داچیا اولین گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی خود را معرفی کرد. این گیربکس که Easy-R نام دارد در حالت معمول، همانند یک گیربکس اتوماتیک عمل میکند و دارای چهار حالت قابل انتخاب درایو (D)، خلاص (N)، دنده عقب (R) و حالت تعویض دستی (M) میباشد.
داچیا این گیربکس را ۱۲۰ هزار کیلومتر و ۱۳۰ هزار ساعت مورد تست قرار داده است. تکنولوژی الکترومکانیکی به جای هیدرولیکی، باعث پاسخدهی سریع تر، انعطافپذیری بیشتر و قابلیت اطمینان بالاتر شده است.
این گیربکس ۵ سرعته با هزینه ۶۰۰ یورو، قابل سفارش برای مدلهای لوگان MCV و ساندرو Stepway خواهد بود. برای مقایسه، نصب یک گیربکس اتوماتیک معمولی روی لوگان (تندر ۹۰) در ایران، قیمت آن را تا ۱۰ میلیون گرانتر نموده است! در فرانسه ارزانترین مدل اتوماتیک داچیا، ساندرو TCE 90 خواهد بود که قیمت آن از ۱۲ هزار یورو شروع میشود. مدل Stepway پرستیژ با مصرف سوخت ۵.۱ لیتری، قیمتی زیر ۱۳۲۰۰ یورو خواهد داشت و MCV لوگان با این گیربکس در دو نسخه ۱۳ و ۱۴ هزار یورویی با مصرف متوسط سوخت ۴.۹ لیتر عرضه میگردد.
احسان(احسان)
۵ آذر ۱۳۹۴600 یورو و 10 میلیون تومن… بنظر یه جای کار ایرانیا میلنگه…
AliZeus
۵ آذر ۱۳۹۴جاهایی که نمی لنگه رو نام ببرید؟ :D
احسان آرسنالی
۵ آذر ۱۳۹۴مرسی کلی خندیدم بعدش یه ربع فکر کردم جوابی واست پیدا نکردم
بنتلی
۵ آذر ۱۳۹۴داش احسان مطمئنی فقط ی جای کار اینا میلنگه؟!
احسان(احسان)
۵ آذر ۱۳۹۴مطلقا جوابی ندارم بدم.فقط سکوت می کنم!
sky watcher
۵ آذر ۱۳۹۴ای بابا …
به زباله دانی جهان تبدیل شدیم …
هرچی تو دنیا زباله میشه تازه میاد تو ایران …
بعد هرکدوم از این زباله ها رو به قیمت یک شاتل فضایی میفروشن به مردم …
ali.bk
۵ آذر ۱۳۹۴اقتصاده مقاومتیه.امت باید مقاومت کنن ولی برای اقایون و فرزندانشون مقاومت جایز نیست .
امیر.عارف
۵ آذر ۱۳۹۴زباله دان چین و فرانسه شدیم نه کل جهان
amirhosein
۵ آذر ۱۳۹۴واقعآ دم داچیا گرم کمپانی ها بزرگ خودرو سازی از مبدل گشتاور یا همون تورک کانوتر و سیستم های هیدرولیکی زیادی برای سیستم انتقال قدرت اتوماتیک استفاده میکنه که هم خرابی های زیادی که واقعآ زیاد هم هست هم پرفومنس کافی نداره مثل سرعت پایین تعویض دنده یا درگیر شدن و تعویض دنده با ضربه و… ولی توی این مدل که گیربکس خیلی جالبی هست از سیستم الکترونیکی استفاده شده و با سرعت بالایی دنده ها رو تعوض و درگیر میکنه و کوبش و ضربه ای هنگام تعویض دنده و درگیر شدنش نداره .
احمد باقری
۵ آذر ۱۳۹۴بیشتر اینها هم توی ایران تست میشه، اصلا نیازی نیست که خود کمپانی تست کنه، می فرسته ایران ببینه چی میشه، بعد اگه بدرد نخورد، میگه خب یکی دیگه، کاری هم به این نداره که چقدر مردم هزینه کردن، چقدر گرفتار شدن.
Pooria
۶ آذر ۱۳۹۴این که گیربکس تمام اتوماتیک نیست.
این شبه اتومات میشه نام گذاری کرد.چون مثل ماشین های دنده اق دیسک و صفحه کلاج داره و فقط یه قسمت هست که کاره تعویض دنده و کلاج گیری انجام میده.به عبارتی amt هستش . اتوماتیک منوال ترنسمیشن.گیربکس اتوماتیک دستی.که نمونش رو توی ام وی ام ۱۱۰ و ام جی ۳ داریم الان میبینیم.قیمت ۶۰۰ یورویی هم خوبه واسش.چراکه همین مدیران خودرو تو زمان دلار ۹۰۰ تومنی بیش از ۲ میلیون بابت اون از مردم پول می گرفت.حالا شما یه حساب کنید چیزی حدود ۲ میلیون به ال نود ۳۶-۷ تومنی اضافه شه ولی با رانندگی راحت.مزایای گیربکس amt
مصرف سوخت کمتراز اتومات و منوال
شتاب بهتر از اتومات های با تکنولوژی متوسط
راحتی رانندگی
قیمت ارزانتر تولید
خدمات اسانتر و سریعتر
و به علت الکترونیکی بودن عمر بیشتر داره
و…
معایب هم میشه به موارد زیر اشاره ای داشت
ایجاد اختلال در سیستم به علت الکترونیکی بودن
مصرف بالای دیسک و صفحه کلاج البته نه خیلی زیاد
و الباقی مشکلاتی که ممکن داشته باشه که وقتی از یه برند اروپایی باشه به احتمال زیاد مشکل خاصی نداره چون مهندسی ساز محسوب میشه