال سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. F22 RAPTOR

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    حتی اینم حال میده باهاش بری مسافرت
    میتو شبا بزنی کنار تخت بخوابی در ابتدایی ترین حالت

    موافقم 12
    1. AMG GT R

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      یه شرکت هست الان اسمش یادم نمیاد ولی برای کراس اوور هایی مثل مدل x یا GLB پکیج مسافرتی میزنه مثلا می تونی با خوابوندن صندلی های ردیف سوم و دوم یه تخت خواب درست کنی با بسته ای که بهت میدن

      1. F22RAPTOR

        ۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        تو ایران چون کمپر و ون نمیذارن
        این مدل به صورت غیر رسمی جواب میده

  2. Reza Waffen SS

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    این مثلا ونه یا من اشتباه خوندم

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. مهردادکمال

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2004 ديدگاه)

    درهای عقب چی میگن!!! بایست دو در میشد

  4. عاشق پدال

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    داچیا که یه ون داره. اتفاقا خیلی هم قیمتش عالیه.
    اما داچیا سندرو فول اپشن ترینش تو روسیه ۳۶۰ میلیون تومنه. از دم قسطی. برندش البته رنو هست. اما همون داچیا هست
    تو دانشگاه ******  یه هندی یه کافه رو تو محوطه میچرخونه. کافه رستورانه. خودش فولکس واگن داره . بعد ۲ تا رنو داستر برا دلیوری کل کافه و رستوران به ۵۰ متر نمیرسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا