مدیرعامل رنو ایدهٔ اتحاد خودروسازان اروپایی به سبک ایرباس را برای ساخت خودروهای الکتریکی ارزانقیمت بهمنظور رقابت با چینیها مطرح کرده است.
مدیرعامل رنو «لوکا دی مئو» از خودروسازان اروپایی خواسته متحد شوند و مجموعهای به سبک ایرباس را برای تولید خودروهای الکتریکی ارزانقیمت تشکیل دهند که قادر به رقابت به خودروهای چینی در بازار اروپا باشد. در سال ۲۰۰۰ ایرباس بهعنوان یک سرمایهگذاری مشترک بین شرکتهای هوافضای اروپایی تشکیل شد. این شرکتها با حمایت دولتهای اروپایی گرد هم جمع شدند تا بتوانند با شرکتهای بزرگ آمریکایی مثل بوئینگ رقابت کنند.
به گفتهٔ دی مئو، خودروسازان اروپایی هم باید کاری مشابه این انجام دهند تا بتوانند با هجوم رو به رشد خودروهای الکتریکی ارزانقیمت چینی به بازار مقابله کنند. وی این هفته در نمایشگاه ژنو گفته است:
برای یافتن راهحل باید خلاق باشیم. شرکتها میتوانند با اشتراک سرمایهگذاری، هزینههای تولید خودروهای جدید را کاهش دهند
وی همچنین به نمونههای گذشتهٔ همکاری خودروسازان اروپایی مثل پلتفرم تایپ ۴ که در دههٔ ۸۰ بهطور مشترک توسط آلفارومئو، فیات، لانچیا و ساب استفاده میشد اشاره کرده است.
رنو در حال حاضر در حال مذاکره با فولکسواگن برای به اشتراک گذاشتن پلتفرم AmpR است که در رنو ۵ جدید استفاده میشود. از همین پلتفرم در مدل الکتریکی کوچکتر توئینگو هم استفاده خواهد شد که قرار است با قیمت ۲۰ هزار یورو به بازار عرضه شود. به گفتهٔ دی مئو، چالش چنین پروژهای ایجاد یک زنجیرهٔ تولید قطعات اروپایی شامل باطریها، موتورها و لوازم الکترونیکی است مثل کاری که خودروسازان چینی انجام دادهاند:
هدف این است که همهچیز را در اروپا با قیمتی رقابتیتر تولید کنیم
او گفته است که توسعهٔ سریع خودروها چالش بزرگی برای خودروسازان اروپایی خواهد بود. به گفتهٔ دی مئو، رنو زمان توسعهٔ خودروهای الکتریکی را برای رنو ۵ از چهار سال به سه سال کاهش داده و برای توئینگو به دو سال خواهند رساند. به اعتقاد او، سرعت در برابر چینیها بسیار مهم است.
علاوه بر این، دی مئو گفته است قوانین اتحادیهٔ اروپا باید اجازهٔ استفاده از خودروهای کوچک ژاپنی یا کی کارها را در مناطق شهری بدهد و مالیات خودروهای کوچک را کاهش دهد یا پارکینگ رایگان در اختیار آنها قرار دهد تا مردم برای استفاده از این خودروها تشویق شوند.
محمد
۱۰ اسفند ۱۴۰۲اتحاد ایرباس سال 1970 تشکیل شد. این شرکتی که الان فعالیت می کنه سال 2000 به وجود اومده.
علی
۱۰ اسفند ۱۴۰۲قشنگ چین نفس اروپا و آمریکا رو گرفته بعد عده ای اتوبوس سوار در داخل به چین میگن اشغال😊ماشالا سوسیالیست بزرگ مائو کاش ماهم به جای ادعا مثل شما بودیم 🇨🇳🇨🇳🇨🇳🇨🇳
مازیار
۱۰ اسفند ۱۴۰۲مائو؟!!
چین تمام اونچه که داره رو مدیون مردن مائو هست
کسی که تو دوران حیاتش هفتاد درصد مردم کشورش رو به زیر خط فقر فرستاد و بعد مرگش سیاست دشمنی با دنیا به دوستی با دنیا تبدیل شد و اقتصاد چین شکوفا شد
فقط دونستن یه نام کافی نیست
احسان
۱۰ اسفند ۱۴۰۲مائو کشور رو متحد کرد . شورشیان رابه تایوان فراری داد . جلوی اعتیاد وایستاد. واز همه مهم تر بمب اتم رو ساخت که باعث بازدارندگی شد
ناشناس
۱۰ اسفند ۱۴۰۲چین صرفا مدیون مردن مائو نیست ،مدیون آگاهی سیاست مدارن بعد مائو و همچنین وطن پرستی و تلاش خود مردم چین هست ، بدبختی درصورتی نعمت میشه که ازش درس گرفت ،کشتار میدان تیان آن من، حماقت مائو ، نابودی چین درجنگ جهانی دوم و.. همه این مصیبت ها در نهایت باعث آگاهی چین شد ،، برعکس ما که هرچه مصیبت سرمون میاد هم جامعه هم سیاست مدارامون ناآگاه تر میشن ،نمیدونم گرفتار چه نفرینی شدیم ،
دانیال_Surrey،England
۱۰ اسفند ۱۴۰۲سطح اینو نگاه.
ماشالا مائو که باعث کشتار و نابودی 80 میلیون(شایدم بیشتر)چینی شد.
کسی که هموطنای خودشو بکشه ماشالا داره.
جمله ی معروفی هست که میگه ایران شاید درست بشه ولی ایرانی هرگز.
علی
۱۰ اسفند ۱۴۰۲مائو پایه گذار چین نوین بود اگر اون کشتار ها نبود چین الان اینجا نبود برای پیشرفت سریع باید اقتدار داشت لطف کنید حد اقل کتاب نمیخونید مستند هاش ببینید
NAVID۰۰۹۸
۱۰ اسفند ۱۴۰۲به منِ نوستراداموس ایمان آوردید ، اگه نه ، پس کامنتهای گذشتهام در این مورد که بارها نوشتم رو ببینید که دقیقاً تنها راه مقابله با چین و سیاستش رو بیان کردم و اگر نه کل جهان میشه ذبالهی چینی و مردم بیکار و شرکتهای ورشکسته !!!
چین وارد هر کشوری بشه ، کارخانجاتش را ورشکسته و منابعش رو مفتی میبلعه!!!
مطمئناً بعد از اروپا ، آمریکا ژاپن کرهجنوبی استرالیا دست به کار میشن ، البته بهتره بدونید چین کانادا را هم داره میبلعه و دیر مقابله کردن و دیگه عملاً کانادا افتاده دست چین مثل ایران که عملاً اُستانی از چین شده!!!
آفریقا برای چین شده!
خاورمیانه داره مالِ خودش میشه!
روسیه رو گرفته دستش!
آمریکای جنوبی هم رقابتی شده بین چین آمریکا و خودشون!
خیلی خوشحالم از این تصمیم اروپا و امیدوارم هرچه زودتر عملی بشه چون با جنگ روسیه و اومدن ترامپ ، اقتصاد اروپا به مرز انفجار و بسته شدن میره !!!
چین ، کثیفترین مافیای حال حاضر جهانِ !!!
داریم نمونههاشو میبینیم ، منابع مفت میبره و به جاش کالاهای بنجل میده ، هی روزگار که چقدر ایران و ایرانی بدبختِ!!!
محمد
۱۰ اسفند ۱۴۰۲خب چین هم یک اوردنگی خرج خودرو سازان اروپایی میکنه و از کشور خودش میندازه بیرون
۱۰ اسفند ۱۴۰۲خواهشمندم این علی رو از سایت بن کنین این علی با اتوبوس خاطره بد داره وگرنه ما تو اتوبوس بیشتر از تاکسی حال میکنیم اونم بخواطره♀️
مجید
۱۲ اسفند ۱۴۰۲با درود به همه ..دلیل اینکه اجناس چینی مورد پسند مردم ایران نیست اینه که واردکنندگان متاسفانه از جنس های درجه سه و چهار بی کیفیت خرید میکنند .اجناس درجه یک چین بازار اروپا و آمریکا رو در دست داره به دلیل کیفیت عالی ..
یحیی
۱۹ خرداد ۱۴۰۳چون چین دامپینگ میکنه و دولت از جیب مردم چین خرج سرمایه داران فاسد دولتی خودروساز میکنه . این افتخار نیست و قطعاً شکست میخوره
grant
۱۰ اسفند ۱۴۰۲وقتی میگم پیشرفت چینی ها به نفع همه ست منظورم همینه
اگه چینی ها نبودن شاید تا ده سال دیگه هم اینقد به فکر ارزان سازی و بهره وری اقتصادی نبودن
بعد به یه عده بر میخوره
B
۱۰ اسفند ۱۴۰۲نه کی میگه بنفع همست؟ ازونور نیروی کار ارزون میشه یعنی حقوق کارگرا و کارمندا و … بابت انجام همون مقدار کار کمتر میشه باید مثل سگ کار کنن همونطور که چینی ها و هندی ها برای چس تومن مثل سگ کار میکنن
قیمت تولید کم میشه ؟ اوکی ازونورم درآمد نیروی کار کاهش پیدا میکنه
اینجاش بنفع همه هست که باعث بقیه بخوان محصولاتشون رو با سرعت بیشتری بهبود بدن و سرمایه گذاری بیشتری برای پیشرفت انجام بدن و بازار سخت تر در حالت انحصاری قرار بگیره که البته انحصاری نبودن و رقابت بیشتر باعث کمتر شدن قیمت میشه اما کشورای مثل چین ، هند پاکستان ، ویتنام و … باعث یچیز منفی میشن اونم کاهش دستمزد برای انجام یک کار بخصوص میشه یعنی اگه شما بدون این کشور ها برای اونکار میتونستین ۵۰ دلار بگیرین الان مجبورین ۱۰ دلار بگیرین یکی از دلایلش میتونه جمعیت بیش از حد این کشورا بشه که باید یکسوم جمعیت فعلی یا حتی بعضی جاها کمتر از یکسوم بشه
مردیم از خوشی
۱۰ اسفند ۱۴۰۲شنیدم میخوان تعداد روز تعطیل تو بعضی کشور های اروپایی را برسونند به سه روز تعطیلی در هفته و فقط ۴ روز کار
با این نوع نگرش جاه طلبانه اروپایی های شانسی در برابر چینی هایی که با حقوق مفت و ساعات طولانی کار میکنند ندارند
اگه هم بخواند مالیات اضافه وضع کنند شاخشون میره تو شاخ چین
و چین هم بسیار قوی تر از قبل شده که بزاره به این راحتی بازارش توسط بقیه خراب بشه و بی شک اون ها هم واکنش نشان میدند
به نظرم مقصر خود اروپایی ها هستند چرا زود تر به فکر نبودید ؟
رقابت یعنی همین هرکی زودتر و بهتر عمل کنه بازار را به دست میاره
🕗🕓 سینا 🕗🕝
۱۰ اسفند ۱۴۰۲اتّحاد علیه کشوری که میخواد بعضی کشورا رو مستعمره خودش بکنه و با ویروس هرساله ای که تو دنیا منتشر میکنه و از جنگ تو گوشه و کنار دنیا حمایت میکنه یه عدّه انسان بی گناه(ایغورها) رو همیشه اذیت کرده و بهشون زور میگه یه اتّحاد مقدّسه و برای دنیا بسیار سودمند هست.(منتشر نکنی مدیونی)
ksrvy
۱۰ اسفند ۱۴۰۲نمیدونم دقت کردی یا نه ولی این چیزایی که گفتی برای یه کشور دیگه هم صدق میکنه
پویان
۱۰ اسفند ۱۴۰۲خب معلومه نمیتونن رقابت کنن. با سیاسی کاری میخوان جلو ورود چینیها رو بگیرن.در زمینه برقیها چینیها عالی هستن
Mustangshelbygt350
۱۰ اسفند ۱۴۰۲اتفاقا خیلی وقت ها پیش اومده که شرکتهای اروپایی باهم شریک بشن و شاهکار خلق کنن
در زمینه هوانوردی برای مثال شرکتهای آگوستا و وستلند، یوروکوپتر و آئرو سپتیال(ایرباس هلی کوپتر کنونی)
amirboss
۱۰ اسفند ۱۴۰۲چین با این همه جاسوس صنعتی که تو دنیا داره و با استخدام مهندسین برخی از شرکت های خودروسازی یک تنه داره با دنیای خودرو های برقی رقابت میکنه.
آینده ی بازار خودرو رو چین تعیین میکنه و این وسط باید مرگ برخی از خودرو سازها رو شاهد باشیم.
مثلا طراحی و تکنولوژی الآن خودرو های چینی رو با ده سال پیش مقایسه کنید متوجه پیشرفت عظیم چین هم تو بحث تکنولوژی و هم تو بحث طراحی میشید.
بازار موبایل رو داشته باشید که چطوری چین دنیا رو قبضه کرده.
شاید یه زمانی نوکیا و سونی و سامسونگ یکه تاز بازار گوشی بودن ولی الآن چطور?
یه روزی میاد برخی خودروسازها برای بقا چاره ای جز ادغام با خودروسازان چینی و واگذاری سهام خودشون به چینی ها راهی نداشته باشن.
بیقراق
۱۰ اسفند ۱۴۰۲رنو لطیفه جالبی گفته! الان گروه فولکس واگن، بی ام و، مرسدس بنز، پژو، سیتروئن و استلانتیس با چینی ها همکاری نزدیکی دارن. استلانتیس که با این همه ادعا رفته سهام دار لیپ موتور شده! فولکس واگن هم که قربونش برم با همه چینی ها ارتباط داره. بی وای دی و CATL هم که 40 درصد باتری خودروهای برقی ساخت اروپا را تأمین میکنن. اینا هنوز تو رویا هست. اون موقع که چین در بازار خودشو به همه برندها باز کرد؛ خودروسازهای اروپایی خیال کردن وارد بهشت شدن ولی همین بهشت براشون شد جهنم چون تکنولوژی منتقل شد و چین یاد گرفت که چه طور خودرو بسازه
Taha Ayoobi
۱۰ اسفند ۱۴۰۲عجیبه
محمد
۱۰ اسفند ۱۴۰۲کم کم خودروسازان اروپایی و آسیایی در خودروسازان چینی حل میشن و شاهد تکرار الگوی جیلی-ولوو در دیگر خودروسازان بزرگ دنیا خواهیم بود اونها برای بقا چاره ای ندارن جز این و کم کم سگمنت اقتصادی و نیمه اقتصادی دربست در چنبره چینی ها قرار میگیره و اونها فقط خودروهای پریمیوم به بالا اونهم با جوین ونچر چینی ها میتونن بسازن
ارسلان
۱۰ اسفند ۱۴۰۲رنو میگفتند قراره بره زیر مجموعه استلانتیس شه ، رییس استلانتیس تکذیب کرد!! قبل از پژو هم فیات کرایسلر قرار بود با رنو ادغام شه ، که نشد!!!
امیدوارم گند نزنند به رنو….
Siyavash
۱۰ اسفند ۱۴۰۲آخ که اگه به من بود همین فردا چندتا اتم میزدم وسط پکن…
چین داره با یه سرعت وحشتناک تویه همه چیز پیشرفت میکنه و تویه این مسیر دست به همه جور جنایتی میزنه تا سرعت اروپا و بقیه کشور ها رو کم کنه مثل آمریکا یا….در کل چین باید یه طوری متوقف بشه ببینید من کی این حرفو زدم چین اگه تویه همین تازگیا باز مثل داستان کرونا همه دنیارو بیچاره نکرد….دنیا رو سرگرم یه چیز دیگه میکنه برا خودش زمان میخره بعدشم چین با این جمعیت باید یه جوری دست به یه کشتار بزنه تا کشورش منفجر نشه یا نه چه چیزی بهتر از یه ویروس….💯💯💯
میم
۲۳ فروردین ۱۴۰۳پسر تحلیلهای تو فوقالعاده است. به مادرت بگو برات اسپند دود کنه حتما یه وقت چشم نخوری …
ارشک
۱۰ اسفند ۱۴۰۲رقابت همیشه خوبه، آفرین به چین که باعث شده کمی خودروسازهای سنتی به تکاپو بیفتن. مثل تسلا که خودروهای برقی رو زنده کرد وگرنه تا صد سال دیگه هم برای بقیه مهم نبود برن سمت خودروهای برقی
۱۰ اسفند ۱۴۰۲دم رنو گرم عشقه 🤩🤩🤩
مصطفی
۱۱ اسفند ۱۴۰۲اوایل که اتحاد اروپا به رهبری کشور المان در زمان صدر اعظم خانم انجلا مرکل ( جاسوس امریکا و تبعه المان شرقی وابسته به شوروی سابق ) تشکیل شد اکثر مردم اروپا از تشکیل چنین اتحادی بسیار خوشحال بودند در چندین سال پول یورو در برابر دلار بسیار زیاد افزایش یافت ،ولی بدبختی از انجا شروع شد که سیاست مداران اروپایی عمدا سیاست های استقلالی سیاسی و اقتصادی خودشان را کنار گذاشته و به ادامه همکاری با شیطان بزرگ امریکا ( بخاطر ترس بیجا از روسیه ، چین و هند) شدند و با این عملشان ضربه زیادی به اقتصاد اروپا وارد کردند البته انگلیس روباه پیر حیله گر بعد از اثر گذاشتن به تصمیمات غلط و به انحراف کشیدن این اتحادیه از اتحاد اروپا جدا شد بحث بسیار طولانی میشود نتیجه اینکه الان اروپا باید خرج گردن کلفتی امریکا و انگلیس را در تمام مناطق دنیا بپردازد و این وابستگی مردم اروپا را بسیار فقیر کرده باور داشته باشید با این سیاست غلط هیچگاه اروپا در تمام ضمینه ها بخصوص اقتصادی حریف چین نخواهد شد رهبران صهیونیستی مثل ترامپ و بایدن داعشی جنایتکار و دیگر وابستگان سرسپردگانش مثل رژیم صهیونیستی غاصب کودک و زن کش و دیگر رهبران اتحادیه اروپا فقط با جنگ و کشت و کشتار میتوانند کمی به حیات شان ادامه دهند، ولی مطمئن باشید در اینده ای نزدیک با پیروزی روسیه در جنگ بر علیه اوکراین و ازادی فلسطین و دیگر مردم مستضعف صلح به جهان باز خواهد گشت. انشالله