دور دوم آزمونهای تصادف یورو انکپ در سال ۲۰۲۲ شامل سه خودرو میشود. در این آزمونها، هوندا HR-V (نسخهٔ اروپایی) و دیاس ۴ رتبهٔ قابلاحترام چهار ستاره را کسب کردهاند اما داچیا جاگر نتوانسته بیش از یک ستاره دریافت کند. این در حالی است که برادر پنجنفرهٔ جاگر یعنی ساندرو از یورو انکپ دو ستاره گرفته است. البته درواقع، جاگر توسط یورو انکپ بهطور مجزا آزمایش نشده است زیرا این خودرو پلتفرم یکسانی با ساندرو دارد و اکثر پانلهای بدنه و اجزای ساختاری آن با ساندرو استپوی که سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفت مشترک است.
بنابراین، جاگر علیرغم اینکه طول بیشتر و دو صندلی اضافی دارد، همان نتایج آزمونهای لوگان و ساندرو را به ارث میبرد. بااینحال، هرچند این خودرو در مقاومت در تصادفات با برادران خود یکسان است اما به خاطر فقدان هشدار کمربند ایمنی ردیف سوم، امتیاز از دست داده و به رتبهٔ ناامیدکنندهٔ یک ستاره سقوط کرده است. جاگر همان حفاظت ۷۰ درصدی ساندرو از بزرگسالان و حفاظت ۴۱ درصدی از عابرین پیاده را حفظ کرده است اما حفاظت آن از کودکان از ۷۲ درصد به ۶۹ درصد کاهش یافته و امتیاز سیستمهای آنهم از ۴۲ درصد به ۳۹ درصد رسیده است. به همین دلیل، امتیاز کلی جاگر به ۲۶.۶ کاهش یافته درحالیکه امتیاز ساندرو ۲۶.۹ است.
از سوی دیگر، هوندا HR-V در آزمونهای تصادف یورو انکپ عملکرد خوبی داشته است. بااینحال، این کراساوور ژاپنی که صرفاً بهصورت هیبریدی در اروپا عرضه میشود، به دلیل عملکرد نهچندان ایدهآل در مهار سرنشینان خصوصاً برای کودکان در صندلی عقب، نتوانست به رتبهٔ پنج ستاره دست پیدا کند. HR-V در حفاظت از بزرگسالان رتبهٔ ۸۲ درصد، در کودکان ۷۵ درصد، در عابرین پیاده ۷۲ درصد و در سیستمهای ایمنی ۷۸ درصد را کسب و امتیاز کلی آن ۳۱.۳ بوده است.
دیاس ۴ هم با تجهیزات ایمنی استاندارد چهار ستاره و با پکیج ایمنی سفارشی Safety Pack Plus که یک سنسور راداری را به خودرو اضافه میکند، پنج ستارهٔ کامل را کسب کرده است. این نشان میدهد که سیستمهای کمکراننده چقدر روی امتیازات یورو انکپ تأثیر دارند. این هاچبک فرانسوی در حفاظت از بزرگسالان رتبهٔ ۸۵ درصد، در کودکان ۸۶ درصد، در عابرین پیاده ۷۴ درصد و در سیستمهای ایمنی بسته به تجهیزات استاندارد یا سفارشی ۶۵ یا ۸۲ درصد را کسب کرده است. امتیاز کلی دیاس ۴ هم ۳۲.۶ اعلام شده است.
کافر مقدس
۲۸ فروردین ۱۴۰۱یدونه چینی در یورو انکپ پیدا کنید همین 1ستاره هم گرفته باشه . اصلا یک سایت ایرانی پیدا کنید یک ماشین چینی با 100 هزار کارکرد رو تست کرده باشه
متاسفانه چینی ها به خاطر ارزان درآمدن ماشین از خیلی چیزا میزنن و ایمنی رسما فدا میشه ولی خوب مردم تو تصادفات تجربی متوجه میشن
بیخود نیست که خیلی کمپانی ها کراس اوور شون 15هزار دلار تموم نمیشه
دلشون خوشه چین میشه اقتصاد اول . هر کشوری کمیت تولید کنه میتونه بشه اقتصاد اول . اقتصاد اول شدن که اسمش محصولات کیفی تولید کردن نیست
new RAMIN
۲۸ فروردین ۱۴۰۱@کافر مقدس
.اصلا مگه مطلب درخصوص ماشین چینی هست که اومدی ماشین چینی رو میکوبونی؟درخصوص داستر و هوندا و دی اس هست که 4ستاره کسب کردن البته داستر یکی کسب کرد…
((یدونه چینی در یورو انکپ پیدا کنید همین ۱ستاره هم گرفته باشه . اصلا یک سایت ایرانی پیدا کنید یک ماشین چینی با ۱۰۰ هزار کارکرد رو تست کرده باشه))
https://www.youtube.com/watch?v=VHr4ZpKKCSM
https://www.youtube.com/watch?v=c10z2q_GOs0
https://www.youtube.com/watch?v=EhOQczzFQCI
اینا 5ستاره نیستن؟؟☝همچنین جاداره اشاره کنم 9سال پیش کوروس3 اولین خودروی چینی بود 5 ستاره ایمنی از یوروانکاپ گرفت با بیشترین امتیاز.
https://www.youtube.com/watch?v=J9cakKinONA
این ویدیوها هم جالبه…
https://www.youtube.com/watch?v=gYmyTVMTQEo
https://www.youtube.com/watch?v=uHT_eibkl9E
به چالش کشید تست چپ کردن NHTSA آمریکا،توسط چانگان…باید بگم در NHTSA یه تستی داره خودرو جدا از کلاس بندیش با سرعت 48.3کیلومتر به صورت کجکی پرتاپ میشه و ایمنیش سنجیده میشه باید بگم بسیاری از خودروهای خیلی خیلی مطرح توی این تست مردود میشن…حالا cs75پلاس با 55کیلومتر رفت کمترین آسیب به فریم بالایی سقف وارد شد!
جدا از به چالش کشیدن تست چپ کردن NHTSA آمریکا در ویدیو دیگر همونطور که لینک دادم یکی از ویدیو ها 100نفر روی صفحه ایستادن که صفحه به صورت برعکس روی cs75 پلاسه… فیلمش قشنگ واضح و مشخصه…جالبه ستون A و B خیلی کم خم شدن درصورتی که با توجه به وزن هر انسان حداقل ستون ماشین داره 6 تن وزن رو تحمل میکنه…/ماشین های چینی کمپانی های درجه 1چینی کاملا ایمنی بالایی دارن و مشکلی بابت ایمنی وجود نداره.
درخصوص کیفیت چینی ها پس از 100هزار تا کاکرد.
برسی ام اوی ام x33 نسل اول پس از 100هزار کاکرد/این خودرو جزوه مسخره ترین خودروهای موجود در بازار ایرانه نسبت به چینی بودنش طبق این برسی کیفیت قابل قبولی حفظ کرده.
درآخر لینک جالبی میدم که ممکنه به مزاق خیلی ها خوش نیاد و احتمالا شاهد حمله ور شدن یه عده خواهم بود ولی مهم نیست…مهم حقیقت هست…
https://carspiritpk.com/changan-showing-its-muscles-with-100000km-endurance-test-in-philippines/
اینکه ماشین بعد چندین سال 6 رقم کار کنه و یه عده تو یه سری کشور ها بهش بگن سگ جون سلطان و… چیز عجیبی نیست. اینکه یه ماشین که مردم میتونن تو نمایندگی بخرن تو 122 روز 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز کل کشور مقصد رو بگرده به این کاکرد برسه(تست استقامت)و عین هلو کار کنه یعنی سگ جون… فقط دلم بخاطر این موتور بیچاره سوخت ولی چه کنیم تست استقامت و جوایز jdpower الکی نیست…
((بیخود نیست که خیلی کمپانی ها کراس اوور شون ۱۵هزار دلار تموم نمیشه))
البته یکی از اصلی ترین دلایل اینکه چین خودروهاش ارزونه بخاطر ارزش یوانه…پارسال هر یوان معادل 0.145دلار بود و امسال 0.16 دلار.
شرط میبندم چین ماشین پرنده هم بزنه یه عده ایراد میگیرن…مدیران تمام خودروسازان جهان هم بگن چین بهترینه باز یه عده ایراد میگیرن…کلا یه عده فقط ایراد میگیرن و مسخره میکنن… هعی روزگار!
پدال لطفا لینک هارا منتشر کن با سپاس🙏
کافر مقدس
۲۹ فروردین ۱۴۰۱زرنگ دوتا چانگان و چری بذار با استانداردهای یورو انکپ 2022 نه 2019 ام جی !
گوعوروس 2013 گذاشته! ای رامین کلک پلاستیکی :)
دوتا از ماشین چینی ها بازار ایران با تست یورو انکپ پیدا کن ببینم زرنگ جان
همین ام جی و گوعوروسی هم که گذاشتی پایین ترین امتیاز رو گرفتن توهمون 2013 و 2019
new RAMIN
۲۹ فروردین ۱۴۰۱@کافر مقدس
(زرنگ دوتا چانگان و چری بذار با استانداردهای یورو انکپ ۲۰۲۲ نه ۲۰۱۹ ام جی !گوعوروس ۲۰۱۳ گذاشته! ای رامین کلک پلاستیکی 🙂دوتا از ماشین چینی ها بازار ایران با تست یورو انکپ پیدا کن ببینم زرنگ جان همین ام جی و گوعوروسی هم که گذاشتی پایین ترین امتیاز رو گرفتن توهمون ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹)
واقعا حالت بده…3 لینک اول تست تصادف لینک اند کو 01 مدل 2021 و nio es8 مدل 2021 و mg zs برقی 2020هست.همه شون نمره های خوبی گرفتن. چشماتو باز کن ببین. همچنین لینک چهارم هم دادم که بگم چین 2013 ماشین ایمن ساخته.
درضمن هیچ فرقی بین تست تصادف چین با اروپا نیست چون هرجفتشون تصادف با جسم سخت سرعت 50 و جسم نیمه سخت 64کیلومتر و تصادف پهلو 50کیلومتر هست. هرجفتشون همینقدره. پس فرقی نداره کجا تست صورت بگیره مهم سرعت تصادف هست. تست تصادف صندلی هم هردوشون با سرعت 42 کیلومتر صورت میگیره. (منطورم همون تست هست آدمکه روی صندلی هست صندلی سریع میره جلو، اسمشو یادم رفته)
درخصوص ایمنی چانگان لینکش رو فرستادم که تست چپ کردن NHSTAآمریکا رو به چالش کشید…لینک بعدی هم تست تصادف های دیگه رو میبینیم و میبینیم که اون خودرو 100نفر روش هستن و 6تن ستونA و Bتحمل کرده و زیاد خم نشده.
کامنت منو هرکی بخونه با اون لینک ها بعد کامنت شمارا بخونه دقیقا همین حس رو داره که از پشت هیوندای سوناتا نسسته پشت زانتیا… بارها بهت گفتم میخواهی چینو بکوبونی یه جوری بکوبون حداقل من نتونم جوابتو بدم…ولی خب حیف از حسادت درونیت داری چین رو میکوبونی… مقاومت کردن دربرابر حقیقت اونو تغییر نمیده
جالبه کل این پست تعداد لایک و دیس ها 10 الی 12 تا نیست بعد به من20 تا دیس دادن و کامنت اول شما 30تا لایک! درخصوص کامنت خودم باید بگم که همونجا گفتم که لینک آخر خیلی سنگینه… چه کنیم حقیقت را باید گفت حتی اگر 99درصد مردم مخالف آن باشند.
Humer
۲۸ فروردین ۱۴۰۱الان یکی میاد یه اسم obash
و کل جو سایت رو عوض می کنه
مرغ سحر
۲۸ فروردین ۱۴۰۱بر خلاف نظر تو،بعضی از ماشین های چینی رتبه های بالایی در یوروانکپ کسب کردند.بعضی از اونا حتی 5 ستاره ایمنی رو هم کسب کردند.
ماشین های چینی مثل لینک اند کو 01 و نیو ES8 در سال 2021 تونستند 5 ستاره ایمنی رو از موسسه از یوروانکپ کسب بکنند.در همین سال،خودروی دورگه چینی – بریتانیایی ام جی مارول R هم تونست 4 ستاره رو از یوروانکپ کسب بکنه.در سال 2019 میلادی،ماشین برقی چینی AIWAYS U5 تونست 3 ستاره رو از موسسه یوروانکپ کسب بکنه.در همین سال،ماشین های دورگه چینی- بریتانیایی ام جی HS و ام جی ZS برقی هم تونستند هر کدوم 5 ستاره رو از موسسه یوروانکپ بدست بیارن.اگه وقت و حوصله داری به وبسایت اصلی موسسه یوروانکپ سر بزن تا جزییات نتایج تست تصادف این ماشین های چینی در یوروانکپ بهتر دستت بیاد.آدرس وبسایت موسسه یوروانکپ هم در زیر برات می نویسم.
http://WWW.EURONCAP.COM
فرامرز
۲۸ فروردین ۱۴۰۱دقیقا. درسته که یورو انکپ امتیازدهیش خیلی به سیستم های کمک راننده بستگی داره و خودروهای بدون آپشن مثل داچیا شانس زیادی برای عرض اندام ندارن، ولی واقعیت اینه خیلی چینی ها تو همین یوروانکپ ستاره زیاد گرفتن. نمونش همون جیلی امگراند که سال ۹۰ وارد شد و ۴ تا ستاره گرفته. قبول کنیم یا نه بعضی چینی ها همین الانش برندهایی مثل داچیا و فیات رو پشت سر گذاشتن.
بهنام
۲۸ فروردین ۱۴۰۱میدونی چرا خودروهای چینی بنظر ما ایرانی ها ایمن و خوبن ؟
بخاطر این که بیشتر مردم دارن تولیدات ایران خودرو و سایپا رو سوار میشن که در حد ساخته های سی سال پیش خودروساز های مطرح دنیا هستن و بخاطر همین وقتی تو تصادفات مقاومت یه ماشین ساخت چین رو با داخلی مقایسه میکنن میگن چقدر خوبه و دیگه فکر میکنن چین آخرشه
اگه مردم ما هم خودروی خوب ، نمیگم بنز و بی ام و ، منظورم مدل های ارزان قیمت از خودروهای مثل فولکس واگن تویوتا مزدا نیسان هیوندای شورولت و … تجربه کرده بودن دیگه نگاه به چینی و روسی و … نمی کردن
محمدرضا
۲۸ فروردین ۱۴۰۱همون طور که میبینید همه چیزش فدای قیمتش شده.
در محصولات چینی اوضاع از این هم بد تره.
چون اگر یک خودروی چینی همه چیزش مثل جاگر باشه.انتخاب تمام مردم چین همون جاگره.
Jdm باز
۲۸ فروردین ۱۴۰۱هیچ ارزونی بی دلیل نیس…
کوبیده
۲۸ فروردین ۱۴۰۱یوروانکپ ابروی خودشو برد
فرزاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۱استاندارد وطن ندید سه ستاره به این داچیا میده آمممااا اگه ببیندش ستاره بارونش میکنه و درحد لندروور قیمت روش میذاره