جیلیرنو

پیشرانه جدید رنو و جیلی، خودروهای برقی را به هیبریدی تبدیل می‌کند!

شرکت هورس پاورترین متعلق به جیلی، رنو و آرامکو، در نمایشگاه خودروی شانگهای از قوای محرکهٔ جدیدی رونمایی خواهد کرد که با حداقل تغییرات، پلت‌فرم‌های برقی را به خودروهای هیبریدی تبدیل می‌کند.

هورس پاورترین (Horse Powertrain) شاید هنوز نامی آشنا در صنعت خودرو نباشد اما با حمایت غول‌هایی مانند رنو، جیلی و آرامکو، در حال تبدیل شدن به بازیگری کلیدی در آینده پیشرانه‌های هیبریدی است. این شرکت با تمرکز بر حفظ موتورهای احتراق داخلی در کنار فناوری‌های الکتریکی، راه‌حلی نوآورانه برای خودروسازانی ارائه می‌دهد که با سرعت کمتر از انتظار در پذیرش خودروهای تمام‌ الکتریکی مواجه شده‌اند. با توجه به حضور آرامکو، غول نفتی عربستان در این پروژه، جای تعجب نیست که هورس روی سیستم‌های بنزینی و هیبریدی تمرکز کرده است. آرامکو که به کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی علاقه‌ای ندارد، از استراتژی هورس برای ادامه حیات موتورهای احتراقی حمایت می‌کند.

هورس قرار است در نمایشگاه خودروی شانگهای از کانسپت پیشرانه هیبریدی جدیدی به نام Future Hybrid Concept رونمایی کند. این فناوری با هدف تداوم استفاده از سوخت‌های مایع طراحی شده و پلت‌فرم‌های برقی موجود را با تغییرات اندک به خودروهای هیبریدی تبدیل می‌کند. این رویکرد در زمانی که بسیاری از خودروسازان به دلیل پیش‌بینی نادرست از سرعت پذیرش خودروهای برقی، مجبور به لغو مدل‌ها و بازنگری برنامه‌های تمام الکتریکی خود شده‌اند، می‌تواند راه‌حلی کاربردی باشد.

جزئیات فناوری هیبریدی هورس

مفهوم کانسپت هیبریدی هورس شامل ترکیبی از یک موتور درون‌سوز کوچک، یک موتور الکتریکی و یک گیربکس است که در یک واحد فشرده ادغام شده‌اند. هورس ادعا می‌کند این پیشرانه به‌راحتی در پلت‌فرم‌های الکتریکی موجود جای می‌گیرد و جایگزین موتورهای جلویی خودروهای برقی می‌شود. این سیستم مستقیماً به ساب‌فریم خودرو متصل می‌شود و تنها به چند تنظیم جزئی برای تبدیل یک خودروی برقی به هیبریدی نیاز دارد. این پیشرانه برای استفاده جهانی طراحی شده و از سوخت‌های متنوعی مانند بنزین، اتانول E85، متانول M100 و سوخت‌های مصنوعی پشتیبانی می‌کند. این انعطاف‌پذیری، کانسپت هورس را به گزینه‌ای جذاب برای بازارهای مختلف با نیازهای سوختی متفاوت تبدیل می‌کند.

«ماتیاس جیانینی»، مدیرعامل هورس، دراین‌باره می‌گوید:

بیش از یک دهه، به نظر می‌رسید خودروهای تمام الکتریکی تنها مسیر رسیدن به انتشار کربن صفر هستند و خودروسازان بر این اساس برنامه‌ریزی کردند اما حالا به سمت دنیایی با فناوری‌های متنوع حرکت می‌کنیم، جایی که هر بازار و کاربرد، مسیر پایدار خود را دنبال می‌کند.

او افزود که این مفهوم به خودروسازان امکان می‌دهد تنوع پیشرانه‌ها را با کمترین اختلال در فرآیند تولید و هزینه ارائه دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MIAM

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه رو با هم یه پکیج کردن که یه قطعه کوچیک داخل این خراب بشه باید کلش رو بندازی دور یکی جدید بگیری . خوبی برقی این بود که سیستم ساده شون راحت قابلیت تعمیر داره ( واحد موتور و باتری جدا هستن ) موتور های سنتی هیبریدی فعلی هم واحد ها درسته بسیار حساس پیچیده شدن ولی همچنان از هم جدا هستن تقریبا . راه حل سوخت غیرفسیلی و تجدید پذیره که حالا حالا جا داره خودش رو به قدرت سوخت های فسیلی برسونه. یا باتری های فست شارژ با کارایی طولانی که دومی محتمل تره به خاطر اینکه تو حوزه الکترونیک پیشرفت خیلی سریعتره

    موافقم 7
    مخالفم 4
  2. F22RAPTOR

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2670 ديدگاه)

    اینجور که به چشم میاد
    این سیستم ماشین رو
    دف جلو میکنه
    مگه این‌که رو مدلی مثه بیتل نصب
    بشه تا بتونه دف عقب کارکنه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. KAIZEN

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (419 ديدگاه)

    حالا به سمت دنیایی با فناوری‌های متنوع حرکت می‌کنیم، جایی که هر بازار و کاربرد، مسیر پایدار خود را دنبال می‌کند.
    این چیزیه که آکیو تویودا گلو پاره کرد و هیچکس نپذیرفت. اونم راه خودشو رفت و الان همه دارن به حرفش میرسن ولی این وسط چند صد میلیارد دلار یه سریا رفت هوا 😂😂

    موافقم 5
    مخالفم 3
  4. 제네시스

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    دنیا فقط موتور چینی دنیاوو موتور چینی 😂

    موافقم 3
    مخالفم 3
  5. Roody

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    چیز جالبی میتونه باشه منتهی معایبی هم داره.
    درهرصورت با رفع مشکلات مربوط به باطری(وزن .قیمت وبرد)که به زودی هم میسر میشه خودروها تمام الکتریکی میشن که این چیز بدی نیست.حالا درسته که صدای هیجان انگیز موتورهای احتراقی رو ندارند ولی مزایای بیشماری دارند.

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا