A310 کوپه موتور عقبی بود که بین سالهای ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۴ تولید میشد و حالا آلپین قصد احیای آن را در قالب یک کوپه الکتریکی چهارنفره دارد.
آلپین قصد بازگرداندن مدل A310 را در قالب یک کوپه الکتریکی چهارنفره دارد. به گفتهٔ این برند فرانسوی، A310 به اصول اساسی این شرکت یعنی وزن سبک و چابکی بالا وفادار خواهد ماند. این ماشین یکی از هفت خودروی الکتریکی جدیدی خواهد بود که آلپین از طریق استراتژی جدید خود قرار است تا سال ۲۰۳۰ تولید کند. A310 روی همان پلتفرم جدید APP آلپین ساخته میشود که در نسل بعدی A110 برای سال ۲۰۲۷ هم استفاده خواهد شد. این کوپهٔ جدید مدلی کاربردیتر از A110 خواهد بود و این دو مدل رابطهای شبیه پورشه کیمن و ۹۱۱ باهم خواهند داشت.
«بروس پیلارد» مدیر بازاریابی آلپین میگوید:
اگر قرار است تمام محصولات آینده ما الکتریکی باشند، آلپین واقعی خواهند بود. آنها DNA سبک و چابکی خواهند داشت. حتی اگر یک خودروی الکتریکی با باطری باشد، وزن سبک را احساس خواهید کرد. این خیلی مهم است.
«آنتونی ویلین» مدیر طراحی آلپین هم اضافه کرده است:
ما میخواهیم یک خودروی اسپرت ۲+۲ بسازیم. البته در گذشته مدتی A310 را داشتیم و بنابراین، این دو ایده را در کنار هم خواهیم آورد. طراحی نهایی تا یک سال و نیم دیگر به پایان میرسد.
تصمیم به ساخت A310 چهارنفره اقدامی در راستای تحول آلپین برای دور شدن از یک خودروسازی کمتیراژ به بازیگری کلیدی در صحنهٔ جهانی است. شش محصول جدید دیگر این شرکت نیز شامل هاچبک داغ A290 بر اساس رنو ۵، نسل جدید A110 در نسخههای کوپه و رودستر، کراساوور GT X-Over و مدلهای لوکس پرچمدار در کلاس D و E خواهد بود که طی هفت سال آینده ساخته میشوند.
پیلارد میگوید:
A110 تیراژ محدودی دارد چون دونفره است و ما میدانیم که اضافه کردن دو صندلی دیگر در یک خودرو تفاوت زیادی ایجاد میکند. الکتریکی شدن خودروها مشکلی نیست اما باید به هرکدام از آنها شخصیت متمایز و جذاب برای خریداران بدهیم.
به گفتهٔ ویلین، آلپین هماکنون در حال کار روی ارتقاء A110 بعدی برای عصر الکتریکی است.
A310 کوپهٔ موتور عقبی بود که در سال ۱۹۷۱ بهعنوان جایگزین A110 قدیمی معرفی شد. این خودرو با پیشرانههای مختلف ۱.۶ لیتری چهار سیلندر و ۲.۷ لیتری V6 تا سال ۱۹۸۴ تولید شد.
Enzo Ferrari 2008
۲۳ شهریور ۱۴۰۲منتظر آلپین خواهم موند
علی یوسفی
۲۳ شهریور ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت واقعیت اینه که خودروسازی فرانسه در سالیان اخیر حتی با وجود تلاشها و احیای برند ds سقوط داشته و اصلا اون دوران طلایی سیتروئن و پژو و رنو دیگه یه رویای دست نیافتنی شده تازه بماند که بوگاتی هم فرانسوی بود و قبل از جنگ دوم شوکتی بینظیر داشت اگه سرورانم در سایت با بنده همعقیده هستن ممنون میشم نظرشونو درباره دلایل این افت بیان کنن مشتاقم بدونم و یاد بگیرم.
آلمان 🇩🇪🇩🇪
۲۳ شهریور ۱۴۰۲اتفاقا بنظر من خودروسازان فرانسوی بشدت پیشرفت داشتند اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی و از طرفی اتحاد استلانتیس باعث شده خودروسازان فرانسوی قدرت خودشون در اروپا رو افزایش بدن البته اونها هنوز توی بازار بزرگ آمریکا هنوز ضعیف هستن ولی بنظر من میتونن حتی بهتر بشن
Anti Tesla
۲۳ شهریور ۱۴۰۲من اسمش رو افت نمیزارم،اسمش رو پیشرفت رقبا می گذارم.
دلیل اینکه آلمان در اوایل قرن بیستم به پای فرانسه نمیرسید دخالت خارجی ها و جنگ بود که مانع پیشرفتشون میشد.
و آمریکا هم از قبل قدرتمند بود و هست و ژاپنی ها بعدها با سختکوشی و هوش شرقی خود تونستن فرانسه رو کنار بزنند.
ایتالیا هم که قدیم تو طراحی حرف اول آخر رو می زند.
البته اینا ها نظرات شخصی من هست و ۱۰۰ درصد درست نیست و کلی دلایل دیگر هست که کاهش رشد فرانسوی ها نسبت به رقبا رو اذعان می کند.
ولی به طور کلی به نظر من،فرانسه زمانی حرف اول آخر رو می زد که کسی برای رقابت با فرانسه وجود نداشت.
علی یوسفی
۲۳ شهریور ۱۴۰۲در مورد بوگاتی بله قبول دارم امروزه بوگاتی تا حد زیادی آلمانیه ولی خب اتوره بوگاتی اصالتا فرانسوی ایتالیایی بود و در مورد مولشایم هم نمیدونستم که برای آلمان بوده و ممنون از شما آقا سعید عزیز بابت این نکته ولی خب باز فکر میکنم سبک طراحی و مهندسی بوگاتی در اون زمان فرانسوی بوده در مورد نظر کابر گرامی آنتی تسلا هم بله سرعت رشد رقبا رو میپذیرم ولی به هر حال فقط رشد یک طرف نمیتونه علت افت دیگری باشه مثلا سیتروئن حتی با وجود احیای ds میتونه ds کلاسیک رو تداعی کنه یا اون sm افسانه ای یا حتی خود ژیان با برخی ویژگیهای عالیشو؟ در مورد نظر کاربر گرامی آلمان هم بنظر من جنبه اقتصادی فقط مسیله نیست بلکه داشتن خودروهای ماندگار و اصیل سبک طراحی مخصوص هم باید ملاک باشه شاید فرانسوی ها در اتحاد و عملکرد اقتصادی قوی باشند ولی سوال اینه آیا مدل هایی جاودانه و انقلابی امروزه دارن؟
Saeed
۲۳ شهریور ۱۴۰۲یه نکته که شما اشتباه بهش اشاره کردید اینه که بوگاتی فرنسوی هست
که کاملا اشتباه هست
اول اینکه مالک فعلی بوگاتی فولکس واگن هست که المانی هست
دوم اینکه بوگاتی تو سال ۱۹۰۹ تو مولشایم تاسیس شد که اون زمان مولشایم یکی از شهر های المان بود
سوم اینکه مهندسی های آلمانی بر روی خط تولید نظرت دارن
یعنی اینکه بوگاتی کارخونش فقط تو فرنسه هست و اصالت فرانسوی نداره و المانی هست
Siyavash
۲۳ شهریور ۱۴۰۲مدلa310واقعا ماشین مخصوص رانندگی بود شاسی عالی وزن کم و قدرت مناسب دست به دست هم میداد و یه ماشین عالی رو تحویل میداد..حیف که اینم داره برقی میشه..کوچولو فلفلی
Soroush
۲۳ شهریور ۱۴۰۲آلپین تو مسیر خوبی قرار گرفته
احیاکردن خودروهای جذابی مثل a310 خبر خوشحال کننده ای هست
اون a290 هم بدجوری دلبری میکنه🔥
بردیا
۲۳ شهریور ۱۴۰۲بنظرم شرکتی که مُرد فقط با تغییر اساسی درست میشه نه یادآوری قدیم