رنو

معرفی فیس‌لیفت رنو آرکانا با تغییرات ظاهری و ارائه نسخه آلپین

رنو برای فیس‌لیفت آرکانا تیپ جدید اسپریت آلپین را ارائه کرده که ویژگی‌های اسپرتی مثل اسپویلر عقب و دوخت آبی‌رنگ در داخل را به همراه دارد.

رنو فیس‌لیفت کراس‌اوور آرکانا را با تغییراتی نسبتاً جزئی معرفی کرده است. تغییرات بیرونی از جلوی خودرو با لوگوی جدید رنو روی جلوپنجره‌ای اصلاح‌شده با الگوی داخلی لوزی شکل آغاز می‌شود. در فیس‌لیفت آرکانا همچنین تریم‌های کرومی قبلی با نمونه‌های مشکی براق یا مشکی مات جایگزین شده‌اند. به‌روزرسانی چراغ‌های عقب، ارائۀ رنگ آبی نیمه‌شب جدید و سر اگزوزهای کرومی تیره هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی این کراس‌اوور کوپه هستند.

خبر مهم‌تر اما اضافه شدن تیپ جدید اسپریت آلپین است که تیغهٔ خاکستری‌رنگ جلو، اسپویلر عقب و رینگ‌های ۱۹ اینچی را به همراه دارد. این تیپ داخل خودرو را هم با صندلی‌های اسپرت با دوخت آبی و لوگوی آلپین روی پشتی، نوارهای آبی روی کمربندهای ایمنی، شیفتر الکترونیکی ساده و دوخت آبی روی غربیلک فرمان و پانل درها جذاب‌تر می‌کند. علاوه بر ارائهٔ این تیپ جدید، رنو خانوادهٔ آرکانا را ساده‌تر کرده و این خودرو حالا غیر از تیپ اسپریت آلپین فقط در دو تیپ دیگر بنام‌های اوولوشن و تکنو ارائه می‌شود که اولی حالا به‌صورت استاندارد با GPS و نمایشگر ۷ اینچی بهبودیافته ارائه می‌شود.

زیر کاپوت آرکانا یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی خفیف قرار می‌گیرد که در دو سطح قدرت ۱۴۰ و ۱۵۸ اسب بخار قابل انتخاب خواهد بود. با نسخهٔ قوی‌تر، خودرو ظرف ۹.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۱۷۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. علاوه بر این، خریداران می‌توانند یک نسخهٔ هیبریدی کامل را هم انتخاب کنند که قوای محرکهٔ آن از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر، دو موتور الکتریکی و یک باطری ۱.۲ کیلووات ساعتی تشکیل شده است.

این قوای محرکه ۱۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و خودرو را ظرف ۱۰.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این نسخهٔ هیبریدی می‌تواند تا ۸۰ درصد از ترددهای شهری را صرفاً با استفاده از موتورهای الکتریکی انجام دهد که مصرف سوخت را تا ۴۰ درصد نسبت به نسخهٔ بنزینی کاهش می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این نسخه ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که به میزان قابل‌توجهی از مصرف ۵.۸ لیتری نسخهٔ بنزینی کمتر است. فیس‌لیفت رنو آرکانا تابستان امسال برای فروش عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (188 ديدگاه)

    خیلی پسنده!

    موافقم 23
    مخالفم 6
    1. Python

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      عالی شده

      موافقم 9
      مخالفم 1
  2. *ALI*

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    دست خوش به رنو خیلی قشنگ و خوب شده ولی بهتره مدل چراغای جلو عقب رو تغییر بدن یکم تکراری شده

    موافقم 23
  3. محمدرضا

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    این خودرو برای بازار روسیه و طبق سلیقه مردم روسیه طراحی و توسعه پیدا کرد.بعد به دلیل جذابیت در کره و اروپا هم فروخته شد.
    هالا تنها بازاری که توش حضور نداره بازار روسیه هست🤣

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. یوسف

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      آرکانا مونتاژی در روسیه و قزاقستان از پلتفرم متفاوتی با آرکانا بازار اروپا و کره استفاده می کرد، نسخه روسی روی پلتفرم تغییر یافته داستر سوار شده بود و طراحی داشبورد متفاوت و آپشن های پایین تر داشت ولی نسخه اروپایی که الان فیس لیفتش اومده روی پلتفرم مودولاری سوار شده که روی مدل هایی مانند نسل آخر کپچر استفاده شده و آپشن های رفاهی و ایمنی بالاتری داره و البته فقط به صورت دیفرانسیل جلو در دسترسه.

      موافقم 15
  4. Amiro

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    اگه چراغ ها و آرم بنز رو روش بزنین میشه glc cope
    رینگ هاش واسم جذاب تره
    فیس که انگار تالیسمان یا کولیوسه
    رنو تا هزار برابر پول طراح رو در نیاره فکر کنم نمی‌خواد از این فیس دست بکشه
    🤌🙂🧡

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. Amirreza.M

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    کیا اینجا کراس اوور معمول و سنتی رو به کراس اوور کوپه ترجیح میدن؟ با لایک یا دیسلایک نظرتون رو بگین

    موافقم 14
    مخالفم 15
  6. parhamiof

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (753 ديدگاه)

    قدرتمند ترین موتور 158 اسب بخار؟
    معمولا به شاسی بلند کوپه نزدیک 300 اسب بخار قدرت داره
    فنیش خیلی جالب نیست در کل

  7. Arshia m3csl

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    خیلی جذابه طراحیش ماشین خوبیه به نظرم و کیفیتش هم به نظرم بالاست

  8. Aref

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (298 ديدگاه)

    پرفورمنس داره. ۱۵۰ اسب هم برای کراس اور ایده آل هستش. این اروپایی ۱۵۰ شوم واقعی و مثل ژاپنی ها نیست. یعنی کارایی و هماهنگی که دارند واقعا عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا