شرکت رنو فرانسه از نسل جدید ون مستر با قوای محرکه برقی، هیدروژنی و دیزلی رونمایی کرد.
رنو با معرفی مستر جدید میخواهد ثابت کند هنوز میتوان ونهایی با قوای محرکه دیزلی و هیدروژنی تولید کرد. چهارمین نسل مستر با ظاهری کاملاً جدید که تمرکز زیادی روی بهبود آیرودینامیک دارد راهی بازارهای اروپایی میشود. آیرودینامیک این خودرو نسبت به نسل قبل بهبود ۲۰ درصدی را نشان میدهد. فرانسویها از طراحی مستر به عنوان یک آیرو ون نام میبرند. اگرچه ابعاد ون فول سایز رنو برای حضور در تونل باد بسیار بزرگ است اما نسخههای پیشتولیدی آن با مقیاس ۸۳ درصد تولید شدهاند تا در تونل باد تست شوند و بهینهسازیهای لازم صورت پذیرد.
رنو هنوز باور دارد پیشرانههای دیزلی در بخش خودروهای تجاری گزینهای قابلاعتنا هستند و به همین خاطر نسل جدید مستر را با چهار پیشرانه دیزلی dCi که قدرتهای ۱۰۵، ۱۳۰، ۱۵۰ و ۱۷۰ اسب بخار دارند عرضه خواهد کرد. این پیشرانهها به تازگی توسعه یافتهاند و مصرف سوخت کمتری دارند. نیروگاههای آهنین رنو مستر جدید با گیربکس دستی یا ۹ سرعته اتوماتیک جدید همراه خواهند شد.
افرادی که به دنبال راهحلهای پاکتر هستند میتوانند نسخه برقی این ون بزرگ را با قدرت ۱۲۹ یا ۱۴۱ اسب بخار سفارش دهند. پیشرانه برقی هر دو مدل گشتاور یکسان ۳۰۰ نیوتون متری تولید میکند. نسخه کمتوانتر از یک باتری ۴۰ کیلووات ساعتی استفاده کرده و با یکبار شارژ مسافت ۱۸۰ کیلومتری را طی میکند؛ اما مدل قویتر به باتری ۸۷ کیلووات ساعتی مجهز است و شعاع حرکتی ۴۱۰ کیلومتری دارد. دیگر نسخه بدون آلایندگی رنو مستر جدید به قوای محرکه هیدروژنی سلول سوختی مجهز است و پس از مدلهای درونسوز و برقی راهی بازار خواهد شد. رنو میگوید ون جدیدش دارای ۲۰ سیستم کمکراننده، درگاه شارژ در هر دو طرف و ۲۰ پیکربندی گوناگون بدنه و فاصله بین محوری خواهد بود و بنابراین مشتریان آزادی عمل زیادی در انتخاب مدل مدنظر خود خواهند داشت.
علی آقایی
۱ آذر ۱۴۰۲خودم یه ون طراحی میکنم کیف کنید این چیه 🙃
نوید صفی خانی
۲ آذر ۱۴۰۲ایشالا داداش
MAJking2
۱ آذر ۱۴۰۲دیلایت جلوش چقدر حال و هوای GMC داره
Enzo Ferrari 2008
۱ آذر ۱۴۰۲آیا میتونه با مرسدس اسپیرینتر رقابت کنه
۱ آذر ۱۴۰۲به جای ون اینرودز اینو باید بیارن