داچیا رومانی اعلام کرد ساندرو پرفروشترین خودروی اروپا در ماه آوریل ۲۰۲۴ بوده است.
این هاچبک کوچک پرفروشترین خودروی اروپا در ماههای اخیر بوده و در ماه آوریل رشد فروش ۳۷ درصدی را نسبت به ماه آوریل ۲۰۲۳ ثبت کرده است. خودروی موردبحث توانسته به خانه ۲۴,۸۳۵ نفر راه یابد و بالاتر از فولکسواگن گلف با فروش ۲۱,۵۹۲ دستگاهی قرار گیرد. فروش گلف در همین ماه نیز ۶۵ درصد رشد داشته تا به این ترتیب شاهد کامبک قوی هاچبک ژرمنها باشیم.
فولکسواگن در ماه ژانویه امسال فیس لیفت بزرگ گلف را معرفی کرد تا بتواند در مدت باقی مانده تا معرفی نسل بعدی این خودرو توان رقابتی خود را حفظ نماید. در جایگاه سوم پرفروشترین خودروی آوریل ۲۰۲۴ اروپا رنو کلیو با فروش ۱۹,۳۱۰ دستگاه قرار میگیرد. این خودرو نیز نسبت به آوریل سال قبل با افزایش فروش ۲۴ درصدی مواجه بوده است. پس از کلیو نیز فولکسواگن تی راک با فروش ۱۹,۲۲۵ دستگاهی و رشد فروش ۱۶ درصدی قرار دارد.
با توجه به رقابت فشرده کلیو و تی راک احتمال دارد در پایان سال جایگاه سومین و چهارمین خودروی پرفروش اروپا دستخوش تغییر شود. تکمیل کننده ۵ خودروی اول این ردهبندی هم پژو ۲۰۸ است که میزان فروشش با رشد ۱۸ درصدی به ۱۷,۲۷۳ دستگاه رسیده است؛ اما یکی از مهمترین تغییرات آمار فروش ماه آوریل بازار اروپا به تسلا مدل Y مربوط میشود که جایگاه ممتاز خود در ماههای قبل را از دست داده و با فروش ۹,۳۲۹ دستگاه به جایگاه ۲۶ سقوط کرده است. این خودرو نسبت به آوریل سال قبل افت فروش ۱۱ درصدی را نشان میدهد. یکی از مشکلات تسلا در قاره اروپا را میتوان اعتصاب ششماهه کارگران در سوئد دانست که باعث شدهاند تحویل خودروهای این برند به مشتریان متوقف شود.
اما داچیا ساندرو پرفروشترین خودروی اروپا در ماههای ژانویه و فوریه نیز لقب گرفته و برتری خود در زمینه فروش را طی چهار ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ حفظ کرده است. رقابت نزدیکی بین اشکودا اوکتاویا و تویوتا یاریس برای کسب جایگاه ششم فروش وجود دارد و اختلاف دو خودرو فقط به ۴ دستگاه میرسد. رقابت دیگر برای کسب مقام دهم بین سیتروئن C3 و فورد پوما است که به ترتیب فروش ۱۴,۸۱۲ و ۱۴,۴۱۸ دستگاهی داشتهاند. تویوتا در آمار فروش ماه آوریل امسال و بین ۵۰ خودروی اول ۶ محصول دارد که اولین آنها یاریس با مقام هفتم است. پس از تویوتا نیز اشکودا با ۵ محصول در رده بعدی قرار دارد و پرفروشترین خودروی آن نیز اوکتاویا در جایگاه ششم بوده است. فولکسواگن با ۴ خودرو در جایگاه بعدی قرار داشته و خودروی گلف رده دومی پرفروشترین محصولش لقب میگیرد. هفت خودروساز شامل رنو، پژو، ولوو و بی ام و نیز ۳ خودرو بین ۵۰ خودروی پرفروش ماه آوریل اروپا دارند.
بد نیست بدانید استقبال از ساندرو تنها به اروپا محدود نمیشود چراکه در بازارهای جهانی نیز شاهد فروش بالای این سوپرمینی هستیم. در واقع فروش ۱۶۴,۷۸۰ دستگاهی ساندرو تا به اینجای سال حاکی از رشد فروش ۱۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. ساندرو از سال ۲۰۱۷ تاکنون پرفروشترین خودروی اروپا محسوب میشود اما رشد فروش خودروهای ناوگانی و سازمانی جلوه دیگری به موفقیت این محصول اقتصادی بخشیدهاند. کشور فرانسه بیشترین استقبال را از ساندرو به عمل آورده است، خودرویی که با قیمت ۱۲ هزار یورو عرضه میشود. ساندرو سال قبل نیز میتوانست پرفروشترین خودروی اروپا باشد اما رقابت را با فاصلهای اندک (اختلاف کمتر از ۱۴ هزار دستگاه) به تسلا مدل Y باخت. این شاسیبلند برقی آمریکایی تا به اینجای سال در رده هشتم فروش قرار دارد و به نظر میرسد ساندرو امسال بخت بیشتری برای کسب رده اول داشته باشد. موفقیت ساندرو در حالی رقم خورده که فاقد پیشرانهای برقی و هیبریدی است. داچیا میگوید ۱۰ درصد فروشش به خودروهای هیبریدی تعلق دارد و یکی از عوامل مؤثر در این زمینه نسخه هیبریدی داستر و جاگر است.
heshmat021
۳۱ تیر ۱۴۰۳بجای ۲۰۷ اسغال باید اینو میخریدیم ولی …
Taha Ayoobi
۳۱ تیر ۱۴۰۳206+
Mehdi TuRbO
۳۱ تیر ۱۴۰۳سلیقه اروپایی ها خیلی جالب همیشه دنبال ماشین های ساده کوچیک بودند
این حجم از ساده بودن خیلی جالب حتی تو همون خودرو های کوچیک پر زرق برقشم هست با همان قیمت ولی همیشه ساده ترین مدلا پرفروش ترینا میشند یعنی با این پول میشه یه ۳۰۸ خرید که خیلی پرزرق برق تر ولی ساندرو که خیلییی ساده تر میشه پر فروش تر
Mehdi TuRbO
۳۱ تیر ۱۴۰۳حالا این هیچی تو برو همون ۲۰۶ نسل جدید ۲۰۲۵ ببین نمیدونم مدلش چی میشه اصلا طراحیش فضایی و کابین و … به جای ۲۰۶ اونم میشد خرید یا همین رنو کلیو و پژو از ساندرو خیلی جذابترند اونا را ببینی دیگه چی میگی
ممد ژانگولر
۳۱ تیر ۱۴۰۳ارزون باشه اروپایی هم باشه معلومه استقبال میکنن.البته این ماشین خیلی برای خود کارخونه تموم بشه حول و حوش ۷۰۰۰ تاست.
به قول چینیا باید هوشمندانه خرید کرد مثل یک میلیاردر
علی جردن
۳۱ تیر ۱۴۰۳باید هردو در بازار حضور داشت و بدون محدودیت انتخاب میکرد بازار محدود و تک گزینه ایی باعث میشه خریدار در انتخاب محدودیت داشته باشه بجز یک مدل گزینه ایی نباشه
شهروند
۳۱ تیر ۱۴۰۳متاسفانه باتوجه به اینکه درصد بیشتر فرهنگ مردم آشغال هست عده دیگر باید پاسوز لیاقت آنها ، آشغال سوار شوند
علیرضا
۳۱ تیر ۱۴۰۳خیلی خوشحال شدم گلف داره برمیگرد ، ساندرو حکم تویوتا کرولا برای اروپای ها داره زیبا بادوام ودر اخر از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ ماشین های مثل ۲۰۶ ، ۲۰۷ نسل چهارم و پنجم گلف فروش ۱ ملیون تا ۲ ملیون دستگاه فقط در اروپا داشتن چی شد که علاقه اروپای ها به خودرو کم شد ؟
نانو
۳۱ تیر ۱۴۰۳این قاره اروپا همه چیشون جمع جوره از ماشین گرفته تا خونه تا اندام وواقعا برعکس امریکای ها تو همه چی صرفه جویی می کنن
سامان
۳۱ تیر ۱۴۰۳۲۴ هزار فروخته؟
ساندرو تو ایران یه زمان به تیراژ بالای۳۰ هزار رسید.
بازار ایران رو به خاطر ترس از آمریکا از دست دادن.
سعید
۱۶ آبان ۱۴۰۳ترس داره ، وقتی دربیوفتی باهاش دیگه بازار ایرانم از دست میدی چون بهت اجازه نمیده به سادگی به امکانات ساخت خودرو دسترسی پیدا کنی درنتیجه یا نمیتونی بسازی یا اگه بسازی قیمتش دیگه ۱۲ و ۱۷ هزار یورو نیس. قطعن بهترین کارو میکنن که با آمریکا همراه میشن.
بهزاد
۳۱ تیر ۱۴۰۳خودروهای برقی بدون کمک دولتی یعنی سقوط آزاد.
از اول بیوفتی ۲۶
froG-driVer
۳۱ تیر ۱۴۰۳به قول آقای اشتری «ما هیچ،ما نگاه»…
رامتین
۳۱ تیر ۱۴۰۳حتی ساندروی موجود در ایران البته نمونه های کاملا وارداتیش که مربوط به شرکت داچیا بوده و سال 1394 و نیمه اول 95 وارد کشور شدند، میگن فوق العاده باکیفیت بوده. حال آپشن نداره که حرف درستیه. خب اگر اون خودرو کاملا اوکیه که مربوط به 2012 بوده، نمونه 2024 اش چی میشه گفت؟ طرف سالها تو اروپا حکمفرمانی میکنه و قیمت پایینش اصلا دلیل مناسبی برای فروش زیادش نیست. بنظرم بجای این همه آشغال چری، جک، ام وی ام … باید این خودرو را تولید کنند. قیمتش 10 تا 15 هزار دلاره و میشه با 1 میلیارد تومن تولیدش کرد.
هادی
۳۱ تیر ۱۴۰۳بیان سایپا و ایران خودرو دوره ببینن فروشش ن برا بالای پانصد هزار تا آخه بیست هزارتا هم شد آمار فروش اونم تو یه قاره
گرگ سیاه
۱۷ شهریور ۱۴۰۳داچیای اروپایی با ال۹۰ ایران خودرو زمین تا آسمان فرق داشت،یه توریست از رومانی اومده بود زنجان،داچیا رو نشون داد ،گفت،بازدید کن،مکانیک کاپوت رو زد بالا،موتورش سیم کشی موتور و خرطومی روی سیم کشی آنقدر جنس خوبی داشت باز به دور همون خرطومی سیمهای آلومینیومی نازکی کشیده بود،با اینکه حدود ۱۶سال از کارکردش میگذشت،ما فکر کردیم مدلش نهایتا ۱۴۰۰باشه،کف اتاق سربی،برای چپ نکردن،قدرت موتورش رو با دستگاه تست کرد،۱۲۷اسب بخار در حالیکه ال نود ایرانخودرو ۹۵اسب بخار در حالت کارکرده و صفر!صندلیها راحتتر بود،و البته موتور کم صدا،توریست خوشحال شد که چرا قیمت قطعات خیلی ارزونه،و از هر قطعه دو جفت خرید،مکانیک که دوستم بود بعد از تعویض سنسور و استپ موتور،و شستشوی انژکتور،سوار شدیم تا دور بزنیم،اتوبان چنان شتابش عالی بود،که دوستم گفت،زانتیای نود من با اینکه بهش میرسم،شتابش و سرعتش از این کمتره،بله،دوستان جنسهای اصیل فرانسوی و رومانیایی کجا،جنسهای بنجول ایرانخودر و چینی کجا