رنو کاردیان، مشابه پروژهی L90 تلاش میکند تا خودرویی پرفروش برای آسیا، امریکای جنوبی و افریقا باشد.
مهندسان رنو برای طراحی و تولید کاردیان، چند سال زمان صرف کردهاند تا محصولی قابل قبول با قیمت رقابتی وارد بازار جهانی کنند. این کراساور در بسیاری از کشورهای دنیا، کوچکترین شاسیبلند رنو خواهد بود.
ساخت خودروی ارزانقیمت، با امکانات مناسب و ایمنی بالا، ساده نیست؛ اما برندهای فرانسوی، شامل پژو، سیتروئن و رنو سابقهای درخشان در تولید این نوع محصولات دارند. پژو ۴۰۴، ۲۰۶ و ۴۰۵، سیتروئن 2CV دایان (ژیان)، رنو ۵ و لوگان (L90) نمونهای از خودروهای پرفروش برندهای فرانسوی برای بازار جهانی هستند.
رنو کاردیان با تمرکز بر بازار امریکای جنوبی ساخته شده است و ابتدا در برزیل تولید میشود. صادرات این خودرو به افریقا، طی سالهای بعد انجام خواهد شد. رنو هندوستان، هماکنون کیگر (Kiger) را به عنوان شاسیبلند کوچک تولید میکند و احتمالا کاردیان را با قیمت و تجهیزات بالاتر، وارد خط تولید خواهد کرد. در افریقا، مونتاژ کاردیان توسط کارخانه مراکش، برنامهریزی شده است. عرضهی این خودرو توسط کارخانههای رنو در ترکیه نیز محتمل است.
کاردیان با طول بدنهی، ۴/۱۲ متر، حدود ۴۰ سانتیمتر بزرگتر از کویید خواهد بود. فرم چراغهای اصلی و جلوپنجره، نمای اسپرت برای کاردیان فراهم میکنند و ادوات پلاستیکی سپر نیز، به شکلی طراحی شدهاند که حس یک خودروی ارزانقیمت را تداعی نکنند. رینگهای آلومینیوم ۱۷ اینچ، چراغ عقب LED، ریل رباربند و حجمدهی برجستهی بدنه در نقاط مختلف، نکات مثبت رنو کاردیان هستند؛ هرچند که سپر عقب و رکابها، تماما از پلاستیک ساخته شدند. این خودرو از نمای عقب، شباهت بسیار زیادی به کیگر دارد.
در کابین، نمایشگر لمسی ۸ اینچ دیده میشود. برای نسخههای سفارشی، پنل پشت فرمان دیجیتال و تزئینات چرم داشبورد ارایه میشود. بسیاری از ادوات داخل کابین پلاستیک هستند اما طراحی دسته دنده، کلیدها و مواد نرم تودری، حس بسیار خوبی به شاسی بلند اقتصادی رنو میدهند. فضای کابین برای ۴ سرنشین بلند قد مناسب است و ۴۱۰ لیتر برای حمل بار داخل صندوق عقب، وجود دارد.
فهرست امکانات قابل سفارش برای کاردیان، تنوع بسیار خوبی دارد. کروز کنترل هوشمند با ترمزگیری خودکار در ترافیک، کیسه هوای پردهای، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار نقطه کور، استارت/ استاپ سیلندرها هنگام توقف و پدال تعویض دنده (شیفتر) پشت فرمان، تجهیزات خاص رنو کاردیان هستند.
پیشرانه سه سیلندر یک لیتر توربوشارژ برای کاردیان، ۱۲۵ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتنمتر فراهم میکند. این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دبل کلاچ DW23 تولید خواهد شد. زمان لازم برای سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت هنوز مشخص نیست اما براساس اطلاعات موجود، کاردیان میتواند به نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت برسد. رنو کیگر مونتاژ هند از موتور یک لیتر توربو همراه گیربکس CVT، قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتنمتر میگیرد.
حدود قیمت رنو کاردیان بهزودی اعلام میشود. این محصول، اوایل سال ۲۰۲۴ تولید انبوه خواهد شد.
مانی
۴ آبان ۱۴۰۲ماشین شیک و زیبایی هست.کلا ماشین های جدید ساخت پژو و رنو خیلی طراحی مناسب و معقولی دارند.
امین
۴ آبان ۱۴۰۲همین رنوی هندی شرف داره به ماشینهای چینی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ آبان ۱۴۰۲این رنو برزیلی هست
امین
۴ آبان ۱۴۰۲چه بهتر
علی
۴ آبان ۱۴۰۲شما کی هند یا برزیل بوودی اینارو سوار شدی 🤔 پاشو از خواب
امین
۴ آبان ۱۴۰۲باشه
Sina
۴ آبان ۱۴۰۲هیچ وقت متوجه نشدم چرا ماشین ارزون قیمت حتما باید موتورشم کم حجم و توروبو باشه
خب همون هزینه ای که صرف ساخت موتور توربو میکنی رو یه موتور ۴سیلندر تنفس طبیعی ۲لیتری یا ۱.۸ بدردبخور جون دار بگذار بجاش به کیفیتش برس
موتور تنفس طبیعی واسه قشر ضعیف هم کم هزینه تر و با دوام تره مگه حجم ماشین چقدر مالیات میخوره
قشر متوسط رو به پایین موتور توبور پر خرج به چه کارش میاد
یه چیزی مثل رنو داستر جدای از قیافه ش واقعا عاقلانه ساخته شد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ آبان ۱۴۰۲شما عزیز مقیم ایران حق داری متوجه قیمت بنزین نباشی
اولا هزینه تولید موتور توربو با قدرت X خیلی کمتر از موتور تنفس طبیعی با همون قدرت هست
ضمن اینکه موتور توربو با قدرت X، گشتاور بیشتری نسبت به موتور تنفس طبیعی با قدرت X تولید می کنه
از همه اینها مهتر، مصرف سوخت موتور توربو کمتر از موتور تنفس طبیعی با قدرت برابر هست
این همه مزیت داره
کوروش
۴ آبان ۱۴۰۲وقتی بنزین مفت باش هم مردم و هم شرکتها قدرشو نمیدونند.
علی هوشنگ نظری
۵ آبان ۱۴۰۲آقای اشتری به نظرم موتور این خودرو باید دیزلی باشد . چون گشتاور بالایی دارد ؟ شما در متن اشاره ای به نوع موتور نکردید ؟
P
۴ آبان ۱۴۰۲“شاسی بلند ارزان قیمت برای خارج از اروپا ( به غیر از ایران )” درستش اینه – اینجا فوق لوکس حساب میشه
مهدی
۴ آبان ۱۴۰۲احتمالا اسم مدل بعدیشم میذارن رنو کارداشیان…
اما در کل خوب از آب دراومده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ آبان ۱۴۰۲چاقو نژاد هم خوبه بعد کاردیان
amir
۴ آبان ۱۴۰۲اینطوری که رنو داره اسم میزاره میترسم یه مدل بزنه اسمشو بزاره آق دایی😂😂😂
۴ آبان ۱۴۰۲پشتش شبیه اطلس شده
Anti Tesla
۴ آبان ۱۴۰۲موافق هستم ولی دلیل مخالفت بعضی ها رو نمیدونم.
:)
۴ آبان ۱۴۰۲ما هم کادیلا داریم 🗿🫂🤝
علی اکبر عباس زاده
۴ آبان ۱۴۰۲واقعا رنو استاد ماشینای ارزان قیمت وبا کیفیت هست همیشه از پولی که میدی راضی هستی دوام ومهندسی خوبی داره به نسبت قیمتش
Enzo Ferrari 2008
۴ آبان ۱۴۰۲ماشین کوچیک جادار
رامتین
۴ آبان ۱۴۰۲یکم شبیه ساندرو استپ وی 2023 هست. باید دید با چه موتوری میتونه جذاب باشه. کلا رنو محصولات واقعا باکیفیتی داره و ارزش خرید خوبی دارند.
باشو
۴ آبان ۱۴۰۲دقیقا با اقای اشتری موافقم موتور کم حجم توربو مقرون بصرفه تر هستش اما ایا طول عمر کارکردش نسبت ب تنفس طبیعی هم برابر هست؟
شک نمنید دوستان این ماشین با این ویژگی ها بیاد زیر دو میلیارد قیمت نمیخوره. جهنمی شده این بازار خودرو تو این دیوونه خونه
علی هوشنگ نظری
۵ آبان ۱۴۰۲کسی می دونه موتور این ماشین دیزلی است یا بنزینی ؟
چون گشتاور بالایی دارد . به نظر دیزلی باشد . در متن خبر اشاره ای نشده است.
بدرالدین زارع
۸ آبان ۱۴۰۲این ماشین زیبا همراه با استاندارد های اروپا است و نبایستی با پژو(که هم ماشین با کیفیت و هم ماشین بدون کیفیت و خارج از استاندارد)تولید می کنند مقایسه کرد شرکت رنو سالیانه میلیونها دلار فقط در بحث طراحی ایمنی هزینه میکند