داچیارنو

استقبال قابل‌توجه اروپایی‌ها از رنو/داچیا ساندرو در سال 2024

داچیا رومانی اعلام کرد ساندرو پرفروش‌ترین خودروی اروپا در ماه آوریل ۲۰۲۴ بوده است.
داچیا سانذرو 2023


این هاچبک کوچک پرفروش‌ترین خودروی اروپا در ماه‌های اخیر بوده و در ماه آوریل رشد فروش ۳۷ درصدی را نسبت به ماه آوریل ۲۰۲۳ ثبت کرده است. خودروی موردبحث توانسته به خانه ۲۴,۸۳۵ نفر راه یابد و بالاتر از فولکس‌واگن گلف با فروش ۲۱,۵۹۲ دستگاهی قرار گیرد. فروش گلف در همین ماه نیز ۶۵ درصد رشد داشته تا به این ترتیب شاهد کامبک قوی هاچبک ژرمن‌ها باشیم.

 

فولکس‌واگن در ماه ژانویه امسال فیس لیفت بزرگ گلف را معرفی کرد تا بتواند در مدت باقی مانده تا معرفی نسل بعدی این خودرو توان رقابتی خود را حفظ نماید. در جایگاه سوم پرفروش‌ترین خودروی آوریل ۲۰۲۴ اروپا رنو کلیو با فروش ۱۹,۳۱۰ دستگاه قرار می‌گیرد. این خودرو نیز نسبت به آوریل سال قبل با افزایش فروش ۲۴ درصدی مواجه بوده است. پس از کلیو نیز فولکس‌واگن تی راک با فروش ۱۹,۲۲۵ دستگاهی و رشد فروش ۱۶ درصدی قرار دارد.

با توجه به رقابت فشرده کلیو و تی راک احتمال دارد در پایان سال جایگاه سومین و چهارمین خودروی پرفروش اروپا دست‌خوش تغییر شود. تکمیل کننده ۵ خودروی اول این رده‌بندی هم پژو ۲۰۸ است که میزان فروشش با رشد ۱۸ درصدی به ۱۷,۲۷۳ دستگاه رسیده است؛ اما یکی از مهم‌ترین تغییرات آمار فروش ماه آوریل بازار اروپا به تسلا مدل Y مربوط می‌شود که جایگاه ممتاز خود در ماه‌های قبل را از دست داده و با فروش ۹,۳۲۹ دستگاه به جایگاه ۲۶ سقوط کرده است. این خودرو نسبت به آوریل سال قبل افت فروش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. یکی از مشکلات تسلا در قاره اروپا را می‌توان اعتصاب شش‌ماهه کارگران در سوئد دانست که باعث شده‌اند تحویل خودروهای این برند به مشتریان متوقف شود.

اما ساندرو پرفروش‌ترین خودروی اروپا در ماه‌های ژانویه و فوریه نیز لقب گرفته و برتری خود در زمینه فروش را طی چهار ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ حفظ کرده است. رقابت نزدیکی بین اشکودا اوکتاویا و تویوتا یاریس برای کسب جایگاه ششم فروش وجود دارد و اختلاف دو خودرو فقط به ۴ دستگاه می‌رسد. رقابت دیگر برای کسب مقام دهم بین سیتروئن C3 و فورد پوما است که به ترتیب فروش ۱۴,۸۱۲ و ۱۴,۴۱۸ دستگاهی داشته‌اند. تویوتا در آمار فروش ماه آوریل امسال و بین ۵۰ خودروی اول ۶ محصول دارد که اولین آن‌ها یاریس با مقام هفتم است. پس از تویوتا نیز اشکودا با ۵ محصول در رده بعدی قرار دارد و پرفروش‌ترین خودروی آن نیز اوکتاویا در جایگاه ششم بوده است. فولکس‌واگن با ۴ خودرو در جایگاه بعدی قرار داشته و خودروی گلف رده دومی پرفروش‌ترین محصولش لقب می‌گیرد. هفت خودروساز شامل رنو، پژو، ولوو و بی ام و نیز ۳ خودرو بین ۵۰ خودروی پرفروش ماه آوریل اروپا دارند.

بد نیست بدانید استقبال از ساندرو تنها به اروپا محدود نمی‌شود چراکه در بازارهای جهانی نیز شاهد فروش بالای این سوپرمینی هستیم. در واقع فروش ۱۶۴,۷۸۰ دستگاهی ساندرو تا به اینجای سال حاکی از رشد فروش ۱۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. ساندرو از سال ۲۰۱۷ تاکنون پرفروش‌ترین خودروی اروپا محسوب می‌شود اما رشد فروش خودروهای ناوگانی و سازمانی جلوه دیگری به موفقیت این محصول اقتصادی بخشیده‌اند. کشور فرانسه بیشترین استقبال را از ساندرو به عمل آورده است، خودرویی که با قیمت ۱۲ هزار یورو عرضه می‌شود. ساندرو سال قبل نیز می‌توانست پرفروش‌ترین خودروی اروپا باشد اما رقابت را با فاصله‌ای اندک (اختلاف کمتر از ۱۴ هزار دستگاه) به تسلا مدل Y باخت. این شاسی‌بلند برقی آمریکایی تا به اینجای سال در رده هشتم فروش قرار دارد و به نظر می‌رسد ساندرو امسال بخت بیشتری برای کسب رده اول داشته باشد. موفقیت ساندرو در حالی رقم خورده که فاقد پیشرانه‌ای برقی و هیبریدی است. داچیا می‌گوید ۱۰ درصد فروشش به خودروهای هیبریدی تعلق دارد و یکی از عوامل مؤثر در این زمینه نسخه هیبریدی داستر و جاگر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. heshmat021

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    بجای ۲۰۷ اسغال باید اینو میخریدیم ولی …

    موافقم 18
    1. Taha Ayoobi

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3963 ديدگاه)

      206+

      موافقم 13
      مخالفم 1
    2. Mehdi TuRbO

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2284 ديدگاه)

      سلیقه اروپایی ها خیلی جالب همیشه دنبال ماشین های ساده کوچیک بودند
      این حجم از ساده بودن خیلی جالب حتی تو همون خودرو های کوچیک پر زرق برقشم هست با همان قیمت ولی همیشه ساده ترین مدلا پرفروش ترینا میشند یعنی با این پول میشه یه ۳۰۸ خرید که خیلی پرزرق برق تر ولی ساندرو که خیلییی ساده تر میشه پر فروش تر

      موافقم 16
      مخالفم 1
    3. Mehdi TuRbO

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2284 ديدگاه)

      حالا این هیچی تو برو همون ۲۰۶ نسل جدید ۲۰۲۵ ببین نمیدونم مدلش چی میشه اصلا طراحیش فضایی و کابین و … به جای ۲۰۶ اونم میشد خرید یا همین رنو کلیو و پژو از ساندرو خیلی جذابترند اونا را ببینی دیگه چی میگی

      موافقم 6
      مخالفم 3
    4. ممد ژانگولر

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4077 ديدگاه)

      ارزون باشه اروپایی هم باشه معلومه استقبال میکنن.البته این ماشین خیلی برای خود کارخونه تموم بشه حول و حوش ۷۰۰۰ تاست.
      به قول چینیا باید هوشمندانه خرید کرد مثل یک میلیاردر

    5. علی جردن

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2038 ديدگاه)

      باید هردو در بازار حضور داشت و بدون محدودیت انتخاب میکرد بازار محدود و تک گزینه ایی باعث میشه خریدار در انتخاب محدودیت داشته باشه بجز یک مدل گزینه ایی نباشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
    6. شهروند

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      متاسفانه باتوجه به اینکه درصد بیشتر فرهنگ مردم آشغال هست عده دیگر باید پاسوز لیاقت آنها ، آشغال سوار شوند

      موافقم 5
      مخالفم 2
  2. علیرضا

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (254 ديدگاه)

    خیلی خوشحال شدم گلف داره برمیگرد ، ساندرو حکم تویوتا کرولا برای اروپای ها داره زیبا بادوام ودر اخر از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ ماشین های مثل ۲۰۶ ، ۲۰۷ نسل چهارم و پنجم گلف فروش ۱ ملیون تا ۲ ملیون دستگاه فقط در اروپا داشتن چی شد که علاقه اروپای ها به خودرو کم شد ؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
  3. نانو

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    این قاره اروپا همه چیشون جمع جوره از ماشین گرفته تا خونه تا اندام وواقعا برعکس امریکای ها تو همه چی صرفه جویی می کنن

    موافقم 10
    مخالفم 1
  4. سامان

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ۲۴ هزار فروخته؟
    ساندرو تو ایران یه زمان به تیراژ بالای۳۰ هزار رسید.
    بازار ایران رو به خاطر ترس از آمریکا از دست دادن.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. بهزاد

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2532 ديدگاه)

    خودروهای برقی بدون کمک دولتی یعنی سقوط آزاد.
    از اول بیوفتی ۲۶

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. froG-driVer

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    به قول آقای اشتری «ما هیچ،ما نگاه»…

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. رامتین

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3233 ديدگاه)

    حتی ساندروی موجود در ایران البته نمونه های کاملا وارداتیش که مربوط به شرکت داچیا بوده و سال 1394 و نیمه اول 95 وارد کشور شدند، میگن فوق العاده باکیفیت بوده. حال آپشن نداره که حرف درستیه. خب اگر اون خودرو کاملا اوکیه که مربوط به 2012 بوده، نمونه 2024 اش چی میشه گفت؟ طرف سالها تو اروپا حکمفرمانی میکنه و قیمت پایینش اصلا دلیل مناسبی برای فروش زیادش نیست. بنظرم بجای این همه آشغال چری، جک، ام وی ام … باید این خودرو را تولید کنند. قیمتش 10 تا 15 هزار دلاره و میشه با 1 میلیارد تومن تولیدش کرد.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. هادی

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیان سایپا و ایران خودرو دوره ببینن فروشش ن برا بالای پانصد هزار تا آخه بیست هزارتا هم شد آمار فروش اونم تو یه قاره

  9. گرگ سیاه

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داچیای اروپایی با ال۹۰ ایران خودرو زمین تا آسمان فرق داشت،یه توریست از رومانی اومده بود زنجان،داچیا رو نشون داد ،گفت،بازدید کن،مکانیک کاپوت رو زد بالا،موتورش سیم کشی موتور و خرطومی روی سیم کشی آنقدر جنس خوبی داشت باز به دور همون خرطومی سیم‌های آلومینیومی نازکی کشیده بود،با اینکه حدود ۱۶سال از کارکردش میگذشت،ما فکر کردیم مدلش نهایتا ۱۴۰۰باشه،کف اتاق سربی،برای چپ نکردن،قدرت موتورش رو با دستگاه تست کرد،۱۲۷اسب بخار در حالیکه ال نود ایران‌خودرو ۹۵اسب بخار در حالت کارکرده و صفر!صندلیها راحتتر بود،و البته موتور کم صدا،توریست خوشحال شد که چرا قیمت قطعات خیلی ارزونه،و از هر قطعه دو جفت خرید،مکانیک که دوستم بود بعد از تعویض سنسور و استپ موتور،و شستشوی انژکتور،سوار شدیم تا دور بزنیم،اتوبان چنان شتابش عالی بود،که دوستم گفت،زانتیای نود من با اینکه بهش میرسم،شتابش و سرعتش از این کمتره،بله،دوستان جنسهای اصیل فرانسوی و رومانیایی کجا،جنسهای بنجول ایرانخودر و چینی کجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا