داچیا میگوید خودروی کانسپت مانیفستو به معنی انتقال ارزشهای این برند در زمینه استحکام و پایداری است. این کانسپت که آفرودری تمام الکتریکی محسوب میشود بستری برای آزمایش ایدههای بکار گرفته شده در محصولات آینده بوده و پیامهای اصلی داچیا در زمینه قیمت مناسب و دوستی با محیطزیست را تقویت میکند. مانیفستو پیشنمایشی از یک خودروی جدید نیست اما نشان دهنده علاقه مشتریان گروه رنو به پایداری و سبک زندگی هیجانانگیز است. داچیا مانیفستو در نمایشگاه خودروی پاریس حضور خواهد یافت. دیوید دوراند مدیر طراحی این خودروساز میگوید:
مانیفستو کانسپتی است که تمامی ارزشهای ما را نشان میدهد.
دوراند اظهار میدارد برخی از نوآوریهای این خودرو از جمله سیستم گیره جدید برای قرار دادن اشیایی همچون بطری آب روی داشبورد در محصولات آتی این خودروساز دیده خواهد شد. این باگی چهار چرخ محرک فاقد دربها و شیشههاست و از لاستیکهای بدون هوای بزرگ و ضد پنچری سود میبرد. این لاستیکها میتوانند در سختترین شرایط و محیطها دوام بیاورند و وجود ویژگیهای متنوع همچون پوشش صندلیهایی که میتوانند به کیسهخواب تبدیل شوند باعث خواهند شد مانیفستو را بتوان به عنوان یک کمپ متحرک در نظر گرفت.
برای مثال بخش عقب این خودرو میتواند به میز کاری با باتری جداشدنی تبدیل شود و برق موردنیاز برای برخی وسایل خانگی تأمین گردد. چراغ جلوی تکی نیز میتواند به عنوان یک چراغقوه قدرتمند مورداستفاده قرار گیرد. همچنین پوشش صندلیها را میتوان به عنوان کیسهخواب استفاده کرد. علاوه بر این متریال کابین را میتوان شست. همانند دیگر محصولات داچیا، گوشی هوشمند راننده میتواند به داشبورد وصل شود تا اطلاعات فراوانی را به نمایش بگذارد. اهمیت به محیطزیست نیز با استفاده از متریال بازیافتی از جمله استارکل برجسته شده است. این پلاستیک که از پلیپروپیلن تشکیل شده در قوس چرخ ها و دیگر پانلهای بدنه بکار میرود.
داچیا مانیفستو نشان دهنده بازنگری این برند در بخش بازاریابی و فروش است. از زمانی که رنو بخش اعظم این خودروساز رومانیایی را در سال ۱۹۹۹ به دست آورد، فرانسویها داچیا را به عنوان برندی ارزانقیمت معرفی کردهاند. در واقع قیمت محصولات داچیا همواره کمتر از رقبا بوده است. این استراتژی موفق بوده و خودروهایی همچون لوگان، ساندرو و داستر فروش قابلتوجهی را داشتهاند اما لوکا دِ مئو مدیرعامل رنو و دنیس له وت رئیس داچیا به دنبال گسترش سبد محصولات این شرکت هستند و میخواهند داچیا را وارد کلاس کامپکت ها به ویژه شاسی بلندها کنند.
به گزارش پدال و به نقل از اتونیوز، برنامه دِ مئو برای اشتراک پلتفرمها با برند روسی لادا به هم خورد زیرا این کشور با تحریمهای غرب مواجه شد. با این وجود داچیا میگوید افزودن محصولات کامپکت به سبد محصولاتش میتواند ۱۳ میلیون مشتری بالقوه را جذب کند. این در حالی است که بازار داچیا هماکنون جمعیتی ۵ میلیون نفری را پوشش میدهد. داچیا همچنین برند خود را امسال بهروز و لوگوی جدیدی را نیز به جهان معرفی کرد. این لوگو فاقد تریم کرومی بوده و ظاهر سادهتر و مدرنتری دارد. هدف این شرکت نیز تأکید روی کاربری و قابلیت اطمینان محصولات داچیاست. شرکت موردبحث ما امسال خودروی چندمنظوره و هفتنفره جاگر را عرضه کرد. در سال ۲۰۲۴ یک شاسیبلند کامپکت جدید بر پایه کانسپت بیگستر تولید خواهد شد هرچند نام این خودرو هنوز نهایی نشده است.
صادق پور
۲۸ شهریور ۱۴۰۱چقدر شبیه سایبرتراک است