در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات خودروی رنو مگان را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
رنو مگان یکی از محبوب ترین سدان های حدود دو دهه قبل بازار کشورمان است که با اینکه تولید آن بیش از یک دهه پیش متوقف شده اما همچنان نمونه های دست دوم آن در بازار کشورمان با قیمت های نسبتا بالایی خرید و فروش می شوند. مگان به دلیل فضای بار و کابین مطلوب، کیفیت ساخت خوب و قوای محرکه هماهنگ در بین خریداران محبوبیت یافت و همچنین برخی اشتراکات آن با ال ۹۰ باعث شد از نظر تامین قطعات یدکی و هزینه و اجرت تعمیرات وضعیت مطلوبی داشته باشد. البته در حال حاضر و با توقف تولید مگان، شاید تامین برخی قطعات این خودرو با مشکل مواجه شده باشد و به همین خاطر هم آگاهی از هزینه و اجرت تعمیرات رنو مگان می تواند برای مالکان راهگشا باشد. اگر می خواهید از هزینه تعمیرات خودروهای بازار کشورمان اطلاع یابید حتما صفحه مربوط به آن را دنبال کنید.
هزینه و اجرت تعمیرات رنو مگان- ۱۴۰۳
در جدول زیر هزینه و اجرت تعمیرات رنو مگان در سال ۱۴۰۳ بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران درج شده است (تعرفه های مصوب به ریال است):
ردیف | شرح خدمات | مگان دندهای | مگان اتوماتیک |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۸,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | ۷۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۱,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ |
۵ | تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
۶ | تعویض واشر منیفولد دود | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۸ | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۲۰,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۴۰۰,۰۰۰ |
۹ | تعویض فشنگی روغن | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۱۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض تسمه تایمینگ | ۱۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض تسمه دینام | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | تعویض تسمه کولر | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۴ | باز و بستن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض کاتالیست | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | باز و بست کوئل جهت تعویض شمع | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | تعویض ترموستات | ۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض رادیاتور آب با باز و بست سپر جلو | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض منبع انبساط | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۰ | ۰ |
۲۵ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۰ | ۰ |
۲۶ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شینلگ بخاری بلند | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض فشنگی آب با هواگیری | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض دسته موتور راست | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض دسته موتور بالا چپ (زیر باتری) | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض دسته موتور شاتونی و پاببن درجا | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی |
۳۵ | تعویض پمپ بنزین برقی | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض فیلتر بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض لوله رفت بنزین | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۹ | تعویض منبع کنیستر | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعمیر کامل گیربکس | ۵۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض کیت کلاچ | ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۲ | تعویض سیم کلاچ | ۰ | ۰ |
۴۳ | تعویض قیفی گیربکس | ۲۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۴ | تعویض لیور دنده | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۵ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۵۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۶ | تعویض سنسور کیلومتر | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۷ | تعمیر پمپ کلاچ بالا | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۸ | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۱۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۲۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ |
۵۰ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۱ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۲ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۳ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۴ | تعویض رام زیر موتور | ۳۷,۴۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۴۰۰,۰۰۰ |
۵۵ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
۵۶ | باز و بستن طبق هر دو طرف | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
۵۷ | تعویض موج گیر جلو هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | ۰ | ۰ |
۶۱ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | ۲۸,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض کامل اکسل (ABS) | ۳۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۳۹,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۴ | میزان فرمان دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | میزان فرمان با دستگاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۸ | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۴۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۰ | ۰ |
۷۱ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۰ | ۰ |
۷۲ | تعویض منبع هیدرولیک | ۰ | ۰ |
۷۳ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۶ | تعویض پایه دینام | ۰ | ۰ |
۷۷ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۹ | تنظیم غربیلک فرمان | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۱۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۲ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض فشنگی هیدرولیک | ۰ | ۰ |
۸۴ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی | ۱۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۸۰۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ |
۸۶ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض پمپ ترمز با هواگیری | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض کالیپر چرخ جلو | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۹۲ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | ۰ | ۰ |
۹۵ | تعویض دیسک چرخ عقب هر طرف | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۹۶ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۰ | ۰ |
۱۰۰ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض سیم ترمز دستی بلند | ۰ | ۰ |
۱۰۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
مالکان در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات رنو مگان میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی رنو مگان
مگان اتوماتیک | |
طول (میلیمتر) | ۴۴۹۸ |
عرض – بدون در نظر گرفتن آینهها (میلیمتر) | ۱۷۷۷ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱۴۶۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۸۵ |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۷.۸ |
ظرفیت باک (لیتر) | ۶۰ |
نوع گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک |
نوع موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ |
حجم موتور (سیسی) | ۱۹۹۸ |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۱۳۲ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۹۵ |
سیستم فرمان | الکتریکی |
مزایا و معایب رنو مگان
با گذشت بیش از ۱۰ سال از توقف تولید مگان، طبیعی است که نسخه های دست دوم این خودروی فرانسوی کارکرد بالایی داشته باشند. با توجه به قیمت قطعات و لوازم یدکی، خرید مدل های کارکرد بالای مگان توصیه نمی شود. البته نسخه های کم کارکرد این خودرو نیز قیمت نسبتا بالایی دارند. از جمله نقاط قوت مگان می توان به قوای محرکه باکیفیت، فضای بار و کابین مطلوب و همچنین کیفیت ساخت بالا اشاره کرد. البته قطع تولید مگان شاید خریداران و مالکان را با مشکلاتی در زمینه یافتن قطعات روبرو کند.
SRT
۷ بهمن ۱۴۰۳خرجیشم بالاستا
نمیدونستم در این حده
البته اینم باید در نظر گرفت که مگان خراب شدنش کمه
م. قاسمی
۷ بهمن ۱۴۰۳سلام بر همگی
بهترین تعمیرگاه های مگان اتومات را میشه دوستان معرفی کنند