رنو

بازگشت آلپین A310 در قالب کوپه برقی چهارنفره

A310 کوپه موتور عقبی بود که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۴ تولید میشد و حالا آلپین قصد احیای آن را در قالب یک کوپه الکتریکی چهارنفره دارد.

آلپین قصد بازگرداندن مدل A310 را در قالب یک کوپه الکتریکی چهارنفره دارد. به گفتهٔ این برند فرانسوی، A310 به اصول اساسی این شرکت یعنی وزن سبک و چابکی بالا وفادار خواهد ماند. این ماشین یکی از هفت خودروی الکتریکی جدیدی خواهد بود که آلپین از طریق استراتژی جدید خود قرار است تا سال ۲۰۳۰ تولید کند. A310 روی همان پلت‌فرم جدید APP آلپین ساخته می‌شود که در نسل بعدی A110 برای سال ۲۰۲۷ هم استفاده خواهد شد. این کوپهٔ جدید مدلی کاربردی‌تر از A110 خواهد بود و این دو مدل رابطه‌ای شبیه پورشه کیمن و ۹۱۱ باهم خواهند داشت.

«بروس پیلارد» مدیر بازاریابی آلپین می‌گوید:

اگر قرار است تمام محصولات آینده ما الکتریکی باشند، آلپین واقعی خواهند بود. آن‌ها DNA سبک و چابکی خواهند داشت. حتی اگر یک خودروی الکتریکی با باطری باشد، وزن سبک را احساس خواهید کرد. این خیلی مهم است.

«آنتونی ویلین» مدیر طراحی آلپین هم اضافه کرده است:

ما می‌خواهیم یک خودروی اسپرت ۲+۲ بسازیم. البته در گذشته مدتی A310 را داشتیم و بنابراین، این دو ایده را در کنار هم خواهیم آورد. طراحی نهایی تا یک سال و نیم دیگر به پایان می‌رسد.

تصمیم به ساخت A310 چهارنفره اقدامی در راستای تحول آلپین برای دور شدن از یک خودروسازی کم‌تیراژ به بازیگری کلیدی در صحنهٔ جهانی است. شش محصول جدید دیگر این شرکت نیز شامل هاچ‌بک داغ A290 بر اساس رنو ۵، نسل جدید A110 در نسخه‌های کوپه و رودستر، کراس‌اوور GT X-Over و مدل‌های لوکس پرچم‌دار در کلاس D و E خواهد بود که طی هفت سال آینده ساخته می‌شوند.

پیلارد می‌گوید:

A110 تیراژ محدودی دارد چون دونفره است و ما میدانیم که اضافه کردن دو صندلی دیگر در یک خودرو تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. الکتریکی شدن خودروها مشکلی نیست اما باید به هرکدام از آن‌ها شخصیت متمایز و جذاب برای خریداران بدهیم.

به گفتهٔ ویلین، آلپین هم‌اکنون در حال کار روی ارتقاء A110 بعدی برای عصر الکتریکی است.

A310 کوپهٔ موتور عقبی بود که در سال ۱۹۷۱ به‌عنوان جایگزین A110 قدیمی معرفی شد. این خودرو با پیشرانه‌های مختلف ۱.۶ لیتری چهار سیلندر و ۲.۷ لیتری V6 تا سال ۱۹۸۴ تولید شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Enzo Ferrari 2008

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    منتظر آلپین خواهم موند

    موافقم 21
  2. علی یوسفی

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (269 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت واقعیت اینه که خودروسازی فرانسه در سالیان اخیر حتی با وجود تلاشها و احیای برند ds سقوط داشته و اصلا اون دوران طلایی سیتروئن و پژو و رنو دیگه یه رویای دست نیافتنی شده تازه بماند که بوگاتی هم فرانسوی بود و قبل از جنگ دوم شوکتی بینظیر داشت اگه سرورانم در سایت با بنده همعقیده هستن ممنون میشم نظرشونو درباره دلایل این افت بیان کنن مشتاقم بدونم و یاد بگیرم.

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. آلمان 🇩🇪🇩🇪

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      اتفاقا بنظر من خودروسازان فرانسوی بشدت پیشرفت داشتند اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی و از طرفی اتحاد استلانتیس باعث شده خودروسازان فرانسوی قدرت خودشون در اروپا رو افزایش بدن البته اونها هنوز توی بازار بزرگ آمریکا هنوز ضعیف هستن ولی بنظر من میتونن حتی بهتر بشن

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. Anti Tesla

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      من اسمش رو افت نمیزارم،اسمش رو پیشرفت رقبا می گذارم.
      دلیل اینکه آلمان در اوایل قرن بیستم به پای فرانسه نمی‌رسید دخالت خارجی ها و جنگ بود که مانع پیشرفتشون‌ می‌شد.
      و آمریکا هم از قبل قدرتمند بود و هست و ژاپنی ها بعدها با سختکوشی و هوش شرقی خود تونستن فرانسه رو کنار بزنند.
      ایتالیا هم که قدیم تو طراحی حرف اول آخر رو می زند.
      البته اینا ها نظرات شخصی من هست و ۱۰۰ درصد درست نیست و کلی دلایل دیگر هست که کاهش رشد فرانسوی ها نسبت به رقبا رو اذعان می کند.
      ولی به طور کلی به نظر من،فرانسه زمانی حرف اول آخر رو می زد که کسی برای رقابت با فرانسه وجود نداشت.

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. علی یوسفی

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (269 ديدگاه)

        در مورد بوگاتی بله قبول دارم امروزه بوگاتی تا حد زیادی آلمانیه ولی خب اتوره بوگاتی اصالتا فرانسوی ایتالیایی بود و در مورد مولشایم هم نمیدونستم که برای آلمان بوده و ممنون از شما آقا سعید عزیز بابت این نکته ولی خب باز فکر میکنم سبک طراحی و مهندسی بوگاتی در اون زمان فرانسوی بوده در مورد نظر کابر گرامی آنتی تسلا هم بله سرعت رشد رقبا رو میپذیرم ولی به هر حال فقط رشد یک طرف نمیتونه علت افت دیگری باشه مثلا سیتروئن حتی با وجود احیای ds میتونه ds کلاسیک رو تداعی کنه یا اون sm افسانه ای یا حتی خود ژیان با برخی ویژگیهای عالیشو؟ در مورد نظر کاربر گرامی آلمان هم بنظر من جنبه اقتصادی فقط مسیله نیست بلکه داشتن خودروهای ماندگار و اصیل سبک طراحی مخصوص هم باید ملاک باشه شاید فرانسوی ها در اتحاد و عملکرد اقتصادی قوی باشند ولی سوال اینه آیا مدل هایی جاودانه و انقلابی امروزه دارن؟

    3. Saeed

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      یه نکته که شما اشتباه بهش اشاره کردید اینه که بوگاتی فرنسوی هست
      که کاملا اشتباه هست
      اول اینکه مالک فعلی بوگاتی فولکس واگن هست که المانی هست
      دوم اینکه بوگاتی تو سال ۱۹۰۹ تو مولشایم تاسیس شد که اون زمان مولشایم یکی از شهر های المان بود
      سوم اینکه مهندسی های آلمانی بر روی خط تولید نظرت دارن
      یعنی اینکه بوگاتی کارخونش فقط تو فرنسه هست و اصالت فرانسوی نداره و المانی هست

      موافقم 1
      مخالفم 7
  3. Siyavash

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (905 ديدگاه)

    مدلa310واقعا ماشین مخصوص رانندگی بود شاسی عالی وزن کم و قدرت مناسب دست به دست هم میداد و یه ماشین عالی رو تحویل میداد..حیف که اینم داره برقی میشه..کوچولو فلفلی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. Soroush

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    آلپین تو مسیر خوبی قرار گرفته
    احیاکردن خودروهای جذابی مثل a310 خبر خوشحال کننده ای هست
    اون a290 هم بدجوری دلبری میکنه🔥

    موافقم 12
  5. بردیا

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بنظرم شرکتی که مُرد فقط با تغییر اساسی درست میشه نه یادآوری قدیم

    موافقم 2
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا