گفته میشود جیلی و رنو در آستانه اعلام همکاری جدیدی هستند. این دو خودروساز ظاهراً از آغاز سال تاکنون در حال گفتوگو برای ایجاد جوینت ونچری جدید بوده و جزئیات آن به زودی نهایی خواهد شد. این جوینت ونچر به تأسیس یک برند متمرکز روی تولید خودروهای پلاگین هیبریدی کمک خواهد کرد. جیلی انتظار میرود معماری CMA بکار رفته در محصولات خود و ولوو را وارد میدان کرده و رنو نیز روی طراحی و بازاریابی محصولات در بزرگترین بازار خودرویی دنیا متمرکز شود.
این همکاری به رنو اجازه خواهد داد تا دوباره وارد بازار چین شود. فرانسویها یک سال پیش و با خاتمه همکاری با دنگ فنگ از این کشور خارج شده بودند. شاید این همکاری راهی برای گسترش حضور رنو در آسیا باشد و توجه ویژهای نیز به کارخانه تولید در کره جنوبی داشته باشد. رنو ۸۰ درصد سهام سامسونگ موتورز را از سال ۲۰۰۰ تاکنون در اختیار داشته و کشور کره جنوبی سومین بازار بزرگ این برند محسوب میشود.
جیلی هم شاید به برخی کارخانههای تولید رنو دسترسی داشته باشد اما گفته میشود کارخانه بوسان در جنوب شرقی کره جنوبی موردتوجه ویژه این برند چینی قرار گرفته است. بر اساس گزارش منابع ناشناس، برند لینک اند کو شاید شاسیبلند ۰۱ را در این کشور تولید کند. همچنین احتمال دارد سایر خودروهای هیبریدی این برند با نام رنو سامسونگ روانه بازار شوند. علاوه بر حمایت از رنو سامسونگ و دسترسی به بازار کره جنوبی، مزیتهای دیگری نیز برای جیلی وجود دارد.
با تولید خودرو در کره جنوبی شاید این خودروساز چینی بتواند مجوز ورود خاص به بازار آمریکا را کسب کند. تنشهای چین و آمریکا تأثیر بسیار بدی روی تلاشهای برندهای چینی برای ورود به دومین بازار بزرگ خودرو در دنیا داشتهاند اما شاید همکاری با رنو بتواند دروازه عبوری به آمریکا باشد و این کار از طریق توافق تجارت آزاد کره جنوبی و آمریکا صورت پذیرد. البته فعلاً چارچوب زمانی خاصی برای انتشار بیانیه رسمی همکاری جیلی و رنو اعلام نشده و همچنین مشخص نیست که جایگاه این همکاری در اتحاد رنو-نیسان کجا خواهد بود.
پرهام رهام
۳ دی ۱۴۰۰رنو بدبخت شده با جیلیل داره همکاری میکنه
RKH7787
۳ دی ۱۴۰۰الفاتحه
کوبیده
۳ دی ۱۴۰۰مگه بازار کره چقد بزرگه
کره ایها چرا باید رنو و جیلی بخرن وقتی خودشون کیا دارن
مسعود
۱۲ بهمن ۱۴۰۰چون ما ایرانیها فکر میکنیم هیوندا و کیا بهتری ماشینهای جهانند ولی در واقع نیستند
Muty
۳ دی ۱۴۰۰چرا رنو همه اش میخواد آویزون این واون باشه ؟!!
نیسان
جیلی
و بعدی را خدا داند…
علی
۳ دی ۱۴۰۰اون کسی که اویزون بود نیسان بود نه رنو خوبه که همه میدونن نیسان کلا ورشکسته بود و اگه رنو زیر بال و پرش نمیگرفت الان اصلا نیسانی وجود نداشت در مورد جیلی هم هم همچین شرکت معروف و بزرگی نیست ، خود اسم رنو به تنهایی ۴ برابر جیلی قدمت داره
Vandel
۳ دی ۱۴۰۰همچین میگی رنو اویزونه جیلی شده که هر کی ندونه فک میکنه جیلی چه شرکت درجه یک عالی هست بابا اینقدر مارو نخندونید
Muty
۳ دی ۱۴۰۰آقا
آقا
یواش تر
چرا تو این مملکت مد شده یکی یه حرفی میزنه بهش حمله میکنن!!!
اولا که من فن چینی و ایضا چینی نیستم
دوما
شما تشریف ببر فروش و حجم معاملات جیلی و رنو را با هم مقایسه کنین
سوما به تاریخچه نیس که عمو!!! یه مثلی هست میگه : بودم بودم شرط نیست، هستم هستم شرطه
ایران دوره باستان چی بوده …
50 سال پیش چی بوده ؛ حتی خیلی مردم و دولتمردای کشورشون نمیدونستن خودرو چیه ! ایران کادیلاک مونتاژ میشده. حالا چی ؟؟!!؟
یونان
مصر
و خیلی کشورای دیگه بودن ن ن ولی الان هیچ پُخی نیستن
همچنین خیلی برندهای خودرویی قدیمی